Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i viritystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by Supa View Post
    Ok, hyvä tietää.
    Tiedän kyllä että kaasujen poisto ei vaadi niin paljoa kuin uuden seoksen vetäminen sylinteriin mutta onko siitä sitten haittaa jos kanavia isontaa?
    Mihin tämä perustuu? Laskeeko virtausnopeus pakopuolellakin jos kanavat ovat liian isot?
    Ihan varmasti on haittaa, eli portattaessa kanavia niitä ei todellakaan suurenneta vaan muotoillaan jouhevammaksi, yleensä kanavat ovat tehtaalta lähtiessä aivan liian suuret valmistusteknisistä syistä ja virtauksien parantaminen edellyttää kanavien pienentämistä.

    Hyvin virtaava pakokanava näyttää äkkiseltään maallikosta aivan paskalta, siinähän kannen kanava on nostettu ylös ja kanavan täytetty alapuoli näyttää juuri siltä että tavaraa poistamalla virtaukset paranisivat kanavan suurenemisen myötä paljonkin, kannen kanavahan ei yleensä ole kuin noin puolet pakosarjan lähdöstä. Ja mikäli avartaa kannen kanavan pakosarjan lähtöä vastaavaksi virtaukset romahtavat useita kymmeniä prosentteja.....
    Last edited by naukkis; 01-03-2010, 11:31.

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      #47
      Originally posted by jami View Post
      Onko? Vai ilmottaako tehdas niin?
      Hyvinkään penkkipäivillä ainakin 191-192hv. kyseisestä moottorista... eli 52b28
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • escort
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 339

        #48
        kaveri on tutkinut m50b25 moottorin kantta ym. ja lopputulos oli, kansi virtaa (virtauspenkissä) niin hyvin että kanaville ei tarvitse tehdä mitään ennen kuin imusarja ja pakosarja/putki on vaihdettu riittävän hyviin ja sen jälkeen moottoriin pitää vaihtaa sellaiset NOKAT millä voidaan hyödyntää kansi kunnolla,SITTEN TULEE TAAS PÄÄSTÖONGELMA joten voidaan todeta ettei mitään tuntuvaa tehon lisäystä saada aikaiseksi päästörajojen sisällä.
        voisin kuvitella että m52b25/b28 moottoreissa on sama asia.

        Comment

        • Pecca
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 41
          • Lahti

          #49
          Olisko mitään virtauslukemia mittauksista tallella? En ole koskaan sellaisia nähnyt, niin olis mukava katsella mitä tuollainen todella virtaa. Tutumpia on nuo jenkkivehkeet, niihin kun löytyy lukemat helposti melkein jokaiseen kansityyppiin vakio ja aftermarket.

          Comment

          • escort
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 339

            #50
            kysy tuolta http://www.yritysopas.com/tiedot/Kuu...Morgo_Systems/

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎