Per...le! Parilla aamulla vika taas toistunut nyt laitoin tankkiin stp fuel system total cleanerin jospa suuttimissa olis jotain...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)
Collapse
X
-
Dodi, eli tänä aamuna kokeilin startata niin että ilmamäärämittarin piuha oli irti ja kas kummaa laakista lähti Eli onko nyt näin että ilmamäärämittari on jotenkin rikki? Huomasin, että ovat aika kalliita, mutta muuten tuo ilmamäärämittari toimii, vain silloin vikaa kun kylmänä käynnistää. Aattelin jos väsäisin kytkimen auton sisälle, josta saisi kätevästi imm:n pois päältä aamu startin ajaksi ja kun auto käynnissä niin kytkisi sen takaisin päälle. Mutta imm:n kaapelissa menee useampi johto, minkä johdon välille kytkin tulisi laittaa jotta imm:n olisi pois pelistä? Kokeilen nyt viällä useammalla aamulla ottaa tuon imm:n johdon irti ennen kuin teen mitään.
Comment
-
-
Pistin tilaukseen imm:n ja kampiakselin anturin, katotaan jos noilla olis vaikutusta ongelmaan. Täytynee viellä bensapumpun rele tarkistaa, sijaitseeko rele konepellin alla sulakeboxissa? Minkä värinen kyseinen rele on? Tilasin kampiakselin anturin motonetistä, onko kokemuksia motonetin antureista? Ovatko kunnollisia? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/109139/0
Comment
-
-
Nämä ongelmat on kuin yhdestä tallin autosta, välillä lähtee laakista mutta lämpimänä saa sahata oikein raivolla.
Itse vaihdoin kaikki sytkän osat ja suodattimet, vika pysyi. Meinasin kanssa seuraavaksi vaihdella tuon kampiakselin anturin, tuskin sekään auttaa. Puolat tosin on vielä vaihtamatta, olisikohan niistä apua?
Sitkeä kaveri olet kyllä, kohta on vaihdettu koko m43b16 moottori uuteen. Kerro mikäli sait ongelman hoidettua. Tämä kuuluisi enemmänkin tuonne projektit-puolelleW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
" Sitkeä kaveri. Olikos se bensanpaineensäädin jo kokeiltu, ei tässä muutakaan mieleen tuu? "
En ole sitä viellä vaihtanut, mutta harkinnassa on. Uskoisin nyt että vika on paikallistettu bensapuolelle ja nimennomaan paineiden katoamiseen/tarpeen nopeasti aikaan saamiseen. Miten tämä bensapaineensäädin oikein toimii ja voiko kyseinen osa olla syypää paineiden katoamiseen? Bensapumppukaan tuskin on syylinen kun kerran uuden ostin, tuskin niin huono tuuri voinnu käydä että olis maanantaikappale tullu. Bensalinjoja tänään silmämääräisesti katselin ja en havainnut vuotoja.
" Nämä ongelmat on kuin yhdestä tallin autosta, välillä lähtee laakista mutta lämpimänä saa sahata oikein raivolla. "
Eikös tuo lämpimällä sahaaminen viittaa suuttimen/mien vuotoon, niin ainakin muistaisin täältä lukeneeni.
" Tämä kuuluisi enemmänkin tuonne projektit-puolelle "
Heh! Kieltämättä siltä tämä rupeaa tuntumaan
Mut nyt kaivataan apuja niiden paineiden takaisin saamiseksi yhdellä startilla. Ideoita? Spekulaatioita?
Comment
-
-
Originally posted by DrugLord View Post" Sitkeä kaveri. Olikos se bensanpaineensäädin jo kokeiltu, ei tässä muutakaan mieleen tuu? "
En ole sitä viellä vaihtanut, mutta harkinnassa on. Uskoisin nyt että vika on paikallistettu bensapuolelle ja nimennomaan paineiden katoamiseen/tarpeen nopeasti aikaan saamiseen. Miten tämä bensapaineensäädin oikein toimii ja voiko kyseinen osa olla syypää paineiden katoamiseen? Bensapumppukaan tuskin on syylinen kun kerran uuden ostin, tuskin niin huono tuuri voinnu käydä että olis maanantaikappale tullu. Bensalinjoja tänään silmämääräisesti katselin ja en havainnut vuotoja.
Eikös tuo lämpimällä sahaaminen viittaa suuttimen/mien vuotoon, niin ainakin muistaisin täältä lukeneeni.
Mut nyt kaivataan apuja niiden paineiden takaisin saamiseksi yhdellä startilla. Ideoita? Spekulaatioita?
Ja kyllä, tuo lämpimänä sahaaminen voi johtua vuotavista suuttimista.
EDIT: Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. Jos vika tällä häipyy, vikana on tosiaan se paineensäädin tai takaiskuventtiili mikäli sellainen löytyy.
Comment
-
-
Periksi ei saa antaa
Motonetin anturit on foorumilta luettujen juttujen perusteella olleet susia jo syntyessään, mutta toivotaan, että olisi sinulle osunut nyt se yksi hyvä
Mitään en näistä polttoaineensyöttö asioista ymmärrä, mutta linjassa pitäisi olla koko ajan pieni paine, vaihdoin vastaavalla mosalla olevaan entiseen autooni polttoaineensuotimen, ja korjausoppaan mukaan piti irrottaa muistaakseni bensapumpun sulake, ja käynnistää auto siksi aikaa, että paine linjassa katoaa.
Elikkä epäilen, että juurikin paineensäädin/takaiskuventtiili pumpussa olisi ongelman aiheuttaja :think
Oletko vaihtanut bensansuodatinta? vaikka vika tuskin siinä on :thinkG4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
-
" mutta onko näissä jotain takaiskuventtiiliä tms polttoainelinjoissa, joka viallisena ei pitäisi tarpeeksi paineita linjalla? "
Takaiskuventtiili sijaitsee tässä mallissa bensapumpun sisällä ja bensapumppu on mulla vaihdettu täysin uuteen, joten pidän takaiskun pettämistä epätodennäköisenä.
" Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. "
Virtoja käytetty päällä/pois jopa yli 20 kertaa, ei vaikutusta. Olen kuullut sellaisen teorian että tuo bensapumppu pumppais bensaa vain silloin kun moottori pyörii, eli virta-avaimen kliksuttelu ilman starttia ei tuo linjoihin painetta.
Kiitos ehdotuksista, mutta viellä lisää kaivattaisiin.
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostEDIT: Alappa tekemään näin: joka kerta ennenkuin käynnistät auton, käytä virtoja päällä ja pois vaikka kolme kertaa ennen starttia. Jos vika tällä häipyy, vikana on tosiaan se paineensäädin tai takaiskuventtiili mikäli sellainen löytyy.
Comment
-
Comment