Originally posted by MNi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Airbägi laukes ratista
Collapse
X
-
Se on totta että duunia siitä tulee. BMW:n orkkiskorjaussarja on niin kipeän hintainen (389€ GP:lläkin) ettei siinä ole mitään mieltä. Kyllä se käytetty on ainoo järkevä vaihtoehto tuolla ruuvijatkosholkilla.
Haa, RealOEM kertookin että poikkipinta-ala on 95 mm²: KLIK. Ei voi käsittää ettei ole tuota aiemmin huomannut.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostSe on totta että duunia siitä tulee. BMW:n orkkiskorjaussarja on niin kipeän hintainen (389€ GP:lläkin) ettei siinä ole mitään mieltä. Kyllä se käytetty on ainoo järkevä vaihtoehto tuolla ruuvijatkosholkilla.
Haa, RealOEM kertookin että poikkipinta-ala on 95 mm²: KLIK. Ei voi käsittää ettei ole tuota aiemmin huomannut.
Jos haluaa kuitenkin mennä siitä mistä aita on matalin, eli käyttää tuota ruuvijatkosholkkia puristettavan asemasta, ne törröttävät ruuvit kannattaa katkaista ja jopa hioa holkin pintaan asti.
Nimittäin vaikka näitä törröttäviä/ulkonevia ruuveja yrittäisi suojata kuinka hyvin tahansa, on aina se vaara että ne aikain saatossa hieraantuvat esiin jotain pellin reunaa vasten ja auto on sitten valkeassa samantien.
Vakuutusyhtiö tässä kohtaa voi kohteliaasti kieltäytyä maksumiehen roolistaan (tämä tapahtunut ihan oikeassa elämässä).
Liitos on kuitenkin olisi saatava hapettomaksi, tai muuten vuosien kuluessa tällainen ruuviliitos voi alkaa hapettumaan.
Ok, voi ne suojata jonkin teipatun muoviputken sisälle, mutta on se pirun ruma liitos tuollaiseen siistiin ja pitälläkin aikavälillä 100% varmuudella toimivaan kutistesukalla suojattuun puristeholkkiin verrattuna.
Oikeasti tämä ruuviholkki on siinä käyttökelpoinen, että sillä saa auton liikkeelle ja näin pääsee ajamaan lähimpään sähkötarvike/asennusliikkeeseen jossa muutamalla kympillä voidaan jatkos rakentaa laadukkaalla kutistesukalla ja puristeholkilla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKäytetty ON ainoa vaihtoehto, liittäminen makuasia.
Jos haluaa kuitenkin mennä siitä mistä aita on matalin, eli käyttää tuota ruuvijatkosholkkia puristettavan asemasta, ne törröttävät ruuvit kannattaa katkaista ja jopa hioa holkin pintaan asti.
Nimittäin vaikka näitä törröttäviä/ulkonevia ruuveja yrittäisi suojata kuinka hyvin tahansa, on aina se vaara että ne aikain saatossa hieraantuvat esiin jotain pellin reunaa vasten ja auto on sitten valkeassa samantien.
Vakuutusyhtiö tässä kohtaa voi kohteliaasti kieltäytyä maksumiehen roolistaan (tämä tapahtunut ihan oikeassa elämässä).
Liitos on kuitenkin olisi saatava hapettomaksi, tai muuten vuosien kuluessa tällainen ruuviliitos voi alkaa hapettumaan.
Ok, voi ne suojata jonkin teipatun muoviputken sisälle, mutta on se pirun ruma liitos tuollaiseen siistiin ja pitälläkin aikavälillä 100% varmuudella toimivaan kutistesukalla suojattuun puristeholkkiin verrattuna.
Oikeasti tämä ruuviholkki on siinä käyttökelpoinen, että sillä saa auton liikkeelle ja näin pääsee ajamaan lähimpään sähkötarvike/asennusliikkeeseen jossa muutamalla kympillä voidaan jatkos rakentaa laadukkaalla kutistesukalla ja puristeholkilla.
Ei ilmeisesti käsitystäkään mitä momenttiruuvit ovat
Havainnollistava kuva asennusohjeineen:
Last edited by peto2; 21-03-2016, 15:21.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
Ei ilmeisesti käsitystäkään mitä momenttiruuvit ovat
Eli pointti oli kuitenkin se että nämä pitää saada asennettua niin että ilmaton liitos onnistuu ja niin että mitään terävää/kulmaa ei
törrötä niin että on pelkoa eristeen kulumisesta puhki.
Momenttiruuvienkin mahdolliset ulos jäävät kannat siis pitää hioa alas.Last edited by Hemi; 21-03-2016, 16:16.
Comment
-
-
Tässä olis varmaan Molykoten HSC+ -rasvan paikka suojaamaan oksidaatiolta jatkosholkin sisään?
MKEM 95:n halkaisija 17 mm (KLIK), jos siitä arvioisi 3:1 kutistesukan mittaa niin HellermannTytonin doku antaisi 24/8 sopivaksi, mutta kun ruuvijatkoksenkin pitää mahtua sisään, päädytään vissiin 40/13 kutistesukkaan. Hellermanin valikoimasta ehkä TREDUX-MA47-40/12: KLIK. Nestetiivis. Käyttölämpötila -55....+120. Metrin pätkä 18,50€ taloon.com:sta: KLIK. Muistilappu ainakin itselleni.
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille!
Auto on nyt ajokunnossa vaan puskuria vielä odottelen tuningdesign.netistä (2vk jo odottanut). Sorvasin lopulta itse messingistä akun päävirtakaapelille jatkoholkin ja tein 4kpl m5 kierteitä jolla puristin kaapelin kiinni. Laitoin hieman(liian vähän) tinaa paljaille kaapelipinnoille joten jos joku on tekemässä samaa operaatiota niin suosittelen joko tinaamaan kaapelit kunnolla tai laittamaan toppiruuvien alle pienen levyn tms. jolla painaa kaapelin. Sain nytkin tehtyä täysin hyvän ja pitävän liitoksen mutta omaan makuun toppiruuvit pureutuivat hieman liikaa kaapeliin.
Kaikkenensta kaikkien turvalaitteiden vaihtaminen oli helppo homma ja onnistui tämmöseltä noviisiltakin. Inpalla sitten vikakoodit pois, hieman akun latausta ja auto käyntiin. Ilmeisesti huohotinputki imusarjan takana hieman falskaa kun käynnistyksen jälkeen sai öljysijä savumerkkejä hieman aikaseksi
Comment
-
Comment