Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Rynkeby View Post
    Joo o meniki vaikeeksi...
    Vaihdettua osaa:
    -Nokka-akselinasennon tunnistin
    -Korkeapainepumpun paineensäädin
    -Kaikki suuttimet(35d)
    -Korkeapainepumppu

    Ja ei vielläkään käy... Ainoa vikakoodi on Rail-paineesta muita ei ole....
    Paljonko rail-paineet on käynnistyksessä?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Rynkeby
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 29
      • Varsinais-Suomi

      #17
      Noniin vika selvillä käyntiin lähteminen korjaantui rail-kiskon päästä löytyvällä paineensäätimellä(?) mutta nyt on toinen ongelma.. lyö dde valon välillä palamaan kiihdytyksessä ja ennen starttia joka aika ihme koska kaikki pitäs olla kunnossa voisko johtua isommista suuttimista ja siitä ettei ole ohjelmoitu?:think

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #18
        Originally posted by Rynkeby View Post
        Noniin vika selvillä käyntiin lähteminen korjaantui rail-kiskon päästä löytyvällä paineensäätimellä(?) mutta nyt on toinen ongelma.. lyö dde valon välillä palamaan kiihdytyksessä ja ennen starttia joka aika ihme koska kaikki pitäs olla kunnossa voisko johtua isommista suuttimista ja siitä ettei ole ohjelmoitu?:think
        Juurikin toi on ilmeisesti vikana suuttimet mitkä olet vaihtannu 335, eli ei ole ohjelmoittu
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Rynkeby
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 29
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Kävin tossa yhessä penkki firmassa kyselemässä asiaa... Eli ongelman ei pitäisi johtua suuttimista vaan vikakoodin mukaan siitä että rail-paine ei vain nouse pyyntiin asti joka aiheuttaa vikatilan
          Ohjelmointi ei hänen mukaansa vaikuta asiaan, koska silloin nostetaan vaan periaatteessa ruiskutus pyyntiä joka ei nyttenkään toteudu jostain syystä (huono siirtopumppu?) suodattimen vaihdoin jo ja olisko mahdollista jos jossain olisi pieni vuoto en ainkaan ite huomannut että olis, kuinka pieni vuoto vaikuttaa jo? Onko jollain omakohtaista kokemusta asiasta voisiko olla penkittäjä väärässä että aiheutuisi kuitenkin suuttimista vai meneekö siirtopumppu vaihtoon? ainoa muuttuja ollut tosiaankin suuttimet

          Uutta osaa:
          Korkeapaine pumppu, suuttimet(35d),rail anturi,Korkeapaine pumpun säädin, nafta suodatin, nokka-akselin asennontunnistin

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Rynkeby View Post
            Kävin tossa yhessä penkki firmassa kyselemässä asiaa... Eli ongelman ei pitäisi johtua suuttimista vaan vikakoodin mukaan siitä että rail-paine ei vain nouse pyyntiin asti joka aiheuttaa vikatilan
            Ohjelmointi ei hänen mukaansa vaikuta asiaan, koska silloin nostetaan vaan periaatteessa ruiskutus pyyntiä joka ei nyttenkään toteudu jostain syystä (huono siirtopumppu?) suodattimen vaihdoin jo ja olisko mahdollista jos jossain olisi pieni vuoto en ainkaan ite huomannut että olis, kuinka pieni vuoto vaikuttaa jo? Onko jollain omakohtaista kokemusta asiasta voisiko olla penkittäjä väärässä että aiheutuisi kuitenkin suuttimista vai meneekö siirtopumppu vaihtoon? ainoa muuttuja ollut tosiaankin suuttimet

            Uutta osaa:
            Korkeapaine pumppu, suuttimet(35d),rail anturi,Korkeapaine pumpun säädin, nafta suodatin, nokka-akselin asennontunnistin
            Yhden suuttimen tai useamman täytyy olla ihan läpi paska, jotta esipaine ei nouse riittävästi käynnistyäkseen. Kaiken muun ollessa kunnossa.
            Tällaiset tapaukset on yleisiä M57:ssa, joissa suuttimen venttiilin kuula on metallinen. (suutin nro. 0445110047). Uuudempaan sukupolveen kuula on vaihtunut keraamiseen, jonka kulutuskestävyys on aivan toista luokkaa.

            Yleensä nuo suutin vikaiset saa pilotti kikalla käyntiin.

            Paljoko se esipaine on?

            Comment

            • Rynkeby
              BTCF Member
              • Nov 2015
              • 29
              • Varsinais-Suomi

              #21
              Auto käy jo vika oli rail-paine anturissa joka säätää painetta käynnistyksessä mutta nyt ongelmana on em. add valo/vikatila kovemmassa vedossa

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Rynkeby View Post
                Auto käy jo vika oli rail-paine anturissa joka säätää painetta käynnistyksessä mutta nyt ongelmana on em. add valo/vikatila kovemmassa vedossa
                Laita vikakoodit oheistietoineen.

                Comment

                • Rynkeby
                  BTCF Member
                  • Nov 2015
                  • 29
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  Inpalla luettiin en muista koodia voin katsoa opd testerillä mitä koodia antaa

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Kannattaisi myös katsoa rail-paineet kiihdytyksessä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Rynkeby
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 29
                      • Varsinais-Suomi

                      #25
                      P3002 oli opd kooodi

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Eli katso polttoaine paineet kiihdytyksessä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Rynkeby
                          BTCF Member
                          • Nov 2015
                          • 29
                          • Varsinais-Suomi

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Eli katso polttoaine paineet kiihdytyksessä.
                          Juuh elikkäs, kävin ajelemassa inpa kiinni otin koko pätkän ylös ja vedon jälkeen ilmenneet vikakoodit.
                          Paineet vajaa aikapaljon se oli selvää mutta nyt on mustaa valkosella.
                          http://www.youtube.com/watch?v=RSO0DL4JkOA


                          Jakakaa ajatuksia

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Rynkeby View Post
                            Juuh elikkäs, kävin ajelemassa inpa kiinni otin koko pätkän ylös ja vedon jälkeen ilmenneet vikakoodit.
                            Paineet vajaa aikapaljon se oli selvää mutta nyt on mustaa valkosella.
                            http://www.youtube.com/watch?v=RSO0DL4JkOA


                            Jakakaa ajatuksia
                            Ei tuo ohjelma kyllä INPA ollut, mutta näkyi tuollakin nuo rail-paineet. Olisit samalla katsonut ne siirtopaineet. Kun siellä on uusi railpumppu ja suuttimet, niin vika on tuskin niissä. Kenties siirtopumpussa ei tuotto riitä, niin rail-paineet tipahtaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Rynkeby
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 29
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Ei tuo ohjelma kyllä INPA ollut, mutta näkyi tuollakin nuo rail-paineet. Olisit samalla katsonut ne siirtopaineet. Kun siellä on uusi railpumppu ja suuttimet, niin vika on tuskin niissä. Kenties siirtopumpussa ei tuotto riitä, niin rail-paineet tipahtaa.
                              Voiko siirtopumppu mennä huonommaksi ilman ajoakin toimi meinaa ennen ilman vika tilaa

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Rynkeby View Post
                                Voiko siirtopumppu mennä huonommaksi ilman ajoakin toimi meinaa ennen ilman vika tilaa
                                No jotainhan siellä on rikki. Polttoaineen paine kun ei ole riittävä ja autoon on vaihdettu rail-pumppu ja suuttimet, niin seuraavaksi itse ainakin katselisin sitä siirtopumppua.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎