Meniköhän kansi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lundersson
    replied
    Ennen mitään syvällistä tutkintaa kannattaa katsoa vikakoodit. Jos Keltainen moottorivalo on syttynyt on joku vikakoodi mennyt muistiin joka voi (yleensä aina) kertoa syyn/seurauksen vialle.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Eli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?
    Sanot, että etsii kaikki imuvuodot _HUOLELLISESTI_ konehuoneesta. Niitä voi tämän ikäisissä olla useita. Imuvuoto on se kun moottoriin pääsee ilmaa ilmanmassamittarin ohi. Eli kaikki osat/putket, joissa moottorissa on alipaine kannattaa tarkistaa. Helpoiten tämä onnistuu tähän käyttöön tehdyllä savukoneella.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Hei kiitos ihana! <3
    Eli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä ei liity mitenkään ko.”lämpöongelmaan”, vaan siellä todennäköisesti on pieni imuvuoto tms.
    Mikään kansipahvivika EI aiheuta ko.oireita, eikä ainakaan ilman valtavaa valkoista savupilveä perässä.

    Sille mekaanikolle kun heti alusta lähtien ”tuputat” kansivikaa, niin sen toki saat ja siitä tulet maksamaan....vaikka todellinen vika olisi pieni euron hapertuma imupuolen letkussa/putkessa.
    Eli, lähde korjauttamaan tuota käyntiongelmaa, älä missään nimessä oletettua kansivikaa!!!
    Hei kiitos ihana! <3

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Mun mielestä tuo moottori kyllä haisee turhan kuumalle!
    Ja tyhjäkäynti sakkaa...Ja nyt huomasin, että kun lähtee liikkeelle ykkösellä, niin alkaa nykimään. Sama jos painan enemmän kaasua, niin nykii. Motarilla laitoin cruisen päälle ylämäessä 120 nopeudssa ja aloin nakuttamaan sormella lisää vauhtia, niin taas nyki ja moottorin keltainen varoitusvalo syttyi 8/

    Menen moiccaamaan mekaanikkoa tänään, jos se osaisi sanoa jotain.
    Tämä ei liity mitenkään ko.”lämpöongelmaan”, vaan siellä todennäköisesti on pieni imuvuoto tms.
    Mikään kansipahvivika EI aiheuta ko.oireita, eikä ainakaan ilman valtavaa valkoista savupilveä perässä.

    Sille mekaanikolle kun heti alusta lähtien ”tuputat” kansivikaa, niin sen toki saat ja siitä tulet maksamaan....vaikka todellinen vika olisi pieni euron hapertuma imupuolen letkussa/putkessa.
    Eli, lähde korjauttamaan tuota käyntiongelmaa, älä missään nimessä oletettua kansivikaa!!!

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Joo, jos tosiaan noin toimii niin kaikki on melko varmasti ihan kunnossa. Se "jumiminen" klo 12 -asentoon johtuu siitä että näissä on se tyhmä bufferointi siinä mittarissa, vaikka lämpötila todellisuudessa vähän elääkin koko ajan niin mittari ei hievahdakaan jotta tuulipukukansa ei pelästyisi että jokin on vialla. Sen saa kyllä ohjelmoitua toimimaan "normaalistikin", pitäs itekin ottaa työn alle..
    Mun mielestä tuo moottori kyllä haisee turhan kuumalle!
    Ja tyhjäkäynti sakkaa...Ja nyt huomasin, että kun lähtee liikkeelle ykkösellä, niin alkaa nykimään. Sama jos painan enemmän kaasua, niin nykii. Motarilla laitoin cruisen päälle ylämäessä 120 nopeudssa ja aloin nakuttamaan sormella lisää vauhtia, niin taas nyki ja moottorin keltainen varoitusvalo syttyi 8/

    Menen moiccaamaan mekaanikkoa tänään, jos se osaisi sanoa jotain.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Joo, jos tosiaan noin toimii niin kaikki on melko varmasti ihan kunnossa. Se "jumiminen" klo 12 -asentoon johtuu siitä että näissä on se tyhmä bufferointi siinä mittarissa, vaikka lämpötila todellisuudessa vähän elääkin koko ajan niin mittari ei hievahdakaan jotta tuulipukukansa ei pelästyisi että jokin on vialla. Sen saa kyllä ohjelmoitua toimimaan "normaalistikin", pitäs itekin ottaa työn alle..

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Ajan 5 mnuuttia ja lämmöt ovat puolessä välissä mittarin mukaan. (Klo 12:00 kohdalla).
    Täysin normaali lämpenimisnopeus kesäilmoilla.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Lämpömittari nousee näyttämään normaalia, ja pysyy siinä.

    ...ja sä yrität väkisin keksiä jotain vikaa jäähdytyksestä?
    Millä perusteella, nopealla lämpenemisellä?

    Ole tyytyväinen, sun autossa on ehjä termostaatti.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Romuauto?
    Entä mistä päättelet että kyseessä olisi kansipahvi / mikä sen olisi rikkonut (siellä on myös lukuisia muita mahdollisia vikakohteita ennen kansipahvia).
    Mitä ne muut viat voisivat olla?

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Jubu View Post
    Höpönlöpö yleistys tuo !! ( sama kun sanoisit, että aina kun kaadut, sua sattuu polveen )
    Kansi voi olla vaurioutunut niinkin että vesi ja öljytila ei kohtaa. ihan sama asia kannentiivisteen "menemisen" kohdalla.

    Mistä on päätelty että moottorin lämmöt on nousseet nopeasti ? mittarista ?
    onko mittarin näyttämä todellinen? Tätä kyseenalaistan siksi, että jos jäähdytys ei toimi, 99.9% tapauksista kyllä moottori keittää ja paisuntasäilössä neste ei ole normaalilla tasolla. Kauanko autolla pitää ajaa että lämmöt nousee sinne "epänormaaliin" ?

    Vesipumpun siipiä on ollut akseleista sillontällön irti. En kyllä muista oliko kys moottorityyppi vai pitkä moottori.

    käyntihäiriöt maistuisi kyllä johonkin muuhun vaivaan kun lämpöongelmaan. ( liittyisikö jollain tapaa jopa sekoilevaan lämpömittariin ? )
    Ajan 5 mnuuttia ja lämmöt ovat puolessä välissä mittarin mukaan. (Klo 12:00 kohdalla). Lämpöä mittaava anturi varmaan mennyt, koska mittari jumittaa aina tuohon samaan kohtaan.

    Mistähän mahtaa johtua tuo tyhjäkäynnin epätasaisuus. Melkein kuin moottori aikoisi sammua, kun tasaisin väliajoin se "nytkähtää".

    Jokatapauksessa moottori lämpenee todella nopeasti ja päättelen siitä, että moottorin jäähdytys ei vaan toimi. Mitkä syyt voisi olla siinä, että jäähdytys ei pelaa? Mikä on vesipumpun siipi? Vaikuttaako se jotenkin?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Taisi tytön Bemarista tulla romuauto 8/

    Bmw 318ci Coupe 2004 individual. 130t ajettu.

    2 kk sitten vaihdettiin paisuntasäiliö, koska se halkesi.
    Tuon jälkeen pelle toimi normaalisti 1500km.

    4 päivää sitten moottorin lämmöt alkoivat nousta nopeasti ja moottorin kierrokset "hyppiä" tyhjäkäynnillä.
    Paisuntasäiliön nesteet ovat normaalilla tasolla, mutta luulen, että jäähdytys ei jäähdytä moottoria. Käytin moottoria hetken ja kurkkasin öljykorkin alle...ihan kuin kävisi hieman kuumana.

    Mitähän kaikkea sieltä on mennyt rikki?
    Katselin jo autolainaa tässä katastrofissa....Kuulemma isompi moottorinen kestäisi paremmin? 635 Diesel ja 2008 näyttäisi aika hyvältä

    B-Girl
    Romuauto?
    Entä mistä päättelet että kyseessä olisi kansipahvi / mikä sen olisi rikkonut (siellä on myös lukuisia muita mahdollisia vikakohteita ennen kansipahvia).

    Leave a comment:


  • Jubu
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Jos kansi menee, sekoittuu öljy ja neste. Tämän näkee kun kurkkaa paisuntasäiliöön onko neste vihreää(normaaliväri) vaiko harmaata(öljyä seassa)
    Höpönlöpö yleistys tuo !! ( sama kun sanoisit, että aina kun kaadut, sua sattuu polveen )
    Kansi voi olla vaurioutunut niinkin että vesi ja öljytila ei kohtaa. ihan sama asia kannentiivisteen "menemisen" kohdalla.

    Mistä on päätelty että moottorin lämmöt on nousseet nopeasti ? mittarista ?
    onko mittarin näyttämä todellinen? Tätä kyseenalaistan siksi, että jos jäähdytys ei toimi, 99.9% tapauksista kyllä moottori keittää ja paisuntasäilössä neste ei ole normaalilla tasolla. Kauanko autolla pitää ajaa että lämmöt nousee sinne "epänormaaliin" ?

    Vesipumpun siipiä on ollut akseleista sillontällön irti. En kyllä muista oliko kys moottorityyppi vai pitkä moottori.

    käyntihäiriöt maistuisi kyllä johonkin muuhun vaivaan kun lämpöongelmaan. ( liittyisikö jollain tapaa jopa sekoilevaan lämpömittariin ? )

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Ei tarvitse käynnistellä autoa tuon takia. Ja jos nesteitä katsoo auton käydessä tai kuumasta moottorista, voi saada kuumat nesteet päällensä kun paisarin korkin avaa!!

    Katso samalla että missä on paisarin nesteen pinta, onko nestettä riittävästi. Huomio kylmä/kuuma tasot!

    Termostaatin toimintaa voi tutkia siten että kun auto käynnissä aikansa, niin termostaatin avauduttua kaikki nestekierron letkujen tulisi lämmetä saman lämpöiseksi näin kesäkelillä varsinkin.

    Jos ilmaa nestekierron, olisi hyvä käyttää moottori lämpimäksi, että termostaatti avautuu ja koko nestekierto pääsee ilmautumaan. Ja toinen hyvä konsti on ajaa auto siten että keula(ilmausruuvi) on mahd. korkealla vs muu auto> ilma kun pyrkii aina ylöspäin.

    -Eli tuo ongelma, että jäähdytys ei jäähdytä moottoria voisi johtua huonosta ilmauksesta? Johtuuko siitä myös tyhjäkäynnissä epätasainen käynti / nykäisy?

    (Miksi en opiskellut autoasentajaksi!)

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Paisuntasäiliön vaihdon jälkeen asentaja piti autoa käynnissä ja ruuvasi jotain jostain läheltä paisuntasäiliötä. Kunhan sade lakkaa, niin käyn katsomassa paisuntasäiliön nesteen värin. Pidänkö autoa käynnissä, kun katson paisuntasäiliöön?
    Ei tarvitse käynnistellä autoa tuon takia. Ja jos nesteitä katsoo auton käydessä tai kuumasta moottorista, voi saada kuumat nesteet päällensä kun paisarin korkin avaa!!

    Katso samalla että missä on paisarin nesteen pinta, onko nestettä riittävästi. Huomio kylmä/kuuma tasot!

    Termostaatin toimintaa voi tutkia siten että kun auto käynnissä aikansa, niin termostaatin avauduttua kaikki nestekierron letkujen tulisi lämmetä saman lämpöiseksi näin kesäkelillä varsinkin.

    Jos ilmaa nestekierron, olisi hyvä käyttää moottori lämpimäksi, että termostaatti avautuu ja koko nestekierto pääsee ilmautumaan. Ja toinen hyvä konsti on ajaa auto siten että keula(ilmausruuvi) on mahd. korkealla vs muu auto> ilma kun pyrkii aina ylöspäin.

    Leave a comment:

Working...
X