Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -94 Vanoksen rallatus?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    #46
    No nyt loppui rallatus.Oli just isossa huollossa auto johon kuuluu myös tulppien vaihto.No kävin metroautossa ja ihmetteli sitä rallatusta.Äijä sano että voisin tulpat tarkastaa, niin johan vittu 2 tulppaa irti,3 löysällä ja 1 kiinni mut ei niin kireällä kuin pitäis.Loppui rallatus.Vanos pitää kuitenkin jotain kolinaa mut sano metroautolla että se on ominaisuus.Pitäisikö olla huolissaan???:think:think
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by Bouma View Post
      Vanos pitää kuitenkin jotain kolinaa mut sano metroautolla että se on ominaisuus.Pitäisikö olla huolissaan???:think:think
      Ei pidä. Sitten kun se kolisee oikein perkeleesti AINA, niin sitten voi ruveta miettimään asiaa uudelleen.

      Kannattaa käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa tiuhaan. Vanos EI tykkää kylmänä kierrättelystä yhtään, ei tosin mikään muukaan osa...

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #48
        Selvä ja kiitos. Pidetään silmällä ja kuunnellen tuoto konetta. Voisin kyllä sen ketjun kiristimen vaihdatuttaa varmuuden vuoksi, ei pitäis olla paha homma.:think

        Sen verran vielä että onko normaalia että se vanos/ketju ei kylmänä rallata yhtään vaan lämpimänä sit vasta???
        Last edited by Bouma; 23-07-2007, 16:16.
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Sturmovik
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 360
          • häme

          #49
          Originally posted by Bouma View Post
          Selvä ja kiitos. Pidetään silmällä ja kuunnellen tuoto konetta. Voisin kyllä sen ketjun kiristimen vaihdatuttaa varmuuden vuoksi, ei pitäis olla paha homma.:think

          Sen verran vielä että onko normaalia että se vanos/ketju ei kylmänä rallata yhtään vaan lämpimänä sit vasta???
          Sen alemman kiristimen vaihtaa itekin 10 minuutissa. Oma auto käyttäytyy just samalla lailla. Kylmä kone ei pidä mitään ääntä mutta sitten lämpösenä melkonen roksotus kuuuu...

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Sturmovik View Post
            Sen alemman kiristimen vaihtaa itekin 10 minuutissa. Oma auto käyttäytyy just samalla lailla. Kylmä kone ei pidä mitään ääntä mutta sitten lämpösenä melkonen roksotus kuuuu...
            Auttoiko sulla sitten se kiristimen vaihto siihen?Ettei roksota enää?
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • error
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 148
              • iisalmi

              #51
              Originally posted by Bouma View Post
              Sen verran vielä että onko normaalia että se vanos/ketju ei kylmänä rallata yhtään vaan lämpimänä sit vasta???
              Mulla sama homma kylmänä ei kuulu, mutta lämpimänä rupee rallattelemaan. Rallatus rupes kuulumaan heti öljyjen vaihdon jälkee (shell helix öljyt). Voisko siitä johtua? Pitää vaihtaa se alempi kiristin kerta ei oo isohomma ja katsoo auttoko.
              ex
              E30 325 cabrio, E34 525, E39 528 touring, E34 525, E30 320 cabrio,E39 528 E36 325 coupe "badboy/gynther-look"

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #52
                Originally posted by error View Post
                Mulla sama homma kylmänä ei kuulu, mutta lämpimänä rupee rallattelemaan. Rallatus rupes kuulumaan heti öljyjen vaihdon jälkee (shell helix öljyt). Voisko siitä johtua? Pitää vaihtaa se alempi kiristin kerta ei oo isohomma ja katsoo auttoko.
                Searchilla etsin niin joku sanoi siellä että ylempi on helppo nakki mut alemman kiristimen vaihto vaatii puskurit ym ym. pois? Eli miten on,Huomenna menossa tilaan niin kumpi se nyt sitten on helpompi vaihtaa??:think:think
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Sturmovik
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 360
                  • häme

                  #53
                  Alemman kiristimen vaihto ei ainakaan e34:ssa vaadi mitään purkamista, tuskin e36:ssakaan. Tosiaan pelkän kiristimen vaihdoin en laahainta. Eipä ollu mitään apua....

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #54
                    Originally posted by error View Post
                    Mulla sama homma kylmänä ei kuulu, mutta lämpimänä rupee rallattelemaan. Rallatus rupes kuulumaan heti öljyjen vaihdon jälkee (shell helix öljyt). Voisko siitä johtua? Pitää vaihtaa se alempi kiristin kerta ei oo isohomma ja katsoo auttoko.
                    Jostain syystä noi Shell Helixit eivät oikein toimi M50/M52 moottoreissa. Monelta kuullut valitusta, että naputtaa venttiilit ja rallattaa vanokset, mutta merkkiä vaihtamalla käy kunnolla.

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      #55
                      Moro! Nyt on ylempi ketju sekä kiristin vaihdettu ja käy kyllä niin nätisti.Uudet öljyt vielä koneeseen niin vielä paremmin käy. Vanos pitää sen oman kalkatuksen mutta kyllä eron kuitenkin huomaa. Auto käy tosi nätisti ja myös piristy hieman. Sellainen tarina. Moottorinahan oli M50b25.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • Silvio
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 293
                        • *

                        #56
                        Originally posted by Bouma View Post
                        Moro! Nyt on ylempi ketju sekä kiristin vaihdettu ja käy kyllä niin nätisti.Uudet öljyt vielä koneeseen niin vielä paremmin käy. Vanos pitää sen oman kalkatuksen mutta kyllä eron kuitenkin huomaa. Auto käy tosi nätisti ja myös piristy hieman. Sellainen tarina. Moottorinahan oli M50b25.
                        Terve! Vaihdoitko osat itse vai teetitkö ja jos niin paljonko maksoi työt? Pelkkä yläketjun remppa siis auttoi? Aikalailla sama homma olisi edessä. Ja kysymys muillekin, onnistuuko tuo homma kotikonstein vaikka on Vanos?

                        kiitos ja anteeksi kysymyslitaniasta.
                        ...

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          #57
                          Originally posted by Silvio View Post
                          Terve! Vaihdoitko osat itse vai teetitkö ja jos niin paljonko maksoi työt? Pelkkä yläketjun remppa siis auttoi? Aikalailla sama homma olisi edessä. Ja kysymys muillekin, onnistuuko tuo homma kotikonstein vaikka on Vanos?

                          kiitos ja anteeksi kysymyslitaniasta.
                          Ketjun+kiristimen vaihdatutin liikkeessä,Osat oli 80€ ja työ 210€.Kyllä käy nätisti, Vanos nyt pitää se sille ominaisen kalkatuksen mutta ennen ketjun vaihtoa ei pelkkä Vanos pitänyt ääntä vaan myös se ketju rallatti.Kyllä asentaja kehu että niin löysällä oli että oli vai ajan kysymys koska hyppäisi pois paikoiltaan.
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • teflon
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 83
                            • Helsinki east

                            #58
                            Joutuuko ton prikka päivityksen yhteydessä muutakin purkamaan ku vena kopan ja ton vanoksen mötikän??? Vai pitääkö niitä nokan rattaita ruuvailla irti?? Tuntuu aika kohtuuttomalta toi laakkosen arvio työlle 500-1000€ , nimittävät sitä vielä jakopään muutos työksi. Kuvasta päätellen ne tulee niihin pikku pultteihin kiinni ja vieläpä rattaan eteen eikä taakse.

                            Comment

                            • bimmerrlz
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 363
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by gangsta View Post
                              VALAISU ON TÄSSÄ! (Click!)

                              eli nostetaan taas tätä topikkii ylös ku minullakin nyt vissiin toi vanos alkanu rallattamaan ja rutisemaan.. lämpimänä.. mutta mutta samalla jos vaihtais tuon ylemmän ketjun ja kiristimen ni vois piruillessaan kokeilla sitä prikka hässäkkää mistä paljonkin puhetta ollut. siihen nyt tarkennusta tarviisin jos joku pystyis selventämään minulle että mikä prikka ja mihin väliin ku itellä tuo kakkossivun kuva ainakin aukee niin pienenä että ei siitä oikein selvää saa. kyse -93 m50b20 mosasta..

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                #60
                                Nostetaas taas ylös!

                                Jos jollain on neuvoja mistä tunnistaa ketjun rohinan ja vanokselle ominaisen äänen niin kertokoon ihmeessä. Kierroksia kun antaa konehuoneesta ja kuuntelee niin 2000-3000rpm kohdalla kuulluu hirvee rahina, rallatus... miksikä sitä nyt voi sanoa. Sitten ku pyörittää enemmän kierrosta niin sitten ei kuulu mitään, tasainen mootorin ääni vain. Tyhjäkäynnillä kuuluu vain se normaali vanoksen kalkatus:think Kumma juttu ja vituttaa. Yläpään ketju ja kiristin on vaihdettu alle vuosi sitten! Onkohan noita jakopään kettinkejä pamahdellut paljon näistä M50b25 vanos koneista?:think
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎