LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Keksinpäs, pikkunipukka pitää proppua paikallaan, ei lähde proppu pois yhteestä, ennen kun nipukan ottaa pois..
Osaako joku kokeneempi kertoa, mikä toi mun ympäröimä yhde on, tai mitä sen on tarkotus tehdä?
- Voi meinaan vuotaa tostakin.
- Jos vuotaa tosta, onko niin että mulla on ilmaa glykolien seassa?
Toi on läpi ja tulee samaan kierreyhteeseen, kun mihin proppu tulee.
Pillillä pystyn puhaltamaan sisään, mutta muuten en. Voiko toi olla joku hätävara, jos paineet kasvaa, vai mikä?
Vai pitääkö tossa olla letku?
- Aiemmin ei ole mitään letkua itellä ollut tosssa.
- Ja jos siinä pitää olla letku, mihin tulee sen toinen pää?
Kirjotellaas tähän.. Eli mikähän olis vikana, pelkään kansivikaa.. Lämmöt nousee aika rivakasti (ei tarvii ajaa kuin n. 4km / 5min) ja lämmöt alkaa olla punasen puolella. Autoon vaihdettu alle 100km sitten uusi vesipumppu, nesteet, termostaatti merkkiliikkeessä. Tulee mieleen ainoastaan että kansipahvi olis paskana taikka pahimmassa tapauksessa kansi halki. Kokeilen huomenna vielä tuota Hemin ilmaustapaa, jos ei se auta alkaa olla vaihtoehdot vähissä.. Tuleeko kellekään muita ehdotuksia mieleen, ennenkuin otan kannen irti??
Kirjotellaas tähän.. Eli mikähän olis vikana, pelkään kansivikaa.. Lämmöt nousee aika rivakasti (ei tarvii ajaa kuin n. 4km / 5min) ja lämmöt alkaa olla punasen puolella. Autoon vaihdettu alle 100km sitten uusi vesipumppu, nesteet, termostaatti merkkiliikkeessä. Tulee mieleen ainoastaan että kansipahvi olis paskana taikka pahimmassa tapauksessa kansi halki. Kokeilen huomenna vielä tuota Hemin ilmaustapaa, jos ei se auta alkaa olla vaihtoehdot vähissä.. Tuleeko kellekään muita ehdotuksia mieleen, ennenkuin otan kannen irti??
Onkohan siellä merkkiliikkeessä suoritettu ilmaus kunnolla?
Onko jäähdytysnestettä tarpeeks ja puhaltaako lämmintä hyttiin? Ei nyt ihan heti ensimmäisenä kannata alkaa kantta irrottaan.
Keksinpäs, pikkunipukka pitää proppua paikallaan, ei lähde proppu pois yhteestä, ennen kun nipukan ottaa pois..
Osaako joku kokeneempi kertoa, mikä toi mun ympäröimä yhde on, tai mitä sen on tarkotus tehdä?
- Voi meinaan vuotaa tostakin.
- Jos vuotaa tosta, onko niin että mulla on ilmaa glykolien seassa?
Toi on läpi ja tulee samaan kierreyhteeseen, kun mihin proppu tulee.
Pillillä pystyn puhaltamaan sisään, mutta muuten en. Voiko toi olla joku hätävara, jos paineet kasvaa, vai mikä?
Vai pitääkö tossa olla letku?
- Aiemmin ei ole mitään letkua itellä ollut tosssa.
- Ja jos siinä pitää olla letku, mihin tulee sen toinen pää?
-Ville-
Siis toihan on itse tyhjennyskanava, kun tuota sinistä aukaisee niin tuolta pitää tulla tavaran ulos, näin ainakin E39:n syylärissä. Ja luultavasti sama tuossakin. Jos tuon propun tiiviste huono niin saattaa falskata tuolta töötistä.
Onkohan siellä merkkiliikkeessä suoritettu ilmaus kunnolla?
Onko jäähdytysnestettä tarpeeks ja puhaltaako lämmintä hyttiin? Ei nyt ihan heti ensimmäisenä kannata alkaa kantta irrottaan.
Kokeilin tuota Hemin ilmaustapaa mutta ei vieläkään toimi kunnolla.. Lämmöt nousee vieläkin.. Joo kannen irroitus on kyllä viimenen vaihtoehto, täytynee vielä soittaa sinne liikkeeseen että ilmaisivat tuon uusiksi.
Täällä myös nesteet vähenevät, joskin todella hitaasti teihin verrattuna. Taitaa olla vika paisarin korkissa, koska huomasin sieltä tursuavan höyryä ja nestettä tässä taannoin.
itellä kans tuon toukan kans samoja onkelmia tai se ei ole ongelma. koska olen vasta kerran lisänny jäähytin nestettä siihen kalt leveliin asti ja siitä se valuu niin että pohjalle jää sentti tai pari nestettä mutta siitä ei enää tipaha alemmas vaikka ajais kokopäivän. kummallista silti. eikä vuoda mistään eikä ole korkeissa mitään mönjiä ja jäähdytin neste ei haise öljylle. jos se vaan yrittää kertoa ettei hän tarvitse näin paljon nestettä..? :think
Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Tarkista Jorkkeli paisuntasäiliön korkin kunto. Purista ylävesiletkua ja katso pitääkö paineen. Vaihda tarvittaessa uuteen 1.4 bar versioon.
kävin äsken tarkistamassa ja pitää paineen. tänään lisäsin nesteen siihen kalt rajaan ja ei ole tippunut ainakaan vielä siitä yhtään. tai on vähän ylikin koska kone vielä lämmin. en sitte tiiä vaikuttiko se jotain ku lisäsin sitä nestettä niin puristelin parikertaa ala- ja ylävesi letkuja että jos siellä oli ilmaa pikkusen..? täytyy vielä tarkkailla tilannetta. :think
Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Mullakin oli sillon tossa entisessä toukassa se että hävitti sen verran että pohjalle jäi jonkun verran eikä siitä sitten enää hävinnyt. Koko paisari/syyläri yhdistelmä vaihdettiin ja paisarin korkkikin vielä sen jälkeen kun veikattiin sitä vialliseksi mutta ei vaan lakannut hävittämästä. Noh nyt saa seuraava omistaja rauhassa etsiskellä vikaa
joo no mäkin katoin tuossa aamulla ennenku starttasin auton niin vieläkään ei ollu tppunu pinta muutaku siihen kalt kohtaan ku kone oli jäähtyny.. en tiiä mikä sitä vei mutta toivottavasti se on nyt poissa, koska kaikissa muissa bemareissa mitä oon tämän lyhyen elämän aikana omistanu niin on ollu paisari hajalla niin en enää tähän sitä haluais..
Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Sisällä tuoksahtaa välistä neste, erityisesti kovemmin polkiessa ja kun puhallin kovemmalla kylmillä keleillä. Laseihin ei tee glykooli mähmä kerrosta, eikä lattiamatto ole märkä. Nesteet ei ole sekasin, lämmöt ei nouse vaikka kävis tunnin paikallaan. Konehuoneesta en äkkiseltään nestevutoa & käryä löytänyt. Onko se sitten ainut vaihtoehto kuitenkin kenno joka ois rikki? Automaatti-ilmastoinnilla kun on, niin voip olla aika pirun kiva projekti vaihtaa.
Itelläkin nesteet häviä M50B25:sta ja vaikea on kyllä paikantaa mihin ne häviää. Eikä oo ihan mikään pieni tuo hävikki kun n. 1l/500km.
Uutta osaa vaihdettu:
-syyläri paisuntasäiliöineen
-paisarin korkki
-ylä- ja alavesiletkut
-vesipumppu
Termostaatin kotelo näyttää kuivalta päällepäin eikä muutenkaan silmämääräisesti katottuna osaa sanoa mistä vuotaa. Alkaa olla konstit aika vähissä Ilmaa ei pitäisi olla missään, hyttiin puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnilläkin ja lämmöt pysyy keskellä niin kuin pitääkin.
Eikai tuo kannen kauttakaan voi noin paljoa nesteitä hävittää, auto kuitenkin käy täysin normaalisti, paisarissa ei kupli ja öljyt näyttää normaaleilta.
Onko vielä muita paikkoja mistä vois nesteet karata? Ja onko esim. korjaamoilla jotain hyvää konstia selvittää mistä vuotaa, ite joutuu kohta nostaan kädet pystyyn...
Comment