Ratti on suoraan ajettaessa hiukan vinossa vasemmalle. Ei kestäny sateella pyörittelyä... Ei oo kolhittu mihinkään. Mitähän tuolle voisi tehdä? Lisäksi takaoikealta kuuluu humahtelua/ronklotusta kuopissa. Ääni ei ole kova, eikä terävä. Pusla, pyöränlaakeri, pakoputken kiinnike? Voiskohan noi olla yhteydessä toisiinsa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 ratti vinossa, miten oikaistaan?
Collapse
X
-
jos tosiaan ratti on ollut ennen suorassa suoraan ajettaessa niin onhaa sieltä nyt jostain kulmasta aurauksen säädöt pielessä niitähän pystyy tuossa e36 mallissa säätämään joka kulmasta eestä että takaa.
voihan se tosiaan olla että sulla alkaa ne taka puslat sanomaan itteään irti pelistä sillä siintä kohtaa missä nuo puslat on takana takarenkaan etupuolella siintä säädetään myös auraus kulmat takaanta. joten tarkistappa vaikka nuo ekana jos se vika nyt ei etupyörien kulmissa oo!BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss
Comment
-
-
Mulla samaa vikaa...Ja tämä ilmeni, vasta kun vaihdatutin toisen alapallon :? Kysyin siellä, että oisko syytä säätää kulmat... Väittivät kuitenkin, että alapallon vaihto ei vaikuta niihin...Mun mielestä, toi auto on sen operaation jälkeen ollu huono ajettava...Ratti vinossa, uraherkkä, jne..
Comment
-
-
Ratin säätäminen on vaan ensiapua, perimmäistä ongelmaa tuo tuskin ratkaisee. Toi pyöränlaakerijuttu on ilmeisesti poissuljettu mahdollisuus? Alan kallistua tuohon puslien vaihtoon. Toisten diagnooseissa tuntuu tuo ääni vaan olevan huomattavasti meluisampi ja terävämpi. Eikös operaation jälkeen ratin pitäisi palautua keskiasentoon kun mikään muu ei ole muuttunut. Ratti meni vinoon yhden päivän aikana muutaman Vroom, Vroom, liikkeen jälkeen :lol:
Onkos takanakin alapallot? Edestä vaihdettu pari kk sitten, joten tuskin ne...
Comment
-
-
Sehän se on yleensä tuo camber pielessä madalletuissa e36:ssa, ja todella paljon. Kuitenkin juuri camber on se eniten vaikuttaa auton vetelyyn ja ajokäyttäytymiseen. Pielessähän nämä on siksi että kuvitellaan että sitä ei voi säätää ja sitten ajellaan ajo-ominaisuuksin jotka ovat valovuosien päässä vakio japsialustoista. Pienempinä murheina tietenkin renkaiden sisäkanttien sekä alatukivarren nivelen ja takapuslan todella nopea kuluminen. Nythän on ollut huhua siitä että kaikista madalluksista/alustamuutoksista pitäisi ruveta toimittamaan täydellistä alustan suuntaustodistusta muutoskatsastukselle. Ehkäpä sitten Suomessakin osataan säätää e36:n camberit kohdalleen?
Comment
-
-
Mulla kuuluu takaa joskus semmoista outoa hankausääntä kääntäessä hitailla nopeuksilla esim. parkkipaikalla. Vaihdoin peräöljyt ja ongelma katosi."Ainoa asia mikä tekee työpäivästä järkevän = Työmatkat"
Musta BMW 325i -93 sedan
-------------------------------------------------------
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1985
Comment
-
-
Re: E36 ratti vinossa
Originally posted by VanquishRatti on suoraan ajettaessa hiukan vinossa vasemmalle. Ei kestäny sateella pyörittelyä... Ei oo kolhittu mihinkään. Mitähän tuolle voisi tehdä? Lisäksi takaoikealta kuuluu humahtelua/ronklotusta kuopissa. Ääni ei ole kova, eikä terävä. Pusla, pyöränlaakeri, pakoputken kiinnike? Voiskohan noi olla yhteydessä toisiinsa?
:wink:"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Comment