Originally posted by Kannaksenhanu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Päästöt=hylsy katsatuksessa
Collapse
X
-
Originally posted by Leksa1 View PostLambda voi myös näyttää toimivalta mutta antaa hiukan vääristynyttä signaalia. Tätä ei voi todeta kuin laittaa vertailulambda kaveriksi. Kokeiltu? Tulppien kärkiväli? Onhan varmasti oikeat tulpat?Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
Eli tutkittu lisää livedataa, löyty tällänen outous. Mulla kaksi ecu boksia auton alkuperäsellä ei tule mitään virheitä mutta varaeculla antaa käynnistyksessä lambda lämmitysrele vikakoodia mutta katoo hetken päästä ja ei anna uudestaan.
Sitten livedatan tutkailija autorepairsista sano että lambdat ei pääse "closed looppiin" vaan yrittävät koko ajan laihalle pistää seoksia, eli kone käy rikkaalla koko ajan. Lambdojen jännitykset ei seilaa vaan 0.82-0.84 junnaavat.
Onko näin että lamdat rikki vai venttiilivälykset tekee nyt jotain ?
Pitääkö tarkistaa välykset uusiksi ?
Vaihdanko lambdat ?Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
Välykset kunnossa, pakopuoli jämptisti ja toleransseissa pysytään imu puolellakin. Ohivuotoa ei ole, lambdat kunnossa. Mikähän avuksi, rupiaa olemaan epätoivoa. Vaihdan vielä tänään vanhan katin ja mittauttamassa sillä vielä onko eroja.
Niin vertailu lambdoilla testattu mikään ei muutu.Last edited by Kannaksenhanu; 29-07-2014, 12:06.Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
Edetty taas vähän asian tiimoilla, HC nyt vain korkea tyhjäkäynnillä, muut arvot toleransseissa.
Kun polkemalla poljettiin niin saatiin HC aina hetkellisesti ales mutta nousi 3-4sec sisällä taivaisiin, sitten tapahtu se e36 tyyppivika, jäähdytin se muovinen yläletku kiinnitys halkesi, joten takapakkia tuli. Nyt uusi parempi koko alumiininen jäähy,vesipumppu,termari yms roinaa odottamassa.
Sitten taas selvittelemään asiaa että mistä ihmeestä tämä pieni pätkiminen johtuu käynnissä ja tämä korkea HC tyhjäkäynnillä...kai saan kohta leiman säälistä...(turha toivoa sitä).Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
Originally posted by Kannaksenhanu View PostEdetty taas vähän asian tiimoilla, HC nyt vain korkea tyhjäkäynnillä, muut arvot toleransseissa.
Kun polkemalla poljettiin niin saatiin HC aina hetkellisesti ales mutta nousi 3-4sec sisällä taivaisiin, sitten tapahtu se e36 tyyppivika, jäähdytin se muovinen yläletku kiinnitys halkesi, joten takapakkia tuli. Nyt uusi parempi koko alumiininen jäähy,vesipumppu,termari yms roinaa odottamassa.
Sitten taas selvittelemään asiaa että mistä ihmeestä tämä pieni pätkiminen johtuu käynnissä ja tämä korkea HC tyhjäkäynnillä...kai saan kohta leiman säälistä...(turha toivoa sitä).
Onko suuttimet tarkistettu? Kumma kun ei suostu tulemaan kuntoon:think
Mitä se puristuspaine/ohivuotomittaus näytti?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Kannaksenhanu View PostEli tutkittu lisää livedataa, löyty tällänen outous. Mulla kaksi ecu boksia auton alkuperäsellä ei tule mitään virheitä mutta varaeculla antaa käynnistyksessä lambda lämmitysrele vikakoodia mutta katoo hetken päästä ja ei anna uudestaan.
Sitten livedatan tutkailija autorepairsista sano että lambdat ei pääse "closed looppiin" vaan yrittävät koko ajan laihalle pistää seoksia, eli kone käy rikkaalla koko ajan. Lambdojen jännitykset ei seilaa vaan 0.82-0.84 junnaavat.
Onko näin että lamdat rikki vai venttiilivälykset tekee nyt jotain ?
Pitääkö tarkistaa välykset uusiksi ?
Vaihdanko lambdat ?
Comment
-
-
Venavälykset ok, mutta ajotusta en katsonut.
Puristuspaineet kunnossa ei eroja pytyissä. (ohivuoto myös)
Suuttimia en ole vielä irroittanut sen teen seuraavaksi, ja täytyy joku paja keksiä missä ne testataan ja puhdistetaan.
Joo tää lambdajännite sai kanssa autorepairssin väen ymmälleen mistä johtuu, vaihdettiin siellä DME:tä ja VANOS bokseja mutta mikään ei muutu (aika huono tuuri olis että olis kahdet vialliset DME:tä tai VANOS boksit).
Voiko nyt olla ongelma kanssa se että mittaristo ei tajua esim että auto on paikallaan ja välittää vääriä tietoja DME:lle ?
Eli mittaristo vaihtoon vai perämurikasta nopeusanturi ?
Tätä mittaristo juttua vaan ajattelin siksi kun välillä ajossa esim jarruttaessa käynti käy tosi alhaalla ja sit nousee, yleensä kun kytkimen painaa kun auto liukuu niin kierrokset tippuu todella ales.
Mutta ennen näitä se jäähy ja muut hilppeet kiinni (inspiraatio vaan karissut hetkellisesti). Onneksi ei kiire kun harrastepeli.Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
Comment