Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kusetusta kaupoilla !! - e46 airbagit !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #31
    Oliko näissä kanssa niitä takatan vaihtoon meneviä tyynyjä?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Convertible View Post
      Oliko näissä kanssa niitä takatan vaihtoon meneviä tyynyjä?
      Kyllä näissä on, näihin on tullut nykyisille omistajille täysin maksuttomia takaisinkutsuja jossa bagiä vaihdetaan.

      Originally posted by |foder| View Post
      Mietinpä vaan että pitäisi huomata jostain että kolaroitu. Eihän bägit kovin pienestä laukea.
      Jos ei ulkopuolelta huomaa kolarointia niin...
      Lukaiseppas netistä hiukan e46 kopan airbag ongelmista, sivuverhoja on lauennut paljon ihan routakuoppaan ajamisesta, ilman näkyviä tai piilossakaan olevia vaurioita noita on lauennut. En tosin ymmärrä mikä sivubagin tai verhon vaihdossa sitten niin ihmeellistä on ettei siihen voi puolta tuntia uhrata vaan aletaan kikkailemaan valolla...
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • täyskäsi
        Newbiemmer
        • Apr 2016
        • 13
        • Jkl

        #33
        Originally posted by BeamR View Post
        Saman ikäisen volvon käyttöohjekirjassa luki, että bagit pitäisi uusia 10 vuoden välein. En tiedä bemarista.
        Airbägissä on leima milloin menee vanhaksi. 15 vuotta näyttäisi olevan bägien kesto eli 02 vuoden autoissa vanhenee tänä vuonna ja sitä vanhemmissa on jo vanhentuneet bägit

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7036
          • Forssa

          #34
          Eli nyt voisi valtio keksiä että kaikki -02 vanhempien autojen kaikki bägit pitää vaihtaa, tai autolla ei saa ajaa. Viulut maksaa taas tietenkin auton omistaja. Työ pitää tietenkin teettää vielä valtuutetuilla merkkiliikkeillä.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by makkis View Post
            Vikakoodien luku on paras tapa varmistaa airbagin tila.
            Mikäli moduuliin ei saa yhteyttä tai vikakoodit ei poistu tai tulee heti virtojen uudelleen kytkemisen jälkeen uudestaan ni airbag remonttia tiedossa.
            Entä jos bagin tilalla onkin joku kytkentä/softaviritelmä jonka takia systeemi luulee kaiken olevan kunnossa? Eihän vikakoodien luku silloin paljasta mitään.
            E39 528iA

            Comment

            • MikaLaaksonen
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 377
              • Vantaa

              #36
              Mulla oli e36 M3:ssa kytketty pelkääjän bägi kuskin puolen bägistä. Kuskin puolella ei ollut bägiä ollenkaan.

              Huomasin, kun rakensin siitä rata-autoa....

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16413
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by |foder| View Post
                Eli nyt voisi valtio keksiä että kaikki -02 vanhempien autojen kaikki bägit pitää vaihtaa, tai autolla ei saa ajaa. Viulut maksaa taas tietenkin auton omistaja. Työ pitää tietenkin teettää vielä valtuutetuilla merkkiliikkeillä.
                Niin, tai jos pykälien mukaan mennään niin onko ko. bägit nyt jo virallisesti käyttökiellossa ?

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3499
                  • Raisio

                  #38
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Niin, tai jos pykälien mukaan mennään niin onko ko. bägit nyt jo virallisesti käyttökiellossa ?
                  Hss, älkää sanoko ääneen, trafi ottaa nämä tarkastuslistoille ja kaikki vanhat bemut joutuu paaliin kubagit uusina maksaa hunajaa tai takata laatutyynyjä ei enää saa
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #39
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Entä jos bagin tilalla onkin joku kytkentä/softaviritelmä jonka takia systeemi luulee kaiken olevan kunnossa? Eihän vikakoodien luku silloin paljasta mitään.
                    Vaatii jo niin paljon edistyneempää koodausta ja softaamista sekä kytkentä viritelmää että pienemmällä vaivalla on korjattu bägi oikein, toki kaikenlaisia pölvästejä on olemmassa kuten jo todettu...
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by makkis View Post
                      Vaatii jo niin paljon edistyneempää koodausta ja softaamista sekä kytkentä viritelmää että pienemmällä vaivalla on korjattu bägi oikein, toki kaikenlaisia pölvästejä on olemmassa kuten jo todettu...
                      Eihän se vaadi kuin yhden 0,1 euron elektroonisen kompponentin, eikä sitä pysty testerin avulla aidosta airbagistä erottamaan.
                      Last edited by Bullitt; 27-02-2017, 22:46.


                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by makkis View Post
                        Tuo penkin alle laitettava "huijaus" mokkula ei ole riski turvallisuudelle millään muotoa, että ne on "sallittuja" modauksia ja voin myöntää näitä itsekin laittaneeni, koska ne EI heikennä turvallisuutta.

                        Noilla vastuksilla "ohitetaan" repsikan penkin tunnistematto siten että se kuvittelee siinä kokoajan jonkun istuvan.
                        Eli kolaritilanteessa repsikan bägit laukeaa, oli siinä ketään tai ei. Turvallisuusriski siitä tulisi mikäli ne eivät laukeaisi.

                        Ja yllättävän moni joka ei tiedä näistä "huijaus" palikoista menee merkkiliikkeeseen ostamaan uuden tunniste maton ja koska se pitäisi asentaa penkin sisään, tehdäänkin helpompi ratkaisu. Laitetaan liitin kiinni ja työnnetään matto penkin alle ja sitten ei bägin valo enään pala, mutta kolaritilanteessa ei myöskään bägit laukea koska se ei tiedä että repsikassa istuu ketään, tämä on turvallisuusriski.

                        Eli se tunniste maton "huijaus" vastus palikka ei ole turvallisuusriski, vaikka joku näin kuvittelisi.
                        Yhden tuollaisen pulikan löysin kerran E46 penkin alta, ja sen verran kiinnosti sen toiminta, että katsoin testerillä mitä se näyttää, niin se saatanan pulikka toimi juurikin väärin päin. Eli istuintunnistimen tila oli testerissä "not occupied".


                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #42
                          Originally posted by makkis View Post
                          Tuo penkin alle laitettava "huijaus" mokkula ei ole riski turvallisuudelle millään muotoa, että ne on "sallittuja" modauksia ja voin myöntää näitä itsekin laittaneeni, koska ne EI heikennä turvallisuutta.

                          Noilla vastuksilla "ohitetaan" repsikan penkin tunnistematto siten että se kuvittelee siinä kokoajan jonkun istuvan.
                          Eli kolaritilanteessa repsikan bägit laukeaa, oli siinä ketään tai ei. Turvallisuusriski siitä tulisi mikäli ne eivät laukeaisi.

                          Ja yllättävän moni joka ei tiedä näistä "huijaus" palikoista menee merkkiliikkeeseen ostamaan uuden tunniste maton ja koska se pitäisi asentaa penkin sisään, tehdäänkin helpompi ratkaisu. Laitetaan liitin kiinni ja työnnetään matto penkin alle ja sitten ei bägin valo enään pala, mutta kolaritilanteessa ei myöskään bägit laukea koska se ei tiedä että repsikassa istuu ketään, tämä on turvallisuusriski.

                          Eli se tunniste maton "huijaus" vastus palikka ei ole turvallisuusriski, vaikka joku näin kuvittelisi.
                          ei sitten tullut mieleen että monessa autossa on tunnistin lastenistuimelle, eli bagi ei laukea kun lastenistuin on asennettuna. Tälläiseen autoon (esim Mini) kun menet laittamaan sen huijausboksin niin onnettomuustilanteessa en haluaisi olla sinä.

                          puhumattakaan siitä, että en vittu ymmärrä, miksi se on niin vaikeeta pitää autot kunnossa ja korjata oikein. Morjens.


                          EDIT:

                          Originally posted by Bullitt View Post
                          Yhden tuollaisen pulikan löysin kerran E46 penkin alta, ja sen verran kiinnosti sen toiminta, että katsoin testerillä mitä se näyttää, niin se saatanan pulikka toimi juurikin väärin päin. Eli istuintunnistimen tila oli testerissä "not occupied".
                          ja jos vielä tollasta tulee esiin, niin vielä enemmän voi toivottaa hevonv****n tälläisten virittelijät.


                          EDIT 2: ja jos vieläkään ei usko, että toi järjestelmä on muutakin kuin on-off, niin tästä: http://210.101.116.115/fisita/pdf/G379.pdf
                          Last edited by BeamR; 01-03-2017, 10:48.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by BeamR View Post
                            ja jos vielä tollasta tulee esiin, niin vielä enemmän voi toivottaa hevonv****n tälläisten virittelijät.
                            Samaa mieltä, ihan ihme touhua Tuskin on edes merkkiliikkeelle monen tunnin homma vaihtaa esim. tunnistinmatto jakkaraan. Luulis bemarikuskeilla sen verran varaa olevan

                            Comment

                            • dabbe
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 133
                              • Espoo

                              #44
                              se siinä onkin, kun on just ja just varaa pitää se auto pihassa. Muttei riitä enää rahat korjauksiin, sit viritellään jotain vastuksia ja muita, kun 100€ on liikaa "vanhaan paskaan". En käsitä itsekkään.

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7036
                                • Forssa

                                #45
                                Arka aihe mutta sen tunnistinmaton pystyy ohittamaan monella tapaa. Yleisin on juurikin se ettei bägi laukea kolaritilanteessa. Kuitenkin sen pystyy myös tekemään oikein, jolloin inpalla näkyy aina penkillä istuvan ihminen vaikkei näin ole.
                                Jos ei tiedä mitä tekee niin jättäisi sitten tekemättä. Pahimmillaan johtaa kuolemaan.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎