Mysteeri ilmausvika e36

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne1974
    replied
    Itse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista.

    Leave a comment:


  • Adky
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

    1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
    2.Lämpötila säätimet täysille
    3.Avaa vaikka paisarin korkki
    4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
    5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
    6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
    7.Sulje paisarin korkki
    8.Starttaa auto
    9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
    10.Sammuta auto
    10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

    P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
    Käy muuten niin nelos- kuin kutoskoneellisiin. Joku kun aiemmin kysyi.

    Leave a comment:


  • seidltuning
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

    1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
    2.Lämpötila säätimet täysille
    3.Avaa vaikka paisarin korkki
    4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
    5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
    6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
    7.Sulje paisarin korkki
    8.Starttaa auto
    9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
    10.Sammuta auto
    10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

    P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut
    niinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapa
    samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinni

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Siis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.

    Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty
    Jumaliste et voi olla vaikeaa ilmata se 36:n oikein.

    1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
    2.Lämpötila säätimet täysille
    3.Avaa vaikka paisarin korkki
    4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
    5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
    6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
    7.Sulje paisarin korkki
    8.Starttaa auto
    9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
    10.Sammuta auto
    10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä

    P*rkele et voi olla vaikeeta. Ja yhtään h*lvetin pullopatenttia en ole tarvinnut

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Cride80 View Post
    Itse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
    -auto aina tasaisella maalla
    -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
    -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
    -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
    -korkit, ruuvit kiinni
    -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
    Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
    -cride
    Siis juuri niinkuin BMW:n ohje ilmaukselle kertoo. Näin toimin itsekin, ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ilmauksen suhteen.

    Tosin onhan tuossa tuo hiabbikin niin voisi alkaa myymään bemaristeille ilmauksia eli nostetaan koko auto keulasta ilmaan ja ravistellaan vielä varmuuden vuoksi huolella niin eiköhän siinä villeimmänkin puristin ilmaustoiveet täyty

    Leave a comment:


  • Cride80
    replied
    Ilmaus

    Itse olen aina ja joka kerta tehnyt bmw:ssä.
    -auto aina tasaisella maalla
    -lämppäri kuumalle, käyttänyt virrat että hana menee kuumalle
    -molemmat korkki ja ilmausruuvi auki syylärin päältä.
    -nestettä kaadetaan niin kauan kunnes molemmat ovat täynnä ja ilmausruuvista ei tule enää ilmaa.
    -korkit, ruuvit kiinni
    -tämän jälkeen käyntiin ja ajamaan "ylimääräinen" neste poistuu järjestelmästä itsestään
    Autoina ollut M50, M51, M52, M60 moottoreilla olevia pelejä
    -cride

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Naara View Post
    Joo eli tuli tuos kokeiltuu ilmausta Naukkiksen tapaan, että nestettä niin paljon kun menee ja korkit kiinni ja käymään, noin puolen tunnin jälkeen letkut oli aika jämäkät ja kennollakin tuntu lämpöä ja lämmöt puolessa, siinä lähdin testilenkille niin jonkun matkan ajettua lämmöt pomppas puolesta ensimmäiselle viivalle ja sit lähti nousee takas puoleen väliin, sit vähänmatkan ajettua kokeilin letkuja niin oli suht norm ja jatkoin ajamista, kun lämmöt lähti vähän nousemaan ja kokeilin letkuja niin olivat jo kovemmat kun pitäisi joten päästin paineita ilmausruuvista josta ryki höyryä ja osittain vettä. laitoin korkin kiinni ja lähdin ajelemaan kotia päi n. 400m jolloin nosti lämmöt yli puolen ja taivaalliset paineet, raotin ilmausruuvia ja puskee pelkkää höyryä jumalattomasti. sinne se jäi parkkiin suhuamaan. liekkö ilmaus onnistunu, en tiedä....
    No selkeästi on jotain vikaakin. Mikäs se ongelma siinä oli alunperin? Jos ei ole vesitilassa vuotoa korjauksen jäljiltä niin jokin muu estää nesteen kierron, termari jumissa/väärinpäin tai vesipumpusta siivet irti, onhan noita vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    En ole tarvinnut pullopatenttia koskaan. Eikä ole tuntiakaan tarvinnut ilmata. Olen kyllä maininnut aiemminkin asiasta mutta minun kanta tuohon limupullohommaan on että saa sitä harjoittaa jos tarpeeseen tulee mutta en vain näe itse sille tarvetta. Näitä ilmaustekniikoita on varmaankin yhtä monta kuin on persereikiäkin maailmassa <-- Tämä viimein lause oli huumoria jos joku ei ymmärtänyt.
    Noissa on täysin suora puolentoistatuuman rööri moottoriin ylävesiletkun kautta, ainoa este nesteen saamiseksi moottoriin painovoimaisesti ihan tasaisella on että ilma pitää laskea ilmaruuvin kautta pois. Ei siinä ilmauksessa yksinkertaisesti voi epäonnistua eikä siihen saa tuhrattua montaa minuuttia kunhan joku vaan kertoo sen oikean ilmaustyylin(mikä löytyy service manualista) mutta kait BMW:n omistajilla on joku hinku tehdä autonsa perushuoltotoimenpitäistäkin ylimaallisen vaikeita.....

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    e36 m5x koneella ei 100% varmasti ilmaudu tuollakeinoin. Lämppärin kennokin jää täysin tyhjäksi ja ilma lähtee ennemmin tai myöhemmin kiertämään ja tuloksena on ilmataskuja kannessa. Se hemin ohjeiden ilmaustapa on toimiva. Neloskoneiden ilmauksesta en tiiä.
    No olen jokusen ilmannut ilman mitään ongelmia, myös niille kavereille joilla ilmaus ei nyt vaan omin nokin onnistunut. Ja itsellä on E36 M52:lla jolla voin vaikka demota ilmauksen sille joka sitä vaikeana pitää.

    Ja ei edes tarkoitus ole saada systeemiä täysin ilmattomaksi suoraan, tarve on saada moottoriin niin paljon nestettä että vesipumppu sitä lähtee pyörittämään ja termostaatti aukeaa, termarin aukeamisen jälkeen paineistettu systeemi ilmaa itse itsensä aivan varmasti. Eikä tarvitse arvailla, em. ilmausohje sellaisenaan on painettu BMW:n service manualeihin, ilmaushan on moottorista riippumatta sama kaikissa noissa vastaavalla jäähdytysjärjstelmällä varustetuissa moottoreissa(m20,m40,m5X)

    Ja jos se ilmaus ei onnistu BMW:n ohjeilla niin hyvin todennäköisesti vika on kannentiivisteessä/haljenneessa kannessa joka on seurausta siitä että konetta on käytetty ilman nesteitä, syyläri täyttämällä ilman ilmojen päästämistä pois täyttövaiheessa moottoriin ei mene vielä yhtään nestettä. Aivan turha pelleillä ilmauksen kanssa jos ongelma on jokin ihan muu.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    En ole tarvinnut pullopatenttia koskaan. Eikä ole tuntiakaan tarvinnut ilmata. Olen kyllä maininnut aiemminkin asiasta mutta minun kanta tuohon limupullohommaan on että saa sitä harjoittaa jos tarpeeseen tulee mutta en vain näe itse sille tarvetta. Näitä ilmaustekniikoita on varmaankin yhtä monta kuin on persereikiäkin maailmassa <-- Tämä viimein lause oli huumoria jos joku ei ymmärtänyt.

    Leave a comment:


  • Rytinä
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    juu naukkiksen jutut ilmaamisesta voi jättää ihan omaan arvoonsa. päin helvettiähän se meni niinkuin totesit.

    limupullopatentilla, keula hiukan ylämäkeen. letkujen puristelua, ilmausruuvin aukomista ja nesteiden lisäilyä välillä ryntäytellen.. jos ei ole kansivikaa tms. niin 45min kohdalla alkaa kuplat loppumaan. sitten sinne koeajolle
    Näin ilmannut itsekin vuosikaudet ja voi vielä tunkilla nostaa keulaa jos ei muuten ilmaannu. Viimeksi jouduin itsellä vielä pullopatentin lisäksi nostamaan keulaa ylös.
    Noin tunti mulla mennyt yleensä kun järjestelmä ilmattu, jättää yöksi jäähtymään ja seuraavana aamuna lisää nestettä, jos tarvis ja eiku kovaa ajoa sen jälkeen!

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Itsellä sen vielä toinen keino tässä:
    -mitä se limupullo patentti tekee? Sehän käytännössä blokkaa tuon paluulinjan paisarista eli sen pienen röörin joka on paisarin yläpäässä.

    Itse olen saanut ilmattua loistavasti:
    1. täyttämällä sen paisarin
    2. laittamalla oman/kaverin/mummon sormen siihen paisarin pieneen reikään tukkeeksi
    3. pumppaamalla ylä ja alavesiletkua vuorotellen
    4. välillä kannattaa toki laskea sormi irti ja tasata paineet + lisää nestettä

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Naara View Post
    Joo eli tuli tuos kokeiltuu ilmausta Naukkiksen tapaan, että nestettä niin paljon kun menee ja korkit kiinni ja käymään, noin puolen tunnin jälkeen letkut oli aika jämäkät ja kennollakin tuntu lämpöä ja lämmöt puolessa, siinä lähdin testilenkille niin jonkun matkan ajettua lämmöt pomppas puolesta ensimmäiselle viivalle ja sit lähti nousee takas puoleen väliin, sit vähänmatkan ajettua kokeilin letkuja niin oli suht norm ja jatkoin ajamista, kun lämmöt lähti vähän nousemaan ja kokeilin letkuja niin olivat jo kovemmat kun pitäisi joten päästin paineita ilmausruuvista josta ryki höyryä ja osittain vettä. laitoin korkin kiinni ja lähdin ajelemaan kotia päi n. 400m jolloin nosti lämmöt yli puolen ja taivaalliset paineet, raotin ilmausruuvia ja puskee pelkkää höyryä jumalattomasti. sinne se jäi parkkiin suhuamaan. liekkö ilmaus onnistunu, en tiedä....
    juu naukkiksen jutut ilmaamisesta voi jättää ihan omaan arvoonsa. päin helvettiähän se meni niinkuin totesit.

    limupullopatentilla, keula hiukan ylämäkeen. letkujen puristelua, ilmausruuvin aukomista ja nesteiden lisäilyä välillä ryntäytellen.. jos ei ole kansivikaa tms. niin 45min kohdalla alkaa kuplat loppumaan. sitten sinne koeajolle

    Leave a comment:


  • Naara
    replied
    jooho

    Joo eli tuli tuos kokeiltuu ilmausta Naukkiksen tapaan, että nestettä niin paljon kun menee ja korkit kiinni ja käymään, noin puolen tunnin jälkeen letkut oli aika jämäkät ja kennollakin tuntu lämpöä ja lämmöt puolessa, siinä lähdin testilenkille niin jonkun matkan ajettua lämmöt pomppas puolesta ensimmäiselle viivalle ja sit lähti nousee takas puoleen väliin, sit vähänmatkan ajettua kokeilin letkuja niin oli suht norm ja jatkoin ajamista, kun lämmöt lähti vähän nousemaan ja kokeilin letkuja niin olivat jo kovemmat kun pitäisi joten päästin paineita ilmausruuvista josta ryki höyryä ja osittain vettä. laitoin korkin kiinni ja lähdin ajelemaan kotia päi n. 400m jolloin nosti lämmöt yli puolen ja taivaalliset paineet, raotin ilmausruuvia ja puskee pelkkää höyryä jumalattomasti. sinne se jäi parkkiin suhuamaan. liekkö ilmaus onnistunu, en tiedä....

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Eli otat ilmaruuvin irti, kaadat nestettä syylärin aivan täyteen niin kauan kuin nestettä menee sisään, sen jälkeen ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyntiin. Ilmausohje BMW:n service manualista. Systeemi ilmaa itsensä loppuun paineiden noustessa ja nestepinnankin pitäisi laskea juuri täyden rajaan, ilmausohje tosin neuvoo tarkistamaan lopuksi.

    Kaikki muut keinot ovat enemmän tai vähemmän vääriä tuon ilmaamiseen......

    Eli oleellisin ilmauksessa on se että kone on sammuksissa nestettä lisättäessä ja ilmaruuvin ollessa auki, vesipumppu työntää nestettä moottorista poispäin näissä ja ilmaaminen ei yksinkertaisesti vain onnistu moottori käynnissä.
    e36 m5x koneella ei 100% varmasti ilmaudu tuollakeinoin. Lämppärin kennokin jää täysin tyhjäksi ja ilma lähtee ennemmin tai myöhemmin kiertämään ja tuloksena on ilmataskuja kannessa. Se hemin ohjeiden ilmaustapa on toimiva. Neloskoneiden ilmauksesta en tiiä.

    Leave a comment:

Working...
X