Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    #61
    Per...le! Parilla aamulla vika taas toistunut nyt laitoin tankkiin stp fuel system total cleanerin jospa suuttimissa olis jotain...

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #62
      Hemmetin hemmetti, ei ole vika vielläkään lähtenyt mihinkään Tänä aamuna sai 12 kertaa sahata ennen kuin käynnistyi "huoh" Enää en keksi mikä voisi olla vikana???? Voiko ilmamäärämittari vaikuttaa? Pitäskö suuttimet käyttää pesussa?

      Comment

      • DrugLord
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 107
        • Salo

        #63
        Dodi, eli tänä aamuna kokeilin startata niin että ilmamäärämittarin piuha oli irti ja kas kummaa laakista lähti Eli onko nyt näin että ilmamäärämittari on jotenkin rikki? Huomasin, että ovat aika kalliita, mutta muuten tuo ilmamäärämittari toimii, vain silloin vikaa kun kylmänä käynnistää. Aattelin jos väsäisin kytkimen auton sisälle, josta saisi kätevästi imm:n pois päältä aamu startin ajaksi ja kun auto käynnissä niin kytkisi sen takaisin päälle. Mutta imm:n kaapelissa menee useampi johto, minkä johdon välille kytkin tulisi laittaa jotta imm:n olisi pois pelistä? Kokeilen nyt viällä useammalla aamulla ottaa tuon imm:n johdon irti ennen kuin teen mitään.

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #64
          Pistin tilaukseen imm:n ja kampiakselin anturin, katotaan jos noilla olis vaikutusta ongelmaan. Täytynee viellä bensapumpun rele tarkistaa, sijaitseeko rele konepellin alla sulakeboxissa? Minkä värinen kyseinen rele on? Tilasin kampiakselin anturin motonetistä, onko kokemuksia motonetin antureista? Ovatko kunnollisia? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/109139/0

          Comment

          • DrugLord
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 107
            • Salo

            #65
            Tänään sitten vaihdettiin nokka- ja kampiakselin anturi. Kapiakselin anturi oli ainakin melko heikossa kunnossa, aikaisempi omistaja oli sitä kutistesukalla paikkaillut ja se oli lisäksi juuresta murtunut. Jospa ongelma nyt ratkeisi. Seurataan...

            Comment

            • DrugLord
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 107
              • Salo

              #66
              Ja paskat! Vika on ja pysyy... Tossa sahatessa kävin välillä tarkistamassa tuleeko jakotukille paineita ja ei tule, paitsi silloin kun auto käynnistyy, pensapumppu ja suodin vaihdettu, mikä voisi olla vikana?

              Comment

              • Valtsude
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 739
                • Jyväskylä

                #67
                Sitkeä kaveri. Olikos se bensanpaineensäädin jo kokeiltu, ei tässä muutakaan mieleen tuu?

                Itellä tuntuu hävinneen taa sahausongelma kokonaan, mutta vaihdossa on tullut startin herätevirran hetkittäinen katoaminen. Hävettää julkisilla paikoilla käynnistää hyppylangalla.
                E34

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #68
                  Nämä ongelmat on kuin yhdestä tallin autosta, välillä lähtee laakista mutta lämpimänä saa sahata oikein raivolla.

                  Itse vaihdoin kaikki sytkän osat ja suodattimet, vika pysyi. Meinasin kanssa seuraavaksi vaihdella tuon kampiakselin anturin, tuskin sekään auttaa. Puolat tosin on vielä vaihtamatta, olisikohan niistä apua?

                  Sitkeä kaveri olet kyllä, kohta on vaihdettu koko m43b16 moottori uuteen. Kerro mikäli sait ongelman hoidettua. Tämä kuuluisi enemmänkin tuonne projektit-puolelle
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    #69
                    " Sitkeä kaveri. Olikos se bensanpaineensäädin jo kokeiltu, ei tässä muutakaan mieleen tuu? "

                    En ole sitä viellä vaihtanut, mutta harkinnassa on. Uskoisin nyt että vika on paikallistettu bensapuolelle ja nimennomaan paineiden katoamiseen/tarpeen nopeasti aikaan saamiseen. Miten tämä bensapaineensäädin oikein toimii ja voiko kyseinen osa olla syypää paineiden katoamiseen? Bensapumppukaan tuskin on syylinen kun kerran uuden ostin, tuskin niin huono tuuri voinnu käydä että olis maanantaikappale tullu. Bensalinjoja tänään silmämääräisesti katselin ja en havainnut vuotoja.

                    " Nämä ongelmat on kuin yhdestä tallin autosta, välillä lähtee laakista mutta lämpimänä saa sahata oikein raivolla. "

                    Eikös tuo lämpimällä sahaaminen viittaa suuttimen/mien vuotoon, niin ainakin muistaisin täältä lukeneeni.

                    " Tämä kuuluisi enemmänkin tuonne projektit-puolelle "

                    Heh! Kieltämättä siltä tämä rupeaa tuntumaan

                    Mut nyt kaivataan apuja niiden paineiden takaisin saamiseksi yhdellä startilla. Ideoita? Spekulaatioita?

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by DrugLord View Post
                      " Sitkeä kaveri. Olikos se bensanpaineensäädin jo kokeiltu, ei tässä muutakaan mieleen tuu? "

                      En ole sitä viellä vaihtanut, mutta harkinnassa on. Uskoisin nyt että vika on paikallistettu bensapuolelle ja nimennomaan paineiden katoamiseen/tarpeen nopeasti aikaan saamiseen. Miten tämä bensapaineensäädin oikein toimii ja voiko kyseinen osa olla syypää paineiden katoamiseen? Bensapumppukaan tuskin on syylinen kun kerran uuden ostin, tuskin niin huono tuuri voinnu käydä että olis maanantaikappale tullu. Bensalinjoja tänään silmämääräisesti katselin ja en havainnut vuotoja.

                      Eikös tuo lämpimällä sahaaminen viittaa suuttimen/mien vuotoon, niin ainakin muistaisin täältä lukeneeni.

                      Mut nyt kaivataan apuja niiden paineiden takaisin saamiseksi yhdellä startilla. Ideoita? Spekulaatioita?
                      Lähtisin kokeilemaan sillä paineensäätimellä. Mistäänhän en mitään tiedä, mutta onko näissä jotain takaiskuventtiiliä tms polttoainelinjoissa, joka viallisena ei pitäisi tarpeeksi paineita linjalla?

                      Ja kyllä, tuo lämpimänä sahaaminen voi johtua vuotavista suuttimista.

                      EDIT: Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. Jos vika tällä häipyy, vikana on tosiaan se paineensäädin tai takaiskuventtiili mikäli sellainen löytyy.

                      Comment

                      • Shifter
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 538
                        • Keski-Suomi. Pihtipudas

                        #71
                        Periksi ei saa antaa

                        Motonetin anturit on foorumilta luettujen juttujen perusteella olleet susia jo syntyessään, mutta toivotaan, että olisi sinulle osunut nyt se yksi hyvä

                        Mitään en näistä polttoaineensyöttö asioista ymmärrä, mutta linjassa pitäisi olla koko ajan pieni paine, vaihdoin vastaavalla mosalla olevaan entiseen autooni polttoaineensuotimen, ja korjausoppaan mukaan piti irrottaa muistaakseni bensapumpun sulake, ja käynnistää auto siksi aikaa, että paine linjassa katoaa.

                        Elikkä epäilen, että juurikin paineensäädin/takaiskuventtiili pumpussa olisi ongelman aiheuttaja :think

                        Oletko vaihtanut bensansuodatinta? vaikka vika tuskin siinä on :think
                        G4 -00

                        Entiset ajokit:
                        e36 328i Coupé -95
                        e36 316i Sedan -98

                        Comment

                        • DrugLord
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 107
                          • Salo

                          #72
                          " mutta onko näissä jotain takaiskuventtiiliä tms polttoainelinjoissa, joka viallisena ei pitäisi tarpeeksi paineita linjalla? "

                          Takaiskuventtiili sijaitsee tässä mallissa bensapumpun sisällä ja bensapumppu on mulla vaihdettu täysin uuteen, joten pidän takaiskun pettämistä epätodennäköisenä.

                          " Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. "

                          Virtoja käytetty päällä/pois jopa yli 20 kertaa, ei vaikutusta. Olen kuullut sellaisen teorian että tuo bensapumppu pumppais bensaa vain silloin kun moottori pyörii, eli virta-avaimen kliksuttelu ilman starttia ei tuo linjoihin painetta.

                          Kiitos ehdotuksista, mutta viellä lisää kaivattaisiin.

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            #73
                            " Oletko vaihtanut bensansuodatinta? vaikka vika tuskin siinä on :think "

                            Vaihdettu on.

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by zeneg View Post
                              EDIT: Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. Jos vika tällä häipyy, vikana on tosiaan se paineensäädin tai takaiskuventtiili mikäli sellainen löytyy.
                              Ei toi "hehkuttaminen" auttanut, joskus alkukesästä muistaakseni DrugLord sitäkin koitti ja siitä kirjoitteli. Ei myöskään omaan autoon ollut vaikutusta kun tää sahausongelma oli, silti kyllä alan uskoa bensanpaineensäätimen olevan syyllinen. Pelolla tässä kylmeneviä kelejä odotellaan jos taas alkaa tää sahausrumba itelläkin.
                              E34

                              Comment

                              • Shifter
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 538
                                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                                #75
                                Lisää ehdotuksia:

                                tulppien kärkivälit?
                                puristuspaineet?
                                imuvuodot?

                                Pyöriikö startti kuitenkin "iloisesti" käynnistäessä?
                                Onko vaikutusta käynnistyvyyteen jos tankki vajaa/täysi?

                                :think
                                G4 -00

                                Entiset ajokit:
                                e36 328i Coupé -95
                                e36 316i Sedan -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎