Joo, olithan näköjään uusinut Onko orkkis maf? Mites suuttimien kunto? Oletko ottanut irti ja katsonut millaiset sumut tulee?
Joo alkup. bosch maf-shopista.
Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.
Joo alkup. bosch maf-shopista.
Suuttimet käytin talvella uä-pesussa ja tuottotestissä, tosin mitään lappuja tms. en sieltä saanut. Kun laitoin suuttimet paikalleen ja pyöritin bensapumppua, yhdestä suuttimesta tippui pisara silloin tällöin. Sen kummemmin en ole tutkinut.
Voi ihan hyvinkin johtua kummallisia vikoja jos joku suutin vuotaa:think Onkos tuossa autossasi sen "hiilipöntön" kautta kiertävä bensan paluu?
Tuo on perseestä, kun lähes kaikki mitä itse voi tehdä ja huoltaa, niin siltikin on vielä joku piilovika:think
Minullahan noi tyhjäkäynti add:t b1 - b2 on nyt pysyneet ~40-20 kun otin ilmanputsarista sen torven pois! Eli, tyhjäkäynnillä ei saa (ilmeisesti) riittävästi ilmaa!?
Onhan tuossa aktiivihiilipönttö takakontissa, tosin tankistahan se vaan höyryt kerää, mutta se venttiili jonka kautta höyryt menee alipainetukkiin pitää vielä kerran tarkistaa.
Suuttimet menee vaihtoon jos nyt ei muuta keksi.
Kaverilla samanlaisia ongelmia samassa autossa kun topicin aloittajalla. Seuraavaksi menee se paineensäädin kanssa vaihtoon. Mikäs tuo tankin huohotusventtiili oikeen on ja miten se toimii? Ja mikä tuo "aktiivihiilipönttö" on?
Kun auton tankkaa täyteen niin siihen saa menemään sen 10min kun ei anna pitää liipasinta pohjassa vaan heti pätkäsee niin olisko siellä tankissa toi huohotusventtiili tukossa?:think Ja viimeksi kun auto tankattiin niin ennen tankkausta kävi ihan ok mutta tankkauksen jälkeen alkoi älytön rötääminen. Mites tuo huohotusventtiilin voi tarkistaa ja todeta toimivaksi?
Kaverilla samanlaisia ongelmia samassa autossa kun topicin aloittajalla. Seuraavaksi menee se paineensäädin kanssa vaihtoon. Mikäs tuo tankin huohotusventtiili oikeen on ja miten se toimii? Ja mikä tuo "aktiivihiilipönttö" on?
Kun auton tankkaa täyteen niin siihen saa menemään sen 10min kun ei anna pitää liipasinta pohjassa vaan heti pätkäsee niin olisko siellä tankissa toi huohotusventtiili tukossa?:think Ja viimeksi kun auto tankattiin niin ennen tankkausta kävi ihan ok mutta tankkauksen jälkeen alkoi älytön rötääminen. Mites tuo huohotusventtiilin voi tarkistaa ja todeta toimivaksi?
Aktiivihiilipönttöön kertyy tankista tulevat bensahöyryt. Tuon purkin kautta toimii myös tankin huohotus. Venttiili päästää sopivassa tilanteessa höyryt purkista imusarjaan.
Kuulostaa siltä että tankin huohotus tukossa. Tekeekö alipainetta tankkiin?
M3:ssa tuo purkki on paisuntasäiliön alla konehuoneessa tai sitten kontissa varapyöräkotelossa, ainakin tuossa avossa.
Aktiivihiilipönttöön kertyy tankista tulevat bensahöyryt. Tuon purkin kautta toimii myös tankin huohotus. Venttiili päästää sopivassa tilanteessa höyryt purkista imusarjaan.
Kuulostaa siltä että tankin huohotus tukossa. Tekeekö alipainetta tankkiin?
M3:ssa tuo purkki on paisuntasäiliön alla konehuoneessa tai sitten kontissa varapyöräkotelossa, ainakin tuossa avossa.
Mistäs tuon venttiilin löytää että pääsis katsomaan että onko kunnossa? :think Katselin bmwfanssin räjäytyskuvia mutta ei osunut silmään.. Miten tuon koko toiminnan pystyisi todeta toimivaksi?
Mistäs tuon venttiilin löytää että pääsis katsomaan että onko kunnossa? :think Katselin bmwfanssin räjäytyskuvia mutta ei osunut silmään.. Miten tuon koko toiminnan pystyisi todeta toimivaksi?
E: Mistäs tuon alipaineen voi tarkastaa?
Plenumin alapuolella on se venttiili. Ottaa irti, puhaltamalla ei saa mennä ilma läpi, sitten liittimeen virtaa niin pitää kulkea ilman.
Tankin huohotusta tuo ei estä vaikka olisi kiinni koko ajan, joku letku voi olla tukossa vaan.
Raota bensakorkkia auton käydessä, huomaa kyllä jos tekee alipainetta.
Plenumin alapuolella on se venttiili. Ottaa irti, puhaltamalla ei saa mennä ilma läpi, sitten liittimeen virtaa niin pitää kulkea ilman.
Tankin huohotusta tuo ei estä vaikka olisi kiinni koko ajan, joku letku voi olla tukossa vaan.
Raota bensakorkkia auton käydessä, huomaa kyllä jos tekee alipainetta.
Pitää toi venttiili ja sinne tulevat putket käydä läpi. Joo kyllä se alipainetta tekee tankkiin. Olisiko siinä syy auton huonoon käyntiin? Ja välillä tulee bensan hajua hyttiin kun ajelee. Vikakoodit käytii lukemassa paikallisessa autotarvikkeessa mutta ei päässyt kun jarrupiiriin sisälle, kaveri ei hokannu kysyä että millä ohjelmalla yritti. Auto viedään trailerilla merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun, eka pitää katsoa just toi venttiili ja sen putket ja aktiivihiili purnukka läpi että jos sieltä löytyis jotain ennen kun vie mihinkään.
Noniiin saatiin taas auto käymään nätisti Vaihdettiin tuo bensapaineensäädin mistä oli puhetta^^. Edellinen omistaja oli poistannu sen aktiivihiilipöntön kontista, piti ihan soitella sille ja vähän kysellä että mitäs se on puuhaillu Toi tankkaus homma jäi viellä mysteeriksi mutta eipä se paha asia ole kunhan auto pelaa. Eilen käytiin viellä lukemassa vikakoodit varmuuden vuoksi niin ecu oli viimeksi nollattu 370h sitten ja sieltä näkyi että koko auton sähköt ollut oikosulussa 80h sitten yms. Mutta nyt rokkaa ja kiitoksia avusta!
Ei. En kyllä ole varsinaisesti asiaan edes vielä paneutunut.
Tuohon aiempaan imuvuotojen etsimiseen aion kyllä edelleen ryhtyä. Nyt ihan letkut irrottaen ja käsissä hypistellen.
Hurjalta on näyttäneet muiden vanhojen rojujen alipaineletkut suht samoilla tai jopa pienemmillä kilometreillä Sen jälkeen piuhan päähän jos vielä temppuilee.
Ei kai mahdollinen pieni vuoto pakopuolella ennen lambdoja voi sotkea käyntiä noin paljon? Pientä suhinaa/säpsätystä kuuluu katto alhaalla kun ajaa ja vedättää pienillä kierroksilla. Kuuluu ainoastaan jossain seinän vierellä/tunnelissa.
Monessa threadissa täälläkin on ehdotettu syylliseksi muiden vastaaviin sammumisongelmiin nokan anturia. Ilmeisesti s50b32 tapauksessa se olisi imupuolen anturi? Pystyykö testaamaan kotikonstein milläänlailla luotettavasti?
Minkäslainen operaatio tuo plenumin irrotus on? Perseestähän se toki on, mutta mistä kaikkialta se on kiinni?
Comment