Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9135
    • Oulu

    #46
    Originally posted by L6vi View Post
    Mikäs vaikutus tuolla kliinerillä on ? Mistäs sitä suhauttaa :think
    Se jarrukliineri toimii polttoaineena, kun suuttimilta ei tule mitään. Kone saa kierroksia ja siten korkeapainepumppu lisää tuottoa. Ahtoletku irti EGR-venttiililtä ja siitä suhauttaa imusarjaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • L6vi
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 44

      #47
      Pääsi piuhanpäähän ja boschin testeri näytti herjaa ainakin kampuran asentotunnistimelle. Ylipyörintänopeus
      Oe anturikin löyty edullisesti viereiseltä paikkakunnalta joten saapi nähdä

      Comment

      • L6vi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 44

        #48
        Osa vaihdettu. Lähti ihan nätisti käymään. 2 metriä eteenpäin. Auto sammui, ei lähde enää ja syttyi laatikon vikavalo päälle. Se nyt tosin on tiessään.
        Kokeilin vanhalla anturilla, lupaa välillä mutta ei jaksa pysyä käynnissä.

        Eli nyt auto ei enää lähde edes starttisprayllä.

        Comment

        • L6vi
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 44

          #49
          Vikakoodit luettu istalla.

          Matalapaineanturi oikkarissa mutta nollaantu eikä herjaa enää. Myös paineet olivat siinä ok.
          Railpaineet nousevat max 170 startatessa.

          Mutta jos auto käynyt nätisti ja vedot ollut tallessa. Voiko muka vuotava suutin sammuttaa auton yhtäkkiä?

          Saattaisko railin paineanturi olla viallinen tai KP pumpun säätövena?
          Last edited by L6vi; 07-11-2017, 01:30.

          Comment

          • ruikki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 585

            #50
            Mulla kävi niin että auto sammu pienessä kilvanajossa.
            Tämän jälkeen ku Alko käynnistämään niin hehkun valo ei sammunu ollenkaa. En uskaltsnu sitten kokeilla käyntiin ollenkaan ja hinuri vei auton korjaamolle. Oltiin yö vakuutusyhtiön piikkiin hotellissa ja menin korjaamolle. Autosta ei löytyny mitään vikaa, paineet ok jne.
            Korjaaja lähti sitten kaveriksi kattomaan ku otan auton ja onneksi se teki sen vian sillon eikä lähteny käyntiin. Kopastiin pohjaan isolla meisselillä ja auto tulille. Eli pumppu paskaksi menossa.
            Päästiin autolla etelästä pohjoseen ja ku testsäailin sitä nii ei ottanu ihan täysiä kierroksia. Se kuskin penkin alla oleva pumppu oli rikki. Vaihon toki tankkiinki pumpun ku tilasin eka väärän.
            Siihen hehkuvaloon liittyy ilmeisesti se että auto vaatii riittävän polttoainepaineen että se sammuu.
            Ja se että ku mittaillaan paineita nii just sillon saattaa ollakki ne ok.
            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by ruikki View Post
              Mulla kävi niin että auto sammu pienessä kilvanajossa.
              Tämän jälkeen ku Alko käynnistämään niin hehkun valo ei sammunu ollenkaa. En uskaltsnu sitten kokeilla käyntiin ollenkaan ja hinuri vei auton korjaamolle. Oltiin yö vakuutusyhtiön piikkiin hotellissa ja menin korjaamolle. Autosta ei löytyny mitään vikaa, paineet ok jne.
              Korjaaja lähti sitten kaveriksi kattomaan ku otan auton ja onneksi se teki sen vian sillon eikä lähteny käyntiin. Kopastiin pohjaan isolla meisselillä ja auto tulille. Eli pumppu paskaksi menossa.
              Päästiin autolla etelästä pohjoseen ja ku testsäailin sitä nii ei ottanu ihan täysiä kierroksia. Se kuskin penkin alla oleva pumppu oli rikki. Vaihon toki tankkiinki pumpun ku tilasin eka väärän.
              Siihen hehkuvaloon liittyy ilmeisesti se että auto vaatii riittävän polttoainepaineen että se sammuu.
              Ja se että ku mittaillaan paineita nii just sillon saattaa ollakki ne ok.
              Näissä näkee ajossa siirto & rail-paineet esim. INPA:lla. Läppäri kiinni ja rampilta muutoma kaasu pohjassa kiihdytys, niin selviää jos pumppu tekee kuolemaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • L6vi
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 44

                #52
                Ja lisää mielenkiintoisia kyssäreitä.
                Startinpyörintä nopeus vaihtelee..tehnyt sitä jo silloin kuin auto toimii.
                Juuri sammutettu moottori = startti pyörii vauhdikkaasti ja auto käynnisty heti.

                Juuri ladattu akku täyteen (12.9v tms) mitattuna = vaihtelevasti kylmällä koneella

                Apuvirralla pyörii jouhevasti.

                Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen kierroslukumittari seilaa startatessa. Aikasemmin pysy reiluilla kierroksilla sahatessa.

                Comment

                • L6vi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 44

                  #53
                  Matalapaineanturi suodattimen päältä vaihdettu nyt ja nokka-akselin asentotunnistin. Ei vaikutusta.
                  DDE valo palaa edelleen.

                  Virrat päällä auton alla oleva siirtopumppu surisee 10sec hiljaa ja sen jälkeen n.5sec kovemmalla äänellä kunnes ääni loppuu. Supra^ käyttäjä luki koodit aikaisemmin ja herjasi oikkaria tuosta matalapaineanturista.
                  Vielä kun sais kuvan koodista.

                  Mutta tilanne siis tämä. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto käynnissä. Pakilla ruudusta pois, D silmään ja auto sammui heti kun paino kaasua. Mitä tästä voisi päätellä?
                  Last edited by L6vi; 15-11-2017, 00:42.

                  Comment

                  • L6vi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 44

                    #54
                    Määränsäätimeen haettu tiivistesarja. Onko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää muuta kuin imusarja irti ja säädin kp-pumpun perästä irti?

                    Comment

                    • Samppale
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 140
                      • Tuusula

                      #55
                      Originally posted by L6vi View Post
                      Määränsäätimeen haettu tiivistesarja. Onko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää muuta kuin imusarja irti ja säädin kp-pumpun perästä irti?
                      Omasta sigun autosta sain ainakin vaihdettua ilman imusarjan irroitusta. 3 ruuvia irti ja uutta tilalle. Alin ruuvi oli vähän hankalassa paikassa.
                      F20 118iA M-sport 2016


                      EX E91 335d M-sport 07´
                      EX e39 02' 530i touring

                      Comment

                      • L6vi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 44

                        #56
                        Originally posted by Samppale View Post
                        Omasta sigun autosta sain ainakin vaihdettua ilman imusarjan irroitusta. 3 ruuvia irti ja uutta tilalle. Alin ruuvi oli vähän hankalassa paikassa.
                        Ei kyllä hajua mitä 335D motissa on tiellä mutta en ymmärrä miten tuossa omassani saisi ilman imusarjan irroitusta. Toisen pulteista varmaan saisikin mutta se joka on lohkoon päin..

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by L6vi View Post
                          Määränsäätimeen haettu tiivistesarja. Onko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää muuta kuin imusarja irti ja säädin kp-pumpun perästä irti?
                          Tässä vanhassa M57:ssa on vain paineensäädin. Määränsäädin löytyy sitten uudemmasta.

                          Helpommalla pääsee kun ottaa imusarjan irti. Perus asennus hommaahan se on. Sen verran vois sanoo säätimen kahden pultin aukaisusta, että kattele heti ensimmäiselle avausyritykselle oikean kokoinen avain. Jos nyljääntyy nii sit menee työlääksi.

                          Comment

                          • L6vi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 44

                            #58
                            Ok. Termi tais väärä olla mutta tosiaan paineensäädin joka korkeapainepumpun perässä on.

                            Comment

                            • L6vi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 44

                              #59
                              No ei tuossa tuntia kauempaa mennyt kun imusarja irti ja paineensäädin käsissä. O-renkaat näyttää ehjiltä.

                              Tiivistesarjassa 4 tiivistettä. Kahdelle keksin käyttöä, mihin nuo kaksi muuta on?

                              Last edited by L6vi; 19-11-2017, 14:33.

                              Comment

                              • L6vi
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 44

                                #60
                                Noniin. Päivitystä..

                                Auto hörähtää käyntiin sekunniksi kun sahaa hetken. Useamman kerran kun starttaili.
                                Startti pyörii nihkeästi siihen nähden että akussa oli 13.13v täytenä.
                                Kokeilu myös eri avaimella jos ajonestossa olisi häikkää.
                                Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen.
                                Vinkkejä??

                                Edit ja kun käynnissä oli aikasemmin niin suuttimien korjausarvot ei ollut mahdottomat.
                                Last edited by L6vi; 20-11-2017, 23:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎