Paljonko teidän autoilla on ajettu, jossa tuota "rallatusta" kuuluu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 -94 Vanoksen rallatus?!?
Collapse
X
-
Alta 200.000 ajettu. Gangstalle kiitokset noista linkeistä. Voisiko joku vielä yrittää selittää, miten tuo prikan kuluminen(siitäkö johtuu) käytännössä aiheuttaa sitten tuon rallatuksen. Eipä ole tuo vanoksen rakenne itselle oikein selvä...pääseekö tuo hammaspyörä jotenkin lonksumaan tuon takia vai?
Puhummekohan me "kaikki tästä rallatuksesta kärsivät" samasta ongelmasta? Meinaan vaan kun joillakin tuo rallatus kuulemma häviää kun kone lämpiää. Itselläni tilanne on täysin päinvastoin. Kylmänä ei mitään ääntä ja koppaa kokeilemalla ei tunnukaan mitään lonksotusta mutta lämpösenä sitäkin enemmän...ja oikeen iänen kera niinku sanotaan....Tuntuisi aika jännältä ja ihmeelliseltä, että sama ongelma esiintyis toisilla täysin päinvastaisissa oloissa.
Comment
-
-
Itselläni ainakin tuo rallatus ääni kuuluu selvästi tyhjäkäynnillä kun kone on lämmin,,sellainen kolkotusmainen rallatus vai miten sen sanois. Kylmällä koneella ei kuulu tyhjäkäynnillä mutta rallattelee sitten noin 2000rpm kohdalla kun vedättää normaalisti ja senkin kuulin sattumoisin kun ei ollut konepellissa toppausta paikallaan.
Comment
-
-
Originally posted by dwsPuhummekohan me "kaikki tästä rallatuksesta kärsivät" samasta ongelmasta? Meinaan vaan kun joillakin tuo rallatus kuulemma häviää kun kone lämpiää. Itselläni tilanne on täysin päinvastoin. Kylmänä ei mitään ääntä ja koppaa kokeilemalla ei tunnukaan mitään lonksotusta mutta lämpösenä sitäkin enemmän....
Comment
-
-
Lämpimänä
Vain lämpimänä kuuluu minullakin rallatusta. Oman auton kilometreistä en tiedä - mittarissa on 139 tkm, huoltokirja on uskottavan oloinen ja kunnon perusteella tuskin on paljon yli 200 tkm voitu ajaa.
Gangstan laittamassa kuvassa nro 1 luki, että vanos-ongelma olisi M52 -koneissa vain 9.94-6.95 valmistetuissa. Omani on kuitenkin valmistettu vasta 1996 puolella. Onkohan minulla äänen lähde sittenkin ketjunkiristin eikä VANOS?
No, ääni ei ole pahentunut, ja muuten kone käy kuin kello, joten odottelen vielä viisaiden tietäjien mielipiteitä. Merkkihuollon valohoitokorjausmiehet eivät ole kuulleetkaan tällaisista vioista. Onneksi sinne ei tarvitse viedä omaa autoaan.-Jusa L
Comment
-
-
Originally posted by Jusa LGangstan laittamassa kuvassa nro 1 luki, että vanos-ongelma olisi M52 -koneissa vain 9.94-6.95 valmistetuissa. Omani on kuitenkin valmistettu vasta 1996 puolella. Onkohan minulla äänen lähde sittenkin ketjunkiristin eikä VANOS?
Lukaisimpa tuossa tuota TIS:siä lisää, niin siellä mainitaan myös semmoinen juttu, että saattaapi olla myös vm.96 autoissa. Koska tehtaalla on toimitettu ns.wanhoja osia, joten aivan mahdollista että....
Comment
-
-
Niinpä
Originally posted by gangstaLukaisimpa tuossa tuota TIS:siä lisää, niin siellä mainitaan myös semmoinen juttu, että saattaapi olla myös vm.96 autoissa. Koska tehtaalla on toimitettu ns.wanhoja osia, joten aivan mahdollista että....-Jusa L
Comment
-
-
Originally posted by Jusa LTerve!
Itselläni samaa vikaa, kyseessä E36 323 ´96. En osaa olla tuosta liian huolissani, mutta olen ajatellut jossain vaiheessa vaihtaa nyt ainakin jakoketjun kiristimen. Ongelma tässä on, että kukaan ei osaa tarkkaan sanoa, johtuuko rallatus kiristimestä vai vanoksesta. Mutta viisainta on vaihtaa kaikki kuluvat osat, kun kerran purkamisen tielle joutuu. Olen ajatellut samassa hötäkässä vaihtaa sitten ainakin vesipumpun ja muuta tarpeellista.
Ulkomaisilla foorumeilla tästä on ollut juttua, ja näyttäisi siltä, että pieni rallatus ei ole ollenkaan vakavaa. En ole itse ainakaan kuullut konerikoista, ketjun katkeamisesta tai hampailtaan hyppäämisestä. Paikallinen merkkihuolto ei pitänyt ääntä mitenkään vakavana, mutta heidän asiantuntemustaan en osaa arvostaa kovinkaan korkealle. Rallatusta ei ole kuultavissa enää kierrosten noustua hiukan yli tuhannen kierroksen ainakaan minulla.
Itse en ainakaan jättäisi autoa ostamasta tuon rallatuksen takia. Kustannuksiltaan kiristimen vaihto ja vanoksen vaihto ei nimittäin maksa paljon enempää kuin eräisiin autoihin jakohihnan vaihto, joka sentään on määräajoin toistuva huolto. Ja saahan rohisevan auton hinnasta tingittyä pahimmat päältä
Omistamassani ruotsalaisautossa ketjut ja kiristimet ovat ikuisia. Baijerin pojat ovat tainneet alimitoittaa omansa.325i -93 E36
Comment
-
-
Eli itellä sama homma lämpimänä rallattaa , just vasta hain tuon auton helsingistä. Eli auto 325i 93 vanos. Onko siis kukaan korjannu tuota vanos "yksikköö" ja onko auttanu. Silllä ite mielellään haluisin eroon tuosta äänestä. Pitää auto käyttää vielä jossai liikkeessä että tutkiivat sitä Ja taitaa tuo tyhjäkäyntikin hieman seilata, ja sillon pomppaa kulutus pilviin? mahtaa olla lamda ?
Comment
-
-
Originally posted by easy_acEli itellä sama homma lämpimänä rallattaa , just vasta hain tuon auton helsingistä. Eli auto 325i 93 vanos. Onko siis kukaan korjannu tuota vanos "yksikköö" ja onko auttanu. Silllä ite mielellään haluisin eroon tuosta äänestä. Pitää auto käyttää vielä jossai liikkeessä että tutkiivat sitä Ja taitaa tuo tyhjäkäyntikin hieman seilata, ja sillon pomppaa kulutus pilviin? mahtaa olla lamda ?
Lambaada vika voi olla joo..vikakoodit kannattaa käydä luetuttamassa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
huomenna jo meen lukee vikakoodit jos mahdollista, ja kaikki öljyt tietty vaihtoon kun saksalaisesta kärristä kyse. ois vaan mukava tietää n. hintoja, vanoksen fiksaamisesta tai siis osista mitä menee ja paljon liikkeessä sen ketjun vaihdosta( mieluummin vaihtaa ajoissa niin ei tarvii ihmetellä et miks se katkes )
Comment
-
-
Originally posted by easy_achuomenna jo meen lukee vikakoodit jos mahdollista, ja kaikki öljyt tietty vaihtoon kun saksalaisesta kärristä kyse. ois vaan mukava tietää n. hintoja, vanoksen fiksaamisesta tai siis osista mitä menee ja paljon liikkeessä sen ketjun vaihdosta( mieluummin vaihtaa ajoissa niin ei tarvii ihmetellä et miks se katkes )Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment