Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 päästöongelma pikasta apua kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #31
    Originally posted by Haju69 View Post
    Sitten voi olla vaikkapa katti jo ehtoo puolella.
    tuskinpa on katti kun pelkkä HC on koholla
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • AaaVee
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 60
      • Luumäki

      #32
      Originally posted by Haju69 View Post
      Kokeileppa päästöt ottaa siten että ajat katalysaattorin todella kuumaksi. Sitten heti pakokaasutesti siihen perään. Eli joko poletat paikallaan korkeilla kierroksilla jonkun aikaa tai ajat pienellä vaihteella maantiellä.

      Jos siis tätä ei ole jo tehty. Sitten voi olla vaikkapa katti jo ehtoo puolella.
      Katsastusinssi yritti kyllä kauan noin 10 min saada päästöjä kuriin polkemalla autoa.. voisikos tuon katin kunnon selvittää irroittamatta sitä? kolistelemalla sitä.. auto syö kyllä öljyäkin jonkin verran ja savuttaa.. Auto myös kolisee tyhjäkäynnillä mutta luulen sen johtuvan katalysaattorin irronneesta lämpösuojasta?


      Edit: niin saan kuulostamaan tuon auton todelliselta pommilta ei se kuitenkaan ole

      Comment

      • Agge_
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 496
        • P town

        #33
        Ite kun kävin katsastaa ex. 318is niin oli kans HC:t korkeel. Inssi meinas että putki varmaan vuotaa jostain etuosasta. Ja niinhän se olikin!
        sigpic

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #34
          Originally posted by Agge_ View Post
          Ite kun kävin katsastaa ex. 318is niin oli kans HC:t korkeel. Inssi meinas että putki varmaan vuotaa jostain etuosasta. Ja niinhän se olikin!
          tässä tuskin putki vuotaa kun happea (O2) ei oo juuri mitään
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #35
            Lambdat/puolat kunnossa? Tyhjäkäynnillä koneen pitää käydä käytännössä aivan tärinöittä/pätkimättä, että menee noista HC-arvoista läpi. Eihän kulutusmittari seilaa osakaasulla kiihdyttäessä?

            Edit: Ja perinteiset imuvuodot kannattaa myös poissulkea. Foorumilta löytyy M50/M52-topic, jossa ruoditaan kaikkia näitä käyntihäiriöitä. Kannattaa se lukaista ekana läpi, niin ei tartte täällä kirjoittaa samoja asioita toiseen kertaan.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #36
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Lambdat/puolat kunnossa? Tyhjäkäynnillä koneen pitää käydä käytännössä aivan tärinöittä/pätkimättä, että menee noista HC-arvoista läpi. Eihän kulutusmittari seilaa osakaasulla kiihdyttäessä?

              Edit: Ja perinteiset imuvuodot kannattaa myös poissulkea. Foorumilta löytyy M50/M52-topic, jossa ruoditaan kaikkia näitä käyntihäiriöitä. Kannattaa se lukaista ekana läpi, niin ei tartte täällä kirjoittaa samoja asioita toiseen kertaan.
              o2 arvo ei kyllä viittaa imuvuotoihin, HC eli palamaton polttoaine viittaisi sytytyskatkoksiin eli tulpat ja puolat

              koska c0 ei ole koholla niin en lambdaa epäilisi ensimmäisenä :think mutta on mahdollista että tämäkin on rikki tai hidas
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                #37
                Eikai tuossa muuta tarvi, kuin mennä jollekkin korjaamolle, missä osaavat ottaa päästöt. Kierrokset korkealle (vaikka noin 3000, nostetaan sitten jos ei ala päästöt tippua) ja pidetään siellä niin kauan, että hc:t tippuu alle 100. Sitten löysää kaasun ja painaa päästötesteristä nappia heti kun kierrokset on tippunu tyhjäkäynnille, näin ei ehdi hc:t lähteä tyhjäkäynnillä nousuun ja saapi puhtaat paperit.

                Tämä on tietty vain keino saada leimasta, jos auton toiminnassa ajon aikana oikeasti tuntuu jotaki ongelmaa, niin onhan se syytä korjata.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • AaaVee
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 60
                  • Luumäki

                  #38
                  Originally posted by Laakeri View Post
                  Eikai tuossa muuta tarvi, kuin mennä jollekkin korjaamolle, missä osaavat ottaa päästöt. Kierrokset korkealle (vaikka noin 3000, nostetaan sitten jos ei ala päästöt tippua) ja pidetään siellä niin kauan, että hc:t tippuu alle 100. Sitten löysää kaasun ja painaa päästötesteristä nappia heti kun kierrokset on tippunu tyhjäkäynnille, näin ei ehdi hc:t lähteä tyhjäkäynnillä nousuun ja saapi puhtaat paperit.

                  Tämä on tietty vain keino saada leimasta, jos auton toiminnassa ajon aikana oikeasti tuntuu jotaki ongelmaa, niin onhan se syytä korjata.
                  mitenkäs on tuo päästöasia? saako uusintakatsastukseen vaan viedä lapun jolla päästöt todetaan puhtaiksi? vai haluavatko vielä uudelleenmitata? mulla ei ole kuin ensiviikko aikaa laittaa ja katsastaa... tossa lähellä olisi yksi korjaamo jossa päästömittarit... siivosin kuitenkin tallin ja ajattelin tutkia tulpat ja muut yksinkertaiset konstit seuraavaksi

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    #39
                    Originally posted by AaaVee View Post
                    mitenkäs on tuo päästöasia? saako uusintakatsastukseen vaan viedä lapun jolla päästöt todetaan puhtaiksi? vai haluavatko vielä uudelleenmitata? mulla ei ole kuin ensiviikko aikaa laittaa ja katsastaa... tossa lähellä olisi yksi korjaamo jossa päästömittarit... siivosin kuitenkin tallin ja ajattelin tutkia tulpat ja muut yksinkertaiset konstit seuraavaksi
                    Saa viedä lapun mutta saattavat siitä huolimatta tarkastaa vielä arvot.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • AaaVee
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 60
                      • Luumäki

                      #40
                      purkasin autosta tulpat pois ja olivat aivan karstaiset ja haisivat hieman karstalle ja bensalle... samoin myös männänlaet olivat karstaiset. sitten irrotin venttiilikopan päältä lähtevän letkun joka johti imusarjan alle tälläiseen Click image for larger version

Name:	2012-10-13-222.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	4825484 en tiedä avautuuko kuva.. tuohon mustaan kartioon mikä se onkaan niin se oli aivan täynnä karstaa ja kostea öljystä..

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16361
                        • Leppävirta

                        #41
                        Originally posted by AaaVee View Post
                        purkasin autosta tulpat pois ja olivat aivan karstaiset ja haisivat hieman karstalle ja bensalle... samoin myös männänlaet olivat karstaiset. sitten irrotin venttiilikopan päältä lähtevän letkun joka johti imusarjan alle tälläiseen [ATTACH]105675[/ATTACH] en tiedä avautuuko kuva.. tuohon mustaan kartioon mikä se onkaan niin se oli aivan täynnä karstaa ja kostea öljystä..
                        Huohotinventtiili/separaattori. Vaihtoon sekin letkuineen niin mahtaa öljynkulutuskin laskea,
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • AaaVee
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2012
                          • 60
                          • Luumäki

                          #42
                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Huohotinventtiili/separaattori. Vaihtoon sekin letkuineen niin mahtaa öljynkulutuskin laskea,
                          niin ja tosiaan tuohon separaattoriin vievä letku kopasta oli muös poikki ja korjattu teipillä :( voikos tuon laitteen putsata ? voisikos tuo vaikuttaa hc-arvoihin? anteeksi tietämättömyyteni mutta siksi täällä kyselen

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #43
                            Voi purkaa ja putsata separaattorin. Samalla saat selvyyden, että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos se repeää, alkaa tuo suurehko öljynkulutus.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • AaaVee
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 60
                              • Luumäki

                              #44
                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Voi purkaa ja putsata separaattorin. Samalla saat selvyyden, että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos se repeää, alkaa tuo suurehko öljynkulutus.
                              no taidan tästä sitten siirtyä tuonne tallin puolelle ja palata sitten työn jälkeen takaisin.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                #45
                                Originally posted by AaaVee View Post
                                niin ja tosiaan tuohon separaattoriin vievä letku kopasta oli muös poikki ja korjattu teipillä :( voikos tuon laitteen putsata ? voisikos tuo vaikuttaa hc-arvoihin? anteeksi tietämättömyyteni mutta siksi täällä kyselen
                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Voi purkaa ja putsata separaattorin. Samalla saat selvyyden, että sisällä oleva kalvo on ehjä. Jos se repeää, alkaa tuo suurehko öljynkulutus.
                                Kyllähän ne jotkut niitä putsaa jos on ehjiä. Mutta uusi letkuineen on suurinpiirtein 100,- rasti marmorilta. Itse ainakin olen uusinut suoraan nuo letkuineen mitä näitä M52 koneisia ollut eli 2
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎