Originally posted by NPScoupe
View Post
Mysteeri ilmausvika e36
Collapse
X
-
Siis tuo ilmaus BMW:n omalla service manualista löytyvällä ohjeella ei vois helpompaa olla, ei todellakaan tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Nesteiden laitto kestää maksimissaan sen minuutin. Yksi helpoimpia ilmattavia automalleja mitä on kunhan vain ilmaa sen niin kuin tehdas neuvoo.
-
Toimi ainakin minulla.
Itse tuossa talvella ilmailin kans kun käytin jäähdittimen pöydällä.
Tein seuraavasti:
->keulan ajoin hiukan ylämäkeen (tämä sen takia että ilma luonnollisesti nousee ylöspäin) ja sitten melkein täyteen nestettä samalla pumppailla letkua.
->Auto käyntiin lämmöt täysille ja puhaltamaan 2-3 asentoon. Muista seurata lämpötilaa ettei nouse yli puolenvälin.
->Korkki on auki ja pumppaat letkua
->Jos ei lähde heti neste kiertään kun lämmöt noussu optimiin noin viisarin verran alle puoliväliin. Käy ajaa pikku lenkki ja heti kun hyttiin tulee kuumaa niin korkki auki nestettä niin paljon kun on ylärajassa. Pumppailla samalla.
->Sitten kun ilmakuplien tulo loppuu paisariin korkki kiinni ja viimeiset ilmat lähtee ilmausruuvin avulla kun järjestelmä ottaa paineen ja raottelet
-> ilmausruuvista ei tule kuin nestettä järjestelmä on ok.
Ei tän pitäs ihan paska puhetta olla ja toimi ainakin minulla..
Leave a comment:
-
Toki voi, mutta ongelma kuulostaa pikemminkin siltä että et ole saanut moottoriin menemään nestettä. Letkujen tulee systeemin paineistuessa ollakin suhteellisen kovat, 2 baria painetta pitäisi jäähdytysjärjestelmään kuitenkin muodostua.Originally posted by Naara View Postkiitti vinkistä, voiko muuten olla paisuntakorkissa vikaa? kun aukasin sen korkin ja näyttäisi että siinä olisi joku termostaatti
Pistä syyläri aivan täyteen ja avaa vasta sen jälkeen ilmaruuvi, moottori imaisee samantien noin puoli syylärillistä nestettä sisään jos aikaisempi ilmaus ei ole onnistunut.
Leave a comment:
-
Originally posted by naukkis View PostEli otat ilmaruuvin irti, kaadat nestettä syylärin aivan täyteen niin kauan kuin nestettä menee sisään, sen jälkeen ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyntiin. Ilmausohje BMW:n service manualista. Systeemi ilmaa itsensä loppuun paineiden noustessa ja nestepinnankin pitäisi laskea juuri täyden rajaan, ilmausohje tosin neuvoo tarkistamaan lopuksi.
Kaikki muut keinot ovat enemmän tai vähemmän vääriä tuon ilmaamiseen......
Eli oleellisin ilmauksessa on se että kone on sammuksissa nestettä lisättäessä ja ilmaruuvin ollessa auki, vesipumppu työntää nestettä moottorista poispäin näissä ja ilmaaminen ei yksinkertaisesti vain onnistu moottori käynnissä.
kiitti vinkistä, voiko muuten olla paisuntakorkissa vikaa? kun aukasin sen korkin ja näyttäisi että siinä olisi joku termostaatti
Leave a comment:
-
Eli otat ilmaruuvin irti, kaadat nestettä syylärin aivan täyteen niin kauan kuin nestettä menee sisään, sen jälkeen ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyntiin. Ilmausohje BMW:n service manualista. Systeemi ilmaa itsensä loppuun paineiden noustessa ja nestepinnankin pitäisi laskea juuri täyden rajaan, ilmausohje tosin neuvoo tarkistamaan lopuksi.
Kaikki muut keinot ovat enemmän tai vähemmän vääriä tuon ilmaamiseen......
Eli oleellisin ilmauksessa on se että kone on sammuksissa nestettä lisättäessä ja ilmaruuvin ollessa auki, vesipumppu työntää nestettä moottorista poispäin näissä ja ilmaaminen ei yksinkertaisesti vain onnistu moottori käynnissä.Last edited by naukkis; 15-07-2013, 21:47.
Leave a comment:
-
Mysteeri ilmausvika e36
Joo elikkäs on tullut ilmattua tuota rotteloa mutta ei näytä onnistuvan millään, limpparipullo tekniikalla teen ilmauksen, onko muuten paisarinkorkin vieressä olevalla ilmausruuvilla tuolla ilmaustavalla mitään hyötyä? ja kun laittaa limpparipullon puolilleen vettä niin se vesi nousee siitä pullosta yli. "ilmauksen" jälkeen kun käy ajamassa jonkun 500m niin letkut on ihan kivikovina ja sittenkun ilmaruuvia raottaa niin se ihan vähän roiskii ja heti letkut normaalina??? mistä tekee tuollaisen paineen mutta juuri yhtään sieltä ei paineita tule. syylärin tuossa puhdistin ja oli melko paskanen sisältä että pitää kokeilla uudestaan ilmata. vesipumppu ja termostaatti uusittu, kansi ja pahvi vaihettu, näiden vaihtojen jälkeen ei näytä millään saavan ajoon. Puhallin moottori kylläkin puuttuu että ei tiedä puhaltaako lämmintä mutta kennolla vesi kierää.
Voi olla sekavasti selvitetty mutta jospa jotain selkoa saatte.Tags: None
Leave a comment: