Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mysteeri ilmausvika e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Naara View Post
    Joo eli tuli tuos kokeiltuu ilmausta Naukkiksen tapaan, että nestettä niin paljon kun menee ja korkit kiinni ja käymään, noin puolen tunnin jälkeen letkut oli aika jämäkät ja kennollakin tuntu lämpöä ja lämmöt puolessa, siinä lähdin testilenkille niin jonkun matkan ajettua lämmöt pomppas puolesta ensimmäiselle viivalle ja sit lähti nousee takas puoleen väliin, sit vähänmatkan ajettua kokeilin letkuja niin oli suht norm ja jatkoin ajamista, kun lämmöt lähti vähän nousemaan ja kokeilin letkuja niin olivat jo kovemmat kun pitäisi joten päästin paineita ilmausruuvista josta ryki höyryä ja osittain vettä. laitoin korkin kiinni ja lähdin ajelemaan kotia päi n. 400m jolloin nosti lämmöt yli puolen ja taivaalliset paineet, raotin ilmausruuvia ja puskee pelkkää höyryä jumalattomasti. sinne se jäi parkkiin suhuamaan. liekkö ilmaus onnistunu, en tiedä....
    No selkeästi on jotain vikaakin. Mikäs se ongelma siinä oli alunperin? Jos ei ole vesitilassa vuotoa korjauksen jäljiltä niin jokin muu estää nesteen kierron, termari jumissa/väärinpäin tai vesipumpusta siivet irti, onhan noita vaihtoehtoja.

    Comment

    • Cride80
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 141
      • vantaa

      #17
      Ilmaus

      Itse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
      -auto aina tasaisella maalla
      -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
      -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
      -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
      -korkit, ruuvit kiinni
      -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
      Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
      -cride
      Born to kill ants

      teki niin tai näin...aina väärinpäin
      Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
      BMW 740d
      Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
      BMW 525 tds med holset.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Cride80 View Post
        Itse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
        -auto aina tasaisella maalla
        -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
        -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
        -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
        -korkit, ruuvit kiinni
        -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
        Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
        -cride
        Siis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.

        Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2125
          • Lahti

          #19
          Originally posted by naukkis View Post
          Siis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.

          Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty
          Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

          1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
          2.Lämpötila säätimet täysille
          3.Avaa vaikka paisarin korkki
          4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
          5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
          6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
          7.Sulje paisarin korkki
          8.Starttaa auto
          9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
          10.Sammuta auto
          10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

          P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
            Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

            1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
            2.Lämpötila säätimet täysille
            3.Avaa vaikka paisarin korkki
            4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
            5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
            6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
            7.Sulje paisarin korkki
            8.Starttaa auto
            9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
            10.Sammuta auto
            10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

            P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
            niinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapa
            samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinni
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Adky
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 250
              • Turku

              #21
              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

              1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
              2.Lämpötila säätimet täysille
              3.Avaa vaikka paisarin korkki
              4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
              5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
              6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
              7.Sulje paisarin korkki
              8.Starttaa auto
              9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
              10.Sammuta auto
              10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

              P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
              Käy muuten niin nelos- kuin kutoskoneellisiin. Joku kun aiemmin kysyi.

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #22
                Itse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista.
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  #23
                  Originally posted by janne1974 View Post
                  Itse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista.
                  Näin.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by seidltuning View Post
                    niinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapa
                    samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinni
                    Korkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista.

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #25
                      M51:sen ilmaus toimi kuten Cherryssa.
                      Rakkaan äiteen 323i:n ilmaus pumppurikon jälkeen kävi myös kuten Cherryssa.
                      Korkit auki, nesteet sisään, puristelua ja nysväilyä (turhaa ehkä), kone käyntiin, puhallus kuumalle ja korkit kiinni.
                      Lopuksi täytellään jos tuntuu ettei soppa riitä.

                      Vieläkään ei ole bensavessan kanssa ollut ongelmaa, disukka taasen ei tykkää riivauksesta ja tainnut halkoa kannen.. Mut sellasta se on.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • seidltuning
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1941
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by naukkis View Post
                        Korkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista.
                        mutta toimii käytännössä useampaan sataan autoon
                        G30 530e Sedan
                        E30 325i Cabriolet

                        Comment

                        • rocroc
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 573
                          • keminmaa

                          #27
                          Nakataan vielä oma tapa jolla on useapi M52 auto ( e36, e39, e38) tullut ilmattua ongelmitta, esim vesipumpun, syylärin ja termarin vaihdossa, oletustilanne että uudet osat paikallaan mutta letkut vielä irti termarinkopasta:

                          Keula ylös, vesipumpulta syylärin alle menevä letku irti (alavesiletku) siitä juottaen syyläri takaperoisesti täyteen, neste työntää ilman pois mennessään, sitten kun ylävesiletkusta tulee nestettä letkut kiinni ja auto käyntiin, käyttö kuumaksi ja samalla letkuista pumpaten, ilmausruuveihin ei tarvi koskea, kun lämmennyt tarpeeksi että termari aukeaa, nestepinnan tarkistus ja koeajo.

                          Tapoja on varmasti monia, enkä ikinä ole ymmärtänyt miksi ilmauksesta on tehty niin hankalan kuuloista, jos auto on kunnossa niin homma on helppo ja nopea tehdä.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by seidltuning View Post
                            mutta toimii käytännössä useampaan sataan autoon
                            Toimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaan

                            Comment

                            • seidltuning
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1941
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by naukkis View Post
                              Toimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaan
                              joo ei tuossa ole muuta eroa kuin että näen korkista milloin ei roiski ilmaa...sitte korkki kiinni ja jatkuu kuumaksi
                              ja tarkoitin että näin on tullut ilmattua useampi sata BMW:t
                              G30 530e Sedan
                              E30 325i Cabriolet

                              Comment

                              • Naara
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 9
                                • kuhmo

                                #30
                                noniin

                                Joo tuossa laitoin nestettä järjestelmään niin paljon kun meni että tuli ilmausruuvista pelkkää nestettä ja lämäytin koneen lämpimäksi ja jätin jäähtymään, noin yli tunnin jäähdyttyä kävin kattomas niin paisarin korkista kuulu pientä tirinää ja nestepintakin oli vajunut aika reippaasti mutta ei ollut vielä viivassa asti. mitään lätäköitä kyllä ei oo että olis laskenu alleen. aamusta pitää käydä koeajolla jos se näin sitten menee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎