Originally posted by DrugLord
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 konehuoneessa vänkärin puolella rintapellin yläosassa muovisuojan takana.akku pois ni pääset paremmin käsix muovisuojaan.käytetyn mäkin hommasin,mul piti boxi(dme) ja ajonestolaite(ews2) koodata keskenään.merkkiliike suoritti koodauksen,hinta oli n.70e.e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
 e60 535d -05 "AC SCHNITZER"
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaikee sanoa viellä, viime osavaihdosten jälkeen auto toiminnu taas pari päivää ihan hyvin ja bensanpaineetkin noussut niinkuin pitää. Tosin en oo aamulla aikasin starttaillut. Mahtokohan vaikuttaa ku kuputin muutaman kerran vasaralla bensapainesäätimeen :think Noh uuden sellasen saan ens viikon ke.Originally posted by KalaFIN View PostIte olisin ostamassa -95 Compact bemmiä jossa samat oireet mutta mitään ei ole vielä tarkastettu. Onkohan se toi moottorinohjausyksikkö jonka joutuis vaihtaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla on ollu sellasta et lupailee koko ajan mutta ei käynnisty. Sitten se vähän ajan päästä lähtee mut se käy todella alhaisilla kierroksilla n. ~500 eli että pyöriikö-eikö pyöri rajalla niin jos vähänkin yrittää kaasulla herkutella sitä niin tukehtuu. Onko se saman tapasta sulla?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla ei edes lupaile, vaan sit ku käynnistyy niin käynnistyy kunnolla ja kaikki toimii hyvin. Onko sun ongelma lämpötila riippuvainen, eli niinku mulla vika ilmenee ku mennään sinne +10 paikkeille/alle, jos ei niin luulenpa että sulla saattais olla ilmamäärämittari heikos hapes.Originally posted by KalaFIN View PostMulla on ollu sellasta et lupailee koko ajan mutta ei käynnisty. Sitten se vähän ajan päästä lähtee mut se käy todella alhaisilla kierroksilla n. ~500 eli että pyöriikö-eikö pyöri rajalla niin jos vähänkin yrittää kaasulla herkutella sitä niin tukehtuu. Onko se saman tapasta sulla?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Bensapaineen säädin tulee mulle huomenna ja jos sen vaihto ei auta on jäljellä enää DME. Saisin tilattua ebaysta käytetyn hintaan 50€, mut sen koodaus onki sit toinen. Soittelin salon autotaloon ( BMW merkkiliike ) ja siellä homma maksais 80€, mutta mitään takeita ei anneta saadaanko toimimaan, mut 80€ menee joka tapauksessa. Puhelimeen vastanut henkilö ei kuulostanut hirveän vakuuttavalta, eikä tuntunut kunnolla tietävän operaatiota, kun yksityis kohtia koitin kysellä, vaikka sen vaikutelman antoi että hän operaation suorittaa. Vastaus kysymykseen heidän valmiudesta tehdä operaatio, "miten niin valmiudet, mehän ollaan merkkiliike" ei oikeen antanut oikeaa kuvaa :( Mut katsotaan ton bensapaineensäätimen vaihdon jälkeen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tänään on kylmin aamu (+7C) millon olen tuon käynnistänyt ja lähti oikein nätisti käyntiin. Laitto vähän ihmettelemään miten se nyt lähtee noin kauniisti ja aiemmin sai yrittää monta kertaa ja odotella hetken että kaasua uskaltaa antaa. Ei kai siihen voi vaikuttaa että auton takapöntön ja pikkusen ennen takaputkee paikkailin reikiä? En itse kyllä usko että vaikuttaisiOriginally posted by DrugLord View PostMulla ei edes lupaile, vaan sit ku käynnistyy niin käynnistyy kunnolla ja kaikki toimii hyvin. Onko sun ongelma lämpötila riippuvainen, eli niinku mulla vika ilmenee ku mennään sinne +10 paikkeille/alle, jos ei niin luulenpa että sulla saattais olla ilmamäärämittari heikos hapes.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kokeile seuraavaks kun ongelma päällä, ota ilmamäärämittarin johto irti ja jos lähtee hyvin/paremmin käyntii, niin vika saattaa olla siinnä.Originally posted by KalaFIN View PostTänään on kylmin aamu (+7C) millon olen tuon käynnistänyt ja lähti oikein nätisti käyntiin. Laitto vähän ihmettelemään miten se nyt lähtee noin kauniisti ja aiemmin sai yrittää monta kertaa ja odotella hetken että kaasua uskaltaa antaa. Ei kai siihen voi vaikuttaa että auton takapöntön ja pikkusen ennen takaputkee paikkailin reikiä? En itse kyllä usko että vaikuttaisi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tänään mietin niin toihan ei taida olla mulla keliriippuvainen vika. Ja aamulla lähti taas nätisti ensimmäisellä tulille vaan sitten kun parin kilsan päässä pysähdyin käymään kaupassa kuului ensin sammuttaessa releen/summerin ikään kuin tuuttaus paitsi ääni kuulosti vialliselta releeltä mutta kaikki kyllä toimii. Ja käynnistys ongelma tuli sitten kaupasta lähtiessä esille. Enkä kiireessä joutanut katsomaan sitä ilmamäärämittarin johtoa. Miten se ei pihassa vaikuta ja parin kilsan päästä alkaa sitten tökkimään? Tosin ei ajossa vaan uudelleen käynnistettäessä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo kylmänä käynnistyy ja puolilämpimänä ei viittaisi vuotavaan suuttimeen.Originally posted by KalaFIN View PostTänään mietin niin toihan ei taida olla mulla keliriippuvainen vika. Ja aamulla lähti taas nätisti ensimmäisellä tulille vaan sitten kun parin kilsan päässä pysähdyin käymään kaupassa kuului ensin sammuttaessa releen/summerin ikään kuin tuuttaus paitsi ääni kuulosti vialliselta releeltä mutta kaikki kyllä toimii. Ja käynnistys ongelma tuli sitten kaupasta lähtiessä esille. Enkä kiireessä joutanut katsomaan sitä ilmamäärämittarin johtoa. Miten se ei pihassa vaikuta ja parin kilsan päästä alkaa sitten tökkimään? Tosin ei ajossa vaan uudelleen käynnistettäessä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Doodi tänään vaihdoin bensapaineensäätimen ja samalla kaivon dme:n esiin ja avasin, näytti ainakin piirilevy ja komponentit hyväkuntosilta, ei näkynnyt kylmäjuotoksia eikä hapettumia. Nyt täytyy seurata lähteekö paremmin käyntiin. Luulen kyllä että vika ei viellä ollut tässä. Sillä sain asennusten jälkeen sahailla toooosi pitkään.
 
 Voisko se viitata DME vikaan kun ne bensan paineet eivät nouse vaikka otan releen irti ja laitan johdon väliin ja virrat päälle?
 
 Toinen mikä tuli mieleen, voiko jälkeenpäin asennettu ( luultavasti itse, entinen omistaja asentanut, jäljestä päätellen ) varashälytin kenkkuilla ja olla nostamatta paineta? tosin kun otan hälyttimen sulakkeen irti, ei se anna edes startata.Last edited by DrugLord; 01-09-2010, 22:08.
 Comment
 Jos nyt muilla osavaihdoksilla ei lähe toimimaan, niin tarvii se dma purkaa siel ja käydä ekana ite piirilevy läpi ja kattoo jos jotain kylmäjuotoksia/jotain muita vaurioita.
 Jos nyt muilla osavaihdoksilla ei lähe toimimaan, niin tarvii se dma purkaa siel ja käydä ekana ite piirilevy läpi ja kattoo jos jotain kylmäjuotoksia/jotain muita vaurioita.
							
						 
							
						 Eli eipä ollut bensapaineensäädinkään rikki
 Eli eipä ollut bensapaineensäädinkään rikki  Joten nyt sitten lähti uusi (käytetty) DME tilaukseen, jos tämä ei auta, ei taida enää olla jäljellä yhtään vaihdettavaa osaa
 Joten nyt sitten lähti uusi (käytetty) DME tilaukseen, jos tämä ei auta, ei taida enää olla jäljellä yhtään vaihdettavaa osaa 
Comment