Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joutti
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 305
    • Ummeljoki

    #61
    Palataan asiaan;
    Kaasuläpän asentotunnistin antaa kahdesta oikeanpuolimmaisesta pinnistä läppien ollessa kiinni n. 1,17 K-ohmia. Kun kaasu on avattu n. puoliväliin, resistanssi näyttää 0 ohmia siitä edespäin. Eli aikalailla 2K-ohmin jälkeen pomppaa nollille.
    Ilmeisesti syyllinen löytyi?
    E36 M3 & E39 530d

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #62
      Mittasin tuosta irtonaisesta potikasta, kaasu kiinni 0,8k-ohmia ja nousee tasaisesti kaasu auki 5k-ohmiin.
      Eli taitaa sulla olla rikki.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Joutti
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 305
        • Ummeljoki

        #63
        Suuri kiitos JJT! Raportoin tänne sitten kun homma edistyy.
        E36 M3 & E39 530d

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #64
          Siinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
          Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
          Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Joutti
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 305
            • Ummeljoki

            #65
            Originally posted by JJT View Post
            Siinä asennontunnistimen kannakkeessa on pieni stefa. Kannattaa uusia jos on rikki, mulla ainakin oli murusina.
            Moottoritilaa pestessä voi vesi päästä akselia pitkin asennontunnistimeen jos stefa on huono.
            Realoem jne. ei tuota tunne, mutta jonkun mopon kytkinakselin stefa on saman kokoinen, 8x12x3mm.
            Pitää muistaa tuo kanssa. Joku nähtävästi joskus irroittanut tuon tunnistimen ruuvinkannoista päätellen
            E36 M3 & E39 530d

            Comment

            • Joutti
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 305
              • Ummeljoki

              #66
              Noniin, uusi tunnistin kiinni antaa seuraavat arvot;
              Läpät kiinni n. 1,2 K-ohmia, täysin auki n. 3,6K-Ohmia.
              Ei minkäänlaista vaikutusta mihinkään.
              Voiko vika silti olla noihin kaasuläppiin liittyvissä kilkkeissä? Jos kerran nimim. JJT on saanut aivan eri arvot mitattua.
              Kaikkia liikkuvia osia olen hieman öljynnyt jos vaikka joku palikka olisi hieman jumissa, mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Kaasuvaijerit eivät vaikuta jäkittävän.

              Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?
              Last edited by Joutti; 18-05-2013, 14:08.
              E36 M3 & E39 530d

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #67
                Voin jollain aikaa käydä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #68
                  Onpas mukava että exä rokkaa taas
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #69
                    Originally posted by Joutti View Post

                    Voisiko joku ystävällinen toveri käydä mittaamassa tuon anturin arvot sen ollessa KIINNI AUTOSSA?
                    1,25 kaasu kiinni ja pellit auki 4,42 kilo-ohmia.
                    Eihän tuossa muuta ole kunhan vastus nousee tasaisesti ja täysin kiinni/täysin auki-arvot ei heittele kovin paljoa.
                    Last edited by JJT; 18-05-2013, 18:38.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Joutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 305
                      • Ummeljoki

                      #70
                      Kiitos jälleen, eli vika on muualla. Kenelläkään ideoita mitä seuraavaksi tutkimaan? Jompikumpi nokkien asentotunnistimista? Vikakoodeja luettu osaavan henkilön kanssa, eikä siitä paljon kostunut.

                      Ongelmana siis se, että auto ei ala moottorijarruttamaan joka kerta. Ilmeisesti tästä johtuen auto sammuu toisinaan kytkintä painaessa.
                      E36 M3 & E39 530d

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #71
                        Paineensäätimen vaihdon jälkeen on toiminut kohtalaisen ok.
                        Multiply-adaptaatiot tahtoo silti nousta, bank 2 enemmän kuin bank1.
                        Joskus kylmänä hinaa edelleen kierroksia ylöspäin itsestään. Loppuu kun ajaa vähän matkaa. Läpät ei jumita. Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi.

                        Shadow memoryyn tulee aina koodi tankin huohotusventtiilistä.
                        Mikä noita adaptaatioarvoja vois nostaa?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #72
                          Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
                          -Läpät/vaijeri ei jumi.
                          -Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
                          -Imuvuotoja ei ole.
                          -Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
                          -Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
                          -Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
                          - Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
                          -Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.

                          Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Joutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 305
                            • Ummeljoki

                            #73
                            Mitähän omastani kannattaisi tarkistaa samalla kun noita imuvuotoja tutkii? Kun aika paljon joutunee kuitenkin mahdollisesti purkamaan niin samallahan voisi muutakin tutkia. Jahka se motivaatio jostain tulee...
                            E36 M3 & E39 530d

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by JJT View Post
                              Nostetaanpa vielä-tyhjäkäynnin nostelua sattuu useammin kuin ennen mutta kierrokset ei nouse niin korkealla, reiluun 1000rpm yleensä, joskus 1500. Tyhjäkäynti ei siis humppaa, vaan on välillä normaali ja välillä korkea, olipa moottori lämmin tai ei.
                              -Läpät/vaijeri ei jumi.
                              -Tyhjäkäyntimoottorin luisti liikkuu herkästi, voi kai se siitä huolimatta olla rikki mutta tuskin aiheuttaisi nykimistä ja adaptaatioarvojen nousua.
                              -Imuvuotoja ei ole.
                              -Bensanpaine oli kohdallaan kun viimeksi mittasin. Bensanpuute kai tuntuisi kaasu pohjassa eniten?
                              -Anturit näyttää ihan järjellisiä arvoja kun inpalla katsoo.
                              -Tyhjäkäynnillä nokkien todellinen asento on n. 1 asteen tarkkuudella pyydetyssä arvossa.
                              - Lambdojen jännite seilaa lämpimänä suunnilleen 0,1-1v koko ajan.
                              -Käynnistyy hyvin, ei tarvii sahata.

                              Ei tulis kellään mitään mieleen? (Muuta ku Sotinpurolle Mustin maaliksi)
                              Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #75
                                Originally posted by janke View Post
                                Minulla m52b25 motissa teki juuri noin ja syyksi paljastui viallinen imm. Vikakoodia ei tullut, ja johdon nyppäyskin imm:stä vaikutti tyhjäkäyntiin:think En lukenut toki koko threadia, että oletko jo kokeillut varmasti toimivaa?
                                Uusi alkuperäinen maf vaihdettu viime kesänä.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎