Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 päästöongelma pikasta apua kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AaaVee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 60
    • Luumäki

    #46
    olihan se separaattorin kalvo revennyt noin 3 cm mattkalta reunaa pitkinClick image for larger version

Name:	kalvo.jpg
Views:	1
Size:	32.0 KB
ID:	4825485 ja tulpat näyttivät tältä Click image for larger version

Name:	tulpat.jpg
Views:	1
Size:	50.6 KB
ID:	4825486 ja separaattorin alhaalla oleva öljytikulle menevä lähtö tältä? Click image for larger version

Name:	tuke.jpg
Views:	1
Size:	40.7 KB
ID:	4825487
    eli yhteenvetona tuo öljynkulutus+savuttaminen johtuu tuosta risasta kalvosta ja tuo moottorin päälle menevä separaattorista lähtevä letku kun on poikki se saa sieltä ilmaa koneelle ja nämä yhdessä saavat päästöt pieleen?

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #47
      Todennäköisesti just noin, miten kuvailit. Eli uutta separaattoria letkuineen tilaukseen!
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • AaaVee
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 60
        • Luumäki

        #48
        Noniin. kävin kyselemässä tuota separaattoria ja sitä ei taida saada kuin merkkiliikkeestä ja sinne soitettuani seelvisi että se olisi tilaustavaraa... auto pitäisi olla viimeistään torstai aamuna taas ajossa... mitä voisin nyt tähän hätään tehdä? voiko tuon järjestelmän ohittaa jotenkin väliaikaisesti vai käykö jonkun muun bemarin separaattori sinne vai kasaanko vanhan takaisin??

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16463
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by AaaVee View Post
          Noniin. kävin kyselemässä tuota separaattoria ja sitä ei taida saada kuin merkkiliikkeestä ja sinne soitettuani seelvisi että se olisi tilaustavaraa... auto pitäisi olla viimeistään torstai aamuna taas ajossa... mitä voisin nyt tähän hätään tehdä? voiko tuon järjestelmän ohittaa jotenkin väliaikaisesti vai käykö jonkun muun bemarin separaattori sinne vai kasaanko vanhan takaisin??
          Varaosanumeron per. kl-varaosat tai merteil ? Luuri käteen, voi tietysti olla nettisivuillakin :think

          Comment

          • AaaVee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 60
            • Luumäki

            #50
            Kiitos vinkistä.. merteil:sta lähtee tilaukseen kun ei löydy merkkiliikkeistäkään hyllystä ja tuo on melkein puolet halvempi..

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16463
              • Asikkala

              #51
              Originally posted by AaaVee View Post
              Kiitos vinkistä.. merteil:sta lähtee tilaukseen kun ei löydy merkkiliikkeistäkään hyllystä ja tuo on melkein puolet halvempi..

              Comment

              • AaaVee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 60
                • Luumäki

                #52
                noniin osa tuli eilen ja asensin sen uusine letkuineen paikalle+ udet tulpat ja kas. ensimmäinen huomio oli että se savutus loppui kuin seinään samoin käyntiääni muuttui paljon korvia miellyttävämmäksi ja testiajolla huomasin kadonneen vedon palanneen takaisin.. kävin vielä muut mahdolliset imuvuodot läpi ja seuraavaksi pitäis päästä mittaamaan vielä päästöt ennen uusintakatsastusta... saas nähdä kuinka käy. vielä pitäisi selvittää tuo turvatyynyn valon oikea toiminta? mullakun palaa joka käynnistyksen jälkeen 2 min ja sammuu ikinä ei ole palanut ajon aikana jos tuota ensimmäistä kahta minuuttia ei lasketa.

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  #53
                  Originally posted by AaaVee View Post
                  vielä pitäisi selvittää tuo turvatyynyn valon oikea toiminta? mullakun palaa joka käynnistyksen jälkeen 2 min ja sammuu ikinä ei ole palanut ajon aikana jos tuota ensimmäistä kahta minuuttia ei lasketa.
                  Apukuskin penkin tunnistematto? Eikös näissä uuvemmissa e36:ssa ollut jo vakiona tuo apparinkin bägi?
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • AaaVee
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 60
                    • Luumäki

                    #54
                    ja taas tilapäivitystä... käytin auton äsken päästömittauksessa ja kun ei niin ei edelleen tyhjäkäynnillä hc 140 ja siitä ylöspäin.. kierroksilla tosin laskee sallittujen arvojen alle.. mistähän sitten voisi etsiä vikaa??

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #55
                      Otappas seuraavaks irti suuttimien päällä oleva suojamuovi ja mittaa lambdojen liittimistä yleismittarilla, että lambda-anturilta tuleva jännite "heittelee" selkeästi. Johtojen värejä en muista, että minkä kahden johdon väliltä se jännite mitataan, mutta kokeilemalla löytyy. Liittimiä on siis kaksi, koska molemmissa pakosarjoissa on omat lambdansa. Todennäköisesti vain toinen lambda on sökö, eli voit verrata signaaleja toisiinsa. Jännitteen pitää siis heitellä selkeästi laidasta laitaan.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • AaaVee
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 60
                        • Luumäki

                        #56
                        no täytyy tuokin katsoa huomenna kun itse en omista yleismittaria. ajattelin tarkistaa myös katalysaattorin kun saan auton ilmaan

                        niin ja jännite mitataan liittimen navoista 2ja4 ja jänniytteen tulisi vaihdella välillä 0-5V

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by AaaVee View Post
                          no täytyy tuokin katsoa huomenna kun itse en omista yleismittaria. ajattelin tarkistaa myös katalysaattorin kun saan auton ilmaan

                          niin ja jännite mitataan liittimen navoista 2ja4 ja jänniytteen tulisi vaihdella välillä 0-5V
                          0-5V? Väittäisin ite, että 0-1V, koska tuskin tuossa laajakaistalambdoja on.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • AaaVee
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 60
                            • Luumäki

                            #58
                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            0-5V? Väittäisin ite, että 0-1V, koska tuskin tuossa laajakaistalambdoja on.
                            hmmm. autodatasta tuon tiedon sain :think no se jää sitten nähtäväksi

                            Comment

                            • AaaVee
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 60
                              • Luumäki

                              #59
                              no meni vähän vaikeaksi tuo katalysaattorin tutkiminen ainakin ilman rälläkkää... vähän se kyllä taitaa helistä. ja se savuttaminen alkoi sitten uudestaan ja savu on tämän näköistä Click image for larger version

Name:	savu.jpg
Views:	1
Size:	43.7 KB
ID:	4825526 aattelin sitte kattoa tulppia vaikka ovat vasta 150km ajetut mutta olivat jo hieman mustuneet ja öljyiset. joko alan siis etsimään uutta tekniikkaa vai mitä?

                              niin ja en nyt sitten vielä mitannut noita lambdoja mutta yleismittari on nyt mukana
                              Last edited by AaaVee; 20-10-2012, 16:21.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                #60
                                Tuo kuva nyt ei kerro mitään. Jokainen kosla työntää näillä kosteilla keleillä tuon näköstä. En ainakaan itse olisi huolissaan mutta en sitten tiedä onko se savuttaminen nyt jotenkin runsaampaa. Otappa vaikka joku video jos jaksat, ei toki rajoittimeen tarvii pieksää
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎