Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rynkeby
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 29
    • Varsinais-Suomi

    330d Käynnistys ongelma

    Noniin iteltä alkaa ideat loppumaan niin kysytään täältäkin.

    Eli oli kortti tovin hyllyllä ja kun auto otettiin ajoon taas tyhjäkäynti oli alkanut seilaamaan n.500rpm heittoa, toimi hienosti 1000km sitten aaltoilu palasi ja kerran ei lähtenyt ensimmäisellä startilla käymään ja pientä sinistä savutusta oli havaittavissa... asia paheni ja sammui vedätyksen jälkeen suoraan laukasta valoihin tullessa lähti kuitenkin käymään siitä vielä, yks päivä lämpimällä koneella käynnistin auton annoin hiukan kaasua (aaltoilu loppuu yleensä kaasua antaessa) ja siitä kierrokset suoraan nolliin ja ei käynnistynyt enään.

    syy siihen liian alhainen rail paine (4BAR) nyt on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja korkeapaine pumpun paineen säädin ja ei edelleenkään käy, suuttimet testattu paluuvuodon varalta ja niitä ei ollut.

    ajatuksia kuunnellaan!
  • Nifa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 292
    • Kymenlaakso™

    #2
    Siirtopumppu? Suriseeko kuskin penkin alla kun laittaa virrat päälle 2-asentoon mutta ei vielä starttaa? Seuraava, mutta kalliimpi on korkeapainepumppu itse. Livedata saattas kertoa kun starttaa, että miten paineet toteutuu verrattuna pyyntiin.

    Voihan se olla että korkeapainepumppu ei lykkää soppaa suuttimille, koska jos on perus +300tkm rullattu rassi, niin saattaa olla jo pienoinen ihme, jos yksikään suutin ei vuoda tippaakaan ohitse..
    Last edited by Nifa; 19-04-2017, 22:05.
    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

    Comment

    • Rynkeby
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 29
      • Varsinais-Suomi

      #3
      No mittarissahan on vajaa 200tkm. Ei voi olla siirtopumppukaan koska korkeapainepumpulle tulee kyllä ainetta hyvin:think

      Comment

      • Kojontti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2014
        • 204
        • Puolanka

        #4
        Railpaineen säädin?

        E:Eiku sehän on vaihdettu... Railin paineanturi rikki?
        ex-E46 330 XD

        Comment

        • Nifa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 292
          • Kymenlaakso™

          #5
          Originally posted by Rynkeby View Post
          No mittarissahan on vajaa 200tkm. Ei voi olla siirtopumppukaan koska korkeapainepumpulle tulee kyllä ainetta hyvin:think
          Paljon näyttää livessä railille painetta kun koittaa startata? Itsellä oli joku ~200 (ja pyynti on startissa muistaakseni 350bar) kun suuttimet vuoti, eli voisi kuvitella että jos on reippaasti alle tuon niin korkeapainepumppu kaput tai sitten railin paineanturi, jos kerran suuttimet ei ohivuoda. Mutta sitten taas jos paineet on sen mitä pitääkin, niin vika jossain muualla. :P Siirtopumpun paine taas pitäs olla jotain luokkaa 5,5bar.
          Kallista se on se paineanturikin huvikseen vaihtaa, mutta halvempaa tietenkin kuin korkeapainepumpun vaihtaminen..
          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

          Comment

          • Rynkeby
            BTCF Member
            • Nov 2015
            • 29
            • Varsinais-Suomi

            #6
            4~BAR Tuli kiskoon startissa ja korkeapaine pumppu on ratas pumppu nii ei uskois senkää olevan soittelin parii paikkaa nii hyvi epätodennäköisenä piti sitä sielkin, ja voishan se olla kiskossa olevat anturitkin perjaattees mut jos jompikumpi ois rikki nii tuliskoha paine lukemaa ollenkaan?

            Comment

            • Nifa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 292
              • Kymenlaakso™

              #7
              Originally posted by Rynkeby View Post
              4~BAR Tuli kiskoon startissa ja korkeapaine pumppu on ratas pumppu nii ei uskois senkää olevan soittelin parii paikkaa nii hyvi epätodennäköisenä piti sitä sielkin, ja voishan se olla kiskossa olevat anturitkin perjaattees mut jos jompikumpi ois rikki nii tuliskoha paine lukemaa ollenkaan?
              Jos kiskolle tulee 4 BAR niin se kuulostaa lähinnä siirtopumpun paineelta. Ohan se tottakai mahdollista, että se kiskossa oleva paineanturi on kaput ja kun ei datan mukaan paineet nouse lähemmäs pyyntiä niin suuttimet ei aukea.
              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

              Comment

              • Rynkeby
                BTCF Member
                • Nov 2015
                • 29
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Noniin suuttimet kävi häkkisellä ja kaikki 6 oli huonoja ja 1 oli rikki venttiilistä joskos niitten vaihdolla käyntiin mites ei ketään sattuis tietää et kannattaako 204hp suuttimia vaihtaa 35d suuttimiin vaikuttaako yhtään? sopiiko suoraan (ruiskukulmat jne)

                Comment

                • Nifa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 292
                  • Kymenlaakso™

                  #9
                  Originally posted by Rynkeby View Post
                  Noniin suuttimet kävi häkkisellä ja kaikki 6 oli huonoja ja 1 oli rikki venttiilistä joskos niitten vaihdolla käyntiin mites ei ketään sattuis tietää et kannattaako 204hp suuttimia vaihtaa 35d suuttimiin vaikuttaako yhtään? sopiiko suoraan (ruiskukulmat jne)
                  Sattuuhan ne 335d/353d pietsot sinne, mutta turbo loppuu kesken. Ton pitäs kuitenkin lastulla tulla vakionakin likemmäksi 250hp ja sillon tais loppua ilman saanti, jos en väärin muista. Eli isomman ahtimen jälkeen noi isommat suuttimet ja sitten tykittää sinne +300hp. Ja ne pietsot on n. 400e zipale = 2400e + suuttimien koodaus ja lastutus.. ja silti olet tuossa n. 250hp:ssä missä olisit niillä vakiosuuttimillakin. Ja oma henk. koht. mielipide on, että toi 250hp liikuttaa tota koria jo ihan tarpeeksi rivakasti :P

                  Ja jos paikallinen dieselhuolto ei pakkomyy suuttimia, niin esim. täältä saa kunnostettuja n.145e/kipale plus postit: https://www.diesel-technik-biberach.de/
                  (plus 50e pantti jonka palauttavat kun saavat vanhan suuttimen takasin). Tulee laput ruiskutuskuvioista ja yms. mitä mittaavat kunnostuksen jälkeen testipenkissä.
                  "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                  Comment

                  • Rynkeby
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 29
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Suuttimet kuntoon häkkisellä kokeilee millä kokoonpanolla tulee eniten ulos 320e sanoi kappaleen hinnaksi ja saa alvit pois vielä nii ei montaa statkua oo eroa jos tilaisi tuolta uudet ja tarkistuttais suomes ei luottoo oo nii paljoo et uskaltais suoraa kii lyödä vaiks olis mitkä laput ainemäärät voi heittää paljonkin... ja nyt olis seuraavaksi tarkotus ottaa turbo irti ja viedä proturbolle laitettavaks ja kytkin ja vauhtipyörä laittaa rajummaks 400hp lähelle ku pääsis

                    Comment

                    • Rynkeby
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 29
                      • Varsinais-Suomi

                      #11
                      Ei käy vieläkään tarvii varmaan data lukea uudestaa ku nyt antaa opd testeriin turbon painesäätimen koodia...

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by Rynkeby View Post
                        Ei käy vieläkään tarvii varmaan data lukea uudestaa ku nyt antaa opd testeriin turbon painesäätimen koodia...
                        Ei vaikuta mitenkään käyntiin lähtöön.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #13
                          Originally posted by Nifa View Post
                          Sattuuhan ne 335d/353d pietsot sinne, mutta turbo loppuu kesken. Ton pitäs kuitenkin lastulla tulla vakionakin likemmäksi 250hp ja sillon tais loppua ilman saanti, jos en väärin muista. Eli isomman ahtimen jälkeen noi isommat suuttimet ja sitten tykittää sinne +300hp. Ja ne pietsot on n. 400e zipale = 2400e + suuttimien koodaus ja lastutus.. ja silti olet tuossa n. 250hp:ssä missä olisit niillä vakiosuuttimillakin. Ja oma henk. koht. mielipide on, että toi 250hp liikuttaa tota koria jo ihan tarpeeksi rivakasti :P
                          Vanhan 535d:n solenoidisuuttimet menevät suoraan paikoilleen, niissä tuottoa n. 15% enemmän kuin x30d-suuttimissa. LCI 535d:n / 335d:n pietsosuuttimia en ole kuullut että kukaan olisi paikoilleen modannut.
                          Tuossa 204hp versiossa on sama iso sähköohjattu GT2260V kuin uudemmissa, eli löylyä pitäisi piisata sinne kolmensadan pintaan jo ilman osien vaihtoa.


                          Itse ongelmaan, livedatalla katsot (tai pyydät alueesi harrastajaa katsomaan) nouseeko railpaine startatessa tarpeeksi korkeaksi. Jos ei, niin korkeapainepumppu, määränsäädinventtiili tai railpaineanturi on paskana. Toki ajonestonkin voi varmuuden vuoksi kokeilla synkata.

                          Jos suuttimet oli kaikki kaputt, niin kuulostaisi jopa todennäköiseltä että kp-pumppu on hirttänyt ja sieltä liikkeelle lähtenyt silppu on tuhonnut suuttimet, mutta paha näistä on mitään sanoa ilman tarkempia tietoja.
                          Last edited by Supra^; 07-05-2017, 22:44.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Rynkeby
                            BTCF Member
                            • Nov 2015
                            • 29
                            • Varsinais-Suomi

                            #14
                            Kärjet olivat täysin yhteen sopivat 13% isommat vain.
                            Uskaltaakohan sitä startata uusilla suuttimilla mikäli sikäli mahdollista silppua menee noistakin läpi ja menee uusiks taas:think eikös noiden antureiden ja säätimien kuuluisi antaa jotain koodia? ja mimmonen homma sen ajoneston synkkaaminen on

                            Comment

                            • Rynkeby
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 29
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Joo o meniki vaikeeksi...
                              Vaihdettua osaa:
                              -Nokka-akselinasennon tunnistin
                              -Korkeapainepumpun paineensäädin
                              -Kaikki suuttimet(35d)
                              -Korkeapainepumppu

                              Ja ei vielläkään käy... Ainoa vikakoodi on Rail-paineesta muita ei ole....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎