Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Cab katon säätö *yksi ongelma ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    #61
    Joo minulla on nyt tuo sama ongelma kun ekassa postissa oleva ensimmäinen ongelma.
    Mielestäni tuo paheni kun akku oli irti muutaman tunnin rempan yhteydessä. Kalibrointiko edessä?
    Last edited by Antti O; 12-07-2010, 07:15.

    Comment

    • Ringali
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 91
      • Oulu

      #62
      Originally posted by Jopi View Post
      Pystyisitkö kertomaan samantien sopivan korkeuden ja sisähalkaisijan myös. Kiitoos

      olisko kellään mittoja tästä kyseisestä holkista kun en itse pääse autoa tarkastelemaan ennenkuin vkl ja nyt tekis mieli sorvauttaa valmiiksi tuo osa josko omakin katto alkais paremmin pelailemaan.

      F10 520d ja e36 328i turbo

      Comment

      • Jukepoi
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 6
        • Finland

        #63
        Originally posted by Supra^ View Post
        Jos katon takaosa kolahtaa kattotilan luukkuun aina niin siihen ei muu auta kuin uusi kaasujousi. Avaa se kattotilan luukku ihan pystyyn ja koita kädellä saatko sitä työnnettyä lisää auki, jos saat niin pumppu vaihtoon. Muuten voi vaijerit olla liian kireällä?


        Mistähän ootte hommannu uusia kaasupumppuja tuohon?? Ja miten se yläpää on kiinni ku en saa omasta irti niitä. Alapuolelta lähti helposti. Mikä sen rauta "tikun" virka kaasujousen yläpäässä on? Sais ees toisen irti niin vois ruveta ehtimää samanlaisia uusia pumppuja.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #64
          Originally posted by Jukepoi View Post
          Mistähän ootte hommannu uusia kaasupumppuja tuohon?? Ja miten se yläpää on kiinni ku en saa omasta irti niitä. Alapuolelta lähti helposti. Mikä sen rauta "tikun" virka kaasujousen yläpäässä on? Sais ees toisen irti niin vois ruveta ehtimää samanlaisia uusia pumppuja.
          Rautatikusta kun käännät/väännät niin kaasujousi irtoaa
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6929
            • N/A

            #65
            Ajattelimpa tähän kirjoittaa entisestä avostani että tuo uusi holkki auttoi minulla ettei aukasuvaiheessa kun läppä lähtee nousemaan ota katon laitaan kiinni. Kaasujousia näyttäisi saavan vaikkapa bmw merkkiliikkeestä, olikohan ne 35€ / kpl ja ainakin vm 98 täysautomaattikatossa on niitä 2 kpl.

            Comment

            • jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

              #66
              Kaikki kun kyselee tuon holkin mittoja niin tässä ne olisi... Itse sorvasin kaksi erikokoista... ulkohalkaisia 17mm ja toinen 18mm. Holkin "korkeus" 11mm ja keskireijän koko 10mm... Mulla siis sama ongelma kun topicin alkupäässä, eli katto ottaa luukkuun aukaistaessa kiinni ja käsillä auttamalla luukku toimii niinkuin pitääkin. Kattoa päälle laittaessa kaikki pelaa hienosti ja mitään ylimääräistä ei tarvitse tehdä.
              Luukun aukaisukin on toiminut kerran ilman mitään avittamisia!

              Holkin sorvaus ja vaihto ei muuttanut mulla tilannetta mihinkään suuntaan. Tankoakin (toista) yritin säätää, mutta kun homma ei muuttunut mihinkään laitoin takaisin alkuperäiseen säätöön.

              Nyt ajattelin seuraavaksi kokeilla kalibrointia. Yksi kysymys vain nousee tässä vaiheessa. Onko moottorit pakko vapauttaa ennen kalibrointia vai riittääkö vain että rätin laittaa koteloon napista ja sitten lähtee tekemään kalibrointia?!

              Autosta vielä sen verran specsejä että auto on 10/98 täysin sähköisellä katolla.
              E91 320d ///M-Sport "Voll"

              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

              Comment

              • Coupe*
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 486
                • Etelä-pohjanmaa

                #67
                Nostetaan vanhaa..Tässä yrittänyt cäbin katon mysteereihin paneutua mutta ei ole vikaa löytynyt. Eli cabrio katto talviseisonnan jälkeen rupesi takkuamaan. Puoliautomaatti katto kyseessä ja ongelma on oikeastaan kattokotelo joka ei tee mitään. Kalibrointia yrittänyt monesti mutta jämähtää siihen pisteeseen että laskee kotelon kiinni muttei tee sen jälkeen enää mitään. Toisinpäin tekee niin että vetää katon kyllä auki muttei kattokotelossa tapahdu eloa, moottori kyllä pyörii kun booreilta irroittaa ja testaa mutta sen jälkeen jääkin mykäksi? Mitä teen, mistä vikaa etsimään?

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1810
                  • N/A

                  #68
                  Originally posted by Coupe* View Post
                  Nostetaan vanhaa..Tässä yrittänyt cäbin katon mysteereihin paneutua mutta ei ole vikaa löytynyt. Eli cabrio katto talviseisonnan jälkeen rupesi takkuamaan. Puoliautomaatti katto kyseessä ja ongelma on oikeastaan kattokotelo joka ei tee mitään. Kalibrointia yrittänyt monesti mutta jämähtää siihen pisteeseen että laskee kotelon kiinni muttei tee sen jälkeen enää mitään. Toisinpäin tekee niin että vetää katon kyllä auki muttei kattokotelossa tapahdu eloa, moottori kyllä pyörii kun booreilta irroittaa ja testaa mutta sen jälkeen jääkin mykäksi? Mitä teen, mistä vikaa etsimään?
                  Voisikohan olla luukun mikrokytkin rikki? Kaiketi silloin olisi mahdollista, että automatiikka ei tajuaisi luukun sulkeutuneen, joten jättäisi leikin kesken.
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Coupe*
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 486
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #69
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Voisikohan olla luukun mikrokytkin rikki? Kaiketi silloin olisi mahdollista, että automatiikka ei tajuaisi luukun sulkeutuneen, joten jättäisi leikin kesken.
                    Mikrokytkin kattokotelon lukossa kyllä naksahtaa kun sitä painaa, toki takaluukkuun sillä ei ole mitään merkitystä että eikös se ollut jotenkin yhteydessä lukkoon tai jotain? eli takaluukku ei aukea lukosta ennenkun painaa kattokotelon mikrokytkimelle asti, vai?

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1810
                      • N/A

                      #70
                      Originally posted by Coupe* View Post
                      Mikrokytkin kattokotelon lukossa kyllä naksahtaa kun sitä painaa, toki takaluukkuun sillä ei ole mitään merkitystä että eikös se ollut jotenkin yhteydessä lukkoon tai jotain? eli takaluukku ei aukea lukosta ennenkun painaa kattokotelon mikrokytkimelle asti, vai?
                      Jos mikrokytkimen asennolla ei ole vaikutusta takaluukun aukeamiseen niin kyllä mikrokytkin kuulostaa rikkonaiselta. Mikrokytkimen yksi funktio on estää takaluukun aukaisi silloin kun kattokotelon luukku on auki.
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1834
                        • Lappeenranta, Finland

                        #71
                        Lainataanpas tätä, sivuaa aihetta.

                        Kuinka "rämähtäen" tai siististi katon takareunan pitäisi laskeutua alas? Tossa meikäläisen kapineessa se tosiaan läpsähtää alas kokolailla holtittomasti. Pitäiskö siinä olla jotain jarrua tms? Huono ikkunahan siinä oli, mutta tässä taannoin läpsähtäessään halkesi koko ikkuna, uusintaan se oli menossa joka tapauksessa.

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1810
                          • N/A

                          #72
                          Ei sen kuulu rämähtää. Luultavasti ns tension strapit löystyneet. Kohta on katon aukeamis- jä sulkeutumisongelmia tiedossa kun katon takareuna ei nouse riittävän ylös. Asiaa voi auttaa kuminauhavirityksillä tai tietysti kunnon korjauksella vaihtamalla noi tension strapit.
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1834
                            • Lappeenranta, Finland

                            #73
                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Ei sen kuulu rämähtää. Luultavasti ns tension strapit löystyneet. Kohta on katon aukeamis- jä sulkeutumisongelmia tiedossa kun katon takareuna ei nouse riittävän ylös. Asiaa voi auttaa kuminauhavirityksillä tai tietysti kunnon korjauksella vaihtamalla noi tension strapit.
                            Itse asiassa niitä ongelmia on jo ja litteitä kuminarujakin on haalittu fiksausta varten. Elikkäs joskus pitää avatun katon etureunaa tyrkätä ylöspäin että kattoprosessi lähtee liikkeelle tai jatkuu kun tyssää kesken kaiken.

                            Siis onko se ongelmakohta katon takaosa, josta kumpparit on löystyneet, eikä etuosa?

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1810
                              • N/A

                              #74
                              Jeps, laita ne kuminauhat sinne katon takapäähän. Siis sen takaikkunan päällä olevan tangon ympäri jä sitten sen kuvitteellisen b-pilarin kohdalla olevan tangon ympäri. Loppuu rämähtely jä aukeamisongelmat.
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • juhissk
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 12
                                • Finland lappi

                                #75
                                Kolusin topikkia läpi mutta vissiin luetun ymmärtämisessä vikaa kun ymmärtäny, mutta miten tapahtu tup kalibrointi täys automaattiassa cäbissä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎