Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Cab katon säätö *yksi ongelma ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6018
    • Sipoo

    #46
    Originally posted by Läppä View Post
    Joo tänään koitin kalibroida tota kattoa, niin laitoin sen katon sinne konttiin ja tein niinkun pitää, niin se luukku meni ihan alas ensin ja sitten ei enää tapahtunut mitään, yritin vapauttaa moottorit mutta ei se "kannen" moottori vapautunu ja nyt ei saa kattoa ylös. Kaikin tavoin yritin sitä vapauttaa, vetelin vipua ja yritin kädellä sieltä auttaa että vapautuisi mutta on jotenkin jumissa. Apuja ?

    Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tohon autoon kun ei voi toimia niin mikään..
    Painoitko nappia väärään suuntaan..? Idea siis se, että painaa nimenomaan siihen suuntaan, että katto lähtee tulemaan ylös, niin laskee ensin kannen alas about 10s viiveen jälkeen ja tämän jälkeen lähtee tulemaan kotelosta ylös, kun pitää napin painettuna. Oliko katossa jotain vikaa, vai lähditkö muutenvaan kalibroimaan?

    Originally posted by kmn View Post
    Mulla jää vittumaisesti joka kerta sisäverhoilu tällä tavoin luukun väliin, ellei sitä käsin käy hieman survasemassa tuosta.. ja vähänkö vituttaa, ku muuten niin vitu smoothisti jossai tuol keskustassa pröystäilet ja vetäsee katon alas, ni jaahas.. verhoilu välissä ja ei meinaa mennä luukku kiinni!

    Muilla vastaavaa ongelmaa ja mitä teitte..? Kiristysvaraa ei juuri ole, tuntuu että taittuu tuosta kohdasta jotenkin huonotsi. :think ko. kohta joka tuossa tursuaa on noin 20cm edestä...
    Tähän lisätiedoksi, niin sisäverhoilun löystyminen aiheuttaa tämän. Edessä on sellainen mystinen "tanko", mikä oli lipsahtanut pois kuskin puolelta paikaltaan. Tämän lisäksi mulla on nuo muovikourut huonosti kiinni, jotka pitävät verhoilun kiinni kattorakenteessa. Pitää jotain liimaa koittaa tuonne vaikka tunkea..

    Originally posted by Jopi View Post
    Pystyisitkö kertomaan samantien sopivan korkeuden ja sisähalkaisijan myös. Kiitoos
    Mitta käteen hei..
    Last edited by kmn; 18-05-2010, 07:37.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5512
      • Vaasa

      #47
      Originally posted by Läppä View Post
      Joo tänään koitin kalibroida tota kattoa, niin laitoin sen katon sinne konttiin ja tein niinkun pitää, niin se luukku meni ihan alas ensin ja sitten ei enää tapahtunut mitään, yritin vapauttaa moottorit mutta ei se "kannen" moottori vapautunu ja nyt ei saa kattoa ylös. Kaikin tavoin yritin sitä vapauttaa, vetelin vipua ja yritin kädellä sieltä auttaa että vapautuisi mutta on jotenkin jumissa. Apuja ?

      Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tohon autoon kun ei voi toimia niin mikään..
      Kannattaa vetää se hätäkahva ihan loppuun asti. Muuten vapauttaa vain toisen moottorin.
      Sitten tosiaan takaluukku ei saa olla auki kun kattoa yrittää ohjata.
      sigpic

      Comment

      • Suziel
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 29
        • Vaasa

        #48
        Hmmm, mullakin taitaa olla tuo katon kalibrointi edessä?

        Aukeaa ihan nätisti, mutta kun pitää laittaa kiinni niin välillä tekee sellaista, että avaa ensin vähän luukkua pysähtyy sitte vapautan napin ja painan uusisiksi ja katon nousu alkaa taas ja tyssää ja niin edelleen eli noin 4 sek sykkeinä sitten neljännen kerran vetäs katon kokonaan kiinni.
        e70 3,0sd M sport
        e30 325i -89

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5512
          • Vaasa

          #49
          Originally posted by Suziel View Post
          Hmmm, mullakin taitaa olla tuo katon kalibrointi edessä?

          Aukeaa ihan nätisti, mutta kun pitää laittaa kiinni niin välillä tekee sellaista, että avaa ensin vähän luukkua pysähtyy sitte vapautan napin ja painan uusisiksi ja katon nousu alkaa taas ja tyssää ja niin edelleen eli noin 4 sek sykkeinä sitten neljännen kerran vetäs katon kokonaan kiinni.
          Ä Menee pari min kun sen kalibroi. Voin joku päivä ohi ajaessa tulla näyttämään kuinka toimii jos tuntuu että ite ei oikein onnistu.
          sigpic

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #50
            Originally posted by kmn View Post
            Tähän lisätiedoksi, niin sisäverhoilun löystyminen aiheuttaa tämän. Edessä on sellainen mystinen "tanko", mikä oli lipsahtanut pois kuskin puolelta paikaltaan. Tämän lisäksi mulla on nuo muovikourut huonosti kiinni, jotka pitävät verhoilun kiinni kattorakenteessa. Pitää jotain liimaa koittaa tuonne vaikka tunkea..
            Mullakin tämä tanko-ominaisuus. Itse oon vaan kädellä sen tähän mennessä tökännyt kaartumaan oikeaan suuntaan katon avautuessa jos on pojahtanut väärään suuntaan.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Suziel
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 29
              • Vaasa

              #51
              Originally posted by MarQ83 View Post
              Ä Menee pari min kun sen kalibroi. Voin joku päivä ohi ajaessa tulla näyttämään kuinka toimii jos tuntuu että ite ei oikein onnistu.

              Onnistu, noilla sun pikaohjeilla Kiitos paljon. Tänään kalibroinnin jälkeen ei ole enään tökkiny yhtään

              Tuli uus takaikkunaki siihen, sen vaihto voi olla hieman haasteellisempaa
              e70 3,0sd M sport
              e30 325i -89

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6929
                • N/A

                #52
                Mites tuota saako noita holkkeja tuohon? Minulla myös holkki hieman kulunut mutta korjaantui lyhentämällä tuota työntävää tankoa hieman mikä aukaisee luukkua.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #53
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Mites tuota saako noita holkkeja tuohon? Minulla myös holkki hieman kulunut mutta korjaantui lyhentämällä tuota työntävää tankoa hieman mikä aukaisee luukkua.
                  Lueskelin taas vähän "faktoja" noista kattojen säädöistä. Mitä ilmeisemmin noita tankoja eikä holkkeja pitäis tarvita ikinä säätää mihinkään suuntaan. Tietenkin jos holkin kuluneisuus on monta milliä niin sitten. Minun tapauksessa uusi/isompi holkki ei auttanut mitään.

                  Ja holkki oli itse sorvattu, mittoja en muista.

                  anyway, kaikille teille cabrion katto-ongelmien kanssa painiville tästä mainiota iltaluettavaa. Ainakin oman katon kaikki viat sekä erinomaiset kuvitetut korjausohjeet löytyivät tuosta manuskasta!

                  http://www.moskopp.com/index.php?opt...&Itemid=53

                  Pitää vaan saksankieli taittua jotenkin, muuten voi mennä vaikeaksi.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • no0ne-
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 7
                    • Lahti

                    #54
                    Kellään mitään hajua mikä on kuvassa olevan sähkökytkimen tehtävä kun mulla ei tahdo millää pysyä paikallaan. Teetin itekki uuden holkin kuluneen tilalle niin pikkusen paremmin pelittää katto et kiitti vihjeistä Nyt ku viel sais sisäkattoverhoilun pysyy kiinni kans. Kuuluuko ovien päällä olevas kohas olla kenties jotku metalli rimat siel verhoilun sisäl ku mul ei ainakaa oo ja se verhoilu lerpottaa vähä jokapuolelt?:think Ja mistähän noita pölysuojia sais noihi reikii mitkä on tos luukun etureunas ku marmoritiskin kaveriki oli ihmeissää

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6018
                      • Sipoo

                      #55
                      Originally posted by no0ne- View Post
                      Kellään mitään hajua mikä on kuvassa olevan sähkökytkimen tehtävä kun mulla ei tahdo millää pysyä paikallaan. Teetin itekki uuden holkin kuluneen tilalle niin pikkusen paremmin pelittää katto et kiitti vihjeistä Nyt ku viel sais sisäkattoverhoilun pysyy kiinni kans. Kuuluuko ovien päällä olevas kohas olla kenties jotku metalli rimat siel verhoilun sisäl ku mul ei ainakaa oo ja se verhoilu lerpottaa vähä jokapuolelt?:think Ja mistähän noita pölysuojia sais noihi reikii mitkä on tos luukun etureunas ku marmoritiskin kaveriki oli ihmeissää
                      Tuon mikrokytkimen tarkoitusta en tiedä, mutta jos se siellä on, on se oleellinen katon liikkumisen toimivuuden kannalta. holkki pitäis itsekin teettää, kun nytkähtelee katto ikävästi nostaessa/laskiessa.. sisävelhoilussa kuuluu niissä rautatangoissa nimenomaan olla sellaiset muoviset rimat, jotka pitää sisäverhoilun kiinni katossa. tän lisäksi siellä edessä (n15cm edestä) pitäisi olla sellainen mystinen teräspunostikku tai mikälie.. eikö tuo vaikuta katon koteloon laittamiseen hieman hankaluttavalla tavalla, kun sisäverhoilu roikkuu miten sattuu? :think tarkotatko pölysuojilla niitä "tulppia" jotka tulee kovakaton kiinnitysreikiin?

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • no0ne-
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 7
                        • Lahti

                        #56
                        Originally posted by kmn View Post
                        Tuon mikrokytkimen tarkoitusta en tiedä, mutta jos se siellä on, on se oleellinen katon liikkumisen toimivuuden kannalta. holkki pitäis itsekin teettää, kun nytkähtelee katto ikävästi nostaessa/laskiessa.. sisävelhoilussa kuuluu niissä rautatangoissa nimenomaan olla sellaiset muoviset rimat, jotka pitää sisäverhoilun kiinni katossa. tän lisäksi siellä edessä (n15cm edestä) pitäisi olla sellainen mystinen teräspunostikku tai mikälie.. eikö tuo vaikuta katon koteloon laittamiseen hieman hankaluttavalla tavalla, kun sisäverhoilu roikkuu miten sattuu? :think tarkotatko pölysuojilla niitä "tulppia" jotka tulee kovakaton kiinnitysreikiin?
                        Kyllähän se tosiaan vaikuttaa katon aukaisuun ku roikkuu kun sit se tursuaa sielt välistä jonku verran niin ku joku muukin tääl oli valittanut. Ja se vaikuttaa myös siihen kun katon sulkee ja tämä suojaluukun kansi tai mikälie on menossa alas niin sen reuna osuu sisärättiin ja meinaa repiä sitä :\ Hmm tota ilmeisesti puhutaan samoista "tulpista", eli multa näkyy nyt suoraan tosiaan siihe kovakaton reikiin ja sit sinne katon mekanismii siit isommast reiästä ku siin pitäs kai olla joku "luukku" :\

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #57
                          Originally posted by no0ne- View Post
                          Ja mistähän noita pölysuojia sais noihi reikii mitkä on tos luukun etureunas ku marmoritiskin kaveriki oli ihmeissää

                          Tuosta noin osanumeroa kehiin, oisko nro 9?
                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=51&fg=50

                          Löytyi muuten jotain bemarin omia korjaussarjoja noihin kattoihin. Ei mun mielestä pahan hintaisia vaikka tuo saksankielinen dokumentti väittikin niitä tyyriiksi.
                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=54&fg=10
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • no0ne-
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 7
                            • Lahti

                            #58
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Tuosta noin osanumeroa kehiin, oisko nro 9?


                            Löytyi muuten jotain bemarin omia korjaussarjoja noihin kattoihin. Ei mun mielestä pahan hintaisia vaikka tuo saksankielinen dokumentti väittikin niitä tyyriiksi.
                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=54&fg=10

                            Hmm tuostahan saakin kätevästi noita nippeleitten tietoja juu. Kiitos tästä kaveri on töissä bemarilla ja vilkas 2 eri korjaussarjan hintaa ni tais olla perkele yli 2 tonnia molemmat mut sisärätille tai löytyä jotai uusia vinyylinaruja ja muita et jos sais roikkumista vähän aisoihin niillä

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #59
                              Originally posted by no0ne- View Post
                              Hmm tuostahan saakin kätevästi noita nippeleitten tietoja juu. Kiitos tästä kaveri on töissä bemarilla ja vilkas 2 eri korjaussarjan hintaa ni tais olla perkele yli 2 tonnia molemmat mut sisärätille tai löytyä jotai uusia vinyylinaruja ja muita et jos sais roikkumista vähän aisoihin niillä
                              No näköjään sitte suomen hinnat erikseen tuosta realoemista tässä tapauksessa
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • no0ne-
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 7
                                • Lahti

                                #60
                                Tuli tos kaverin kautta tilattuu kasa sisutan nippeleitä et saa siistiks ja verhoilutettuu ovipahvien ja takakyljysten keskiosat yms pientä. Mut sit katto teki yllärit ja läväytti yhden nivelen irti :\ kyseessä nivel joka on vasenta kylkeä lähempänä ja mitä vissiin etummainen katon moottoreista liikuttaa. Siihen taaempaan päähän oltii jo porattu 5mm kierre ku ilmeiseti orkkis 4mm lentäny aikoinaa pois ku ei ollu nivel paikallaa ees ku auton ostin. Tuli vaa mielee et oisko koko nivel jotenki vääntyny ku näyttää et sitä ois hieman työstetty jollai lekalla ja näköjää vääntää kaikki pultit pois paikaltaa.

                                Täytyy koittaa ottaa kuvaa joku päivä et selventäis vähän tätä mun vitutuksen aihetta. Jos on ketää toimivan katon omaavia cäbin omistajii lahen lähelt ni mielelläni tulisin vertaa sitä omaa niveltäni

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎