Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt=hylsy katsatuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Kannaksenhanu View Post
    Puristuspaineet kunnossa, polttoainepaine kunnossa, läpät synkrossa ja uusi dme ja vanos boksi. Ongelma jatkuu, livedatalla ei tapahdu mitään epänormaalia. Hivenen tullut ales käynnin HC ja kierrosten CO mutta ei tarvittavaa määrää. Vanos ? Venynyt nokkaketju ? Vai viallinen lambda, vaikka mitattu että toimii ? Rupee meikäläiseltä keinot vähenemään mikä ihme riivaa moottoria.
    Putkesta tulee sekä happea että häkää? Tarkoittaa että katti ei pelaa.

    Comment

    • Kannaksenhanu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 165
      • Klaukkala

      #32
      Originally posted by naukkis View Post
      Putkesta tulee sekä happea että häkää? Tarkoittaa että katti ei pelaa.
      Katti uusittu, 100km sitten.
      Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
      Käyttökärry: E61 530xd M-sport
      Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

      Comment

      • Leksa1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 37
        • Suomi

        #33
        Lambda voi myös näyttää toimivalta mutta antaa hiukan vääristynyttä signaalia. Tätä ei voi todeta kuin laittaa vertailulambda kaveriksi. Kokeiltu? Tulppien kärkiväli? Onhan varmasti oikeat tulpat?

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #34
          Originally posted by Leksa1 View Post
          Lambda voi myös näyttää toimivalta mutta antaa hiukan vääristynyttä signaalia. Tätä ei voi todeta kuin laittaa vertailulambda kaveriksi. Kokeiltu? Tulppien kärkiväli? Onhan varmasti oikeat tulpat?
          Tulpat on ne mitkä realoem kertoo Bosch Y5DDC, on kokeiltu myös NGK PKR7A, ei mitään eroa kummassakaan. Täytyy kokeilla toista lambdaa, tai siis kokeilla kahta lambdaa, vanhat pitäs olla vielä tallessa.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Kannaksenhanu View Post
            Katti uusittu, 100km sitten.
            No onko katti lämminnyt toimintakuntoon ennen mittausta? Näyttäis että noissa arvoissa ei ole mitään vikaa, katti ei vaan herää syystä tai toisesta.

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2188
              • Karstula

              #36
              Onko joku halpa tarvike katti..?
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • Kannaksenhanu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 165
                • Klaukkala

                #37
                En tiedä schmiedmann kattien laadusta mutta sieltä ostanut autoon sopivan katin, vanha alkuperäinen on tallessa.
                Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #38
                  No kannattaa testata sillä vanhalla alkuperäisellä, jos Se vain on ehjä ja ei pahemmin tukossa.

                  Comment

                  • Kannaksenhanu
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 165
                    • Klaukkala

                    #39
                    Eli tutkittu lisää livedataa, löyty tällänen outous. Mulla kaksi ecu boksia auton alkuperäsellä ei tule mitään virheitä mutta varaeculla antaa käynnistyksessä lambda lämmitysrele vikakoodia mutta katoo hetken päästä ja ei anna uudestaan.
                    Sitten livedatan tutkailija autorepairsista sano että lambdat ei pääse "closed looppiin" vaan yrittävät koko ajan laihalle pistää seoksia, eli kone käy rikkaalla koko ajan. Lambdojen jännitykset ei seilaa vaan 0.82-0.84 junnaavat.
                    Onko näin että lamdat rikki vai venttiilivälykset tekee nyt jotain ?
                    Pitääkö tarkistaa välykset uusiksi ?
                    Vaihdanko lambdat ?
                    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                    Comment

                    • Kannaksenhanu
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 165
                      • Klaukkala

                      #40
                      Välykset kunnossa, pakopuoli jämptisti ja toleransseissa pysytään imu puolellakin. Ohivuotoa ei ole, lambdat kunnossa. Mikähän avuksi, rupiaa olemaan epätoivoa. Vaihdan vielä tänään vanhan katin ja mittauttamassa sillä vielä onko eroja.
                      Niin vertailu lambdoilla testattu mikään ei muutu.
                      Last edited by Kannaksenhanu; 29-07-2014, 12:06.
                      Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                      Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                      Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                      Comment

                      • Kannaksenhanu
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 165
                        • Klaukkala

                        #41
                        Edetty taas vähän asian tiimoilla, HC nyt vain korkea tyhjäkäynnillä, muut arvot toleransseissa.
                        Kun polkemalla poljettiin niin saatiin HC aina hetkellisesti ales mutta nousi 3-4sec sisällä taivaisiin, sitten tapahtu se e36 tyyppivika, jäähdytin se muovinen yläletku kiinnitys halkesi, joten takapakkia tuli. Nyt uusi parempi koko alumiininen jäähy,vesipumppu,termari yms roinaa odottamassa.
                        Sitten taas selvittelemään asiaa että mistä ihmeestä tämä pieni pätkiminen johtuu käynnissä ja tämä korkea HC tyhjäkäynnillä...kai saan kohta leiman säälistä...(turha toivoa sitä).
                        Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                        Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                        Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #42
                          Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                          Edetty taas vähän asian tiimoilla, HC nyt vain korkea tyhjäkäynnillä, muut arvot toleransseissa.
                          Kun polkemalla poljettiin niin saatiin HC aina hetkellisesti ales mutta nousi 3-4sec sisällä taivaisiin, sitten tapahtu se e36 tyyppivika, jäähdytin se muovinen yläletku kiinnitys halkesi, joten takapakkia tuli. Nyt uusi parempi koko alumiininen jäähy,vesipumppu,termari yms roinaa odottamassa.
                          Sitten taas selvittelemään asiaa että mistä ihmeestä tämä pieni pätkiminen johtuu käynnissä ja tämä korkea HC tyhjäkäynnillä...kai saan kohta leiman säälistä...(turha toivoa sitä).
                          Kun tarkistit ne venavälykset, katsoitko samalla sen nokkien ajoituksen?
                          Onko suuttimet tarkistettu? Kumma kun ei suostu tulemaan kuntoon:think
                          Mitä se puristuspaine/ohivuotomittaus näytti?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #43
                            Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                            Eli tutkittu lisää livedataa, löyty tällänen outous. Mulla kaksi ecu boksia auton alkuperäsellä ei tule mitään virheitä mutta varaeculla antaa käynnistyksessä lambda lämmitysrele vikakoodia mutta katoo hetken päästä ja ei anna uudestaan.
                            Sitten livedatan tutkailija autorepairsista sano että lambdat ei pääse "closed looppiin" vaan yrittävät koko ajan laihalle pistää seoksia, eli kone käy rikkaalla koko ajan. Lambdojen jännitykset ei seilaa vaan 0.82-0.84 junnaavat.
                            Onko näin että lamdat rikki vai venttiilivälykset tekee nyt jotain ?
                            Pitääkö tarkistaa välykset uusiksi ?
                            Vaihdanko lambdat ?
                            Ei tuo normaalilta ainakaan kuulosta, eikös ne pitäis seilata siinä 0,15-0,85V välissä koko ajan tyhjäkäynnillä? Omissa ainakin näin toimineet, liekkö sit lambdat rikki tai lambdanohjauksessa jotain häikkää....

                            Comment

                            • Kannaksenhanu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 165
                              • Klaukkala

                              #44
                              Venavälykset ok, mutta ajotusta en katsonut.
                              Puristuspaineet kunnossa ei eroja pytyissä. (ohivuoto myös)
                              Suuttimia en ole vielä irroittanut sen teen seuraavaksi, ja täytyy joku paja keksiä missä ne testataan ja puhdistetaan.

                              Joo tää lambdajännite sai kanssa autorepairssin väen ymmälleen mistä johtuu, vaihdettiin siellä DME:tä ja VANOS bokseja mutta mikään ei muutu (aika huono tuuri olis että olis kahdet vialliset DME:tä tai VANOS boksit).

                              Voiko nyt olla ongelma kanssa se että mittaristo ei tajua esim että auto on paikallaan ja välittää vääriä tietoja DME:lle ?
                              Eli mittaristo vaihtoon vai perämurikasta nopeusanturi ?

                              Tätä mittaristo juttua vaan ajattelin siksi kun välillä ajossa esim jarruttaessa käynti käy tosi alhaalla ja sit nousee, yleensä kun kytkimen painaa kun auto liukuu niin kierrokset tippuu todella ales.

                              Mutta ennen näitä se jäähy ja muut hilppeet kiinni (inspiraatio vaan karissut hetkellisesti). Onneksi ei kiire kun harrastepeli.
                              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #45
                                Mitä se livedata kertoo imuilman- ja jäähdytysnesteen lämpötilasta ?
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎