Originally posted by L6vi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d Käynnistys ongelma
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Vikakoodit luettu istalla.
Matalapaineanturi oikkarissa mutta nollaantu eikä herjaa enää. Myös paineet olivat siinä ok.
Railpaineet nousevat max 170 startatessa.
Mutta jos auto käynyt nätisti ja vedot ollut tallessa. Voiko muka vuotava suutin sammuttaa auton yhtäkkiä?
Saattaisko railin paineanturi olla viallinen tai KP pumpun säätövena?Last edited by L6vi; 07-11-2017, 01:30.
Comment
-
-
Mulla kävi niin että auto sammu pienessä kilvanajossa.
Tämän jälkeen ku Alko käynnistämään niin hehkun valo ei sammunu ollenkaa. En uskaltsnu sitten kokeilla käyntiin ollenkaan ja hinuri vei auton korjaamolle. Oltiin yö vakuutusyhtiön piikkiin hotellissa ja menin korjaamolle. Autosta ei löytyny mitään vikaa, paineet ok jne.
Korjaaja lähti sitten kaveriksi kattomaan ku otan auton ja onneksi se teki sen vian sillon eikä lähteny käyntiin. Kopastiin pohjaan isolla meisselillä ja auto tulille. Eli pumppu paskaksi menossa.
Päästiin autolla etelästä pohjoseen ja ku testsäailin sitä nii ei ottanu ihan täysiä kierroksia. Se kuskin penkin alla oleva pumppu oli rikki. Vaihon toki tankkiinki pumpun ku tilasin eka väärän.
Siihen hehkuvaloon liittyy ilmeisesti se että auto vaatii riittävän polttoainepaineen että se sammuu.
Ja se että ku mittaillaan paineita nii just sillon saattaa ollakki ne ok.!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
Originally posted by ruikki View PostMulla kävi niin että auto sammu pienessä kilvanajossa.
Tämän jälkeen ku Alko käynnistämään niin hehkun valo ei sammunu ollenkaa. En uskaltsnu sitten kokeilla käyntiin ollenkaan ja hinuri vei auton korjaamolle. Oltiin yö vakuutusyhtiön piikkiin hotellissa ja menin korjaamolle. Autosta ei löytyny mitään vikaa, paineet ok jne.
Korjaaja lähti sitten kaveriksi kattomaan ku otan auton ja onneksi se teki sen vian sillon eikä lähteny käyntiin. Kopastiin pohjaan isolla meisselillä ja auto tulille. Eli pumppu paskaksi menossa.
Päästiin autolla etelästä pohjoseen ja ku testsäailin sitä nii ei ottanu ihan täysiä kierroksia. Se kuskin penkin alla oleva pumppu oli rikki. Vaihon toki tankkiinki pumpun ku tilasin eka väärän.
Siihen hehkuvaloon liittyy ilmeisesti se että auto vaatii riittävän polttoainepaineen että se sammuu.
Ja se että ku mittaillaan paineita nii just sillon saattaa ollakki ne ok.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ja lisää mielenkiintoisia kyssäreitä.
Startinpyörintä nopeus vaihtelee..tehnyt sitä jo silloin kuin auto toimii.
Juuri sammutettu moottori = startti pyörii vauhdikkaasti ja auto käynnisty heti.
Juuri ladattu akku täyteen (12.9v tms) mitattuna = vaihtelevasti kylmällä koneella
Apuvirralla pyörii jouhevasti.
Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen kierroslukumittari seilaa startatessa. Aikasemmin pysy reiluilla kierroksilla sahatessa.
Comment
-
-
Matalapaineanturi suodattimen päältä vaihdettu nyt ja nokka-akselin asentotunnistin. Ei vaikutusta.
DDE valo palaa edelleen.
Virrat päällä auton alla oleva siirtopumppu surisee 10sec hiljaa ja sen jälkeen n.5sec kovemmalla äänellä kunnes ääni loppuu. Supra^ käyttäjä luki koodit aikaisemmin ja herjasi oikkaria tuosta matalapaineanturista.
Vielä kun sais kuvan koodista.
Mutta tilanne siis tämä. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto käynnissä. Pakilla ruudusta pois, D silmään ja auto sammui heti kun paino kaasua. Mitä tästä voisi päätellä?Last edited by L6vi; 15-11-2017, 00:42.
Comment
-
-
Originally posted by L6vi View PostMääränsäätimeen haettu tiivistesarja. Onko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää muuta kuin imusarja irti ja säädin kp-pumpun perästä irti?F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostOmasta sigun autosta sain ainakin vaihdettua ilman imusarjan irroitusta. 3 ruuvia irti ja uutta tilalle. Alin ruuvi oli vähän hankalassa paikassa.
Comment
-
-
Originally posted by L6vi View PostMääränsäätimeen haettu tiivistesarja. Onko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää muuta kuin imusarja irti ja säädin kp-pumpun perästä irti?
Helpommalla pääsee kun ottaa imusarjan irti. Perus asennus hommaahan se on. Sen verran vois sanoo säätimen kahden pultin aukaisusta, että kattele heti ensimmäiselle avausyritykselle oikean kokoinen avain. Jos nyljääntyy nii sit menee työlääksi.
Comment
-
-
No ei tuossa tuntia kauempaa mennyt kun imusarja irti ja paineensäädin käsissä. O-renkaat näyttää ehjiltä.
Tiivistesarjassa 4 tiivistettä. Kahdelle keksin käyttöä, mihin nuo kaksi muuta on?
Last edited by L6vi; 19-11-2017, 14:33.
Comment
-
-
Noniin. Päivitystä..
Auto hörähtää käyntiin sekunniksi kun sahaa hetken. Useamman kerran kun starttaili.
Startti pyörii nihkeästi siihen nähden että akussa oli 13.13v täytenä.
Kokeilu myös eri avaimella jos ajonestossa olisi häikkää.
Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen.
Vinkkejä??
Edit ja kun käynnissä oli aikasemmin niin suuttimien korjausarvot ei ollut mahdottomat.Last edited by L6vi; 20-11-2017, 23:16.
Comment
-
Comment