Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Onkos imusarjassa sellainen musta muovihässäkkä kuskinpuolen iskaritornin tienoolla?

    Jos on niin eipähän sitten käy tuo kahden anturin teoria ko. koneeseen..Siellä on nelinapainen anturi jossa on molemmat samassa. Ko. anturin saa motonetistä ostettua myös.
    Liitin on painettavaa mallia, ja vaihtoon pitää imusarja purkaa, ja silloinkin on varsin v-mäinen vaihtaa. Paras irroittaa koko imusarja jolloin tulee suoraan käsien ulottuville.

    Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tuosta moottorinohjauksesta on turha ainakaan INPA:lla tai Carsoftilla koodeja yrittää lukea.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #17
      Click image for larger version

Name:	05042010501.jpg
Views:	1
Size:	136.4 KB
ID:	4819989

      En ihan tarkalleen tiennyt mitä muovihässäkällä tarkoitat, niin tossa kuva konehuoneesta. Taskulampulla koitin katella, ni tosiaan vaikuttais että siellä vain yksi anturi on. Ainakin koetaulun lämpötilamittari toimii hyvin, mutta voiko se moottoriohjauksen olla kuitenkin rikki?

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #18
        Elikkä siis tuosta kuvasta katsottuna koneessa oikealla, tuolla tornin ja imusarjan välissä, mutta tosiaan tuo näyttäisi äkkiseltään katsottuna uudemmalta tyypiltä.

        Ongelma nro. A on tuo kartio viltteri, viskaa nyt jorpakkoon ja alkuperäinen tilalle. Ja B kyllä voi olla rikki se toinen puoliko anturista, ei se ainakaan ihan mahottoman hintanen ole ostaa ja kokeilla, vaihtaa vain ainoastaan melko ikävä.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #19
          Mikä vika mun hienos vv-suodattimes on ja siin hienos nippuside kiinnitykses

          Kyl varmaan tarvii kokeilla vaihtaa se anturi, mahtaaks siin imusarjan pois repimises olla kova homma? Joutuukohan montakin pulttia irroittelee...

          Comment

          • Valtsude
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 739
            • Jyväskylä

            #20
            Bemariin paras putsari on orkkissuodatin. Noilla tarvikefilttereillä saat vaan lisäntyneen kulutuksen, heikentyneen väännön sekä paljon paskaa ja pieniä hiekanjyviä koneeseen.

            Ex E36 316:sessa oli joku kartiofiltteri paikallaan ja ai että oli hienoa kun laitoin vakion tilalle uudella suodattimella. Kulutus tippui litralla ja auto väänsi alhaalta ihan eri tavalla. Tokihan vv-suodattimesta imuäänet kovenee, mutta onko se nyt sitten niin hienoa ja kaiken noiden miinusten arvoista, jokainen päättäköön itse.
            E34

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Originally posted by DrugLord View Post
              Mikä vika mun hienos vv-suodattimes on ja siin hienos nippuside kiinnitykses

              Kyl varmaan tarvii kokeilla vaihtaa se anturi, mahtaaks siin imusarjan pois repimises olla kova homma? Joutuukohan montakin pulttia irroittelee...
              Ei mikään, laskuahan sillä itsellesi teet ja täällä kyselet kun vehkeet renaa? Edellä tulikin jo pointteja, miksi tuollainen EI kuulu näihin vehjeksiin, tuohon lisäksi vielä todella nopeasti hajoava ilmamäärämittari niin luulis lompakko kevenevän tarpeeksi.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Diz
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 123
                • Kiiminki

                #22
                Originally posted by DrugLord View Post
                Mikä vika mun hienos vv-suodattimes on ja siin hienos nippuside kiinnitykses

                Kyl varmaan tarvii kokeilla vaihtaa se anturi, mahtaaks siin imusarjan pois repimises olla kova homma? Joutuukohan montakin pulttia irroittelee...
                imusarjan pois otto ei ole kovin iso homma jos löytyy vain vähän katosta suojaksi ja jonkinlainen hylsy/kiintoavainsarja. ja katoskaan ei pakollinen jos vaan sattuu hyvä päivä ettei sada.

                samalla hyvä vaihtaa imusarjan tiivisteet, eivät maksa monta euroa.
                325i M-Technic-94

                Comment

                • DrugLord
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 107
                  • Salo

                  #23
                  Noniin, nyt on anturi vaihdettu, sieltä löytyi sellainen 4 napainen. Vaihdoin myös kartiosuodattimen alkuperäiseen uudella filtterillä. Melko kauan sain autoa starttailla ennen kun käyntiin lähti, mutta tuskin se heti käyntiin lähteekään, kun imusarja ollut irti. Nyt sit aamua ja ekaa kylmä starttia odottelemaan. Jos ei vielläkään toimi niin mikä voisi olla pielessä? Voiko esim Lamda?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16445
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by DrugLord View Post
                    Noniin, nyt on anturi vaihdettu, sieltä löytyi sellainen 4 napainen. Vaihdoin myös kartiosuodattimen alkuperäiseen uudella filtterillä. Melko kauan sain autoa starttailla ennen kun käyntiin lähti, mutta tuskin se heti käyntiin lähteekään, kun imusarja ollut irti. Nyt sit aamua ja ekaa kylmä starttia odottelemaan. Jos ei vielläkään toimi niin mikä voisi olla pielessä? Voiko esim Lamda?
                    Ei vaikuta käynnistykseen vaikka imusarja olisi viikon pöydällä.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ei vaikuta käynnistykseen vaikka imusarja olisi viikon pöydällä.
                      Jaa ei vai? Polttoaineputket joutuu ko. koneessa irti nykäsemään, toinen mm. metalliputki helmiliitoksella, niin itse ainakin kuvittelisin että painetta ei juuri ole ja saattaa tarvita kerran- kaks virtoja päälle ennen kuin kerää paineet..joten jos heti starttailee niin saattaapa tuo sahuuttaa.
                      Mutta eipä sen siitä huolimatta ihan mahottomia pitäisi sahuutella, joten vähän vaikuttaisi että muuta(kin) vikaa siellä on.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • DrugLord
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 107
                        • Salo

                        #26
                        Kyllä sitä perkala vie saa edelleen sahata %&/¤#¤%¤
                        Mikä mahtais voida olla vialla? Mainittakoon sen verran autosta, että se seisoi mulla noin puoli vuotta käyttämättömänä tallissa ja tämän jälkeen kyseinen vika ilmennyt, tosin tätä ennen startti oli rikki eikä pyörittänyt konetta läheskään joka kerta, startti vaihdettiin. Auto ollut nyt kuukauden jokapäiväisessä käytössä. Kävin auton katsastamassa muutama viikko sitten ja etu, sekä taka puslat joutu vaihtaa, ei muuta huomautettavaa. Pakokaasu arvot meni läpi, eli lambda ei vissiin voi olla rikki? Tulpat vois koittaa vaihtaa, yhden irti otin ja päällisin puolin oli siistissä kunnossa. Ja tosiaan kun auto käynttiin lähtee, niin se pelaa vallan mainiosti ja lämpimänä lähtee laakista käyntiin.
                        Last edited by DrugLord; 07-04-2010, 10:08.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by DrugLord View Post
                          Kyllä sitä perkala vie saa edelleen sahata %&/¤#¤%¤
                          Mikä mahtais voida olla vialla? Mainittakoon sen verran autosta, että se seisoi mulla noin puoli vuotta käyttämättömänä tallissa ja tämän jälkeen kyseinen vika ilmennyt, tosin tätä ennen startti oli rikki eikä pyörittänyt konetta läheskään joka kerta, startti vaihdettiin. Auto ollut nyt kuukauden jokapäiväisessä käytössä. Kävin auton katsastamassa muutama viikko sitten ja etu, sekä taka puslat joutu vaihtaa, ei muuta huomautettavaa. Pakokaasu arvot meni läpi, eli lambda ei vissiin voi olla rikki? Tulpat vois koittaa vaihtaa, yhden irti otin ja päällisin puolin oli siistissä kunnossa. Ja tosiaan kun auto käynttiin lähtee, niin se pelaa vallan mainiosti ja lämpimänä lähtee laakista käyntiin.
                          Haiskahtaako bensa kun joutuu hinkuuttaa? Suuttimien tiivisteet voisi myös olla kovettunut. Pa-puolella tuo luultavasti kuitenkin on, mites pumppu ja sen rele?
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            #28
                            Originally posted by Janzki View Post
                            Haiskahtaako bensa kun joutuu hinkuuttaa? Suuttimien tiivisteet voisi myös olla kovettunut. Pa-puolella tuo luultavasti kuitenkin on, mites pumppu ja sen rele?
                            En ainakaan ole huomannut mitään bensan hajua. pumpusta ja releestä en tiiä mitään. Jotenkin niin outoa, kun mitään muuta vikaa ei ole kun tuo kylmäkäynnistys. Autossa on defan jälkeenpäin asennettu hälytin, mietin voisko se temppuilla ja vaikeuttaa käynnistystä, mut sit taas kuiteski ihmetyttää kun lämpimänä lähtee laakista. Rupee V....taa jos olis enempi rahaa ajaisin vain taksilla

                            Tulpat ja bensansuodattimen voisin viel vaihtaa, mut sit rupee olee konstit vähis ja tietotaito loppuu kesken, tosin millään huvittais viedä ylihintaisiin korjaamoihinkaan "huoh"
                            Last edited by DrugLord; 07-04-2010, 13:45.

                            Comment

                            • DrugLord
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 107
                              • Salo

                              #29
                              Lämmenneet ilmat ovat tehneet sen, että auto käynnistyy toisella taikka kolmannella startilla. Toistaiseksi tyydyn tähän, jossain vaiheessa vaihdan tulpat ja bensansuodattimen ja toivon että vikä häipyy itsestään ennen seuraavaa talvea

                              Comment

                              • DrugLord
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 107
                                • Salo

                                #30
                                Lisättäköön viellä, että tänä aamuna klo 7:30 ulkolämpötilan ollessa +3 astetta ja vettä aavistuksen tihkutti, eli ilman kosteus todella suuri, sain autoa startata n. 15 kertaa ennen kuin käynnistyi. Jos joku näistä tekiöistä jotain osaa päätellä kertokoon, nyt niin kyllästynyt ainaiseen sahaamiseen, että pitää kai korjaamolta aika tilata ja maksaa itsensä kipeäksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎