E36 katon kotelon luukku renaa. Ihan kuin puuttuisi rattaista hampaita tai sen luukun moottori ei olisi paikallaan tms. Missäs toi luukun moottori nyt sijaitsi?
e36 cabrio katon sähköongelma
Collapse
X
-
Jotain moottoreita ainakin oli peräkontissa vasemmalla puolella verhoilun takana.Originally posted by 426Hemi View PostE36 katon kotelon luukku renaa. Ihan kuin puuttuisi rattaista hampaita tai sen luukun moottori ei olisi paikallaan tms. Missäs toi luukun moottori nyt sijaitsi?Last edited by hakala-; 07-06-2017, 22:25.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Koitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä
Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?Last edited by 5ahtivaar1; 07-06-2017, 22:24.
Comment
-
Joo, vasen on sen luukun moottori kun tutkin kanssa verhoilujen takaa.Originally posted by 5ahtivaar1 View PostKoitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä
Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
Tee se katon resetointi nyt ekaks. Takapenkin alta pitää ensiksi vetää siinä vivusta mikä vapauttaa katon vaijereilta sit painaa moottorit takas paikoilleen ja painaa jotain nappia en nyt ulkoo muista mut googlettamalla e36 cabrio reset ym löytyy ohjeita. Katto voi renata myös jos vaijerit päässy löystyyn.Originally posted by 5ahtivaar1 View PostKoitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä
Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?
Siinä katossa on aika paljon mahdollisii vika paikkoja ei auta ku sinnikkäästi etsiä missä vika
Siinä luukussa luukun sisällä on myös oikealla puolella kytkin. Jos luukku ei oo kokonaan kiinni eli se kytkin painautuneena niin koko katto on pois pelistä
Tappelin aikoinaan varmaan 2vko putkeen kun yhdessä katto jumitti ja repsotti vähän kaikkialtaF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Pitääpä koittaa tuota resenointia tällä viikolla jos se auttais.. Onko tietoa mistä noita moottoreita vois kysellä suht edulliseen hintaan jos resenointi haukkaa koko suupielien täyteltä kakkaa?
Comment
-
Jos siinä napissa ei pala valo, niin vika on sähköissä, näin veikkaan.Originally posted by 5ahtivaar1 View PostPitääpä koittaa tuota resenointia tällä viikolla jos se auttais.. Onko tietoa mistä noita moottoreita vois kysellä suht edulliseen hintaan jos resenointi haukkaa koko suupielien täyteltä kakkaa?
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Ei ihan topicin otsikkoon oma kysymys osu, mutta missä tilanteessa takapenkkien takana oleva puhallin pitäisi puhaltaa? Ei tuossa omassa ole erillistä nappia ainakaan mistä sen saisi päälle.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
puoli automaatti katto ei toimi ollenkaan
Vika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassaLast edited by XpS90; 08-06-2017, 09:58.
Comment
-
Se on se takalasin lämmittimen nappi ilmastoinnin paneelissa. Vaan eipä sillä, ihan onneton varuste, ei sillä sitä lasia sulatetaOriginally posted by Arppa View PostEi ihan topicin otsikkoon oma kysymys osu, mutta missä tilanteessa takapenkkien takana oleva puhallin pitäisi puhaltaa? Ei tuossa omassa ole erillistä nappia ainakaan mistä sen saisi päälle.
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Takakontin sulake on siinä akkukotelon vieressä, etunurkassa. Kaikissa ei kyseistä 20A sulaketta ole, taisi olla vuosimalliriippuvainen juttu. Omassani (vm '99) kyseinen sulake löytyy ja sen palaminen aiheuttaa kuvailemasi kaltaiset oireet.Originally posted by XpS90 View PostVika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassa
Seuraavaksi itse tarkistaisin kaikki mikrokytkimet.
Ps. Tässä kuvassa aivan vasemmassa alakuvassa näkyy keltainen sulake. http://i193.photobucket.com/albums/z...kMotors026.jpgNyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Jaa, no ei se siitäkään lähtenyt puhaltamaan. En tosin mitannut tuleeko sinne virtaaOriginally posted by bmw323it View PostSe on se takalasin lämmittimen nappi ilmastoinnin paneelissa. Vaan eipä sillä, ihan onneton varuste, ei sillä sitä lasia sulateta
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Resetointi:
Takapenkin alta vivusta moottorien vapautus. Sitten Käsin viikkaat katon koteloon ja kansi kiinni.
Tän jälkeen moottorit paikalleen, peräluukun vasemmassa reunassa verhoiluiden alla.
Sitten istut kuskinpenkille ja painat katon sulkemisnapin pohjaan. Sen JÄLKEEN virrat päälle ja odottelet nappi painettuna pohjaan. Kun katto on takaisin paikallaan, on resetointi valmis.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
Vika löytyi
Elikkä vika löytyi kattomekanismin moottorin toisesta mikrokytkimestä 2 helteisen päivän jälkeen, joten pitää varmaan opetella ettei jätä aivoja narikkaan kun rupeaa vikaa etsimään jostain, mistäs näitä mikrokytkimiä rupeaisi Seinäjoen alueelta?Originally posted by XpS90 View PostVika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassaLast edited by XpS90; 08-06-2017, 17:49.
Comment
-
Täällä BINGO ! Rupes katto pelaamaan moottorien moukaroinnin, säkillisen varaosien ja kaliproinnin jälkeen. Taidan lepytellä huomenna rouvaa jousille, tiiä vaikka sais illanpäälle jotaki herkkua
Tattista neuvonantajille
Comment
Comment