Eikait se välttämättä vaikuta mitenkään. Pahimmassa tapauksessa voi tulla ihan oikea halkeama.
							
						
					Mysteeri ilmausvika e36
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ne saa niitä halkemia juuri sen takia että niitä ilmataan päin persettä, ei kosketa ilmaruuviin ja lyödään kone käyntiin täysin kuivana ja ilmataan pikkuhiljaa pilipalikonsteilla. Ilmaruuvin aukaisemalla ja täyttämällä syyläri piripintaan kone on täynnä vettä, jos siellä on jonkin verran ilmaa seassa ei merkitse mitään kun vesipumppu kuitenkin kierrättää nestettä kokoajan. Ja siinä vaiheessa kun termari aukeaa systeemi ilmaa itsensä lopullisesti satasen varmuudella.Originally posted by Pazi88 View PostJuu siis se on ihan totta että moottori ilmaa itsensä kunhan nestettä on tarpeeksi. Mutta tietäen kuinka herkkiä näiden romujen kannet on saamaan hiushalkeamia huonon ilmauksen vuoksi, niin minä en ainakaan aja metriäkään ennenkuin on 100% varmaa että siellä ei ole enään ilmaa. Siksi pullolla lypsetään ne ilmat pois nopeesti eikä anneta koneen ilmata itseään pikkuhiljaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos E36:ssa halkee kansi niin koko motin voi yleensä melkeenpä suoraan kärrätä kaatikselle, ehkä M3/3.2 koneita on viel järkevä työstää kun on sentään joissain hinnoissakin. Jokanen omantunnon mukaan.Originally posted by ässä lavaan View PostOT:mitä oireita tommonen halkeema aiheuttaa? Miten sen huomaa?:think 
 
 -Jäähytinnesteen seassa on yleensä öljyä / kuplii(ilmaa)
 -Öljyn seassa taas jäähd.nestettä, yleensä ruskeaa siirappisen näköstä tavaraa.
 -Kuluttaa reilusti enempi nesteitä
 -Lämmöt heittelee
 -Öljykorkki ei pysy kunnolla kiinni (paine karkaa sinne)
 -Vittumaisen näkönen savu putkesta
 jne.
 
 Kyl sen yleensä silmämääräisesti pystyy kahtomaan ellei sit konehuone oli ihan törkyisen öljynen. Mitähän se kellään ei ole koska se on paloriski ja katsastuksessa autom. hylky.  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kuka on väittänyt ilmaavansa mitään koskematta ilmausruuviin?Originally posted by naukkis View PostNe saa niitä halkemia juuri sen takia että niitä ilmataan päin persettä, ei kosketa ilmaruuviin ja lyödään kone käyntiin täysin kuivana ja ilmataan pikkuhiljaa pilipalikonsteilla. Ilmaruuvin aukaisemalla ja täyttämällä syyläri piripintaan kone on täynnä vettä, jos siellä on jonkin verran ilmaa seassa ei merkitse mitään kun vesipumppu kuitenkin kierrättää nestettä kokoajan. Ja siinä vaiheessa kun termari aukeaa systeemi ilmaa itsensä lopullisesti satasen varmuudella. 
 
 mitäs hyötyä siitä termarin aukeamisesta on jos kannen takapää on jo vartin kiehunut?
 
 valoja päälle!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos nestepinta on termarin tasolla on kansi täynnä vettä. Kiehuminen ei ole kannelle vaarallista, niin kauan kuin siellä on vettä kiehumassa kannen lämpötila on moottorin toiminta-alueella. Kannelle vaarallista on kannen käyttäminen ilman jäähdytinnesteitä kuumaksi jolloin sen lämpötila nousee ihan eri lukemiin kuin nesteet sisässä, ja pahintahan on jos kuuman kannen jäähdyttää nopeasti ts. nesteet käyvään koneeseen sisään.Originally posted by peto2 View Postmitäs hyötyä siitä termarin aukeamisesta on jos kannen takapää on jo vartin kiehunut?
 
 valoja päälle!
 
 Bemarin moottoriinhan ei mene yhtään nestettä jos vain täyttää paisarin päästämättä ilmoja ilmaruuvin kautta pois ja riittävän monta turoa on tullut käytyä opastamassa asiassa, muuta ongelmaahan tuon ilmauksessa ei ole kuin pitää vain tajuta kyseisen ilmaruuvin olemassaolo ja käyttötapa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kirjoituksesta päätellen et ole ikinä täyttänyt yhtäkään M5x koneen jäähdytysjärjestelmää.. siinä vaiheessa kun "normaalilla tapaa" täyttämällä ilmausruuvista lakkaa tulemasta kuplia, sisään menee vielä puoleta litrasta litraan nestettä kun vaan viittii tehdä hommat kunnolla, eli lypsää ne ilmat pois puristelemalla letkuja ja ilmausruuvia availlen. se taas ei onnistu ilman pullopatenttia.Originally posted by naukkis View PostJos nestepinta on termarin tasolla on kansi täynnä vettä. Kiehuminen ei ole kannelle vaarallista, niin kauan kuin siellä on vettä kiehumassa kannen lämpötila on moottorin toiminta-alueella. Kannelle vaarallista on kannen käyttäminen ilman jäähdytinnesteitä kuumaksi jolloin sen lämpötila nousee ihan eri lukemiin kuin nesteet sisässä, ja pahintahan on jos kuuman kannen jäähdyttää nopeasti ts. nesteet käyvään koneeseen sisään.
 
 Bemarin moottoriinhan ei mene yhtään nestettä jos vain täyttää paisarin päästämättä ilmoja ilmaruuvin kautta pois ja riittävän monta turoa on tullut käytyä opastamassa asiassa, muuta ongelmaahan tuon ilmauksessa ei ole kuin pitää vain tajuta kyseisen ilmaruuvin olemassaolo ja käyttötapa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No et ole lukenut BMW:n ilmausohjetta. Mittaapa huviksesi paljonko nestetilavuus on syylärin max merkistä täyteen. BMW:n ilmausohjeessa kerrotaan selkeästi että systeemi täyteen, korkit kiinni ja käyntiin ja systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta laskee max merkin tasolle. Kyllähän tosiaan niiden viimeisten ilmojen lypsäminen ottaa aikaa mutta siihen ei tosiaan ole mitään tarvetta.Originally posted by peto2 View Postkirjoituksesta päätellen et ole ikinä täyttänyt yhtäkään M5x koneen jäähdytysjärjestelmää.. siinä vaiheessa kun "normaalilla tapaa" täyttämällä ilmausruuvista lakkaa tulemasta kuplia, sisään menee vielä puoleta litrasta litraan nestettä kun vaan viittii tehdä hommat kunnolla, eli lypsää ne ilmat pois puristelemalla letkuja ja ilmausruuvia availlen. se taas ei onnistu ilman pullopatenttia.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oi voi tätä topikkia lukenut ja naukkiksella pakko sanoa viimeinen sana. Sinä teet sun vitun toivotaan toivotaan apina ohjeen tyylillä ja jätät ilmat koneeseen "ilmaa itse itsensä menetelmällä" mun järjestelmä on tiivis ja ei ilmaa itteään.
 
 Ota hiekkapaperi pois perseestä niin on helpompi olla 
 #kukin tyylillään  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitens nää letkun lypsäjät saa vedestä sen lämmetessä erottuvan hapen pois sieltä halkaisemasta kantta?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olethan kuitenkin varmistanut että toimenpiteen lopuksi sulla on kuitenkin ilmaa siellä paisarissa nestepinnan yläpuolellaOriginally posted by NPScoupe View PostOi voi tätä topikkia lukenut ja naukkiksella pakko sanoa viimeinen sana. Sinä teet sun vitun toivotaan toivotaan apina ohjeen tyylillä ja jätät ilmat koneeseen "ilmaa itse itsensä menetelmällä" mun järjestelmä on tiivis ja ei ilmaa itteään.
 
 Ota hiekkapaperi pois perseestä niin on helpompi olla 
 #kukin tyylillään  Jos ymmärtää autoista yhtä paljon kuin tontut juhannuksen vietosta niin melkein olisin hiljaa tai ainekin vastaisin sinuna asiapitoisesti varsin miellyttävään keskusteluun. Jos ymmärtää autoista yhtä paljon kuin tontut juhannuksen vietosta niin melkein olisin hiljaa tai ainekin vastaisin sinuna asiapitoisesti varsin miellyttävään keskusteluun.
 
 Ja edelleen siihen ilmaamiseen ei tarvita patentteja 
 
 Kiitos ja anteeksi Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Npscoupe.
 Se "ilmaaminen" tarkoittaa sitä että saa sen ilman pois sieltä kierrosta, ei koko järjestelmästä.
 Sinulla on vesitiivis järjestelmä, mutta on siellä myös ilmaa, nimittäin paisuntasäiliössä.
 Neste ei painu kasaan kuten ilma kaasuna tekee.
 Järjestelmään jää kaikilla keinoilla aina hieman ilmaa kanavistoon.
 Kun suljet paisarin korkin, paine pääsee moottorin lämmetessä kasvamaan ja ilma puristuu kasaan, jolloin nesteen virtaus jaksaa sen ilmakuplan ottaa kiertoon mukaan, jossain vaiheessa se kupla menee paisariin ja nousee pintaan.
 
 Mulle on kuitenkin ihan sama miten ilmaatte omat autonne, tapoja on monia ja monilla niistä on yhteistä sama lopputulos.
 Itse täytän järjestelmät miten sattuu ja vaihtelevalla menestyksellä TD/TDS pumppujen tiivistelyä. TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pakko puolustaa naukkista tässä sen verran, että kokeilin hänen esittämää ilmaustapaa tässä ensimmäistä kertaa ja:
 
 Ilmausruuvi auki ja nestettä sisään paisariin, nestettä vajosi hyvin eikä sieltä ilmausruuvin rööristä edes tullut mitään kuplia eli ilma/paine poistui sitä kautta ja neste vajosi -> jossakin vaiheessa nesteen vajoaminen loppui ja kaadoin paisarin täyteen -> tässä vaiheessa en uskaltanut kuitenkaan laittaa vaan korkkia kiinni vaan lypsin loput ilmat pois ja kappas nestepinta asettui siihen keskikohtaan, myöhemmin ajellessani, nestepinta vajosi vielä ehkä 5 cm -> nestettä perään keskitasolle ja menoksi -> hyvin on toistaiseksi toiminut.
 
 Huomiona:
 
 Huomattavasti helpomi ja nopeami keino tämä on kuin alusta alkaen letkujen lypsääminen ja muovipullojen viritteleminen Last edited by Nutcase; 30-07-2013, 21:21. Last edited by Nutcase; 30-07-2013, 21:21.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sillä muovipullolla kun saa aikaan sen "ilmalukon" eli se ilma ei välttämättä pääse oikeaan paikkaan nousemaan, koska ei ole sitä ilmatilaa mihin nousta.Originally posted by Nutcase View PostPakko puolustaa naukkista tässä sen verran, että kokeilin hänen esittämää ilmaustapaa tässä ensimmäistä kertaa ja:
 
 Ilmausruuvi auki ja nestettä sisään paisariin, nestettä vajosi hyvin eikä sieltä ilmausruuvin rööristä edes tullut mitään kuplia eli ilma/paine poistui sitä kautta ja neste vajosi -> jossakin vaiheessa nesteen vajoaminen loppui ja kaadoin paisarin täyteen -> tässä vaiheessa en uskaltanut kuitenkaan laittaa vaan korkkia kiinni vaan lypsin loput ilmat pois ja kappas nestepinta asettui siihen keskikohtaan, myöhemmin ajellessani, nestepinta vajosi vielä ehkä 5 cm -> nestettä perään keskitasolle ja menoksi -> hyvin on toistaiseksi toiminut.
 
 Huomiona:
 
 Huomattavasti helpomi ja nopeami keino tämä on kuin alusta alkaen letkujen lypsääminen ja muovipullojen viritteleminen 
 Tai ensinnäkään puristua kasaan jotta se kupla lähtisi liikentaaseen.
 Se auton vesipumppu kuitenkin on vain virtausta tekevä, se ei tee painetta tai laita sitä nestettä suihkuamaan kaaressa, jolloin se ilma isoina kuplina jaksaisi liikkua. Eli tarvitsee paineen jotta se ilma puristuu kasaan ja liikkuu kohti paisaria ja pois kierrosta.
 
 Mun mielipide, ainoastaan mielipide minkä koitan perustaa fysiikkaan.
 Eli tehkää just niinkuin haluatte, mulle on turha kiukutella =)Last edited by Mikkeri; 02-08-2013, 02:30.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment


Comment