lambda anturi failaamas?
318iS tyhjäkäynti ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Seve View PostEi ollu vika vuotavas putkes...
Paikallisella korjaamolla kehuivat että vika voi olla siinä kun moottorista kuuluu pientä nakutusta (jakopääs kiristimet ilmeisesti kulunu) nii nakutusanturi tunnistaas että kone nakuttaa ja muuttais sytytystä myöhempään :think
Kokeilin sitte ottaa anturin lohkosta irti ja kone käyntihi mut ei vaikuttanu mitenkää...
Meinaa mennä pikkuhiljaa hermot tämän värkin kansE91 lci 330xd.
Comment
-
-
Tyhjäkäynti
Itelläki samaa ongelmaa omassa e30 318 IS,tai siis se "humppaa" se käynti kun se on lämmin,ajoittain sitten taas käy aivan oikein tyhjäkäyntiä,joskus humppaa jopa niin paljon että sammuu?epäilen ainakin itse noita imusarjan letkuja,mitä menee itellä ainaki jonku verran imusarjan alla.mutta päästöt oli itellä silti ok,piti vaa oottaa mittaajan oikea H-hetki millo painaa print nappia ku oli kierrokset sopivalla alueella.
Itelläki tosiaa muute kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle itselläni. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Last edited by unjam_; 17-11-2009, 12:09."Yhtää E30 en ennään laita!"
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Seve View PostEi ollu vika vuotavas putkes...
Paikallisella korjaamolla kehuivat että vika voi olla siinä kun moottorista kuuluu pientä nakutusta (jakopääs kiristimet ilmeisesti kulunu) nii nakutusanturi tunnistaas että kone nakuttaa ja muuttais sytytystä myöhempään :think
Kokeilin sitte ottaa anturin lohkosta irti ja kone käyntihi mut ei vaikuttanu mitenkää...
Meinaa mennä pikkuhiljaa hermot tämän värkin kansex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
ajoitus
Originally posted by Seve View PostNyt on ongelma ratkaistu, jakopään ajoitus oli päin v***ua.
Jostain syystä nokkapyörät oli päässyt liikkumaan kiinnityksistä.
Säädin ajoituksen kohdalleen ja nyt vihdoinkin käy kunnollaNow:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact
Comment
-
-
Originally posted by suikka View PostMiten säädit kotikonstein,samanlaisia ongelmia jo useampi vuosi E30:ssä is
Olettaen, että jako on edes suurinpiirtein kohdallaan.
EDIT:
Last edited by mattijus; 26-11-2009, 14:35.
Comment
-
-
ajoitus
Originally posted by mattijus View PostLukitse vauhtipyörä YKK, sitten nokka-akselien takapäässä olevat neliöt linjaan jollain sopivanmittaisella suoralla kappaleella (esim. vatupassi)
Olettaen, että jako on edes suurinpiirtein kohdallaan.
EDIT:
http://www.esatclear.ie/~bpurcell/camsinline.jpgNow:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact
Comment
-
-
Pannaas tähän jatkoksi omia ongelmia. Sain auton leimattua, mutta päästöjen kanssa oltin kyllä aika hilkulla. Vähän meinaa olla liikaa palamattomia aineksia kaasussa.
Tyhjäkäynti:
HC:97, CO:0,17, O2:0,3, CO2:14,7, lambda:0
2000rpm:
HC:53, CO:0,24, O2:0,2, CO2:14,7, Lambda:0,995
Välillä putkesta kuuluu pikku poksahduksia, ihan kuin joky pytty laukoisi huonosti ja jätäisi sopat sytyttämättä. Nuokin tulokset saatiin helvetinmoisen lämmittelyn jälkeen. Autossa istuessa tuntee hyvin kun kone hieman nypyttää.
Tulpat on vaihdettu, imuputki on ehjä, käy helvetin huonosti ilman maffia ja mitäs vielä.... Joskus lämpimänä saa sahata aika paljon ennen kuin starttaa. Yleensä kyllä toimii ihan normaalisti ja kaupunkiajossa kulutus vetelee kympin alapuolella. Forten gas treatment on ajettu läpi ja bensan sekä ilman suodatin vaihdettu. Koneessa uudet öljyt. Öljykorkkin avaaminen ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
Comment
-
-
Nyt kaivataan neuvoja. Oman auton ongelma on siis aivan päin vittua oleva tyhjäkäynti joka alkaa ottaa hermoon.
Taustaa: Auton tyhjäkäynti seilasi 700-900rpm pari vuotta sitten. Nyt se on seissyt kaksi vuotta ja käynnistelty silloin tällöin. Nykyinen ongelma on tämä: https://www.youtube.com/watch?v=lMKw...hYTYvqPgZIhhvw
Erilaisia ratkaisuja joita kokeiltu:
-Imuilmavuotoja etsitty tuloksetta
-Kokeiltu 2 eri tyhjäkäyntisäädintä, ei vaikutusta
-Kaasuläpän asennontunnistin irti, tyhjäkäynti nousee entisestään
-Ilmamassamittarin johto irti, auto sammuu
-Öljykorkki irti, tyhjäkäynti tippuu 500rpm ja auto sammuu hetken kuluttua.
-Mitattu puristuspaineet. 1, 3 ja 4 sylintereissä yli 10bar. 2. sylinterissä 7bar. Ei pitäisi vaikuttaa
-Vaihdettu sytytystulpat koska kävi ajoittain kolmella. Nyt käy neljällä mutta ei toivottua tulosta.
Omia ideoita:
-Joku anturivika. Tuskin lambda kuitenkaan, koska eihän se heittäisi tyhjäkäyntiä noin perseelleen?
Neuvoja?e36 328 Cabriolet -95
e36 318iS Coupe -92
e36 325 Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Samu_93 View PostNyt kaivataan neuvoja. Oman auton ongelma on siis aivan päin vittua oleva tyhjäkäynti joka alkaa ottaa hermoon.
Taustaa: Auton tyhjäkäynti seilasi 700-900rpm pari vuotta sitten. Nyt se on seissyt kaksi vuotta ja käynnistelty silloin tällöin. Nykyinen ongelma on tämä: https://www.youtube.com/watch?v=lMKw...hYTYvqPgZIhhvw
Erilaisia ratkaisuja joita kokeiltu:
-Imuilmavuotoja etsitty tuloksetta
-Kokeiltu 2 eri tyhjäkäyntisäädintä, ei vaikutusta
-Kaasuläpän asennontunnistin irti, tyhjäkäynti nousee entisestään
-Ilmamassamittarin johto irti, auto sammuu
-Öljykorkki irti, tyhjäkäynti tippuu 500rpm ja auto sammuu hetken kuluttua.
-Mitattu puristuspaineet. 1, 3 ja 4 sylintereissä yli 10bar. 2. sylinterissä 7bar. Ei pitäisi vaikuttaa
-Vaihdettu sytytystulpat koska kävi ajoittain kolmella. Nyt käy neljällä mutta ei toivottua tulosta.
Omia ideoita:
-Joku anturivika. Tuskin lambda kuitenkaan, koska eihän se heittäisi tyhjäkäyntiä noin perseelleen?
Neuvoja?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment