Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 öljypaine valo palaa käynistäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    tollanen kone voi noilla kilsoilla hörpätä 10tkm matkalla jo muutaman litran öljyä...
    Voi toki, jos autoa ei ole huollettu ikinä, ja kaikki paikat rempallaan..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by suppari View Post
      Voi toki, jos autoa ei ole huollettu ikinä, ja kaikki paikat rempallaan..

      ei tarvi muuta olla kun paskoilla öljyillä ajettu ja liian harvoin vaihdettu. mulla yksi E36 328i kulutti noin litran/1000km, eikä siltikään paljoa edes savuttanut
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #18
        Nyt on magnatec:it sisällä ja uusi suodatin, silti öljynpainevalo palaa hetken kun käynistää, tosin nyt palaa vain 1-2sekunttia ennen paloi 2-3s

        mistä seuraavaksi vikaa hakemaan?
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #19
          Sama täällä, sama kone. Pidän normaalina =)

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #20
            No jokin päästää öljyt pois suodattimesta, tai jokin estää öljyn paineen nousun. Tukos? Jokin osa hajalla? Öljynsuodatin? Takaiskuventtiili? Voiteluputki? Öljypumppu?

            Tosin oletko 100% varma, että öljynpaineet ei nouse, ettei vain ole anturi menossa?
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • 525TurboIC
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 663
              • Pomarkku

              #21
              Painemittari kiinni ja kattoo nouseeko ne paineet oikeasti. Sen jälkeen jos ei nouse niin öljynsuodattimen jalasta tutkii sitä takaiskuventtiiliä että toimiiko se. Jos toimii niin sitte melkein öljypohjaa irrottaa ja tarkistaa onko öljyn imuputken jalka irronnut. Jos ei niin pumppua tutkii...

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #22
                Originally posted by insp View Post
                No jokin päästää öljyt pois suodattimesta, tai jokin estää öljyn paineen nousun. Tukos? Jokin osa hajalla? Öljynsuodatin? Takaiskuventtiili? Voiteluputki? Öljypumppu?

                Tosin oletko 100% varma, että öljynpaineet ei nouse, ettei vain ole anturi menossa?


                Kyllähän paineet nousee kun valo sammuu, epäilen että öljynsuodatin pääsee valumaan tyhjäksi niin siksi kestää paineiden nousta kun ensin täyttyy tuo suodatin.

                minkä pitäisi estää sen tyhjentyminen?

                missä toi takaiskuventtiili sijaitsee, ja onko paha homma vaihtaa?:think
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  #23
                  No kyllä tuo mun M52b20 moottori saman tekee että sen abaut 2sekunttia valo palaa kun auton käynnistää. Näin oli kyllä edellisessäkin (M50b25).
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #24
                    Ongelma ei ole vieläkään ratkennut, marmorilla ehdottivat orkkis suodatinta ja tiivisteitä, ostin ne ja kokeilin. huomenna pitää mennä lyömään tuo taas tulille ja katsella ja kuunella.

                    viikonpäästä on aika huoltoon jossa toivottavasti vika selviää.

                    öljynsuodattimen jalassa on kuulema joku takaisku venttiili??? voisiko se olla kaput?

                    missäs siellä tuo venttiili on, kun en realoemistakaan löytänyt??


                    löysin tollasen 3v vanhan postauksen söörtsillä...

                    Originally posted by Cell View Post
                    Nuo pienet o-renkaat tiivistävät reikää joka johtaa suoraan öljypohjaan. Reikähän on olemassa siksi, että suodatinkotelon kantta avatessa se tyhjenee öljypohjaan, eikä konehuoneeseen. Mikäli nuo pettävät tai vuotavat, karkaa öljyvirta takaisin öljypohjaan ja paineet laskevat. Mikäli vuoto on vain pieni, tyhjenevät öljykanavat ja suodatinkotelo auton seisoessa, jolloin öljynpaineen nousu kestää pidempään käynnistyksessä pumpun joutuessa ensin täyttämään kanavat.

                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=30

                    osa numerot: 5 ja 4 vaihdettu sekä pultin kupari tiiviviste.
                    Last edited by Takalo_kari; 21-06-2011, 22:28.
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #25
                      Tiivisteiden vaihto ei auttanut. mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • kolariauto
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 138
                        • 017

                        #26
                        Sama kampe, täälläkin loistaa sen 1-2 sekunttia
                        E39 M5

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by juha77 View Post
                          No kyllä tuo mun M52b20 moottori saman tekee että sen abaut 2sekunttia valo palaa kun auton käynnistää. Näin oli kyllä edellisessäkin (M50b25).
                          Juu, kyllä se painevalo palaa 1sekuntin täälläkin M50B25:ssa. Tosin niin tuo valo on käyttäytynyt joka autossa.
                          Last edited by zener; 23-06-2011, 20:47.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Aina on kaikissa sammunut heti kun pörähtää.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Tyhjenemisen estoventtiili.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                #30
                                Mistä löytyy?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎