Mysteeri ilmausvika e36

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by janne1974 View Post
    Minkä verran oot ajanu autolla täytön jälkeen? Lämppäristä sitten lämmöt täysille, vaikka kyllähän tuota lämpöä ulkona on muutenkin.
    Kyllä se poistaa ne ylimääräiset nesteet itsestään. Jos meinaa yöunet tuon liiallisen nesteen takia mennä niin imet pillillä pois liiat, tietenkin kylmästä koneesta.
    Aika perkeleesti tota tuli käytettyä kun ihmeteltiin sitä. Kaippa ne sit poistuu aikanaan. Nythän auto seisoo vielä hetkisen kunhan saa kamat läjään katsastusta varten

    Leave a comment:


  • janne1974
    replied
    Minkä verran oot ajanu autolla täytön jälkeen? Lämppäristä sitten lämmöt täysille, vaikka kyllähän tuota lämpöä ulkona on muutenkin.
    Kyllä se poistaa ne ylimääräiset nesteet itsestään. Jos meinaa yöunet tuon liiallisen nesteen takia mennä niin imet pillillä pois liiat, tietenkin kylmästä koneesta.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mikä 5x ? 2 bar korkki niin ei sinne silloin enempää painetta keräänny Onko kone vielä lämmin ? Tarkasta pinta kylmänä kuten paisarissa lukee.
    Lämmin tai kylmä, pinta on silti samalla tasolla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hevonen View Post
    Miten? Miks? :think Luulis paineen olevan aika helvetillinen normaaliin verrattuna. Nopeesti laskettuna 5x normaali paine jos korkki ei päästä läpi? Eikös vedenkin pitäs samalla tulla ulos? Uus 2.0 bar korkki.
    Mikä 5x ? 2 bar korkki niin ei sinne silloin enempää painetta keräänny Onko kone vielä lämmin ? Tarkasta pinta kylmänä kuten paisarissa lukee.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Miten? Miks? :think Luulis paineen olevan aika helvetillinen normaaliin verrattuna. Nopeesti laskettuna 5x normaali paine jos korkki ei päästä läpi? Eikös vedenkin pitäs samalla tulla ulos? Uus 2.0 bar korkki.

    Leave a comment:


  • janne1974
    replied
    Kyllä se pinta vielä laskee, anna olla vaan.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Ilmasin ihan perinteisesti just äsken, eli ruuvi ja korkki auki, nestettä syyläriin hitaasti, ruuvi kiinni kun ilmaa ei tuu, paisari melkeen täyteen. Korkki kiinni. Vaikka lämmöt nousee puoleen väliin ja ajelee autolla niin pinta ei silti laske. Ylivuotoletkua en löytäny, eikä mistään ylimääräset nesteet tullu ulos. Pinta ei myöskään laske. Onko toi joku aftermarket jossa ei oo ylivuotoletkua? Pumpatessa letkua ilmaa ei tullu ku ihan vitun vähän, lopuks ei yhtään. Lämmintä puhaltaa. Pitäskö noi ylimääräset nesteet kauhoo helvettiin tuolta ite?

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Pakko puolustaa naukkista tässä sen verran, että kokeilin hänen esittämää ilmaustapaa tässä ensimmäistä kertaa ja:

    Ilmausruuvi auki ja nestettä sisään paisariin, nestettä vajosi hyvin eikä sieltä ilmausruuvin rööristä edes tullut mitään kuplia eli ilma/paine poistui sitä kautta ja neste vajosi -> jossakin vaiheessa nesteen vajoaminen loppui ja kaadoin paisarin täyteen -> tässä vaiheessa en uskaltanut kuitenkaan laittaa vaan korkkia kiinni vaan lypsin loput ilmat pois ja kappas nestepinta asettui siihen keskikohtaan, myöhemmin ajellessani, nestepinta vajosi vielä ehkä 5 cm -> nestettä perään keskitasolle ja menoksi -> hyvin on toistaiseksi toiminut.

    Huomiona:

    Huomattavasti helpomi ja nopeami keino tämä on kuin alusta alkaen letkujen lypsääminen ja muovipullojen viritteleminen
    Sillä muovipullolla kun saa aikaan sen "ilmalukon" eli se ilma ei välttämättä pääse oikeaan paikkaan nousemaan, koska ei ole sitä ilmatilaa mihin nousta.
    Tai ensinnäkään puristua kasaan jotta se kupla lähtisi liikentaaseen.
    Se auton vesipumppu kuitenkin on vain virtausta tekevä, se ei tee painetta tai laita sitä nestettä suihkuamaan kaaressa, jolloin se ilma isoina kuplina jaksaisi liikkua. Eli tarvitsee paineen jotta se ilma puristuu kasaan ja liikkuu kohti paisaria ja pois kierrosta.

    Mun mielipide, ainoastaan mielipide minkä koitan perustaa fysiikkaan.
    Eli tehkää just niinkuin haluatte, mulle on turha kiukutella =)
    Last edited by Mikkeri; 02-08-2013, 02:30.

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Pakko puolustaa naukkista tässä sen verran, että kokeilin hänen esittämää ilmaustapaa tässä ensimmäistä kertaa ja:

    Ilmausruuvi auki ja nestettä sisään paisariin, nestettä vajosi hyvin eikä sieltä ilmausruuvin rööristä edes tullut mitään kuplia eli ilma/paine poistui sitä kautta ja neste vajosi -> jossakin vaiheessa nesteen vajoaminen loppui ja kaadoin paisarin täyteen -> tässä vaiheessa en uskaltanut kuitenkaan laittaa vaan korkkia kiinni vaan lypsin loput ilmat pois ja kappas nestepinta asettui siihen keskikohtaan, myöhemmin ajellessani, nestepinta vajosi vielä ehkä 5 cm -> nestettä perään keskitasolle ja menoksi -> hyvin on toistaiseksi toiminut.

    Huomiona:

    Huomattavasti helpomi ja nopeami keino tämä on kuin alusta alkaen letkujen lypsääminen ja muovipullojen viritteleminen
    Last edited by Nutcase; 30-07-2013, 21:21.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Npscoupe.
    Se "ilmaaminen" tarkoittaa sitä että saa sen ilman pois sieltä kierrosta, ei koko järjestelmästä.
    Sinulla on vesitiivis järjestelmä, mutta on siellä myös ilmaa, nimittäin paisuntasäiliössä.
    Neste ei painu kasaan kuten ilma kaasuna tekee.
    Järjestelmään jää kaikilla keinoilla aina hieman ilmaa kanavistoon.
    Kun suljet paisarin korkin, paine pääsee moottorin lämmetessä kasvamaan ja ilma puristuu kasaan, jolloin nesteen virtaus jaksaa sen ilmakuplan ottaa kiertoon mukaan, jossain vaiheessa se kupla menee paisariin ja nousee pintaan.

    Mulle on kuitenkin ihan sama miten ilmaatte omat autonne, tapoja on monia ja monilla niistä on yhteistä sama lopputulos.
    Itse täytän järjestelmät miten sattuu ja vaihtelevalla menestyksellä

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by NPScoupe View Post
    Oi voi tätä topikkia lukenut ja naukkiksella pakko sanoa viimeinen sana. Sinä teet sun vitun toivotaan toivotaan apina ohjeen tyylillä ja jätät ilmat koneeseen "ilmaa itse itsensä menetelmällä" mun järjestelmä on tiivis ja ei ilmaa itteään.

    Ota hiekkapaperi pois perseestä niin on helpompi olla
    #kukin tyylillään
    Olethan kuitenkin varmistanut että toimenpiteen lopuksi sulla on kuitenkin ilmaa siellä paisarissa nestepinnan yläpuolella Jos ymmärtää autoista yhtä paljon kuin tontut juhannuksen vietosta niin melkein olisin hiljaa tai ainekin vastaisin sinuna asiapitoisesti varsin miellyttävään keskusteluun.

    Ja edelleen siihen ilmaamiseen ei tarvita patentteja

    Kiitos ja anteeksi

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Perhana kun meinaa poppareista tulla oikein kunnon turvotusta... Mut kyllä mä jaksan niitä vielä syödä.

    Jatkakaa pojat jatkakaa

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Mitens nää letkun lypsäjät saa vedestä sen lämmetessä erottuvan hapen pois sieltä halkaisemasta kantta?

    Leave a comment:


  • NPScoupe
    replied
    Oi voi tätä topikkia lukenut ja naukkiksella pakko sanoa viimeinen sana. Sinä teet sun vitun toivotaan toivotaan apina ohjeen tyylillä ja jätät ilmat koneeseen "ilmaa itse itsensä menetelmällä" mun järjestelmä on tiivis ja ei ilmaa itteään.

    Ota hiekkapaperi pois perseestä niin on helpompi olla
    #kukin tyylillään

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kirjoituksesta päätellen et ole ikinä täyttänyt yhtäkään M5x koneen jäähdytysjärjestelmää.. siinä vaiheessa kun "normaalilla tapaa" täyttämällä ilmausruuvista lakkaa tulemasta kuplia, sisään menee vielä puoleta litrasta litraan nestettä kun vaan viittii tehdä hommat kunnolla, eli lypsää ne ilmat pois puristelemalla letkuja ja ilmausruuvia availlen. se taas ei onnistu ilman pullopatenttia.
    No et ole lukenut BMW:n ilmausohjetta. Mittaapa huviksesi paljonko nestetilavuus on syylärin max merkistä täyteen. BMW:n ilmausohjeessa kerrotaan selkeästi että systeemi täyteen, korkit kiinni ja käyntiin ja systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta laskee max merkin tasolle. Kyllähän tosiaan niiden viimeisten ilmojen lypsäminen ottaa aikaa mutta siihen ei tosiaan ole mitään tarvetta.

    Leave a comment:

Working...
X