Mysteeri ilmausvika e36

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naara
    replied
    hmm

    kumma vehe tuo kun on muka ilmattu niin tyhjäkäynnillä saa huuattaa kierroksilla vaikka 10m korkit kiinnin niin ei tule painetta mutta sitten kun ajat vaikka sen 500m niin letkut ihan kivenä perkele alkaa vituttamaan.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    sunkin kannattas lukea se ohje ihan kirjaimellisesti.. "nestettä lisätään kunnes ilmakuplia ei enää tule" ilman pullopatenttia saakin olla kolme vuorokautta kippaamassa nestettä sisään jotta ilmantulo lakkaa..
    No suurin osa nesteestähän menee sitä mukaa kun ehtii kaataa ja viimeinen puolilitraa työntää vähän kuplaa mukanaan mutta jos yli minuutti menee nesteiden laitossa niin pelataan jo aika varman päälle......

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Mikkeri View Post
    Laitatko itse merkkihuollon tavalla nesteet sisään?
    En, siksi käytänkin pullopatenttia. Edes jonkin näköinen mahdollisuus saada kaikki ilma pois.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    p.s. merkkihollossakaan ei noudateta bmw:n ohjetta vaan nesteet laitetaan alipainella sisään
    Laitatko itse merkkihuollon tavalla nesteet sisään?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Noh, alumiinikantinen kutonen ei todellakaan tykkää siitä että konetta käytetään kuumaksi ilman että nesteet ovat sisällä ja siihen tehtaan ilmausohjeetkin nojaavat, eli aivan turha pelleillä ilmauksen kanssa koska noihin nesteet yksinkertaisesti vain kaadetaan sisään kunhan ilma päästetään ilmaruuvista samalla pois. Hemi ei vain ole ikinä BMW:n service manualia lukenut eikä käsittänyt ilmausta niin on keksinyt erityisen vaikean keinon ilmata systeemi ilmaruuviin koskematta.... kukin tavallaan.....
    sunkin kannattas lukea se ohje ihan kirjaimellisesti.. "nestettä lisätään kunnes ilmakuplia ei enää tule" ilman pullopatenttia saakin olla kolme vuorokautta kippaamassa nestettä sisään jotta ilmantulo lakkaa..

    p.s. merkkihollossakaan ei noudateta bmw:n ohjetta vaan nesteet laitetaan alipainella sisään

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by NPScoupe View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67888

    Ja hemiä lainaten:

    "On nimittäin niin, että jos sitä ilmaa kerran koneesta pahimmillaan sen puolikin tuntia tulee....ja tulee...ja tulee "lypsämälläkin", niin ei se ainakaan itsestään tule yhtään nopeammin eikä ainakaan tasaisemmin. Tuollainen alumiinikantinen pitkä kutoskansi kun ei todellakaan pidä siitä että takapäässä vain kiehuu höyrytaskut samalla kun etupäässä kylmä vesi pitää kannen viileänä. Lämpötilaerot ovat helposti sitä luokkaa että jostain naksahtaa ja jonkntasoinen hiusmurtuma jossain on valmis. Tällä ei välttämättä ole mitään merkitystä käytön kannalta, mutta ainakin minun mielestä on parempi lypsää se vesi myös kannen takapäähän kuin antaa osittaisen keittämisen hoitaa paineistus/kierrätys. Kukin tyylillään ja uskollaan, kuten totesinkin, mutta tämä ohje lähinnä niille jotka minulta asiaa tasaisin välein tiedustelevat..."
    Noh, alumiinikantinen kutonen ei todellakaan tykkää siitä että konetta käytetään kuumaksi ilman että nesteet ovat sisällä ja siihen tehtaan ilmausohjeetkin nojaavat, eli aivan turha pelleillä ilmauksen kanssa koska noihin nesteet yksinkertaisesti vain kaadetaan sisään kunhan ilma päästetään ilmaruuvista samalla pois. Hemi ei vain ole ikinä BMW:n service manualia lukenut eikä käsittänyt ilmausta niin on keksinyt erityisen vaikean keinon ilmata systeemi ilmaruuviin koskematta.... kukin tavallaan.....

    Leave a comment:


  • NPScoupe
    replied


    Ja hemiä lainaten:

    "On nimittäin niin, että jos sitä ilmaa kerran koneesta pahimmillaan sen puolikin tuntia tulee....ja tulee...ja tulee "lypsämälläkin", niin ei se ainakaan itsestään tule yhtään nopeammin eikä ainakaan tasaisemmin. Tuollainen alumiinikantinen pitkä kutoskansi kun ei todellakaan pidä siitä että takapäässä vain kiehuu höyrytaskut samalla kun etupäässä kylmä vesi pitää kannen viileänä. Lämpötilaerot ovat helposti sitä luokkaa että jostain naksahtaa ja jonkntasoinen hiusmurtuma jossain on valmis. Tällä ei välttämättä ole mitään merkitystä käytön kannalta, mutta ainakin minun mielestä on parempi lypsää se vesi myös kannen takapäähän kuin antaa osittaisen keittämisen hoitaa paineistus/kierrätys. Kukin tyylillään ja uskollaan, kuten totesinkin, mutta tämä ohje lähinnä niille jotka minulta asiaa tasaisin välein tiedustelevat..."

    Leave a comment:


  • Naara
    replied
    noniin

    Joo tuossa laitoin nestettä järjestelmään niin paljon kun meni että tuli ilmausruuvista pelkkää nestettä ja lämäytin koneen lämpimäksi ja jätin jäähtymään, noin yli tunnin jäähdyttyä kävin kattomas niin paisarin korkista kuulu pientä tirinää ja nestepintakin oli vajunut aika reippaasti mutta ei ollut vielä viivassa asti. mitään lätäköitä kyllä ei oo että olis laskenu alleen. aamusta pitää käydä koeajolla jos se näin sitten menee.

    Leave a comment:


  • seidltuning
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Toimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaan
    joo ei tuossa ole muuta eroa kuin että näen korkista milloin ei roiski ilmaa...sitte korkki kiinni ja jatkuu kuumaksi
    ja tarkoitin että näin on tullut ilmattua useampi sata BMW:t

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by seidltuning View Post
    mutta toimii käytännössä useampaan sataan autoon
    Toimiihan se näissäkin mutta ahaa elämys sekin kun vaan täyttää syylärin täyteen, lyö korkit kiinni ja lämpimäksi käytön ja jäähdytyksen jälkeen nestepinta on millilleen asteikon ylälaidassa.... on saksan insinööri tehnyt ilmauksen helpoksi jos vain viitsii toimia tehtaan ohjeiden mukaan

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Nakataan vielä oma tapa jolla on useapi M52 auto ( e36, e39, e38) tullut ilmattua ongelmitta, esim vesipumpun, syylärin ja termarin vaihdossa, oletustilanne että uudet osat paikallaan mutta letkut vielä irti termarinkopasta:

    Keula ylös, vesipumpulta syylärin alle menevä letku irti (alavesiletku) siitä juottaen syyläri takaperoisesti täyteen, neste työntää ilman pois mennessään, sitten kun ylävesiletkusta tulee nestettä letkut kiinni ja auto käyntiin, käyttö kuumaksi ja samalla letkuista pumpaten, ilmausruuveihin ei tarvi koskea, kun lämmennyt tarpeeksi että termari aukeaa, nestepinnan tarkistus ja koeajo.

    Tapoja on varmasti monia, enkä ikinä ole ymmärtänyt miksi ilmauksesta on tehty niin hankalan kuuloista, jos auto on kunnossa niin homma on helppo ja nopea tehdä.

    Leave a comment:


  • seidltuning
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Korkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista.
    mutta toimii käytännössä useampaan sataan autoon

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    M51:sen ilmaus toimi kuten Cherryssa.
    Rakkaan äiteen 323i:n ilmaus pumppurikon jälkeen kävi myös kuten Cherryssa.
    Korkit auki, nesteet sisään, puristelua ja nysväilyä (turhaa ehkä), kone käyntiin, puhallus kuumalle ja korkit kiinni.
    Lopuksi täytellään jos tuntuu ettei soppa riitä.

    Vieläkään ei ole bensavessan kanssa ollut ongelmaa, disukka taasen ei tykkää riivauksesta ja tainnut halkoa kannen.. Mut sellasta se on.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by seidltuning View Post
    niinhän se menee, että mitä ei osata on paska tapa
    samalla tavalla ilmaillut itsekin tosin kohta 8. auto käyntiin ja kierroksilla lämpöiseksi ja korkki sitten vasta kiinni
    Korkki kiinni ennen auton käynnistämistä on BMW:n ohje. Järjestelmän paineistuessa ilma puristuu kasaan ja mahdollisesti systeemissä jäljellä olevat ilmataskut ovat sitä myöten pienempiä kuin paineettomana ja neste lähtee helpommin kiertämään. Ja uudemmissa kapineissa termarin avautumislämpötila on yli sata astetta joten korkki auki käyttämällä systeemin saa kiehumaan ennen termarin aukeamista.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by janne1974 View Post
    Itse olen ollut siinä uskossa että lämppärin vesiventtiilit ovat auki asennossa virrattomana. Näin ainakin ex e39:ssä. Joten tuo virtojen päällä käyttö ei ole tarpeellista.
    Näin.

    Leave a comment:

Working...
X