Meniköhän kansi?
Collapse
X
-
Mekaanikko lähetti textarin. Eli ne neljä osaa mitkä hän haluaa vaihtaa ovat sytytystulpat! No aion kyllä painokkaasti vaatia tuota imupuolen tutkimista ja putkien vaihtamista sitä ennen. 130 000km ajettu auto...miten usein nuo tulpat pitäisi vaihtaa?
-
Wau! Aika tyhjentävä analyysi. Täytyy välittää viesti eteenpäin.Originally posted by Hemi View PostNiin, kuten jo aiemmin kerroin, se pieni imuvuoto jossakin lmupuolen letkussa aiheuttaa kuvailemasi oireet ja vikavalon syttymisen mittaristoon.
Nyt sitten kun korjaamolla luetaan naisomistajan autosta vikakoodeja ja nyt kun sieltä löytyy nimenomaan tämä Lambda-anturi vikakoodi, pistetään kaikki Lambda-anturit vaihtoon(ja tämähän maksaa=työllistävä vaikutus ”artistin” rahoilla).
Kuitenkin kyse on vain oireesta, eli pakokaasuarvot ovat tuon pienen imuvuodon seurauksena muuttuneet niin että ovat Lambda-anturin mittausalueen ulkopuolella, josta syntyy Lambda vikakoodi....joka sitten tulkitaan että itse Lambda-anturi on viallinen.
Tämän ikäisessä ja tämän kilometrilukeman autossa todellinen Lambdavika on ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA ja jos sen todennäköisyyttä verrataan tuohon imuvuotoon niin suhdeluku on hyvin lähellä 1/1000.
Ok, korjaamot näitä Lambda-antureita vaihtaa paljon ja tuomiot asiakkaalle on että vika oli kuin olikin ko.anturissa, mutta kyse on ihan puhtaasta työllistämisestä, ei todellisesta viasta.
Samalla mun vaihdetaan ne Lambdat, laskusta näet että sinne on ”varmuuden vuoksi” vaihdettu massamittarin jälkeinen iso imuputki ja/tai muutama imupuolen letku muutamalla eurolla.....ja nyt kun auto toimii, kaikki on tyytyväisiä.
”Artisti” vain on tontun köyhempi.
Todellisessa Lambdaviassa on selkeästi tunnistettavissa oleva vikakoodi siitä yksittäisestä viallisesta anturista, eli näitä ei koskaan tarvitse vaihtaa kaikkia kerralla(ne ei siis missään tapauksessa vikaannu kaikki yhdellä kerralla).
Jos ”rasvaroope” tarjoaa kaikkien Lambda-anturien vaihtoa, se tarkoittaa 100% varmuudella sitä että todellinen vika on ”ylempänä moottorissa” ja tähän on päädytty vain siksi että moottori ei tuota palamiskelpoista pakokaasua Lambdoille/kateille asti ja tämä klassinen Lambdaherja löytyy vikakoodina.
Tätä vikakoodia tulkitaan sitten pääsääntöisesti asiakkaan tappioksi ja erityisesti silloin kun kyseessä on selvästi auton moottoritekniikasta tietämätön henkilö.
Eli, siellä ei oikeasti ole mitään...EI MITÄÄN mitä tarvitsisi näillä oireilla vaihtaa neljää kappaletta ja jo tämän vuoksi kannattaa ainakin vaihtaa huoltoliikettä.
Leave a comment:
-
Niin, kuten jo aiemmin kerroin, se pieni imuvuoto jossakin lmupuolen letkussa aiheuttaa kuvailemasi oireet ja vikavalon syttymisen mittaristoon.Originally posted by B-Girl View PostOkey
Pari kysymystä tuosta.
Mikä on lampada-anturi?
Onko puolia neljä? (Mekaanikko haluaa vaihtaa jotkut 4 kpl jotain..)
Ehkä on parempi, että en sano mitään muutakuin mitä ohjeistit
Nyt sitten kun korjaamolla luetaan naisomistajan autosta vikakoodeja ja nyt kun sieltä löytyy nimenomaan tämä Lambda-anturi vikakoodi, pistetään kaikki Lambda-anturit vaihtoon(ja tämähän maksaa=työllistävä vaikutus ”artistin” rahoilla).
Kuitenkin kyse on vain oireesta, eli pakokaasuarvot ovat tuon pienen imuvuodon seurauksena muuttuneet niin että ovat Lambda-anturin mittausalueen ulkopuolella, josta syntyy Lambda vikakoodi....joka sitten tulkitaan että itse Lambda-anturi on viallinen.
Tämän ikäisessä ja tämän kilometrilukeman autossa todellinen Lambdavika on ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA ja jos sen todennäköisyyttä verrataan tuohon imuvuotoon niin suhdeluku on hyvin lähellä 1/1000.
Ok, korjaamot näitä Lambda-antureita vaihtaa paljon ja tuomiot asiakkaalle on että vika oli kuin olikin ko.anturissa, mutta kyse on ihan puhtaasta työllistämisestä, ei todellisesta viasta.
Samalla mun vaihdetaan ne Lambdat, laskusta näet että sinne on ”varmuuden vuoksi” vaihdettu massamittarin jälkeinen iso imuputki ja/tai muutama imupuolen letku muutamalla eurolla.....ja nyt kun auto toimii, kaikki on tyytyväisiä.
”Artisti” vain on tontun köyhempi.
Todellisessa Lambdaviassa on selkeästi tunnistettavissa oleva vikakoodi siitä yksittäisestä viallisesta anturista, eli näitä ei koskaan tarvitse vaihtaa kaikkia kerralla(ne ei siis missään tapauksessa vikaannu kaikki yhdellä kerralla).
Jos ”rasvaroope” tarjoaa kaikkien Lambda-anturien vaihtoa, se tarkoittaa 100% varmuudella sitä että todellinen vika on ”ylempänä moottorissa” ja tähän on päädytty vain siksi että moottori ei tuota palamiskelpoista pakokaasua Lambdoille/kateille asti ja tämä klassinen Lambdaherja löytyy vikakoodina.
Tätä vikakoodia tulkitaan sitten pääsääntöisesti asiakkaan tappioksi ja erityisesti silloin kun kyseessä on selvästi auton moottoritekniikasta tietämätön henkilö.
Eli, siellä ei oikeasti ole mitään...EI MITÄÄN mitä tarvitsisi näillä oireilla vaihtaa neljää kappaletta ja jo tämän vuoksi kannattaa ainakin vaihtaa huoltoliikettä.
Leave a comment:
-
Laadin juuri itselleni listaa "kuinka ostaa auto" eli "car buyer list for dummie girls".
Kutossarja näyttää vahvemmalta suorittajalta ja 645d ihanat 580nm vääntölukemat houkuttelevat.
Leave a comment:
-
Joo on Italiassa ja lähin "BMW" huolto taitaa olla 250km päässä.Originally posted by jr66 View PostJaaha, mitenkähän pitkä projekti tästä on tulossa ... :think Onko auto oikeasti italiassa ?
Jotkut 4 osaa mekaanikko haluaa vaihtaa. Laski määrän sylintereiden mukaan. Sytystystulpat? Käynti on epätasaista, kun ajaa ylämäkeen ja tasaisella ajaessa taas ok.
Leave a comment:
-
Jaaha, mitenkähän pitkä projekti tästä on tulossa ... :think Onko auto oikeasti italiassa ?
Leave a comment:
-
Puolia en lähtis vaihtamaan ennen vikakoodien lukemista, eikä sitä kukaan asiansa osaava korjaaja varmaan lähdekään tekemään, joten odottele nyt eka et ne lukee ne vikakoodit... tai vie oikeesti asiansa osaavalle bmw-pajalle.
Se lambada mittaa pakokaasun arvoja, jotta seoksia osataan säätää. Siitä on tehty ihan biisikin: https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ Vai olikohan se sittenkin lambda, eikä lambada? :think
Leave a comment:
-
OkeyOriginally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Pari kysymystä tuosta.
Mikä on lampada-anturi?
Onko puolia neljä? (Mekaanikko haluaa vaihtaa jotkut 4 kpl jotain..)
Ehkä on parempi, että en sano mitään muutakuin mitä ohjeistit
Leave a comment:
-
Niin, eli ennustamani skenaario kulkee eteenpäin...vaihdellaan ”osia”?Originally posted by B-Girl View PostMekaanikko katsoi pikaisesti eilen autoa. Kuulemma neljä jotain osaa pitää vaihtaa moottorista. Vaikuttaa kuulemma juuri siihen nykimiseen. Maanantaina testeriin ja ehkä ne osat sitten vaihtoon. Pyydän/vaadin kyllä, että tutkivat myös tuon imuvuodon, mitä se sitten ikinä onkin
Tuplamäärä komponentteja ja toimintoja, eli eiköhän se vikatiheys auton kokoa kasvattaessa perinteisesti pikemminkin nouse kuin laske.Originally posted by B-Girl View PostOnko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.
Kaikkiin autoihin tulee vikaa/vikoja ja jos tätä ei voi hyväksyä on parempi siirtyä julkisiin.
Leave a comment:
-
Mekaanikko katsoi pikaisesti eilen autoa. Kuulemma neljä jotain osaa pitää vaihtaa moottorista. Vaikuttaa kuulemma juuri siihen nykimiseen. Maanantaina testeriin ja ehkä ne osat sitten vaihtoon. Pyydän/vaadin kyllä, että tutkivat myös tuon imuvuodon, mitä se sitten ikinä onkinOriginally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Onko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.
Leave a comment:
-
Kiitos!Originally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Laitan raporttia kun homma etenee.
Leave a comment:
-
Siis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.Originally posted by B-Girl View PostEli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Leave a comment:
-
Turha alkaa "viisasteleen" mekaanikolle mitään et "sun on nyt pakko tutkia nää kaikki imuvuodot", kun sellasia ei välttämättä ees oo. Sano et välillä ajaessa nykii ja keltanen moottorin vikavalo on syttyny pariin kertaan et kantsis varmaan lukasta vikakoodit ja ehkä tutkia imuvuodot jos ei selkeetä vikaa saa tietokoneelta. Mitä enemmän käskee mekaanikkoo tutkiin oletettuja juttuja sitä enemmän ne niitä etsii ja laskuttaa ajastaan sua. Jos nyt esim. meet sanomaan et moottori käy vitun kuumana jne. niin se on vähintään 0,5h lisää diagnosointiaikaa sun maksettavaks kun ne käyttää koneen kuumaks ja tarkistelee nesteen pinnan ja tsekkaa aukeeko termostaatti jne. Todennäköisesti maksaisit ihan turhasta, koska kuitenkin lämpötilamittarin neula pysyy sallituissa rajoissa eikä mitään lämpöongelmaa autossa oo ilmenny.
Leave a comment:
Leave a comment: