memebuy23buy

318iS tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agge_
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 496
    • P town

    #31
    lambda anturi failaamas?
    sigpic

    Comment

    • Seve
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 268
      • "Kauhava"

      #32
      3:a eri lambdaa kokeiltu eikä vaikuta mitenkää...
      sigpic

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1337
        • Rovaniemi

        #33
        Originally posted by Seve View Post
        Ei ollu vika vuotavas putkes...
        Paikallisella korjaamolla kehuivat että vika voi olla siinä kun moottorista kuuluu pientä nakutusta (jakopääs kiristimet ilmeisesti kulunu) nii nakutusanturi tunnistaas että kone nakuttaa ja muuttais sytytystä myöhempään :think
        Kokeilin sitte ottaa anturin lohkosta irti ja kone käyntihi mut ei vaikuttanu mitenkää...
        Meinaa mennä pikkuhiljaa hermot tämän värkin kans
        Nakutus antureitahan on muuten sitten kaksin kappalein, toisen saa irti vain irroittamalla koko imusarjan pois tieltä.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • unjam_
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 8
          • Raahe

          #34
          Tyhjäkäynti

          Itelläki samaa ongelmaa omassa e30 318 IS,tai siis se "humppaa" se käynti kun se on lämmin,ajoittain sitten taas käy aivan oikein tyhjäkäyntiä,joskus humppaa jopa niin paljon että sammuu?epäilen ainakin itse noita imusarjan letkuja,mitä menee itellä ainaki jonku verran imusarjan alla. mutta päästöt oli itellä silti ok,piti vaa oottaa mittaajan oikea H-hetki millo painaa print nappia ku oli kierrokset sopivalla alueella.

          Itelläki tosiaa muute kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle itselläni. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..
          Last edited by unjam_; 17-11-2009, 12:09.
          "Yhtää E30 en ennään laita!"

          sigpic

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            #35
            Originally posted by Seve View Post
            Ei ollu vika vuotavas putkes...
            Paikallisella korjaamolla kehuivat että vika voi olla siinä kun moottorista kuuluu pientä nakutusta (jakopääs kiristimet ilmeisesti kulunu) nii nakutusanturi tunnistaas että kone nakuttaa ja muuttais sytytystä myöhempään :think
            Kokeilin sitte ottaa anturin lohkosta irti ja kone käyntihi mut ei vaikuttanu mitenkää...
            Meinaa mennä pikkuhiljaa hermot tämän värkin kans
            Kukaan ei ole sitten putsannut/tarkistanut lisäilmaluistia...?
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • Seve
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 268
              • "Kauhava"

              #36
              Nyt on ongelma ratkaistu, jakopään ajoitus oli päin v***ua.
              Jostain syystä nokkapyörät oli päässyt liikkumaan kiinnityksistä.

              Säädin ajoituksen kohdalleen ja nyt vihdoinkin käy kunnolla
              sigpic

              Comment

              • suikka
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 102
                • Finland

                #37
                ajoitus

                Originally posted by Seve View Post
                Nyt on ongelma ratkaistu, jakopään ajoitus oli päin v***ua.
                Jostain syystä nokkapyörät oli päässyt liikkumaan kiinnityksistä.

                Säädin ajoituksen kohdalleen ja nyt vihdoinkin käy kunnolla
                Miten säädit kotikonstein,samanlaisia ongelmia jo useampi vuosi E30:ssä is
                Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
                Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

                Comment

                • mattijus
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 70

                  #38
                  Originally posted by suikka View Post
                  Miten säädit kotikonstein,samanlaisia ongelmia jo useampi vuosi E30:ssä is
                  Lukitse vauhtipyörä YKK, sitten nokka-akselien takapäässä olevat neliöt linjaan jollain sopivanmittaisella suoralla kappaleella (esim. vatupassi)

                  Olettaen, että jako on edes suurinpiirtein kohdallaan.

                  EDIT:

                  Last edited by mattijus; 26-11-2009, 14:35.

                  Comment

                  • suikka
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 102
                    • Finland

                    #39
                    ajoitus

                    Originally posted by mattijus View Post
                    Lukitse vauhtipyörä YKK, sitten nokka-akselien takapäässä olevat neliöt linjaan jollain sopivanmittaisella suoralla kappaleella (esim. vatupassi)

                    Olettaen, että jako on edes suurinpiirtein kohdallaan.

                    EDIT:

                    http://www.esatclear.ie/~bpurcell/camsinline.jpg
                    Eikö tarvi tarkempaa ajoitusta tehdä?
                    Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
                    Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #40
                      Pannaas tähän jatkoksi omia ongelmia. Sain auton leimattua, mutta päästöjen kanssa oltin kyllä aika hilkulla. Vähän meinaa olla liikaa palamattomia aineksia kaasussa.

                      Tyhjäkäynti:
                      HC:97, CO:0,17, O2:0,3, CO2:14,7, lambda:0
                      2000rpm:
                      HC:53, CO:0,24, O2:0,2, CO2:14,7, Lambda:0,995

                      Välillä putkesta kuuluu pikku poksahduksia, ihan kuin joky pytty laukoisi huonosti ja jätäisi sopat sytyttämättä. Nuokin tulokset saatiin helvetinmoisen lämmittelyn jälkeen. Autossa istuessa tuntee hyvin kun kone hieman nypyttää.

                      Tulpat on vaihdettu, imuputki on ehjä, käy helvetin huonosti ilman maffia ja mitäs vielä.... Joskus lämpimänä saa sahata aika paljon ennen kuin starttaa. Yleensä kyllä toimii ihan normaalisti ja kaupunkiajossa kulutus vetelee kympin alapuolella. Forten gas treatment on ajettu läpi ja bensan sekä ilman suodatin vaihdettu. Koneessa uudet öljyt. Öljykorkkin avaaminen ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #41
                        Originally posted by suikka View Post
                        Eikö tarvi tarkempaa ajoitusta tehdä?
                        Miten voi tuon tarkemmin tehdä?
                        ...

                        Comment

                        • Samu_93
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 154
                          • Espoo

                          #42
                          Nyt kaivataan neuvoja. Oman auton ongelma on siis aivan päin vittua oleva tyhjäkäynti joka alkaa ottaa hermoon.

                          Taustaa: Auton tyhjäkäynti seilasi 700-900rpm pari vuotta sitten. Nyt se on seissyt kaksi vuotta ja käynnistelty silloin tällöin. Nykyinen ongelma on tämä: https://www.youtube.com/watch?v=lMKw...hYTYvqPgZIhhvw

                          Erilaisia ratkaisuja joita kokeiltu:

                          -Imuilmavuotoja etsitty tuloksetta
                          -Kokeiltu 2 eri tyhjäkäyntisäädintä, ei vaikutusta
                          -Kaasuläpän asennontunnistin irti, tyhjäkäynti nousee entisestään
                          -Ilmamassamittarin johto irti, auto sammuu
                          -Öljykorkki irti, tyhjäkäynti tippuu 500rpm ja auto sammuu hetken kuluttua.
                          -Mitattu puristuspaineet. 1, 3 ja 4 sylintereissä yli 10bar. 2. sylinterissä 7bar. Ei pitäisi vaikuttaa
                          -Vaihdettu sytytystulpat koska kävi ajoittain kolmella. Nyt käy neljällä mutta ei toivottua tulosta.

                          Omia ideoita:

                          -Joku anturivika. Tuskin lambda kuitenkaan, koska eihän se heittäisi tyhjäkäyntiä noin perseelleen?

                          Neuvoja?
                          e36 328 Cabriolet -95
                          e36 318iS Coupe -92
                          e36 325 Coupe -92

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #43
                            Originally posted by Samu_93 View Post
                            Nyt kaivataan neuvoja. Oman auton ongelma on siis aivan päin vittua oleva tyhjäkäynti joka alkaa ottaa hermoon.

                            Taustaa: Auton tyhjäkäynti seilasi 700-900rpm pari vuotta sitten. Nyt se on seissyt kaksi vuotta ja käynnistelty silloin tällöin. Nykyinen ongelma on tämä: https://www.youtube.com/watch?v=lMKw...hYTYvqPgZIhhvw

                            Erilaisia ratkaisuja joita kokeiltu:

                            -Imuilmavuotoja etsitty tuloksetta
                            -Kokeiltu 2 eri tyhjäkäyntisäädintä, ei vaikutusta
                            -Kaasuläpän asennontunnistin irti, tyhjäkäynti nousee entisestään
                            -Ilmamassamittarin johto irti, auto sammuu
                            -Öljykorkki irti, tyhjäkäynti tippuu 500rpm ja auto sammuu hetken kuluttua.
                            -Mitattu puristuspaineet. 1, 3 ja 4 sylintereissä yli 10bar. 2. sylinterissä 7bar. Ei pitäisi vaikuttaa
                            -Vaihdettu sytytystulpat koska kävi ajoittain kolmella. Nyt käy neljällä mutta ei toivottua tulosta.

                            Omia ideoita:

                            -Joku anturivika. Tuskin lambda kuitenkaan, koska eihän se heittäisi tyhjäkäyntiä noin perseelleen?

                            Neuvoja?
                            video ei näy, (yksityinen)
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Samu_93
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 154
                              • Espoo

                              #44
                              Kas näköjään. No nyt näkyy!
                              e36 328 Cabriolet -95
                              e36 318iS Coupe -92
                              e36 325 Coupe -92

                              Comment

                              • BiltemaMotorWork
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2013
                                • 470
                                • Joensuu

                                #45
                                Kyllähän se lambdakin osaa tuommoista aiheuttaa. Ootko seurannut auton kulutusta ja lukenut vikakoodeja?

                                Comment

                                Working...
                                X