Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vika vai ominaisuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #16
    vähintään kymmenen merkkiä pitää olla viestissä
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • nevas
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 63

      #17
      Originally posted by Ikuinen aloittelija
      Sitä DSC nappia pitää pitää pidempään pohjassa, että lähtee kaikki paitsi ABS avut pois päältä. Tällöin syttyy luistoneston varoitusvalo ja jarrujen(käsijarru) varoitusvalo keltaisena. Sen jälkeen hauskaa riittää :-)
      Juu kolme sekunttia pohjassa ja sitte alkaa elämä Itekkii ajelin puol talvee ennen kun tajusin!!

      Comment

      • loz
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 878
        • Helsinki

        #18
        toimiiko tollane w203 mersussa kans? siis jonkun sortin nappulan pohjassa pitäminen et sammuis kaikki paitsi abs?

        kävin sellasel tos vermossa leikkimässä mut se ryökäle yritti tehä jotai omaansa kokoaja
        "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

        Comment

        • Onicle
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 409

          #19
          Originally posted by loz
          toimiiko tollane w203 mersussa kans? siis jonkun sortin nappulan pohjassa pitäminen et sammuis kaikki paitsi abs?

          kävin sellasel tos vermossa leikkimässä mut se ryökäle yritti tehä jotai omaansa kokoaja
          Mun mielestä ainakin näis uusis mersseeteksen urheilumalleis(SLK?) nii on sillee et noita vakautus systeemei ei saa ees pois, en sit tiedä normaaleista . ei kyl mitää hajuu ees mikä toi sun korimalli on mut
          E31 850 -91
          EX: E36 325i -93 Coupé
          EX: E30 318i - 89

          Comment

          • Kulmala
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 191
            • Rovaniemi

            #20
            Hyvä tietää että saa kaikki pois, olenkin ihmetellyt että ei anna oikein ajaa kunnolla luisussa, sellasta pientä kylllä antaa, eikä oikein voi pyörittääkkään tuota. josko tuo auttas, sitä sit pyörittää joka paikassa missä vain automahtuu oleen
            Audi A4 Avant 1.8T
            BMW e46 -02

            Comment

            • Restive
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 64
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Kulmala
              Hyvä tietää että saa kaikki pois, olenkin ihmetellyt että ei anna oikein ajaa kunnolla luisussa, sellasta pientä kylllä antaa, eikä oikein voi pyörittääkkään tuota. josko tuo auttas, sitä sit pyörittää joka paikassa missä vain automahtuu oleen
              Ainakaan edellisessä E46 (2003) 318i:ssä (2.0) ei saanut pois kun pelkästään tuon luistoneston, nykyisessä dieselissä onnistuu kyllä molempien pois kytkeminen nappia pohjassa pitämällä, sen about 3 sekuntia.

              En sitten tiedä onko tuo ilo pelkästään dieseleiden omistajilla...
              BMW E46 320d

              Comment

              • GJ
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 52
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Ikuinen aloittelija
                Sitä DSC nappia pitää pitää pidempään pohjassa, että lähtee kaikki paitsi ABS avut pois päältä. Tällöin syttyy luistoneston varoitusvalo ja jarrujen(käsijarru) varoitusvalo keltaisena. Sen jälkeen hauskaa riittää :-)
                Itsellä (e46 -99 320ci) kerran painamalla ASC tekee normaalin temppunsa, kun pitää vähän pidemmän aikaa niin valo jää palamaan ja lähtee pois vasta kun auton käynnistää uudelleen. Ja myöskään kässärin varotusvalo ei pala, mutta en tarkemmin tiedä mitä tuo vaikuttaa mihinkään. Pitää varmaankin tänään tutkia enemmän
                E61 523iA 2007

                Comment

                • nevas
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 63

                  #23
                  Originally posted by GJ
                  Itsellä (e46 -99 320ci) kerran painamalla ASC tekee normaalin temppunsa, kun pitää vähän pidemmän aikaa niin valo jää palamaan ja lähtee pois vasta kun auton käynnistää uudelleen. Ja myöskään kässärin varotusvalo ei pala, mutta en tarkemmin tiedä mitä tuo vaikuttaa mihinkään. Pitää varmaankin tänään tutkia enemmän
                  Eli se käsijarruvalo syttyy palamamaan keltaisena jos se ajonhallinta on pois päältä. Eikös niin esim Restive

                  Bensakoneisissa taitaa olla sit eri systeemit.
                  Last edited by nevas; 25-02-2005, 19:56.

                  Comment

                  • Ikuinen aloittelija
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 336
                    • maa

                    #24
                    Originally posted by Restive
                    Ainakaan edellisessä E46 (2003) 318i:ssä (2.0) ei saanut pois kun pelkästään tuon luistoneston, nykyisessä dieselissä onnistuu kyllä molempien pois kytkeminen nappia pohjassa pitämällä, sen about 3 sekuntia.

                    En sitten tiedä onko tuo ilo pelkästään dieseleiden omistajilla...
                    Jännä homma. Käyttöohjeessa ei mainita mitään mallieroista tuon toiminnon suhteen.
                    G30 520d Xdrive Sport -18
                    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                    Comment

                    • puuha-pete
                      Newbiemmer
                      • Jan 2005
                      • 27
                      • Oulu

                      #25
                      Kyllä se toimii samalla lailla, ainakin kaikissa -02 uudemmissa mitä olen ajanut, 316i compactista 325i:hin.Nappi vaan pohjassa tarpeeksi pitkään oli sitten asc tai dsc.Toi dsc on aika villi ajettava "väliasennossa", reagoi mutkissa vähän turhan hitaasti ja korjaa jo hallussa olevaa luistoa jarruttamalla väärää eturengasta joka vain lisää linkussa oloa.

                      Comment

                      • Coupe*
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 486
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #26
                        Vasta faselift malleissa tuo ajovakaudenhallinta, vanhenmissa vain luistonesto..!

                        Comment

                        • Leba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2101
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Restive
                          Ainakaan edellisessä E46 (2003) 318i:ssä (2.0) ei saanut pois kun pelkästään tuon luistoneston, nykyisessä dieselissä onnistuu kyllä molempien pois kytkeminen nappia pohjassa pitämällä, sen about 3 sekuntia.

                          En sitten tiedä onko tuo ilo pelkästään dieseleiden omistajilla...
                          höpönlöpö, nyt poika jauhaa p*skaa, kyllä sen saa kytkettyä kaikki pois joka ikisestä bemarista joissa tuota luistonesto/ajonvakautus tekniikkaa on
                          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                          Comment

                          • Restive
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 64
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Leba
                            höpönlöpö, nyt poika jauhaa p*skaa, kyllä sen saa kytkettyä kaikki pois joka ikisestä bemarista joissa tuota luistonesto/ajonvakautus tekniikkaa on
                            Tulee kyllä hiukka myöhään vastaus tähän, mutta ei ole mitään paskan jauhantaa... kyllä mulla se auto sen verta kauan oli, että tuli painettua nappia pohjassa pidempäänkin, ja eri mittaisia ajanjaksojakin - ei vaan ajonvakautus kytkeytynyt pois päältä, luistonesto toki... hieman vaikea vain lähteä todistelemaan, kun tuli vaihdettua jo puoltoista vuotta sitten auto vastaavan mallin dieseliin - jonka kanssa ei ole ollut ongelmia ajonvakautuksen pois kytkemisssä.
                            BMW E46 320d

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #29
                              ASC = VAIN päällä/pois päältä (mm. kaikki E36 osa E46)
                              DSC = yksi painallus mittaristossa keskellä keltainen varoitusvalo. Päällä Ns. välimoodi, jolloin päällä sähköinenlukko niin kauan kun auto "käsissä" siten tulee hallinta taas kehiin. Yksi 5 sec. painallus alkuasennosta kytkee koko järjestelmän pois päältä, jolloin myös syttyy toinen varoitusvalo mittariston oikeaan laitaan. Poikkeuksena xi mallit, joissa vain DSC ja silloinkin yksivaiheinen, tosin pois kytkettynä jakaa mukavasti tehoja sinne missä on eniten pitoa...
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎