Jos jollain on neuvoja mistä tunnistaa ketjun rohinan ja vanokselle ominaisen äänen niin kertokoon ihmeessä. Kierroksia kun antaa konehuoneesta ja kuuntelee niin 2000-3000rpm kohdalla kuulluu hirvee rahina, rallatus... miksikä sitä nyt voi sanoa. Sitten ku pyörittää enemmän kierrosta niin sitten ei kuulu mitään, tasainen mootorin ääni vain. Tyhjäkäynnillä kuuluu vain se normaali vanoksen kalkatus:think Kumma juttu ja vituttaa. Yläpään ketju ja kiristin on vaihdettu alle vuosi sitten! Onkohan noita jakopään kettinkejä pamahdellut paljon näistä M50b25 vanos koneista?:think
onhan noita silloin tällöin pamahdellut mutta ei kuitenkaan hirmu usein..pitäisi omaan myös vaihtaa ainakin tuo alempi kiristin. tietysti kannattaisi vaihtaa varmaan samaan konkurssiin molemman sekä laahaimet mutta ei ole oikein kiinnostusta ruveta isommin purkamaan kyllähän se sitten vituttaa jos se leviää kun ei jaksanu tehdä asialle mitään..
onhan noita silloin tällöin pamahdellut mutta ei kuitenkaan hirmu usein..pitäisi omaan myös vaihtaa ainakin tuo alempi kiristin. tietysti kannattaisi vaihtaa varmaan samaan konkurssiin molemman sekä laahaimet mutta ei ole oikein kiinnostusta ruveta isommin purkamaan kyllähän se sitten vituttaa jos se leviää kun ei jaksanu tehdä asialle mitään..
Niin tuota alempaa kiristintä olen miettinyt kans et jos sen vaihtais.Jos tuon alemman kiristimen vaihdolla ääni ei hiljene niin pakko se toinenkin ketju on vaihtaa. Kuitenkin tämä muovi pysyy perheessä jonkun aikaa. Ei tahdo erottaa mistä se ääni tulee. Ylempi ketju ja kiristin on tosiaan vaihdettu. Jos kävisi BMW Servicessä maanantaina kysyyn mielipidettä asiaan.:think
Tänään tuli käytyä Benkaralla ja sanoi että kalkatus/kilkatus ei ole normaalia vanokselle tyhjäkäynnillä??:think Tiedä sitten. Ketjusta se ääni ei tule. Alkuun kokeillaan nyt Forte Motor Flush käsittelyä ja laitetaan Castrol Magnatecit sisään.
Onkos kellään hajua paljon uus vanos maksaa tuohon M50B25 mottiin??
Laakkonen Herttoniemi ois veloittanut vanoksen korjauksesta eli oltais laitettu ne kuuluisat lisä prikat sinne ni jotain 500€-1000€ kutsuivat sitä jakopään muutostyöksi ja hinta haitari oli iso kun ei kuulemma tiennyt jos jotain joutuu samalla vaihtamaan. Ja uus vanos ois ollu 400€-700€
No ei sen vanoksen varmaankaan kuuluisi koputella, mutta useinhan nämä kuitenkin sitä alkaa tekemään. Joku sanoi aika hyvin että kone kuulostaa ihan dieseliltä kun vanos oikein koputtelee.
Joku sanoi aika hyvin että kone kuulostaa ihan dieseliltä kun vanos oikein koputtelee.
No oikeastaan olet ihan oikeassa, se kuullostaa ihan dieseliltä!
No katsotaan nyt mitä tuo ForteMotorFlush auttaa ja jos ei yhtään koputus hiljene niin tilaa saksasta uuden vanoksen ja ottaa joku vkl projektin alle ja vaihtaa sen
Äläs nyt Bouma jännitä Jokainen alkupään vanoskone pientä ääntä pitää ja tuo sun moottorin ääni on vielä huomattavasti normaalia pienempi sen perusteella mitä absilla kuunneltiin. Ääni kuuluu itse vanoksesta ja Forte ei sieltä vanoksesta välystä poista joka äänen aiheuttaa, eli sillä ei tuota ääntä korjata. Jos tuosta vanoksesta haluaa täysin äänettömän, niin prikoilla nykyisestä välykset pois tai sitten uutta vanosta kehiin. Kumpikaan ei omasta mielestäni tässä tapauksessa ole rahallisesti järkevää kun ääni on noin pieni, mutta harrastushan tämä on joten kukin tyylillään.
Kovaa ajoa vaan, hae kaljaa Siwasta niin saat rahoille vastinettakin!
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
No katsotaan nyt mitä tuo ForteMotorFlush auttaa ja jos ei yhtään koputus hiljene niin tilaa saksasta uuden vanoksen ja ottaa joku vkl projektin alle ja vaihtaa sen
Jos sopii ehdottaa niin kokeile ensin pelkästään sen prikkasetin laittamista, mikäli sun(kaan) e36:ssa ei vielä sitä ole. Selviää nopeasti realoemista että onko vaiko ei. Samallahan siinä luulis näkevän (vanos irti) että onko se vanos vanoksen mäntä jurmuilla jumittamisesta?
Osat on kait nuo seuraavat tosin takeita en anna eli kannattaa varmistaa!
11361403824
11361403550
11361403822
11361403823
Last edited by Silvio; 07-04-2008, 19:28.
Reason: tarkennus
Äläs nyt Bouma jännitä Jokainen alkupään vanoskone pientä ääntä pitää ja tuo sun moottorin ääni on vielä huomattavasti normaalia pienempi sen perusteella mitä absilla kuunneltiin. Ääni kuuluu itse vanoksesta ja Forte ei sieltä vanoksesta välystä poista joka äänen aiheuttaa, eli sillä ei tuota ääntä korjata. Jos tuosta vanoksesta haluaa täysin äänettömän, niin prikoilla nykyisestä välykset pois tai sitten uutta vanosta kehiin. Kumpikaan ei omasta mielestäni tässä tapauksessa ole rahallisesti järkevää kun ääni on noin pieni, mutta harrastushan tämä on joten kukin tyylillään.
Kovaa ajoa vaan, hae kaljaa Siwasta niin saat rahoille vastinettakin!
Vittu ei kai siinä auta ku uskoa sua!
Tehdään nyt kuitenkin ihan mielenkiinnon vuoksi se forte käsittely! Vittu täytyy varmaan lähtee vkl dokaa oikein kunnolla ja jättää toi auton stressaus pois
Jos sopii ehdottaa niin kokeile ensin pelkästään sen prikkasetin laittamista, mikäli sun(kaan) e36:ssa ei vielä sitä ole. Selviää nopeasti realoemista että onko vaiko ei. Samallahan siinä luulis näkevän (venakopan kansi irti) että onko se vanos vanoksen mäntä jurmuilla jumittamisesta?
Osat on kait nuo seuraavat tosin takeita en anna eli kannattaa varmistaa!
Muutamaa on näitä tullut kuunneltua, ja kolme tietysti jo omistettuakin. Se koeajamani yksilö jonka vuoksi laitoin aikanaan tämän threadin pystyyn, kuulosti oikeasti tuohon verrattuna siltä että vanos-kopan takana ollaan lekan kanssa tulossa läpi sillä sekunnilla!
Ja kuten sanottu, tuo sinun koneesi on molempia mulla olleita kolmekaksvitosia vielä huomattavasti hiljaisempi ja näissäkin kahdessa vanokset toimivat täysin moitteetta. Kakskasi oli sitten vanoksen puolesta äänetön, mutta siinähän (m52-koneessa) tuo vanos onkin jo parannettu/tiviimpi versio.
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Mulla oli vanhassa 525 toi eka vanos ja siihen ois pitänyt tosiaan laittaa noi prikat jos ois halunnut hiljaiseksi mut tonni siihen... unikuvia!!! kovaa ajoa vaan!!
Sellanen asia tuli mieleen et onko tuohon vanokseen jotain korjaussarjaa, jostain sellasesta olen kuullut mutta metro-auto ja paikallinen bmw-asentaja guru ei tiennyt moisista??:think Alkaa meinaa tuntuu siltä että vanoksen kilkatus ääni kovenee päivä päivältä.
Jostain topikista muistan lukeneeni että olis tehty kallis vanosremontti ronklotuksen takia ja sitten kuitista kävi ilmi ettei siihen ollu ku laitettu tiivisteitä ja sitten se uudemman mallin prikkasetti mitä sulle jo ehottelinkin aiemmin. Eli oliskos se sitten se mystinen korjaussarja?
Comment