Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 Rebuild - Mitä osaa kannattaa vaihtaa / laittaa tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    #46
    TWS on ollut myös täälläkin käytössä n. 6-7 vuotta samassa koneessa, pari kertaa on tosin tullut jonkunasteista remppaa tehtyä, muttei laakereiden takia vielä kertaakaan. Vaihtovälinä ollut n. 6-10 tkm. Viimeiset 3 vuotta (30-40 tkm) on tullut ajeltua melko korkeaviritteisellä s50b30 koneella, eikä laakereissa näkynyt juurikaan kuluman jälkiä kun sen tänä kesänä purin.

    kuvassa jokunen romukopasta "pelastettu" liuska, mahdolliset naarmut siis sen jäljiltä. Näillä ajettu n. 3 vuotta ja 30-40 tkm.



    TWS:llä jatketaan myös jatkossa, toivottavasti jo tänä kesänä.

    Comment

    • killerbmw
      BTCF Member
      • May 2008
      • 136
      • Himanka

      #47
      Ite oon ajanu TWS öljyllä neljä vuotta ja siihen ajoon mahtuu drift hommia ynnä muita eikä kone oo oireillu millään tavalla. Autossa on myös huomattavasti tihempi perä joten maantielläkin kierrokset ovat suuremmat. Sit taas kaverin ämmään teen tällä hetkellä laakeri remppaa jossa käytettu 0w30 öljyä aiemmin.. Eli omaani ainakin pistän TWS ölppää jatkossakin.
      -Fullgas Motorsport- Drift team
      -Fatboy Racing-

      E36 M3 turbo 800/950nm
      E91 320d
      Muutama tehhään rojekti E30.

      Comment

      • MikaLaaksonen
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 377
        • Vantaa

        #48
        Nyt olis hyvä, kun sais vielä säädettyy sen koneen. Ei oikeen olemassaolevalla lastulla käy hyvin. Harisella oli seuraava vapaa aika syyskuun puolivälissä, joten menee sit kaikki ratapäivät ohi. Sporttiautossa oli sitä mieltä, että jotta kunnolla voisi säätää, niin pitäisi laittaa joku säädettävä moottorinohjaus, mutta ei oikein ton koneremppakonkurssin jälkeen oo heittää siihen neljää tonnia...

        Katotaan nyt ekään sporttiautossa dynolla meneekö laihalle vedossa. Jos ei mene, niin vois edes ajella ratapäivät, vaikka parempikin se käynti voisi olla...

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #49
          Originally posted by MikaLaaksonen View Post
          Nyt olis hyvä, kun sais vielä säädettyy sen koneen. Ei oikeen olemassaolevalla lastulla käy hyvin. Harisella oli seuraava vapaa aika syyskuun puolivälissä, joten menee sit kaikki ratapäivät ohi. Sporttiautossa oli sitä mieltä, että jotta kunnolla voisi säätää, niin pitäisi laittaa joku säädettävä moottorinohjaus, mutta ei oikein ton koneremppakonkurssin jälkeen oo heittää siihen neljää tonnia...

          Katotaan nyt ekään sporttiautossa dynolla meneekö laihalle vedossa. Jos ei mene, niin vois edes ajella ratapäivät, vaikka parempikin se käynti voisi olla...
          Kyllähän noita säädettäviä merkkiruiskuja saa alle neljänkin tonnin...

          Itsehän olisin niin "huima", että tekisin ton Megasquirtilla. Hakkaa kevyesti noi kaikenmaailman lastuviritykset.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • MikaLaaksonen
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 377
            • Vantaa

            #50
            Originally posted by O-Peksi View Post
            Kyllähän noita säädettäviä merkkiruiskuja saa alle neljänkin tonnin...

            Itsehän olisin niin "huima", että tekisin ton Megasquirtilla. Hakkaa kevyesti noi kaikenmaailman lastuviritykset.
            Neljään tonniin oli laskettu myös asennus ja säätötyö. Olishan mulla tuolla tallissa yks kasattu megaruutta, mutta ei kyllä asennustyö houkuttele. Haluutko tulla asentaa

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #51
              Mitäs mega tykkää tosta portaattomasta vanoksesta?

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                #52
                Kysäseppäs DTA:ta täältä: http://www.obdtuning.fi/yhteystiedot.php

                Kaveri on laittanut niitä aiemminkin s50 moottoreihin..

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                  Neljään tonniin oli laskettu myös asennus ja säätötyö. Olishan mulla tuolla tallissa yks kasattu megaruutta, mutta ei kyllä asennustyö houkuttele. Haluutko tulla asentaa
                  No nyt alkaa toi neljä tonnia kuulostaa jo järkevämmältä. En kiitos halua tulla asentamaan, kun omatkin projektit pitää vielä saada ajoon. Johtosarjan teko kai tossa se suurin homma on, mutta senkin saa n. päivässä tehtyä ensikertalainenkin, kun tietää suurinpiirtein mitä tehdä.

                  Originally posted by *makke* View Post
                  Mitäs mega tykkää tosta portaattomasta vanoksesta?
                  Portaatonta ei kyllä käsittääkseni osaa toi uusinkaan mega vielä ohjata, mut vanhemman on-off -vanoksen ohjaus onnistuu käsittääkseni vanhemmiltakin megoilta.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Kyllä se S50 + mega on aika huono, pitäis käytännössä luopua vanoksesta ja sitä en ainakaan henk. koht. tekis mistään hinnasta. Kai noita muitakin motronicin säätäjiä suomesta löytyy?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • MikaLaaksonen
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 377
                      • Vantaa

                      #55
                      Nyt on tolla myllyllä tullut ajeltua muutamat ratapäivät. Ihan hyvin se tuntuu pelaavan, tarkoituksena olisi vielä syyskuun puolivälissä käyttää se Harisella säädetävänä.

                      Sporttiautossa käytin dynossa varmistaakseni, että seokset on kohdallaan. silloin tuli maksimitehoa 290, mitään säätöjä ei tehty.

                      Se mikä tossa vähän ihmetyttää on öljyn kulutus. rataa kun ajaa sen 100km, niin tippuu ylärajalta puolivälin alapuolelle (Castrol TWS). Mistään se ei näytä vuotavan ulos niitä öljyjä...

                      Comment

                      • Soiled
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3216
                        • Mystinen Kuopio

                        #56
                        Moottorinohjaus OT:na.
                        Puolan paskapurkilla (Vems) onnistuu nykyään portaattoman tuplavanoksen ohjaus
                        Mystinen.Fi @ FB
                        IG @tarmohanninen
                        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                        Comment

                        • MikaLaaksonen
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 377
                          • Vantaa

                          #57
                          Alan tulemaan siihen tulokseen, että ei se välttämättä pahemmin sitä öljyä lopulta vie, kun pidemmän seisomisen jälkeen sitä on aina yllätäen aika paljon. Taitaa se modattu öljyn huohotussysteemin välisäiliö tyhjentyä aika hitaasti ja kovn ajon jälkeen sisältää aika paljon öljyä.

                          Pitää seurata tilanetta....

                          Comment

                          • *makke*
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 884
                            • Klaukkala

                            #58
                            Öljyjä vaihellessa tuli pikku ongelma. Mihin kuvien "prikka" kuuluu öljynsuodattimen jalassa? Vikassa kuvassa oikeassa paikassa?
                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎