Originally posted by Naara
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Mysteeri ilmausvika e36
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ilmaus
 
 Itse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
 -auto aina tasaisella maalla
 -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
 -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
 -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
 -korkit, ruuvit kiinni
 -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
 Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
 -crideBorn to kill ants
 teki niin tai näin...aina väärinpäinTeen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132BMW 740d 
 Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
 BMW 525 tds med holset.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.Originally posted by Cride80 View PostItse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
 -auto aina tasaisella maalla
 -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
 -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
 -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
 -korkit, ruuvit kiinni
 -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
 Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
 -cride
 
 Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.Originally posted by naukkis View PostSiis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.
 
 Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty 
 
 1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
 2.Lämpötila säätimet täysille
 3.Avaa vaikka paisarin korkki
 4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
 5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
 6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
 7.Sulje paisarin korkki
 8.Starttaa auto
 9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
 10.Sammuta auto
 10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä
 
 P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnutMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 niinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapaOriginally posted by pekka_hirvonen View PostJumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.
 
 1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
 2.Lämpötila säätimet täysille
 3.Avaa vaikka paisarin korkki
 4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
 5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
 6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
 7.Sulje paisarin korkki
 8.Starttaa auto
 9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
 10.Sammuta auto
 10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä
 
 P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
 samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinniG30 530e Sedan
 E30 325i Cabriolet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käy muuten niin nelos- kuin kutoskoneellisiin. Joku kun aiemmin kysyi.Originally posted by pekka_hirvonen View PostJumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.
 
 1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
 2.Lämpötila säätimet täysille
 3.Avaa vaikka paisarin korkki
 4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
 5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
 6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
 7.Sulje paisarin korkki
 8.Starttaa auto
 9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
 10.Sammuta auto
 10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä
 
 P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista. -Janne- -Janne-
 
 F10 535iX sedan -11
 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
 ex. E39 528i touring -99
 ex. E36 325ia coupe -93
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näin.Originally posted by janne1974 View PostItse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista. Myyn: Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Korkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista.Originally posted by seidltuning View Postniinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapa
 samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinni
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M51:sen ilmaus toimi kuten Cherryssa.
 Rakkaan äiteen 323i:n ilmaus pumppurikon jälkeen kävi myös kuten Cherryssa.
 Korkit auki, nesteet sisään, puristelua ja nysväilyä (turhaa ehkä), kone käyntiin, puhallus kuumalle ja korkit kiinni.
 Lopuksi täytellään jos tuntuu ettei soppa riitä.
 
 Vieläkään ei ole bensavessan kanssa ollut ongelmaa, disukka taasen ei tykkää riivauksesta ja tainnut halkoa kannen.. Mut sellasta se on.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mutta toimii käytännössä useampaan sataan autoonOriginally posted by naukkis View PostKorkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista. G30 530e Sedan G30 530e Sedan
 E30 325i Cabriolet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nakataan vielä oma tapa jolla on useapi M52 auto ( e36, e39, e38) tullut ilmattua ongelmitta, esim vesipumpun, syylärin ja termarin vaihdossa, oletustilanne että uudet osat paikallaan mutta letkut vielä irti termarinkopasta:
 
 Keula ylös, vesipumpulta syylärin alle menevä letku irti (alavesiletku) siitä juottaen syyläri takaperoisesti täyteen, neste työntää ilman pois mennessään, sitten kun ylävesiletkusta tulee nestettä letkut kiinni ja auto käyntiin, käyttö kuumaksi ja samalla letkuista pumpaten, ilmausruuveihin ei tarvi koskea, kun lämmennyt tarpeeksi että termari aukeaa, nestepinnan tarkistus ja koeajo.
 
 Tapoja on varmasti monia, enkä ikinä ole ymmärtänyt miksi ilmauksesta on tehty niin hankalan kuuloista, jos auto on kunnossa niin homma on helppo ja nopea tehdä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Toimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaanOriginally posted by seidltuning View Postmutta toimii käytännössä useampaan sataan autoon   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo ei tuossa ole muuta eroa kuin että näen korkista milloin ei roiski ilmaa...sitte korkki kiinni ja jatkuu kuumaksiOriginally posted by naukkis View PostToimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaan 
 ja tarkoitin että näin on tullut ilmattua useampi sata BMW:tG30 530e Sedan
 E30 325i Cabriolet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 noniin
 
 Joo tuossa laitoin nestettä järjestelmään niin paljon kun meni että tuli ilmausruuvista pelkkää nestettä ja lämäytin koneen lämpimäksi ja jätin jäähtymään, noin yli tunnin jäähdyttyä kävin kattomas niin paisarin korkista kuulu pientä tirinää ja nestepintakin oli vajunut aika reippaasti mutta ei ollut vielä viivassa asti. mitään lätäköitä kyllä ei oo että olis laskenu alleen. aamusta pitää käydä koeajolla jos se näin sitten menee.
 Comment
Comment