Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Cab katon säätö *yksi ongelma ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1639
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Rockford View Post
    En vielä, kun ajattelin josko tuo on jotenkin käytönpuutteesta vetänyt juntturaan ja auttaako tuo kalibrointi siihen :think Ja mites, onkohan tuolla kalibroinnilla sitten merkitystä, että onko katto päällä vai kontissa :think Hämärä, kun tuollainen nyt on.
    Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #32
      Originally posted by MarQ83 View Post
      Ja tarkista että takaluukku on kiinni kunnolla. Tosin jos moottori "pyörii" niin pitäs olla kiinni.

      Kokeile pudottaa hätäkahvasta(löytyy takapenkin istuinosan alta) moottorit alas ja rasvaa, voitele ja herkistele käsin kattoa. Kyllä se siitä pitäs lähtee toimimaan. Tosin moottoreiden irroituksen jälkeen pitää ne kalibroida.

      Kalibrointi pika ohjeena:

      -Virrat 0 asennossa
      -Katto lukituksesta auki eli edestä kahva auki
      -Katon avausnappi pohjaan
      -Nappi pohjassa ja sitten virta 2-asentoon.
      -Aikaa menee n.20sek
      -Nappi pidetään pohjassa kunnes katto on kiinni ja ikkunat nousseet ylös.

      Ymmärtääkö noista?
      Originally posted by Ozzy #69# View Post
      Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
      Ok, iso kiitos näistä jätkät - koklaan tuossa, josko auttaa
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Maniver
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 1953
        • Helsinki

        #33
        Itsellä seuraavanlainen ongelma katon kanssa:

        Kattoa kun yrittää kalibroida niin se nousee ihan ok kotelosta ylös ja hieman kun pitää kädellä vastaan niin katon takaosakin nousee pystyyn. Mutta siihen se sitten jääkin, eli katon takaosa ja kattokotelon luukku kummatkin sojottavat kohti jehovaa. Mistähän ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? :think
        F20 125

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5512
          • Vaasa

          #34
          Originally posted by Rockford View Post
          Ok, iso kiitos näistä jätkät - koklaan tuossa, josko auttaa
          Meinasin tuos soittaa asiasta mutta aattelin et oot jo nukkumas Soita vaikka jos ei meinaa alkaa toimia. Ite jumppasin vääntyneen työntötangon kans viime viikolla.
          sigpic

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #35
            Originally posted by MarQ83 View Post
            Meinasin tuos soittaa asiasta mutta aattelin et oot jo nukkumas Soita vaikka jos ei meinaa alkaa toimia. Ite jumppasin vääntyneen työntötangon kans viime viikolla.
            Hehheh, ei tähän aikaan vielä nukuta Kokeilen tuota kalibrointia ja katsotaan miten luonaantuu. Olisi kuitenkin suhteellisen jees-homma, että avolla voi ajaa kesällä katto alhaalla - menee muuten ehkä hieman tuo homman idea harakoille
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5512
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by Ozzy #69# View Post
              Kyllä se voisi tuohon auttaa, jos on ollut kerran kauan käyttämättömänä. Katto päällä ja kiinni, painat sitä katon avausnappia kiinni päin n.10sek sen jälkeen jatkat painamista ja samalla väännät virrat päälle menee jonkin aikaa ja kuuluu surahdus takarontin tienoilta-->kalibroitu. Sitten kokeilet normaalisti aukaista katon.
              Tää oli uus juttu minkä kuulin. Pitääkö kattoa aukaista tässä ollenkaan? Ilmeisesti tämä ajaa auki rajan moottoreille?
              sigpic

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5512
                • Vaasa

                #37
                Originally posted by Rockford View Post
                Hehheh, ei tähän aikaan vielä nukuta Kokeilen tuota kalibrointia ja katsotaan miten luonaantuu. Olisi kuitenkin suhteellisen jees-homma, että avolla voi ajaa kesällä katto alhaalla - menee muuten ehkä hieman tuo homman idea harakoille
                Joo. Toissa vappuna yöllä tuhannen tuiskeis en saanu kattoa kiinni. Vitutti aika suunnattomasti joten tiputin "hätäkahvasta" moottorit. Aamulla ei mitään hajua miksei katto toimi. WTF no sitten lopulta sain kalibrointi ohjeet ja moottorien paikat selville. päästiin sitte avoilemaankin lopulta vappupäivänä.

                Syy miksei katto menny alunperin kiinni oli huonosti kiinni oleva takaluukku. Olin sieltä viinaa hakenu enkä laittanu kunnolla kiinni. No oppi kerralla miten tuo systeemi toimi.
                sigpic

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #38
                  Originally posted by MarQ83 View Post
                  Joo. Toissa vappuna yöllä tuhannen tuiskeis en saanu kattoa kiinni. Vitutti aika suunnattomasti joten tiputin "hätäkahvasta" moottorit. Aamulla ei mitään hajua miksei katto toimi. WTF no sitten lopulta sain kalibrointi ohjeet ja moottorien paikat selville. päästiin sitte avoilemaankin lopulta vappupäivänä.

                  Syy miksei katto menny alunperin kiinni oli huonosti kiinni oleva takaluukku. Olin sieltä viinaa hakenu enkä laittanu kunnolla kiinni. No oppi kerralla miten tuo systeemi toimi.
                  Jep, vähän samoilla linjoilla Tultiin yöllä baarista ja kovin tuli innostus vetää katto alas -> masennus oli kova, kun ei mennytkään kuin elokuvissa Luultavasti onnistuin paskomaan sen vaan pahemmin, kun "muutaman" oluen jälkeen aloin Särkänniemen parkkipaikalla hieman "korjaamaan" aamu-yöllä....
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1639
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by MarQ83 View Post
                    Tää oli uus juttu minkä kuulin. Pitääkö kattoa aukaista tässä ollenkaan? Ilmeisesti tämä ajaa auki rajan moottoreille?
                    Ei tarvitse. Mulla siis tuo puoliautomaattinen katto, eli kahvasta ensin lukitus auki perjaateella oleva.
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #40
                      Kalibroin tänään, mutta ei toimi siltikään :think Pitänee huomenissa, jos ehtii - kiskaista siitä kahvasta penkin alta ja tsekkailla moottorit, heittää tummelit ym. Onko väliä miten katto on, kun tuosta repii?
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6018
                        • Sipoo

                        #41
                        Originally posted by Rockford View Post
                        Kalibroin tänään, mutta ei toimi siltikään :think Pitänee huomenissa, jos ehtii - kiskaista siitä kahvasta penkin alta ja tsekkailla moottorit, heittää tummelit ym. Onko väliä miten katto on, kun tuosta repii?
                        no mikäs siihen äijän cäpiin on tullu.. ei kai sillä ole mitään merkitystä ole missä asennossa rätti on, jos se kuitenkin kalibroidaan lopulta. kahvasta repäsy vapauttaa moottorit -> laitat katon laatikkoon käsin --> kontista moottorit paikalleen ja sitte kalibroimaan. kyllä sen nyt tuolla pitäis lähteä.... :think

                        ainih ja sit ku oot repässy siitä hätäkahvasta ja tuo luukun kansi on auki, niin ei välttämättä kontti aukea. mikrokytkin on siellä apparin puolella siinä luukussa, eli siitä kohtaa kun painaa hieman alaspäin, niin saa kontin auki!

                        ettei ois vaan äijän katkasija menny rikki, sellasestakin muistan lukeneeni..

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          #42
                          Originally posted by kmn View Post
                          no mikäs siihen äijän cäpiin on tullu.. ei kai sillä ole mitään merkitystä ole missä asennossa rätti on, jos se kuitenkin kalibroidaan lopulta. kahvasta repäsy vapauttaa moottorit -> laitat katon laatikkoon käsin --> kontista moottorit paikalleen ja sitte kalibroimaan. kyllä sen nyt tuolla pitäis lähteä.... :think

                          ainih ja sit ku oot repässy siitä hätäkahvasta ja tuo luukun kansi on auki, niin ei välttämättä kontti aukea. mikrokytkin on siellä apparin puolella siinä luukussa, eli siitä kohtaa kun painaa hieman alaspäin, niin saa kontin auki!

                          ettei ois vaan äijän katkasija menny rikki, sellasestakin muistan lukeneeni..
                          Thänks Aloin sitä miettimään, kun se refleksikotelo oli tosiaan kiinteästi ja lähti vaan hiellä, verellä, kirveellä, sorkkaraudalla jne., niin etten vaan olisi siinä riehuessa paskonut mitään kriittistä juttua + uusien asennuksessa :think Tuli vaan tänään mieleen..

                          Noh, pitää vielä tutkailla ja kiskaista siitä kahvasta.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #43
                            Katto toimii! Iso kiitos MasaTDS:lle Tuli pieni ahaa-elämys, kun ~01.00-jälkeen ropattiin kattoa Sotkan pääovien valoissa ajankuluksi Kiskaisu kahvasta pudotti moottorit ja Masa tyrkkäsi takaisin -> kalibroinnin ja alkukankeuden jälkeen alkoi toimimaan moitteetta

                            Thänks kaikille auttaneille ja vinkkien antajille - ehkä katon itselleni toistaiseksi vielä tuntematon toimintaperiaate tästä selkenee
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • MasaTDS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1606
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Rockford View Post
                              Katto toimii! Iso kiitos MasaTDS:lle Tuli pieni ahaa-elämys, kun ~01.00-jälkeen ropattiin kattoa Sotkan pääovien valoissa ajankuluksi Kiskaisu kahvasta pudotti moottorit ja Masa tyrkkäsi takaisin -> kalibroinnin ja alkukankeuden jälkeen alkoi toimimaan moitteetta

                              Thänks kaikille auttaneille ja vinkkien antajille - ehkä katon itselleni toistaiseksi vielä tuntematon toimintaperiaate tästä selkenee
                              kiitoksia myös itelles alkuyöseurasta
                              E24 635csi
                              M-B W140
                              Citroen c4 coupe
                              H-D sportster chopper

                              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                              www.mpanet.fi

                              Comment

                              • Läppä
                                Newbiemmer
                                • Mar 2010
                                • 28
                                • Lahti

                                #45
                                Joo tänään koitin kalibroida tota kattoa, niin laitoin sen katon sinne konttiin ja tein niinkun pitää, niin se luukku meni ihan alas ensin ja sitten ei enää tapahtunut mitään, yritin vapauttaa moottorit mutta ei se "kannen" moottori vapautunu ja nyt ei saa kattoa ylös. Kaikin tavoin yritin sitä vapauttaa, vetelin vipua ja yritin kädellä sieltä auttaa että vapautuisi mutta on jotenkin jumissa. Apuja ?

                                Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tohon autoon kun ei voi toimia niin mikään..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎