Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -94 Vanoksen rallatus?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de Flesta
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 242
    • Suomi

    #16
    Paljonko teidän autoilla on ajettu, jossa tuota "rallatusta" kuuluu?
    ex e36 coupé -94

    *vanhat kuvat*


    Myydään:
    e36 osaa - madallusjouset ym.
    15" renkaat
    Ps2-pelejä

    Comment

    • dws
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 85

      #17
      Alta 200.000 ajettu. Gangstalle kiitokset noista linkeistä. Voisiko joku vielä yrittää selittää, miten tuo prikan kuluminen(siitäkö johtuu) käytännössä aiheuttaa sitten tuon rallatuksen. Eipä ole tuo vanoksen rakenne itselle oikein selvä...pääseekö tuo hammaspyörä jotenkin lonksumaan tuon takia vai?

      Puhummekohan me "kaikki tästä rallatuksesta kärsivät" samasta ongelmasta? Meinaan vaan kun joillakin tuo rallatus kuulemma häviää kun kone lämpiää. Itselläni tilanne on täysin päinvastoin. Kylmänä ei mitään ääntä ja koppaa kokeilemalla ei tunnukaan mitään lonksotusta mutta lämpösenä sitäkin enemmän...ja oikeen iänen kera niinku sanotaan....Tuntuisi aika jännältä ja ihmeelliseltä, että sama ongelma esiintyis toisilla täysin päinvastaisissa oloissa.

      Comment

      • bman
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Mikkeli

        #18
        Itselläni ainakin tuo rallatus ääni kuuluu selvästi tyhjäkäynnillä kun kone on lämmin,,sellainen kolkotusmainen rallatus vai miten sen sanois. Kylmällä koneella ei kuulu tyhjäkäynnillä mutta rallattelee sitten noin 2000rpm kohdalla kun vedättää normaalisti ja senkin kuulin sattumoisin kun ei ollut konepellissa toppausta paikallaan.

        Comment

        • Lemon
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 198
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by dws
          Puhummekohan me "kaikki tästä rallatuksesta kärsivät" samasta ongelmasta? Meinaan vaan kun joillakin tuo rallatus kuulemma häviää kun kone lämpiää. Itselläni tilanne on täysin päinvastoin. Kylmänä ei mitään ääntä ja koppaa kokeilemalla ei tunnukaan mitään lonksotusta mutta lämpösenä sitäkin enemmän....
          juu, noin se mullaki tapahtuu, kylmänä ei mitään, mut lämpimänä rumputtaa

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #20
            Originally posted by Lemon
            juu, noin se mullaki tapahtuu, kylmänä ei mitään, mut lämpimänä rumputtaa
            Juuh Samajuttu mullakin tapahtuu.
            325i -93 E36

            Comment

            • Jusa L
              Newbiemmer
              • Oct 2004
              • 19
              • Kouvola

              #21
              Lämpimänä

              Vain lämpimänä kuuluu minullakin rallatusta. Oman auton kilometreistä en tiedä - mittarissa on 139 tkm, huoltokirja on uskottavan oloinen ja kunnon perusteella tuskin on paljon yli 200 tkm voitu ajaa.

              Gangstan laittamassa kuvassa nro 1 luki, että vanos-ongelma olisi M52 -koneissa vain 9.94-6.95 valmistetuissa. Omani on kuitenkin valmistettu vasta 1996 puolella. Onkohan minulla äänen lähde sittenkin ketjunkiristin eikä VANOS?

              No, ääni ei ole pahentunut, ja muuten kone käy kuin kello, joten odottelen vielä viisaiden tietäjien mielipiteitä. Merkkihuollon valohoitokorjausmiehet eivät ole kuulleetkaan tällaisista vioista. Onneksi sinne ei tarvitse viedä omaa autoaan.
              -Jusa L

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15240
                • Ajamisen Iloa

                #22
                no mulla on taas vähän toisel tapaa et kylämänä ensiksi värisee..
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • gangsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 521
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by Jusa L
                  Gangstan laittamassa kuvassa nro 1 luki, että vanos-ongelma olisi M52 -koneissa vain 9.94-6.95 valmistetuissa. Omani on kuitenkin valmistettu vasta 1996 puolella. Onkohan minulla äänen lähde sittenkin ketjunkiristin eikä VANOS?

                  Lukaisimpa tuossa tuota TIS:siä lisää, niin siellä mainitaan myös semmoinen juttu, että saattaapi olla myös vm.96 autoissa. Koska tehtaalla on toimitettu ns.wanhoja osia, joten aivan mahdollista että....

                  Comment

                  • Jusa L
                    Newbiemmer
                    • Oct 2004
                    • 19
                    • Kouvola

                    #24
                    Niinpä

                    Originally posted by gangsta
                    Lukaisimpa tuossa tuota TIS:siä lisää, niin siellä mainitaan myös semmoinen juttu, että saattaapi olla myös vm.96 autoissa. Koska tehtaalla on toimitettu ns.wanhoja osia, joten aivan mahdollista että....
                    Hyvä huomio! Pitääpä vaihtaa. Ei taida maksaa montaa euroa.
                    -Jusa L

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      #25
                      Originally posted by Jusa L
                      Terve!

                      Itselläni samaa vikaa, kyseessä E36 323 ´96. En osaa olla tuosta liian huolissani, mutta olen ajatellut jossain vaiheessa vaihtaa nyt ainakin jakoketjun kiristimen. Ongelma tässä on, että kukaan ei osaa tarkkaan sanoa, johtuuko rallatus kiristimestä vai vanoksesta. Mutta viisainta on vaihtaa kaikki kuluvat osat, kun kerran purkamisen tielle joutuu. Olen ajatellut samassa hötäkässä vaihtaa sitten ainakin vesipumpun ja muuta tarpeellista.

                      Ulkomaisilla foorumeilla tästä on ollut juttua, ja näyttäisi siltä, että pieni rallatus ei ole ollenkaan vakavaa. En ole itse ainakaan kuullut konerikoista, ketjun katkeamisesta tai hampailtaan hyppäämisestä. Paikallinen merkkihuolto ei pitänyt ääntä mitenkään vakavana, mutta heidän asiantuntemustaan en osaa arvostaa kovinkaan korkealle. Rallatusta ei ole kuultavissa enää kierrosten noustua hiukan yli tuhannen kierroksen ainakaan minulla.

                      Itse en ainakaan jättäisi autoa ostamasta tuon rallatuksen takia. Kustannuksiltaan kiristimen vaihto ja vanoksen vaihto ei nimittäin maksa paljon enempää kuin eräisiin autoihin jakohihnan vaihto, joka sentään on määräajoin toistuva huolto. Ja saahan rohisevan auton hinnasta tingittyä pahimmat päältä

                      Omistamassani ruotsalaisautossa ketjut ja kiristimet ovat ikuisia. Baijerin pojat ovat tainneet alimitoittaa omansa.
                      Minä olen varmaan ainoa sitten maailmassa jolla toi "Vanoksen Rallatus" on luonut ketjukatkeamisen ja vitun kalliin moottorirempan. Että kannattaa ottaa tosissaan vaan toi rallatus.
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • Sturmovik
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 360
                        • häme

                        #26
                        Nyt on ketjunkiristin ostettu, makso noin 50€ KL-varaosissa. Täällä kans ääntelee tyhjäkäynnillä, muuten ääntä ei kuulu. Kerron vaikuttiko kiristimen vaihto asiaan kun vaan ehdin sen sinne laittaan.

                        Comment

                        • easy_ac
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 452
                          • Tampere

                          #27
                          Eli itellä sama homma lämpimänä rallattaa , just vasta hain tuon auton helsingistä. Eli auto 325i 93 vanos. Onko siis kukaan korjannu tuota vanos "yksikköö" ja onko auttanu. Silllä ite mielellään haluisin eroon tuosta äänestä. Pitää auto käyttää vielä jossai liikkeessä että tutkiivat sitä Ja taitaa tuo tyhjäkäyntikin hieman seilata, ja sillon pomppaa kulutus pilviin? mahtaa olla lamda ?

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by easy_ac
                            Eli itellä sama homma lämpimänä rallattaa , just vasta hain tuon auton helsingistä. Eli auto 325i 93 vanos. Onko siis kukaan korjannu tuota vanos "yksikköö" ja onko auttanu. Silllä ite mielellään haluisin eroon tuosta äänestä. Pitää auto käyttää vielä jossai liikkeessä että tutkiivat sitä Ja taitaa tuo tyhjäkäyntikin hieman seilata, ja sillon pomppaa kulutus pilviin? mahtaa olla lamda ?
                            Alfamerin oppaassa on ohjeet vanoksen laittamiseen..Kaiketi niillä jo aika moni pystyy korjailemaan sitä.

                            Lambaada vika voi olla joo..vikakoodit kannattaa käydä luetuttamassa.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • easy_ac
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 452
                              • Tampere

                              #29
                              huomenna jo meen lukee vikakoodit jos mahdollista, ja kaikki öljyt tietty vaihtoon kun saksalaisesta kärristä kyse. ois vaan mukava tietää n. hintoja, vanoksen fiksaamisesta tai siis osista mitä menee ja paljon liikkeessä sen ketjun vaihdosta( mieluummin vaihtaa ajoissa niin ei tarvii ihmetellä et miks se katkes )

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                #30
                                Originally posted by easy_ac
                                huomenna jo meen lukee vikakoodit jos mahdollista, ja kaikki öljyt tietty vaihtoon kun saksalaisesta kärristä kyse. ois vaan mukava tietää n. hintoja, vanoksen fiksaamisesta tai siis osista mitä menee ja paljon liikkeessä sen ketjun vaihdosta( mieluummin vaihtaa ajoissa niin ei tarvii ihmetellä et miks se katkes )
                                Käsittääkseni aika kallista lystiä sen vanoksen korjailu uusilla osilla..Riippuu toki mitä uusii..Ite jakoketjun uusiminen oli muistaakseni rapiat 100e. Voi olla muistan väärinkin. 200tkm noilla ketjuilla on se tarkistus..
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎