Koititko jo hyppylangalla ohittaa sen releen? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)
Collapse
X
-
Originally posted by DrugLord View PostKyllä, ei vaikutusta. Ei noussut paineet.
Noinhan pitäisi pumpun pyöriä, vaikka ottaisit koko DME:n pois...:think
Eli korjaa nyt se pumppu tai sen johdotus ihan ensin, ennen mitään DME:n vaihtoja.
EDIT: Virtalukkohomma voi liittyä tähän, tarkista tuleeko releen jatkuvan virran nastaan edes +12v virtalukosta virrat päälle käännettynä.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostSiis DME:n ohjauksen ohittamalla, bensapumppua suoraan releen navoista ohjaamalla ei tule bensanpainetta?
Noinhan pitäisi pumpun pyöriä, vaikka ottaisit koko DME:n pois...:think
Eli korjaa nyt se pumppu tai sen johdotus ihan ensin, ennen mitään DME:n vaihtoja.
EDIT: Virtalukkohomma voi liittyä tähän, tarkista tuleeko releen jatkuvan virran nastaan edes +12v virtalukosta virrat päälle käännettynä.
Jos vika olisi johdoissa taikka virtalukossa, niin tuntuu tämä lämpötila riippuvuus aika oudolta, luulis että vika toistuis myös kesällä, mutta lähes koko kesä auto toimi moitteetta, siihen asti kunnes ilmat rupes menee öisin sinne +10 tienoille tuli myöskin ongelmat.
Comment
-
-
Tänään aamulla klo 7.30 ja pirun kylmä. Tein niinku risto113 kirjoitti, eli mittasin yleismittarilla releen liitäntäpaikan jännitteen ja sinne tuli jännitettä n.12,5v no sitten ohitin releen sähköjohdolla. Pistin autosta virrat päälle ja kattelin samalla nouseeko bensanpaineet, no nollaahan se näytti, mutta sitten kun rupesin starttaamaan nousi paineet heti ja auto lähti käyntiin ekalla
Eli saattaako tämä tarkoittaa että minun releeni on jollain tavalla epäkunnossa ja ilman olessa tarpeen kylmä ei se yhdistä?
Comment
-
-
Olet yhdistänyt nyt väärät nastat.
Jos yhdistät releeltä jatkuvan virransyötön ja pumpulle menevän piuhan niin pumppu pyörii oli virtalukko missä asennossa tahansa.
Kuulostaa siltä että yhdistit dme:ltä tulevan releen herätteen ja bensapumpun virransyötön, tämä ei ole hyvä koska kuormittaa dme:tä ja voi pahimmassa tapauksessa käräyttää ohjauspäätteen purkin sisältä.
Eli katso vaikka siitä releen kyljestä kytkentäkaavio niin selkiää toiminta.
Ja se on ihan normaalia e36:ssa että dme aktivoi bensapumpun ohjauksen vasta kun se saa kierrostiedon kampiakselin asentotunnistimelta.
Joten jos pumppu toimii täysin hyppylangalla mutta kymällä koneella ei lähde pyörimään rele paikallaan vaikka starttaa niin moottorinohjaus ei todennäköisesti saa kierrostietoa, kampuran anturi vaihtoon.Last edited by Supa; 03-09-2010, 10:37.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Taisin kirjoittaa/ymmärtää itse väärin tuon jatkuvan virran jutun. Katsoin siitä releen kyljestä ( rele part nro: 61368366600 ) kyllä oikeat nastat ja yhdistin ne johdolla, eli tässä tapauksessa nro 30 ja 87, mikäli pumpun pitäisi kokoajan pyöriä, niin ihmettelen miksi bensapainemittari ei tähän reakoinnut? vaan vasta kun starttasin, nosui paineet mittarissakin ja auto käynnistyi.
Tuohon nastaan nro 30 tuli virrat, tarvii käydä mittaamassa viellä se ns. jatkuvan virran nasta.
Kampuran asentotunnistin on pari viikkoa sitten vaihdettu uuteen motonet anturiin.
Comment
-
-
Originally posted by MsG View PostPakko vielä kysäistä, että minkä on tuon ilmamäärämittarin varaosanumero..
Laakkonen antoi minulle tämän 136277975, mutta realoem.com ei ainakaan tällä tunnista osaa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by DrugLord View PostIlmamäärämittarin päällä ainakin nro: 0280200204GLK 320CDI 4Matic
e90
e46
e36
Comment
-
-
Originally posted by MsG View PostMä oon aivan pihalla googlella tuon minun laittaman numeron perusteella ei löydy mitään. Mutta tuolla sinun antamalla numerolla löytyy tuloksia ilmamäärämittareista. Mutta myöskin realomin sivuilta löytyneellä numerolla 13627547975, löytyy osia netistä. Mikähän näistä on oikea.
Menet tuon kanssa Laakkoselle, ja luulisi merkkihuollon osaavan antaa sulle oikean mittarin kun kerrot niille auton runkonumeron. Ja Schmiedmannilla ymmärtävät kanssa noita varaosanumeroita vallan hyvinG4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Comment