Toi fortekäsittely on aina vähän kakspiippuinen juttu, saattaa putsata moottoria tai sit tukkia öljykanavia kun karstaa / muuta paskaa irtoaa ja jää jumiin johonkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kylmäkäynnistys ja öljyistä asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by Hammu View PostToi fortekäsittely on aina vähän kakspiippuinen juttu, saattaa putsata moottoria tai sit tukkia öljykanavia kun karstaa / muuta paskaa irtoaa ja jää jumiin johonkin.
Voihan se karsta hyvin irrota ihan ajon aikanakin. Muistaa suodattimen ja tarvittavat tiivisteet vaan vaihtaa öljynvaihdossa niin ei hätää
Originally posted by Agge_ View Postjoo no sanoin et ne heittää jtn hydraulic valve lifter cleanerii vaa... et ei ne väännä koko moottorii
Eiks siin pullos lue mitää varoitusta et paskat voi päästä tukkimaan mestoi?Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
siinä kyl lukee et; Cleans oilways ensuring oil flow to critical moving parts.
eli puhdistaa öljykanavat.
Siinä lopussa wynns:illä on ainakin takuu et ei moottori leviä.Last edited by Agge_; 13-10-2009, 09:02.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostMontako konetta olet kuullut todistettavasti hajonneen FORTE käsittelyn aikana?:think
Itse en ainakaan ole huomannut mitään kiinteää karstaa FORTE käsittelyn jälkeen öljyssä/ suodattimessa
Autotalo Laakkonen mm. käyttää tiettyjen uusien Skodan mallien huolto-ohjelmassa FORTE käsittelyä!
Tiedossa on tapauksia 2, huomattava määrä karstaa oli tukkinut kannen voitelun ja valmista tuli.
Uusissa autoissa varmaan hyvä käyttääkkin, kun sitä paskaa ei ole vielä ehtiny kerääntyä koneeseen niin paljoa.
Comment
-
-
Originally posted by Agge_ View PostSinne minne olen viemässä bimmerin öljynvaihtoon, myy kyseistä redline öljyy... Onko siinä mitään erikoista et kannattaisko kokeilla? Kallista?
En ota kantaa LongLife-öljyihin, kun omassa ei ole käytössä.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
nonnii laitetaa vähä updatee...
Eli eilen asennettiin lohkolämmitin, ja tänään aamulla kelasin et vois iha huvin vuoks testata oli +2 astetta ulkona. Piuha kii ja sai olla kolme varttii.
Auto käyntiin ja nakutusta ei kuulunu! :O lämpömittariki näytti et moottori ei ollu ees kylmä (karvn yli pohjaa) Selvä!
Ajelin autoo huoltoo ja ne vaihto kaikki öljyt (m.l.p) ja ne käytti forte motorflushia, samalla ne vaihto termarin ku se oli sanonu ittensä irti.
Nyt odotan innolla huomista et saa nähä et tepsikö forttesigpic
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostJoo omalla kohdalla parin nostajan hommaaminenkin ois tullu kalliimmaks ku uus auto.. Ja eihän ongelma ollut kuin auditiivinen, hävetti vaan ajaa sillä romulla ku naputti niin paljon ettei ajatuksiaan kuullu..
No ok, on se m40-koneiseen lähes 20€
En tiedä mikä auto sinulla on ollut, mutta ainakaan m40-koneessa tuo ei ole vain auditiivinen ongelma, vaan merkki kuluneesta nokka-akselista.Last edited by ka00z; 22-10-2009, 14:33.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Agge_ View Posttyöt vielä päälle?
Tietenkin jos rupeaa laskemaan omallekin työlle ja vapaa-ajalle hinta-arviota, niin asia erikseen =)W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Agge_ View Postnii joo ite en ainakaa uskalla ees vaihtaa öljyt ite onneks on fyrkkaa viedä huoltoo
En nyt tarkoita, että se on mukavaa jos se leipoo talvipakkaselle keskelle metsää kiinni, vaan ajan, seuran sekä sopivan asennusjuoman kanssa lämpimässä tallissa.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Comment