Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d vai xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 3156
    • Nummela

    #31
    Originally posted by huupi View Post
    Touringista ja rattaista ei ole tietoa, kun oma e46 xda oli sedani, mutta kyllä oli periaatteessa mieluisa auto! Nämä on näitä mielipidejuttuja, mutta minusta noissa oleva GM:n automaattilaatikko pilaa muuten mahtavan auton, sillä se on auttamattoman hidas ja hukkaa alaväännön kierrättämällä turhan korkeilla kierroksilla. Voisin kuvitella, että manuaalina on makeampi. Neliveto kaikkine puutteineen oli kyllä lähes ehdoton tuon ohjelmoidun M57N:n kanssa, sillä talvikelillä pitoa ei tahtonut riittää siltikään (kitkarenkailla). Niin ja neliveto-automaatin kulutus ei minusta ollut mikään maltillinen, seka-ajossa 10 litran molemmin puolin sataselle ja termostaatit oli kunnossa.
    Originally posted by huupi View Post
    Kestää se järkevällä käytöllä, tai voi se toisaalta olla kestämättä vakiotehoillakin. Siinä mun autossa (vm. 03) oli ollut jonkin asteinen viriohjelma vuodesta 2005 asti, ja 2013 lähtien "all in" -tyyppinen softa (n.300/650) ja rullattu 340tkm eikä automaattilaatikolle tiettävästi öljynvaihtoa kummempia remontteja tehty koskaan. Ja hyvin kesti laatikko.

    Saman auton kolme vuotta omistaneena allekirjoitan tuon kulutuksen, eli kyllä se talvella vei kympin molemmin puolin, alle kahdeksan oli vaikeaa päästä kesälläkin ellei ihan sukkasillaan ajanut. Automaatti ja neliveto vaan lisäävät sitä kulutusta reilusti. Laatikkohan oli porsinut ennen minua ja korjattu sekä vahvistettu Siekkisellä.

    Etuvetareiden kanssa kannattaa tosiaan myös varautua leikkimään, sillä suojakumeja menee kerran-kaksi vuoteen jos madallettu, näin ainakin omalla kohdalla.

    Silti, talvella aivan loistopeli, jääratapäivillä(kin) tuli hinattua porukkaa penkasta ilman mitään ongelmia, vaikka alla oli kitkarenkaat.
    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17505
      • Turku

      #32
      Originally posted by Petri View Post
      Saman auton kolme vuotta omistaneena allekirjoitan tuon kulutuksen, eli kyllä se talvella vei kympin molemmin puolin, alle kahdeksan oli vaikeaa päästä kesälläkin ellei ihan sukkasillaan ajanut. :
      Minulla ei ikinä mennyt tankillinen yli 8,5l/100km, mutta en Hgin keskustassa sompaillut eli tosiaan n. 80% maantieajoa.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • tdspenari
        Bimmer Rookie
        • Feb 2014
        • 70
        • lapinlääni

        #33
        Täällä pädyttiin e39, auttamatta liian pieni tuo e46
        E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
        Ex e39 530da -fl
        Ex e36 325tdsa

        Comment

        • 777
          Newbiemmer
          • Aug 2016
          • 25
          • Turku

          #34
          Itellä 2001/08 valmistettu 330xd toukka eli pre-facelift, kuten joku taisi aikasemmin mainitakkin, että raskas kokoisekseen, juu aika tankki on, mutta on myös tukeva ajaa Äskettäin koneeseen tehtiin jakopääremppa, öljypumpun ketju oli venynyt ja väliakselinketjun laahain oli muovi osaltaan melkein puhki kulunut ja kilometrejä 391tkm. Oli muuten aika kallis remontti, apurunko oli purettava, osat itsessään on ihan kohtuu hintaisia, mutta töihin menee melkein 14h. Eipähän rallata ketjut enää

          edit ilman nelivetoa remontit on aika paljon helpompia, mutta muuten nelikko on hyvä, vielä kun saisi quaifen rataslukot eteen ja taakse
          Last edited by 777; 08-12-2016, 20:05.
          Nyk. F54 clubman cooper
          ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #35
            Täällä päädyttiin 330d :hen M57N koneella ja manuaali, tietysti 6gang. Toistaiseksi vakio :think
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • tdspenari
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 70
              • lapinlääni

              #36
              Originally posted by janne30 View Post
              Täällä päädyttiin 330d :hen M57N koneella ja manuaali, tietysti 6gang. Toistaiseksi vakio :think
              Tämmöstä kattelin itekki mutta ei pelimerkit ois millään riittäny ja on se e46 ehkä vähän turhan nafti omaan käyttöön
              E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
              Ex e39 530da -fl
              Ex e36 325tdsa

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎