En vielä, kun ajattelin josko tuo on jotenkin käytönpuutteesta vetänyt juntturaan ja auttaako tuo kalibrointi siihen :think Ja mites, onkohan tuolla kalibroinnilla sitten merkitystä, että onko katto päällä vai kontissa :think Hämärä, kun tuollainen nyt on.
Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
Ja tarkista että takaluukku on kiinni kunnolla. Tosin jos moottori "pyörii" niin pitäs olla kiinni.
Kokeile pudottaa hätäkahvasta(löytyy takapenkin istuinosan alta) moottorit alas ja rasvaa, voitele ja herkistele käsin kattoa. Kyllä se siitä pitäs lähtee toimimaan. Tosin moottoreiden irroituksen jälkeen pitää ne kalibroida.
Kalibrointi pika ohjeena:
-Virrat 0 asennossa
-Katto lukituksesta auki eli edestä kahva auki
-Katon avausnappi pohjaan
-Nappi pohjassa ja sitten virta 2-asentoon.
-Aikaa menee n.20sek
-Nappi pidetään pohjassa kunnes katto on kiinni ja ikkunat nousseet ylös.
Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
Ok, iso kiitos näistä jätkät - koklaan tuossa, josko auttaa
Kattoa kun yrittää kalibroida niin se nousee ihan ok kotelosta ylös ja hieman kun pitää kädellä vastaan niin katon takaosakin nousee pystyyn. Mutta siihen se sitten jääkin, eli katon takaosa ja kattokotelon luukku kummatkin sojottavat kohti jehovaa. Mistähän ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? :think
Ok, iso kiitos näistä jätkät - koklaan tuossa, josko auttaa
Meinasin tuos soittaa asiasta mutta aattelin et oot jo nukkumas Soita vaikka jos ei meinaa alkaa toimia. Ite jumppasin vääntyneen työntötangon kans viime viikolla.
Meinasin tuos soittaa asiasta mutta aattelin et oot jo nukkumas Soita vaikka jos ei meinaa alkaa toimia. Ite jumppasin vääntyneen työntötangon kans viime viikolla.
Hehheh, ei tähän aikaan vielä nukuta Kokeilen tuota kalibrointia ja katsotaan miten luonaantuu. Olisi kuitenkin suhteellisen jees-homma, että avolla voi ajaa kesällä katto alhaalla - menee muuten ehkä hieman tuo homman idea harakoille
Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
Tää oli uus juttu minkä kuulin. Pitääkö kattoa aukaista tässä ollenkaan? Ilmeisesti tämä ajaa auki rajan moottoreille?
Hehheh, ei tähän aikaan vielä nukuta Kokeilen tuota kalibrointia ja katsotaan miten luonaantuu. Olisi kuitenkin suhteellisen jees-homma, että avolla voi ajaa kesällä katto alhaalla - menee muuten ehkä hieman tuo homman idea harakoille
Joo. Toissa vappuna yöllä tuhannen tuiskeis en saanu kattoa kiinni. Vitutti aika suunnattomasti joten tiputin "hätäkahvasta" moottorit. Aamulla ei mitään hajua miksei katto toimi. WTF no sitten lopulta sain kalibrointi ohjeet ja moottorien paikat selville. päästiin sitte avoilemaankin lopulta vappupäivänä.
Syy miksei katto menny alunperin kiinni oli huonosti kiinni oleva takaluukku. Olin sieltä viinaa hakenu enkä laittanu kunnolla kiinni. No oppi kerralla miten tuo systeemi toimi.
Joo. Toissa vappuna yöllä tuhannen tuiskeis en saanu kattoa kiinni. Vitutti aika suunnattomasti joten tiputin "hätäkahvasta" moottorit. Aamulla ei mitään hajua miksei katto toimi. WTF no sitten lopulta sain kalibrointi ohjeet ja moottorien paikat selville. päästiin sitte avoilemaankin lopulta vappupäivänä.
Syy miksei katto menny alunperin kiinni oli huonosti kiinni oleva takaluukku. Olin sieltä viinaa hakenu enkä laittanu kunnolla kiinni. No oppi kerralla miten tuo systeemi toimi.
Jep, vähän samoilla linjoilla Tultiin yöllä baarista ja kovin tuli innostus vetää katto alas -> masennus oli kova, kun ei mennytkään kuin elokuvissa Luultavasti onnistuin paskomaan sen vaan pahemmin, kun "muutaman" oluen jälkeen aloin Särkänniemen parkkipaikalla hieman "korjaamaan" aamu-yöllä....
Kalibroin tänään, mutta ei toimi siltikään :think Pitänee huomenissa, jos ehtii - kiskaista siitä kahvasta penkin alta ja tsekkailla moottorit, heittää tummelit ym. Onko väliä miten katto on, kun tuosta repii?
Kalibroin tänään, mutta ei toimi siltikään :think Pitänee huomenissa, jos ehtii - kiskaista siitä kahvasta penkin alta ja tsekkailla moottorit, heittää tummelit ym. Onko väliä miten katto on, kun tuosta repii?
no mikäs siihen äijän cäpiin on tullu.. ei kai sillä ole mitään merkitystä ole missä asennossa rätti on, jos se kuitenkin kalibroidaan lopulta. kahvasta repäsy vapauttaa moottorit -> laitat katon laatikkoon käsin --> kontista moottorit paikalleen ja sitte kalibroimaan. kyllä sen nyt tuolla pitäis lähteä.... :think
ainih ja sit ku oot repässy siitä hätäkahvasta ja tuo luukun kansi on auki, niin ei välttämättä kontti aukea. mikrokytkin on siellä apparin puolella siinä luukussa, eli siitä kohtaa kun painaa hieman alaspäin, niin saa kontin auki!
ettei ois vaan äijän katkasija menny rikki, sellasestakin muistan lukeneeni..
no mikäs siihen äijän cäpiin on tullu.. ei kai sillä ole mitään merkitystä ole missä asennossa rätti on, jos se kuitenkin kalibroidaan lopulta. kahvasta repäsy vapauttaa moottorit -> laitat katon laatikkoon käsin --> kontista moottorit paikalleen ja sitte kalibroimaan. kyllä sen nyt tuolla pitäis lähteä.... :think
ainih ja sit ku oot repässy siitä hätäkahvasta ja tuo luukun kansi on auki, niin ei välttämättä kontti aukea. mikrokytkin on siellä apparin puolella siinä luukussa, eli siitä kohtaa kun painaa hieman alaspäin, niin saa kontin auki!
ettei ois vaan äijän katkasija menny rikki, sellasestakin muistan lukeneeni..
Thänks Aloin sitä miettimään, kun se refleksikotelo oli tosiaan kiinteästi ja lähti vaan hiellä, verellä, kirveellä, sorkkaraudalla jne., niin etten vaan olisi siinä riehuessa paskonut mitään kriittistä juttua + uusien asennuksessa :think Tuli vaan tänään mieleen..
Noh, pitää vielä tutkailla ja kiskaista siitä kahvasta.
Katto toimii! Iso kiitos MasaTDS:lle Tuli pieni ahaa-elämys, kun ~01.00-jälkeen ropattiin kattoa Sotkan pääovien valoissa ajankuluksi Kiskaisu kahvasta pudotti moottorit ja Masa tyrkkäsi takaisin -> kalibroinnin ja alkukankeuden jälkeen alkoi toimimaan moitteetta
Thänks kaikille auttaneille ja vinkkien antajille - ehkä katon itselleni toistaiseksi vielä tuntematon toimintaperiaate tästä selkenee
Katto toimii! Iso kiitos MasaTDS:lle Tuli pieni ahaa-elämys, kun ~01.00-jälkeen ropattiin kattoa Sotkan pääovien valoissa ajankuluksi Kiskaisu kahvasta pudotti moottorit ja Masa tyrkkäsi takaisin -> kalibroinnin ja alkukankeuden jälkeen alkoi toimimaan moitteetta
Thänks kaikille auttaneille ja vinkkien antajille - ehkä katon itselleni toistaiseksi vielä tuntematon toimintaperiaate tästä selkenee
kiitoksia myös itelles alkuyöseurasta
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Joo tänään koitin kalibroida tota kattoa, niin laitoin sen katon sinne konttiin ja tein niinkun pitää, niin se luukku meni ihan alas ensin ja sitten ei enää tapahtunut mitään, yritin vapauttaa moottorit mutta ei se "kannen" moottori vapautunu ja nyt ei saa kattoa ylös. Kaikin tavoin yritin sitä vapauttaa, vetelin vipua ja yritin kädellä sieltä auttaa että vapautuisi mutta on jotenkin jumissa. Apuja ?
Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tohon autoon kun ei voi toimia niin mikään..
Comment