Kyseessä Vm. 98 328i M52TUB28 koneella.
Autossa lievää tehottomuutta alakierroksilla (alle 3500 rpm). Nappaa tuon jälkeen tehopiikin ja ylärekisterissä tehoa siis ihan kiitettävästi. Tämä siis viimeisen 1,5v aikana.
Mitä nyt omistin aikoinani samanlaisen vekottimen, niin alhaalla oli tehoa kyllä selkeästi enemmän.
Vikakoodit luettu. Herjailee Air pump tms. jatkuvasti mitä autossa ei ilmeisesti ole. Satunnaisesti myös kampiakselin anturista on alkanut herjailemaan viime aikoina. Uusi on jo tilattu, varmuuden vuoksi sekin .
Autoon on tähän mennessä vaihdettu: Vanos tiivisteet, Nokka-akselin anturit molemmat, haitariputki, ilmamassamittari (oli täynnä halkeamia), separaattorille menevä huohotinletku (Oli poikki). Ei mielestäni juuri mitään vaikutusta tehoihin näillä toimenpiteillä.
Päätin kokeilla vaikuttaako vanos tehoihin. Otin imupuolen vanosin solenoidista piuhan irti. Ei mitään vaikutusta auton kulkupuoleen. Tämän jälkeen luin vikakoodit, ja hämmästyin kun auto ei anna vikakoodia vaikka koko piuha ei ole edes kiinni. Irrotin myös pakopuolen piuhan, kaasuttelin -> ei vikakoodia.
Inpalla ajattelin selvittää, että mahtaako tuo koko Vanos edes toimia. Mitä nyt itse noita arvoja tulkitsen, niin vaikka kaasua polkee punarajalle asti, niin mitään ei tunnu tapahtuvan.
Ohessa kuva, josta arvot eivät siis muutu vaikka kaasua tyhjäkäynnillä polkisi.. Ja tässä vielä linkki isompaan kuvaan josta saa paremmin selvää http://aijaa.com/NYbbUO
Lisäksi pieni videopätkä jossa siis on tuo Inpan Vanos valikko auki. Mitään ei valikoissa näytä tapahtuvan vaikka kaasua polkee. Lähinnä ajattelin jos jotain merkillistä noista voi havaita. Kuvanlaatu nyt on mitä on.
Eli missä mahtais olla vika? Ja kai tuon vanosin asento tyhjäkäynnillä pitäis muuttua?
Autossa lievää tehottomuutta alakierroksilla (alle 3500 rpm). Nappaa tuon jälkeen tehopiikin ja ylärekisterissä tehoa siis ihan kiitettävästi. Tämä siis viimeisen 1,5v aikana.
Mitä nyt omistin aikoinani samanlaisen vekottimen, niin alhaalla oli tehoa kyllä selkeästi enemmän.
Vikakoodit luettu. Herjailee Air pump tms. jatkuvasti mitä autossa ei ilmeisesti ole. Satunnaisesti myös kampiakselin anturista on alkanut herjailemaan viime aikoina. Uusi on jo tilattu, varmuuden vuoksi sekin .
Autoon on tähän mennessä vaihdettu: Vanos tiivisteet, Nokka-akselin anturit molemmat, haitariputki, ilmamassamittari (oli täynnä halkeamia), separaattorille menevä huohotinletku (Oli poikki). Ei mielestäni juuri mitään vaikutusta tehoihin näillä toimenpiteillä.
Päätin kokeilla vaikuttaako vanos tehoihin. Otin imupuolen vanosin solenoidista piuhan irti. Ei mitään vaikutusta auton kulkupuoleen. Tämän jälkeen luin vikakoodit, ja hämmästyin kun auto ei anna vikakoodia vaikka koko piuha ei ole edes kiinni. Irrotin myös pakopuolen piuhan, kaasuttelin -> ei vikakoodia.
Inpalla ajattelin selvittää, että mahtaako tuo koko Vanos edes toimia. Mitä nyt itse noita arvoja tulkitsen, niin vaikka kaasua polkee punarajalle asti, niin mitään ei tunnu tapahtuvan.
Ohessa kuva, josta arvot eivät siis muutu vaikka kaasua tyhjäkäynnillä polkisi.. Ja tässä vielä linkki isompaan kuvaan josta saa paremmin selvää http://aijaa.com/NYbbUO
Lisäksi pieni videopätkä jossa siis on tuo Inpan Vanos valikko auki. Mitään ei valikoissa näytä tapahtuvan vaikka kaasua polkee. Lähinnä ajattelin jos jotain merkillistä noista voi havaita. Kuvanlaatu nyt on mitä on.
Eli missä mahtais olla vika? Ja kai tuon vanosin asento tyhjäkäynnillä pitäis muuttua?
Comment