Originally posted by Haju69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328 päästöongelma pikasta apua kaivataan!
Collapse
X
-
Originally posted by Haju69 View PostKokeileppa päästöt ottaa siten että ajat katalysaattorin todella kuumaksi. Sitten heti pakokaasutesti siihen perään. Eli joko poletat paikallaan korkeilla kierroksilla jonkun aikaa tai ajat pienellä vaihteella maantiellä.
Jos siis tätä ei ole jo tehty. Sitten voi olla vaikkapa katti jo ehtoo puolella.
Edit: niin saan kuulostamaan tuon auton todelliselta pommiltaei se kuitenkaan ole
Comment
-
-
Originally posted by Agge_ View PostIte kun kävin katsastaa ex. 318is niin oli kans HC:t korkeel. Inssi meinas että putki varmaan vuotaa jostain etuosasta. Ja niinhän se olikin!Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Lambdat/puolat kunnossa? Tyhjäkäynnillä koneen pitää käydä käytännössä aivan tärinöittä/pätkimättä, että menee noista HC-arvoista läpi. Eihän kulutusmittari seilaa osakaasulla kiihdyttäessä?
Edit: Ja perinteiset imuvuodot kannattaa myös poissulkea. Foorumilta löytyy M50/M52-topic, jossa ruoditaan kaikkia näitä käyntihäiriöitä. Kannattaa se lukaista ekana läpi, niin ei tartte täällä kirjoittaa samoja asioita toiseen kertaan.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostLambdat/puolat kunnossa? Tyhjäkäynnillä koneen pitää käydä käytännössä aivan tärinöittä/pätkimättä, että menee noista HC-arvoista läpi. Eihän kulutusmittari seilaa osakaasulla kiihdyttäessä?
Edit: Ja perinteiset imuvuodot kannattaa myös poissulkea. Foorumilta löytyy M50/M52-topic, jossa ruoditaan kaikkia näitä käyntihäiriöitä. Kannattaa se lukaista ekana läpi, niin ei tartte täällä kirjoittaa samoja asioita toiseen kertaan.
koska c0 ei ole koholla niin en lambdaa epäilisi ensimmäisenä :think mutta on mahdollista että tämäkin on rikki tai hidasJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Eikai tuossa muuta tarvi, kuin mennä jollekkin korjaamolle, missä osaavat ottaa päästöt. Kierrokset korkealle (vaikka noin 3000, nostetaan sitten jos ei ala päästöt tippua) ja pidetään siellä niin kauan, että hc:t tippuu alle 100. Sitten löysää kaasun ja painaa päästötesteristä nappia heti kun kierrokset on tippunu tyhjäkäynnille, näin ei ehdi hc:t lähteä tyhjäkäynnillä nousuun ja saapi puhtaat paperit.
Tämä on tietty vain keino saada leimasta, jos auton toiminnassa ajon aikana oikeasti tuntuu jotaki ongelmaa, niin onhan se syytä korjata.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostEikai tuossa muuta tarvi, kuin mennä jollekkin korjaamolle, missä osaavat ottaa päästöt. Kierrokset korkealle (vaikka noin 3000, nostetaan sitten jos ei ala päästöt tippua) ja pidetään siellä niin kauan, että hc:t tippuu alle 100. Sitten löysää kaasun ja painaa päästötesteristä nappia heti kun kierrokset on tippunu tyhjäkäynnille, näin ei ehdi hc:t lähteä tyhjäkäynnillä nousuun ja saapi puhtaat paperit.
Tämä on tietty vain keino saada leimasta, jos auton toiminnassa ajon aikana oikeasti tuntuu jotaki ongelmaa, niin onhan se syytä korjata.
Comment
-
-
Originally posted by AaaVee View Postmitenkäs on tuo päästöasia? saako uusintakatsastukseen vaan viedä lapun jolla päästöt todetaan puhtaiksi? vai haluavatko vielä uudelleenmitata? mulla ei ole kuin ensiviikko aikaa laittaa ja katsastaa... tossa lähellä olisi yksi korjaamo jossa päästömittarit... siivosin kuitenkin tallin ja ajattelin tutkia tulpat ja muut yksinkertaiset konstit seuraavaksiJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
purkasin autosta tulpat pois ja olivat aivan karstaiset ja haisivat hieman karstalle ja bensalle... samoin myös männänlaet olivat karstaiset. sitten irrotin venttiilikopan päältä lähtevän letkun joka johti imusarjan alle tälläiseenen tiedä avautuuko kuva.. tuohon mustaan kartioon mikä se onkaan niin se oli aivan täynnä karstaa ja kostea öljystä..
Comment
-
-
Originally posted by AaaVee View Postpurkasin autosta tulpat pois ja olivat aivan karstaiset ja haisivat hieman karstalle ja bensalle... samoin myös männänlaet olivat karstaiset. sitten irrotin venttiilikopan päältä lähtevän letkun joka johti imusarjan alle tälläiseen [ATTACH]105675[/ATTACH] en tiedä avautuuko kuva.. tuohon mustaan kartioon mikä se onkaan niin se oli aivan täynnä karstaa ja kostea öljystä..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHuohotinventtiili/separaattori. Vaihtoon sekin letkuineen niin mahtaa öljynkulutuskin laskea,
Comment
-
-
Voi purkaa ja putsata separaattorin. Samalla saat selvyyden, että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos se repeää, alkaa tuo suurehko öljynkulutus.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by AaaVee View Postniin ja tosiaan tuohon separaattoriin vievä letku kopasta oli muös poikki ja korjattu teipillä :( voikos tuon laitteen putsata ? voisikos tuo vaikuttaa hc-arvoihin? anteeksi tietämättömyyteni mutta siksi täällä kyselenOriginally posted by O-Peksi View PostVoi purkaa ja putsata separaattorin. Samalla saat selvyyden, että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos se repeää, alkaa tuo suurehko öljynkulutus.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment