Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #31
    Additivet oli tippunu nollaan, vai liekkö sattumaa... Multiplyt nousi edelleen 11 & 16. Tilasin kuitenkin uuden maffin, niin näkee vaikuttaako mihinkään.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #32
      Originally posted by JJT View Post
      Asennontunnistimia en ole vaihtanut, kai niistä tulisi vikakoodi?
      En ole varma, mutta käsittääkseni asentotunnistin voi olla siten rikki, että antaa kuitenkin vielä jotain signaalia. En tiedä antaako tuolloin vikakoodia.

      Edit: Hidas jne.
      Last edited by Tenox; 14-06-2012, 17:38.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #33
        Eipä ollut maffilla juuri vaikutusta. Multiplyt vieläkin 8 ja 13.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #34
          Jaaha. Taas pelasi jonkun aikaa ilman ongelmia.
          Nyt aamulla starttasin, kierrokset hyppäs saman tien vähän vaille 2000rpm ja pysyi siellä. N. 5 sekunnin välein pudotti kierrokset niin alas että meinasi sammua ja taas uudelleen vajaa 2000rpm. Annoin vähän aikaa pyöriä, sammutin, käynnistin uudestaan niin taas toimii niin kuin pitääkin

          Mikähän vois aiheuttaa tuollaista joka "korjaantuu" sammuttamalla virrat?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #35
            Voiskohan kaasuläppien potikka sekoilla jotenkin, nimittäin tuo moottorijarrulle meno tuntuu toimivan aika satunnaisesti. Inpalla joskus katsoin niin ainakin silloin tunnisti tyhjäkäynnin ja täyskaasun...
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Ässä
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 374
              • Nokia

              #36
              Itsellä oli omassa M3:ssa myös vastaavanlaisia oireita (s50b30). Välillä kierrokset jäivät korkealle tyhjäkäynnillä ja ajossa tuntui, että pienikin kaasun painallus tai nosto aiheuttaa voimakkaan rykäisyn. Näiden lisäksi auto kävi satunnaisesti huonosti tyhjäkäyntiä, vaikka kierrokset pysyivät tasaisina (imupuolen nokka-akseli ei palautunut tyhjäkäynti asentoon).

              Auton sammutus ja uudelleen käynnistys auttoi aina, kunnes taas hetken päästä vika ilmeni.

              Mitään vikakoodia auto ei antanut. Autoon uusin puolat, imu- ja pakonokkien asentoanturit, kampiakselin asentoanturin, kaasuläpän asentoanturin ja paljon muuta.

              Viaksi paljastui lopulta vanoksen ohjausyksikkö, jonka vaihdon jälkeen kaikki em. viat loppuivat.

              Sit myinkin auton...prkl
              Porsche Cayman S
              MB 200cdi W203

              ex: BMW F36 420xd M-sport
              ex: BMW e46 M3
              ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
              ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
              ex: e36 M3 sedan
              ex: e90 320d
              ex: e30 320i (2.6) -87
              ex: e39 520i -97

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #37
                3.2 taitaa moottorin ecu hoitaa vanoksen ohjauksenkin tietääkseni.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #38
                  Nostetaanpas tätäkin.
                  Purin läppärungot ja kaikki muutkin osat imupuolelta. Huonoja tiivisteitä tai mitään muutakaan epänormaalia ei löytynyt mistään. Kasaus uusilla tiivisteillä. Samalla suuttimet uä-pesuun ja tuottotestiin.
                  Seuraavaksi vanos pöydälle ja tiivisteiden vaihto.
                  Jos vielä pätkii niin sitten kai se on vaihdettava nuo asennontunnistimet.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #39
                    Selvisikö vika?

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #40
                      Enpä ole selvitellyt. Purin vielä kaikki imupuolelta pois niin saa loputkin tiivisteet vaihettua. Entisissä ei tosin ollut vikaa. Käytin suuttimet huollossa samalla.

                      Purin vanoksenkin, muuta erikoista ei näkynyt kun öljypumpun muovinen shimmilevy oli rikki. Pitäis tilata tiivistesarja siihen.
                      Venttiilivälykset mittasin niin jopa 2:ssa oli välykset toleransseissa.

                      Jos ei vika häviä niin sitten kai se on vaihdeltava noita asennontunnistimia.
                      Tyhjäkäyntimoottorihan ei vaikuta seoksiin, kun senkin ilmat menee maffin kautta?

                      Ai niin, b-paineensäädin oli täynnä öljyä alipainepuolelta, tai jotain öljyn tapaista. Mistähän sekin on sinne päässyt.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #41
                        Mitäs sitten laulettais?
                        Multiplyt näyttää vieläkin 9&15. Additivet oli jopa nollassa molemmat.
                        Tähän mennessä vaihdettu maf, kaasuläppien potikka stefoineen, molempien nokkien tunnistimet, kaikki imupuolen tiivisteet, vanoksen tiivisteet, suuttimet huollettu, venttiilivälykset säädetty, kaasuläppien perussäätö tarkistettu jne...
                        Last edited by JJT; 22-04-2013, 16:59.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #42
                          Jokohan tuosta hajoais joku niin että vika löytyis.
                          Tänään taas pätki kylmiltään. Sammutin, se kun on yleensä auttanut, mutta nyt ei meinannu lähteä käyntiin mitenkään. Melkein akun tyhjäks sahattuani pääsin takaisin pihaan.
                          Lukaisin jälleen kerran vikakoodit, molemmista pankeista lambda controller koodit, "controller running to max value".
                          Äsken kävin kokeilemassa käyntiin, välillä saa sahata eikä lupaakkaan mutta sitten toisinaan lähtee käyntiin, kaasua antaessa miettii ihan kun ei sais bensaa.
                          Pumppu pyörii normaalisti sen pari sekuntia kun laittaa virrat päälle.
                          Kampuran tunnistin? Bensapumppu?

                          Viideo.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            #43
                            Mittaa bensanpaine.... Niin selviää onko pumpussa hätä...
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #44
                              Pitää mitata, kunhan pääsee jonnekkin tuosta parkkipaikalta.
                              Startatessa inpa näyttää rpm lukemia vaikka ei lähde käyntiin, eli kampiakselin tunnistin lienee ehjä.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1996
                                • Tampere

                                #45
                                onko tuossa Mss50 moottorinohjaus ? (bmss501.prg INPAssa). Jos on niin sain juuri tohon mun softaan tehtyä tuen nopeammalle live-datalle. Näyttää toistakymmentä anturiarvoa per viesti mikä eculta tulee. Ei tosin taida olla paljoa hyötyä siitä tässä tapauksessa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎