Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Vääntö kateissa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 385
    • Finnland

    #16
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Jeps. En tosin usko, että ongelma on niissä, jos se voimattomuus esiintyy noin pienillä kierroksilla.
    Sitähän tuo isäukkokin sano kun aiemmin siltä tiedustelin. Mielenkiintoinen tää "vika" kun ei anna muuta oiretta kun lievä hummailu tyhjäkäynnillä ja sit tämä voimattomuus...
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Löwen View Post
      Sitähän tuo isäukkokin sano kun aiemmin siltä tiedustelin. Mielenkiintoinen tää "vika" kun ei anna muuta oiretta kun lievä hummailu tyhjäkäynnillä ja sit tämä voimattomuus...
      Ilmamäärämittaria vois varmaan seuraavaks epäillä.:think
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 385
        • Finnland

        #18
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Ilmamäärämittaria vois varmaan seuraavaks epäillä.:think
        Sen johdon ainakin tempasin irti ja kyllä se pudotti kierrokset hetkeks eikä testerikään siitä herjannut. Mut sehän voi jo vanhuuttaan reistailla sillai että sitä ei diagnoosissa havaitse? Voiko sen toimivuutta jotenkin muuten vielä mitata? Siinä IMM:n tunnelin päissä olevissa verkoissa oli muuten repeämiä, tiedä sitten meinaako mitään...
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          IMM saattaa antaa virhellistä tietoa ilman että siitä tulee mitään vikakoodia...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 385
            • Finnland

            #20
            Olen lukenut täältä joskus että noita massamittareita olis mahdollista saada myös varaosapisteistä eikä ainoastaan orkkis osana. Mistähän niitä kannattais lähtee kyselemään kun täällä mun paikkakunnalla ei ole kun ainoastaan noita Fixus liikkeitä, oisko jollain heittää jotain yhteystietoja tai nettiosoitteita?
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #21
              Kokeile ekana ottaa yöksi akun miinusnapa irti. Aamulla kun lähdet, niin on taas vetoja, tämä toimenpide nollaa moottorinohjauksen. Mulla oli vastaavaa puutumista omassa joskus, syyksi paljastui nokan asentoanturi jossa johto pyöri tyhjää anturin sisässä.

              Onkohan ne nyt edes kunnolla päässeet käsiksi siihen moottorinohjaukseen, vika löytyy varmasti jos osaa ja pystyy livedataa lukemaan. Ihmetyttää, ettei jää massamittarin irroituksesta tms. mitään muistiin.

              Hyvällä tuurilla voi olla, että vika on johtunu hetkellisestä katkoksesta ja tuon "nollauksen" jälkeen autosi taas pelaa huoletta.
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 385
                • Finnland

                #22
                Originally posted by Laakeri View Post
                Kokeile ekana ottaa yöksi akun miinusnapa irti. Aamulla kun lähdet, niin on taas vetoja, tämä toimenpide nollaa moottorinohjauksen. Mulla oli vastaavaa puutumista omassa joskus, syyksi paljastui nokan asentoanturi jossa johto pyöri tyhjää anturin sisässä.

                Onkohan ne nyt edes kunnolla päässeet käsiksi siihen moottorinohjaukseen, vika löytyy varmasti jos osaa ja pystyy livedataa lukemaan. Ihmetyttää, ettei jää massamittarin irroituksesta tms. mitään muistiin.

                Hyvällä tuurilla voi olla, että vika on johtunu hetkellisestä katkoksesta ja tuon "nollauksen" jälkeen autosi taas pelaa huoletta.
                Mulla oli yks yö molemmat navat 8h irti ja en huomannu eroa, oisko pitäny irroittaa pelkkä miinus ja pidemmäksi aikaa? Voiskohan mulla myös olla tuossa nokan anturissa vikaa? Ja en usko minäkään että osasivat lukea oikein tuota ohjausta, aivan tura meininki ollut molemmilla kerroilla... Ois kiva jos joku tästä lähiseudulta joka pystyy lukee livedataa vois jeesata mua tän jutun kanssa, pientä vaivanpalkkaa vastaan tietysti!
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #23
                  Originally posted by Löwen View Post
                  Olen lukenut täältä joskus että noita massamittareita olis mahdollista saada myös varaosapisteistä eikä ainoastaan orkkis osana. Mistähän niitä kannattais lähtee kyselemään kun täällä mun paikkakunnalla ei ole kun ainoastaan noita Fixus liikkeitä, oisko jollain heittää jotain yhteystietoja tai nettiosoitteita?
                  Älä sekaannu mihinkään merkittömässä laatikossa myytävään kiinalaiseen halpikseen. Vain aito alkuperäinen Bosch kannattaa ostaa. Ekanahan voi testata kaverin ehjäksi todetulla osalla varmistaakseen että vika on todellakin siinä, koska osa on melko kallis ostos vain kokeilun vuoksi hankkia.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 385
                    • Finnland

                    #24
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Älä sekaannu mihinkään merkittömässä laatikossa myytävään kiinalaiseen halpikseen. Vain aito alkuperäinen Bosch kannattaa ostaa. Ekanahan voi testata kaverin ehjäksi todetulla osalla varmistaakseen että vika on todellakin siinä, koska osa on melko kallis ostos vain kokeilun vuoksi hankkia.
                    En todellakaan sekaannu, ajattelin vain että olisiko jotain muuta reittiä hankkia halvemmalla kyseinen Boschin osa kuin BMW kauppiaalta... Ja testailisihan sitä kun olisi jollain tuttavalla ehjä mittari sekä vielä intoa lainata sitä!
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5546
                      • Kankaanpää

                      #25
                      Kanssaharrastajalta IMM testaukseen ?
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Ulkomailta maf, itse olen ostanut www.maf-shop.com omaan, voi löytyä huokeamminkin jostain. Myös kl-varaosat kannattaa kysyä ennen ulkomailta tilaamista.

                        Tosiaan kannattaa kuitenkin ensin testata jonkun toisen maf:lla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #27
                          maffisoppi ei kuitenkaan näy tarjoavan sitä vanhempaa 6-nap. mittaria
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 385
                            • Finnland

                            #28
                            Tiedättekö passaako 525i 24v IMM tuohon omaan 325i:n? Vuosimalli molemmisa '91. Kaverilta meinaan hajosi tuosta IMM ja hän on ostamassa uutta jota voisin ehkäpä saada testata! Kiitoksia kaikille jotka ovat auttaneet, tosin vikaa etsitään edelleen.
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Nifa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 292
                              • Kymenlaakso™

                              #29
                              Ihan vaan tälleen btw ennenku meet mitään ostelemaan, onko tullut paljonkin pätkäajoa? Ku noitten prevanos M50 patojen lambdat elää ihan omaa elämää, varsinkin kylmällä ja pätkäajossa (itseasiassa ei se tilanne ole kesällä sen parempi, mutta aavistuksen). Sen putkisto kun on suunniteltu päin prinkkalaa niin se kerää sinne liiallista kosteutta joka ei pääse kunnolla poistumaan ja lambdat tykkää tästä oikein hyvää Itellä exässä ku kävi vähän motarilla huudattamassa / lämpösellä koneella ku kävi kenkimässä kunnolla ni pysty taas parikuukautta kiltisti ajelemaan ilman pieniä ominaisuuksia.
                              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 385
                                • Finnland

                                #30
                                Olen nyt ettinyt imuvuotoja oikein urakalla ja uusinut miltei kaikki imupuolen letkut, vaihtanut samassa bensasuotimen ja putsannut tyhjäkäyntiventtiilinkin, ei auta. Kone tärähtelee tyhjäkäynnillä eikä vetoja tunnu piisaavan. Varmasti toimivaa massamittaria voisin tietty testata jos joku tästä lähialueelta haluaisi sellaista pientä korvausta vastaan? BTW, mikä on muuten tuon alla olevan kuvan liitin numero 11 ja onko se kaikissa m50b25 koneissa kun tuosta omastani ei tunnu löytyvän vaikka kuinka imusarjaa kopeloi?
                                Last edited by Löwen; 08-04-2010, 23:35.
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎