Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    #46
    Originally posted by Valtsude View Post
    Jees, kiitos tiedosta. Itekkin vähän samaa venttiiliä uumoilin kun tuo helle ja muu ympäröivä lämpö tuntuu vaikuttavan enemmän kuin lohkolämmitin.

    Joo, ei lohkolämmitin auta melkeen ollenkaan, aika sahaamista sen kanssakin, mutta nää +20 kelit auttaa niin että lähtee aina laakista käyntiin...

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #47
      Nyt on bensapumppu vaihdettu ja auto lähtee laakista käyntiin, tosin näillä ilmoilla lähti vanhallakin pumpulla, joten ilmojen kylmetessä saadaan vasta varmistus, johtuiko vika tästä.

      Comment

      • DrugLord
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 107
        • Salo

        #48
        Nyt parilla aamulla kun lämpötila on ollut +9 astetta starttaus hetkellä, niin sama vika vielläkin, saa taas useita kertoja sahata. Perhana sentään, nyt en sit tosiaan enää tiedä mikä voi olla vikana... Jos lämpötila edes muutaman asten korkeampi lähtee auto heti käyntiin, ei voi ymmärtää "huoh"

        Comment

        • Valtsude
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 739
          • Jyväskylä

          #49
          Damn... Olin jo vähän ehtinyt hieroa alustavia kauppojakin bensapumpusta, mutten taida enää uskaltaa ostaa sitä kun on niin kallis, eikä varmaksi auta. Mikähän hitto se voi olla, täällä Suomussalmella käydessä on kelit olleet siinä 3 asteen tietämillä ja vähän taas on saanut sahata. Pakko kyllä ennen talvea yrittää jotenkin saada kuntoon.
          E34

          Comment

          • Shifter
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 538
            • Keski-Suomi. Pihtipudas

            #50
            bensapaineensäädin? :think Onko kokeiltu käynnistyksessä sillee että käyttää virtoja pari kertaa ennen varsinaista käynnistystä, jos keräis painetta paremmin? Ja eikös maallikko pysty suuttimet käyttämään irti ja putsata tai vie ne jolleki pajalle tarkastettavaks?
            G4 -00

            Entiset ajokit:
            e36 328i Coupé -95
            e36 316i Sedan -98

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by Shifter View Post
              bensapaineensäädin? :think Onko kokeiltu käynnistyksessä sillee että käyttää virtoja pari kertaa ennen varsinaista käynnistystä, jos keräis painetta paremmin? Ja eikös maallikko pysty suuttimet käyttämään irti ja putsata tai vie ne jolleki pajalle tarkastettavaks?
              Oon koittanu jo toisella bp-säätimellä, ei vaikutusta. Ei myöskään "hehkuttaminen" auta. Tiedä sitten noista suuttimista, ainakin päästöt oli loistavat, joten ne ei ainakaan vuoda. Voikohan jako olla hampaan pielessä tms ja täten vaikuttaa kylmäkäynnistyksiin? Pitäis lähiaikoina vaihdella remmi niin siinähän se sitten viimeistään selviää...
              E34

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                #52
                Joo, "hehkuttaminen" ei tosiaan vaikuta mitenkään. Mun moottorissa on ketju, joten tuskin sullakaan se remmin vaihtaminen tuo toivottua apua. Ei mahdu mun päähän enää, mikä ihme voi vialla olla, ihan kiitettävästi on rahaakin palannut, kun on koittanut vikaa selvitellä ja osia vaihdella ja kaikki turhaan. Jos yön aikana lämpötila on käynnyt reilusti alle +10 asteen ja on aamulla startatessa +10 taikka alle on sahaamista luvassa, mutta jos autoa käynnistelen ekan kerran joskus klo 12 jälkeen jolloin lämpötila on n. +15 astetta lähtee auto ilman mitään ongelmia käyntiin. Niin perhanan mystinen vika...

                Comment

                • DrugLord
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 107
                  • Salo

                  #53
                  Noni nyt sitten melko varmasti meni kansipahvi paskaksi, eli luultavasti tuo käynnistymis ongelma on johtunut tästä, että pahvi saannu damagea ja nyt sitten meni lopullisesti. Ja taas tulee kallista, osaako kukaan arvioida remontin hintaa?

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #54
                    Originally posted by DrugLord View Post
                    Noni nyt sitten melko varmasti meni kansipahvi paskaksi, eli luultavasti tuo käynnistymis ongelma on johtunut tästä, että pahvi saannu damagea ja nyt sitten meni lopullisesti. Ja taas tulee kallista, osaako kukaan arvioida remontin hintaa?
                    jos pelkkä pahvi mennyt nii yläpään tiivistesatsi ja uudet öljyt+suodatin ja nesteet.. satasen luokkaa paitsi jos liikkeessä joutuu teettämään niin äkkiä se touhutonni
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • DrugLord
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 107
                      • Salo

                      #55
                      Itsellä ei taito riitä moiseen operaatioon, tuttava saa luvan laittaa, eikös toi kansi oo hyvä koneistaa, ellen väärin ole ymmärtänyt niin jos pelkän pahvin vaihtaa menee se helposti uudelleen? Samalla varmaankin kannattaa muutkin moottorin osat käydä läpi.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #56
                        Originally posted by DrugLord View Post
                        Itsellä ei taito riitä moiseen operaatioon, tuttava saa luvan laittaa, eikös toi kansi oo hyvä koneistaa, ellen väärin ole ymmärtänyt niin jos pelkän pahvin vaihtaa menee se helposti uudelleen? Samalla varmaankin kannattaa muutkin moottorin osat käydä läpi.
                        Kannattaa vielä vaihtokonetta myös miettiä, noita kun alkaa kuitenkin olemaan purettuna..Niin entisen korjaamiseen jos saa palamaan sen 500-1000e, saa sillä jo vaihtokoneen apulaitteineen laatikoineen jne.
                        Hyvä ettei saa jo kokonaista vastaavaa autoa tilalle.

                        Kansi kannattanee viedä koneistamolle tarkastukseen..Koeponnistus ja lienee plaanaus..Nuokin toki maksaa paikasta riippuen.

                        Edit: Uudella ja vanhalla koneella on keskenään eroja, mutta maltillisia..Niistä on toimiva paketti tehtävissä kyllä.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • DrugLord
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 107
                          • Salo

                          #57
                          Kun korjaajan kanssa katseltiin auto, ni voi olla että kansipahvi ei sittenkään mennyt, mutta lähes kaikki nesteet olivat kadonneet vaikka alle viikko sitten sen täytin. Eli oliko se nyt vesipumppu, joka on saattanut jossain vaiheessa vuotaa ja täten moottori kuumeni aina punaiselle alueelle asti. Öljykorkissa ei näkynnyt sellaista mönjää joka kuulema tulee kun nesteet sekoittuvat. Tosin pientä nykymistä on autossa pitkään ollut, mutta se voi mistä tahansa johtua. Aattelin että voisin vaihdattaa samalla molemmat. Uutta autoa en viittis vaihtaa, koska olen tosi paljon laittanut tätä autoa ja rahaakin siihen on mennyt ja uusi auto voi olla taas kamala pommi mihin menee paljon rahaa, koska niin paljon ei ole rahaa että ihan uuden voisin ostaa. Sellainen ajatus kyllä kävi mielessä, että mahtaako tähän saada laitettua suoraan 1.8 litraisen mallin? Jos saa niin mitä tällaisessa vaihdoksessa pitäis huomioon ottaa? Pitääkö elkroniikka myöskin vaihtaa?

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            #58
                            Nyt on kone kansirempassa ja samalla menee vaihtoon termostaatti ja vesipumppu, tulpat, öljyt ja suodatin ja muutenkin käydään kaikki läpi, katsotaan josko sitten lähtis myös kylmänä ekalla käyntiin

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              #59
                              Toivottavasti lähtee toimimaan, on pikkaisen ainakin hangoitellut vastaan!
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              • DrugLord
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 107
                                • Salo

                                #60
                                Nyt on rempat tehty ja toistaiseksi on auto hyvin pelittänyt, toivotaan että jatkossakin Varsinkin silloin kun ilmat alkavat kylmetä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎