Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d vai xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tdspenari
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 70
    • lapinlääni

    330d vai xd?

    Miten tuo e46 tourinki, mahtuuko lastenrattaat konttiin? Onko yhtään isompi kuin e36?
    Katellu nuita niin minkälaista moottori/laatikko/vetotapa yhdistelmää suosittelette ja kokemuksia olisi myös hyvä kuulla kustakin yhdistelmästä.:think
    E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
    Ex e39 530da -fl
    Ex e36 325tdsa
  • 330Driver
    BTCF Member
    • Feb 2015
    • 459
    • Pori

    #2
    D

    Originally posted by tdspenari View Post
    Miten tuo e46 tourinki, mahtuuko lastenrattaat konttiin? Onko yhtään isompi kuin e36?
    Katellu nuita niin minkälaista moottori/laatikko/vetotapa yhdistelmää suosittelette ja kokemuksia olisi myös hyvä kuulla kustakin yhdistelmästä.:think
    Kaiken varmin noista olis ostaa facelift 204hp mallin toukka.
    Eli m57n koneinen ja manuaalina tietysti.
    Tuota e46 koria ei ole oikeestaan ihan täydellisesti suunniteltu vielä nelivetona.
    Mitä nyt tuttujen puolesta kuullut tosta nelivedosta.
    Joku korjatkoon.

    Itsellä 2002 facelift 330d m57.
    Pomminvarmoja laitteita on.
    E36 ///M3 evolution cabriolet
    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
    E91 330D Käyttis
    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
    Koodit/koodaukset PORI
    ___________________________
    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
    EX E46 330D Touring
    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1832
      • Karjaa

      #3
      Kokoontaittuvat reilun kokoiset rattaat ainakin menevät heittämällä konttiin. Muutoinkin vetää sisäänsä aika hyvin tavaraa, takapenkit kaadettuna on tullut kuskattua jo isohko keittiösaareke ja lipastokin vaivatta.

      Tuleeko kilometrejä niin paljon että diesel kannattaa? 325i-330i automaattina ja takavetoisena on mainio kombo, liukkaillakin kulkee varsin vaivattomasti ja vakaasti kun painojakauma on kohdillaan.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17508
        • Turku

        #4
        Automaattina diesel pitää ostaa. Minulla oli käyttiksenä lähes 250tkm vuosina 2006-2014 E46 330xd. Muuten kiva auto, mutta 3er ja etuvetareiden kanssa ongelmia ja selittämättömiä voimansiirron tärinöitä oli.

        Mukava kyllä ajaa talvella vaikka saksankitkoillakin ja renkaat kuluivat todella tasaisesti.

        Edit: Omasta mielestä tuo kontti ei vedä juuri mitään, lähinnä takapenkit kaadettuna vetää. Pyöräkotelot kaventavat jo muutenkin kapeaa autoa ja konttia liikaa. Tosin minulle F11:kin on toivottoman pieni.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • tdspenari
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 70
          • lapinlääni

          #5
          Katohan, hyvin tullu vastauksia. Joo kilometrejä tulee sen verran että dieseli kannattaa olla, mutta ei bensatkaan ole pois suljettu ja eikös tuo 330i ole moottorin puolesta aika varma peli.
          Miten on nuissa bensa vehkeissä autimaattilaatikot kestäny? Ja onko tuossa m57n moottorissa gm vai zf laatikko jos on automaatti?
          E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
          Ex e39 530da -fl
          Ex e36 325tdsa

          Comment

          • Homer
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 3653
            • Springfield-Jyväskylä

            #6
            Juu onhan tuo automaatti diisselissä siihen "sopiva" mutta ainakin jos nelivetoa olet mietimässä niin yksi sulake vähemmän jos löydät manuaalina.Ja jos radalla haluat käydä niin kesällä kun talvella niin ei tarvii pelätä että laatikko porsii nimenomaan siellä.330xd manuaalina oisi vieläkin minun valintani.Takakontti ei tosiaan järin suuri ole mutta eiköhän se e36 toukan hakkaa.Kyllä mä sinne nipinnapin rinnakkain aina 17" rengassarjan sain vierekkäin.

            Comment

            • Oltsu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 380
              • Paimio

              #7
              Pärjää, mutta ei kyllä tilavaksi voi sanoa. Yhdistelmärattaat kun tuuttas takakonttiin, niin ei ostoskassit enää mahtunu järkevästi konttiin. Takapenkin lattiatilakin ahdas kauppakasseille. Nyt e91 jossa melko sama meininki.


              Itse ottaisin M57n manuaalina ja takavetoisena.
              Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
              E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Oltsu View Post
                Itse ottaisin M57n manuaalina ja takavetoisena.
                Tämä. Eikä kyllästy kun ohjelmoi.
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • Homer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 3653
                  • Springfield-Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Oltsu View Post

                  Itse ottaisin M57n manuaalina ja takavetoisena.
                  Originally posted by janne30 View Post
                  Tämä. Eikä kyllästy kun ohjelmoi.
                  Ja heitetäänpäs urbaanilegenda kehiin.Useamman suusta kuultuna 3??x? ainakin oisi ohjelmoitu nelivedon takia hiukka yläkanttiin että pysyisi painon takia suoritusarvot kohillaan.Puheeksi tuli myös mersun nelivedot muistaakseni myös missä näin oisi "salaa" toimittu.Mutta itse kun kävin penkittää tehot omasta 330xd manuaalista vm.-01 tuli tehtaan ilmoittamat arvot 350tkm ajettuna.Joten kun vielä ohjelman lykkää tuohon sisään niin riittää sutimaan ne kaksi muutakin pyörää takavetoseen verrattuna.Eli kolme pyörää sutii.Lukkoperähän tuossa nelikossa taitaa olla ainoana m3 mallin lisäksi.?Tästä en aivan varma ole.Hauskin talviauto mitä itellä ollut jokatapauksessa,ja autoja on kuitenkin ollut noin 100kpl.

                  Comment

                  • ///Myhä
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 83
                    • Kokkola

                    #10
                    E46 nelivedossa ei ole lukkoa missään. Oman 330xi:n ajoin kiinni todetakseni että se on oikeastaan yksivetoinen Jarruilla yrittää matkia lukkoja. Loistava talviauto oli silti.
                    E30 320iS Diamantschwarz
                    K100RS 16v

                    Comment

                    • Matti_83
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 491
                      • Korpilahti

                      #11
                      Ehdottomasti xd on se vaan talvella mukava ajaa. Ohjelmoituna kulkee ripeästi kulutus samoissa takavedon kanssa. Kiihtyy talvikelissä samanlailla kun kesällä ei jää paikoilleen sutimaan
                      BMW E38 730 manuaali
                      ex E30 318i -91 cabrio

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by ///Myhä View Post
                        E46 nelivedossa ei ole lukkoa missään. Oman 330xi:n ajoin kiinni todetakseni että se on oikeastaan yksivetoinen Jarruilla yrittää matkia lukkoja. Loistava talviauto oli silti.
                        Jarruillahan oikeastaan kaikki paitsi oikeat maasturit sen lukituksen hoitaa. Tuo avoin keskitasauspyörästö tosin on se ongelman ydin. Pitää muistaa että mm. Alkupään X5 on samalla tavoin toteutettu. Ainoa mikä pilaa tuon kulkevuuden ainakin xd automaatin kanssa on tuo luistonesto joka lamaannuttaa auton kesken kiihdytyksen. Ja sitä ei saa pois ilman että myös ajovakaudenhallinta poistuu ja se on kyllä ihan asiallinen olla kytkettynä.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • huupi
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 1196
                          • Tyrnävä

                          #13
                          Touringista ja rattaista ei ole tietoa, kun oma e46 xda oli sedani, mutta kyllä oli periaatteessa mieluisa auto! Nämä on näitä mielipidejuttuja, mutta minusta noissa oleva GM:n automaattilaatikko pilaa muuten mahtavan auton, sillä se on auttamattoman hidas ja hukkaa alaväännön kierrättämällä turhan korkeilla kierroksilla. Voisin kuvitella, että manuaalina on makeampi. Neliveto kaikkine puutteineen oli kyllä lähes ehdoton tuon ohjelmoidun M57N:n kanssa, sillä talvikelillä pitoa ei tahtonut riittää siltikään (kitkarenkailla). Niin ja neliveto-automaatin kulutus ei minusta ollut mikään maltillinen, seka-ajossa 10 litran molemmin puolin sataselle ja termostaatit oli kunnossa.
                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Esal View Post
                            Jarruillahan oikeastaan kaikki paitsi oikeat maasturit sen lukituksen hoitaa. Tuo avoin keskitasauspyörästö tosin on se ongelman ydin. Pitää muistaa että mm. Alkupään X5 on samalla tavoin toteutettu. Ainoa mikä pilaa tuon kulkevuuden ainakin xd automaatin kanssa on tuo luistonesto joka lamaannuttaa auton kesken kiihdytyksen. Ja sitä ei saa pois ilman että myös ajovakaudenhallinta poistuu ja se on kyllä ihan asiallinen olla kytkettynä.
                            Jälkimmäisestä en ole samaa mieltä, DSC-napista lyhyt painallus = luistonesto pois. Pitkä painallus = sekä luistonesto että ajonvakautus pois.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by MNi View Post
                              Jälkimmäisestä en ole samaa mieltä, DSC-napista lyhyt painallus = luistonesto pois. Pitkä painallus = sekä luistonesto että ajonvakautus pois.
                              Nyt oli kyse nelivedosta, siinä kaikki pois tai kaikki päällä.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎