Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabrio katon sähköongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    #76
    E36 katon kotelon luukku renaa. Ihan kuin puuttuisi rattaista hampaita tai sen luukun moottori ei olisi paikallaan tms. Missäs toi luukun moottori nyt sijaitsi?
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

    Comment

    • hakala-
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 454
      • Tampere

      #77
      Originally posted by 426Hemi View Post
      E36 katon kotelon luukku renaa. Ihan kuin puuttuisi rattaista hampaita tai sen luukun moottori ei olisi paikallaan tms. Missäs toi luukun moottori nyt sijaitsi?
      Jotain moottoreita ainakin oli peräkontissa vasemmalla puolella verhoilun takana.
      Last edited by hakala-; 07-06-2017, 22:25.
      F15 M50D
      E36 328 turbo
      E34 535 turbo

      Comment

      • 5ahtivaar1
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 10
        • 08

        #78
        Koitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä

        Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?
        Attached Files
        Last edited by 5ahtivaar1; 07-06-2017, 22:24.

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #79
          Originally posted by 5ahtivaar1 View Post
          Koitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä

          Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?
          Joo, vasen on sen luukun moottori kun tutkin kanssa verhoilujen takaa.
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • hakala-
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 454
            • Tampere

            #80
            Originally posted by 5ahtivaar1 View Post
            Koitin liittää kuvan peräkontista, jossa näkyy 2 moottoria, voisko vasemman puoleinen noista olla kyseinen moottori joka tekee kattoverhoilun "työliikkeen" ja kattoverhoilun luukun alas? Sulakkeet vaihdettu kaikki, peräkontissa oleva sulake ehjä, mutta sen hyppylangalla vetäs niin sai edes katon jotenkin toimiin kun aikasemmin ei antanu mitään elonmerkkejä

            Katto ei laskeuvu kun kädellä vähän auttaen... Kattoverhoilun takaluukku ei nouse eikä laske, kuin käsikopelolla. Oisko mahollista, et kuvan vasen moottori sökö!? Kellään myyä toimivaa tai p-pohjoismaalla asiasta ymmärtävää kattomaan livenä vaikka pientä korvausta vasten?
            Tee se katon resetointi nyt ekaks. Takapenkin alta pitää ensiksi vetää siinä vivusta mikä vapauttaa katon vaijereilta sit painaa moottorit takas paikoilleen ja painaa jotain nappia en nyt ulkoo muista mut googlettamalla e36 cabrio reset ym löytyy ohjeita. Katto voi renata myös jos vaijerit päässy löystyyn.

            Siinä katossa on aika paljon mahdollisii vika paikkoja ei auta ku sinnikkäästi etsiä missä vika

            Siinä luukussa luukun sisällä on myös oikealla puolella kytkin. Jos luukku ei oo kokonaan kiinni eli se kytkin painautuneena niin koko katto on pois pelistä

            Tappelin aikoinaan varmaan 2vko putkeen kun yhdessä katto jumitti ja repsotti vähän kaikkialta
            F15 M50D
            E36 328 turbo
            E34 535 turbo

            Comment

            • 5ahtivaar1
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 10
              • 08

              #81
              Pitääpä koittaa tuota resenointia tällä viikolla jos se auttais.. Onko tietoa mistä noita moottoreita vois kysellä suht edulliseen hintaan jos resenointi haukkaa koko suupielien täyteltä kakkaa?

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1824
                • N/A

                #82
                Originally posted by 5ahtivaar1 View Post
                Pitääpä koittaa tuota resenointia tällä viikolla jos se auttais.. Onko tietoa mistä noita moottoreita vois kysellä suht edulliseen hintaan jos resenointi haukkaa koko suupielien täyteltä kakkaa?
                Jos siinä napissa ei pala valo, niin vika on sähköissä, näin veikkaan.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1046
                  • Lumbriver

                  #83
                  Ei ihan topicin otsikkoon oma kysymys osu, mutta missä tilanteessa takapenkkien takana oleva puhallin pitäisi puhaltaa? Ei tuossa omassa ole erillistä nappia ainakaan mistä sen saisi päälle.
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • XpS90
                    BTCF Member
                    • Sep 2016
                    • 3
                    • Orismala/Isokyrö

                    #84
                    puoli automaatti katto ei toimi ollenkaan

                    Vika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassa
                    Last edited by XpS90; 08-06-2017, 09:58.

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1824
                      • N/A

                      #85
                      Originally posted by Arppa View Post
                      Ei ihan topicin otsikkoon oma kysymys osu, mutta missä tilanteessa takapenkkien takana oleva puhallin pitäisi puhaltaa? Ei tuossa omassa ole erillistä nappia ainakaan mistä sen saisi päälle.
                      Se on se takalasin lämmittimen nappi ilmastoinnin paneelissa. Vaan eipä sillä, ihan onneton varuste, ei sillä sitä lasia sulateta
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1824
                        • N/A

                        #86
                        Originally posted by XpS90 View Post
                        Vika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassa
                        Takakontin sulake on siinä akkukotelon vieressä, etunurkassa. Kaikissa ei kyseistä 20A sulaketta ole, taisi olla vuosimalliriippuvainen juttu. Omassani (vm '99) kyseinen sulake löytyy ja sen palaminen aiheuttaa kuvailemasi kaltaiset oireet.

                        Seuraavaksi itse tarkistaisin kaikki mikrokytkimet.

                        Ps. Tässä kuvassa aivan vasemmassa alakuvassa näkyy keltainen sulake. http://i193.photobucket.com/albums/z...kMotors026.jpg
                        Last edited by bmw323it; 08-06-2017, 10:55. Reason: Lisätty linkki kuvaan.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1046
                          • Lumbriver

                          #87
                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Se on se takalasin lämmittimen nappi ilmastoinnin paneelissa. Vaan eipä sillä, ihan onneton varuste, ei sillä sitä lasia sulateta
                          Jaa, no ei se siitäkään lähtenyt puhaltamaan. En tosin mitannut tuleeko sinne virtaa
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • 426Hemi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 621
                            • Pälkäne

                            #88
                            Resetointi:

                            Takapenkin alta vivusta moottorien vapautus. Sitten Käsin viikkaat katon koteloon ja kansi kiinni.

                            Tän jälkeen moottorit paikalleen, peräluukun vasemmassa reunassa verhoiluiden alla.

                            Sitten istut kuskinpenkille ja painat katon sulkemisnapin pohjaan. Sen JÄLKEEN virrat päälle ja odottelet nappi painettuna pohjaan. Kun katto on takaisin paikallaan, on resetointi valmis.
                            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                            Comment

                            • XpS90
                              BTCF Member
                              • Sep 2016
                              • 3
                              • Orismala/Isokyrö

                              #89
                              Vika löytyi

                              Originally posted by XpS90 View Post
                              Vika alkoi niin että kattoa aukaistessa katon takaosa vaatii avittamista(auto ollut 3vk omistuksessani ja toiminut tähän asti katon taka osan avustuksella) avituksen jälkeen ei enää takaboksi auennut, kokeilin resetoida katon jonka jälkeen katto nousi ylös ja luukku aukesi mutta luukku ei laskenut alas vaan jäi ylös jumiin jonka jälkeen vedin moottorien vapautus vivusta uudestaan, nyt katto ei tee enää mitään, sulakkeet olen katsonut moottori tilasta on ehjät, takaluukusta en ole löytänyt sulaketta, moottorit käytetty irti ja katsottu rattaat että on ehjät ja liittimet ovat kunnossa/kiinni, luukun mikrokytkin ainakin toimii,katon moottorin mikrokytkimistä ei täyttä varmuutta toimivuudesta/miten testata?,ja katon käyttö katkaisijassa palaa valo ainakin, joten mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa, näkeekö obd:llä katon ohjainyksikköä?,foorumin juttuja lueskellut mutta en ole löytänyt vastaavaa, ja auto on e36 328i vuosimalli 1996, sähköhommat ei ole oma vahvuusalue, testailen moottorien toiminnan vielä töiden jälkeen kaverin kanssa jolla on sähkö hommat hanskassa
                              Elikkä vika löytyi kattomekanismin moottorin toisesta mikrokytkimestä 2 helteisen päivän jälkeen, joten pitää varmaan opetella ettei jätä aivoja narikkaan kun rupeaa vikaa etsimään jostain, mistäs näitä mikrokytkimiä rupeaisi Seinäjoen alueelta?
                              Last edited by XpS90; 08-06-2017, 17:49.

                              Comment

                              • 5ahtivaar1
                                Newbiemmer
                                • Mar 2017
                                • 10
                                • 08

                                #90
                                Täällä BINGO ! Rupes katto pelaamaan moottorien moukaroinnin, säkillisen varaosien ja kaliproinnin jälkeen. Taidan lepytellä huomenna rouvaa jousille, tiiä vaikka sais illanpäälle jotaki herkkua Tattista neuvonantajille

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎