Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B19 Nesteet katoaa oudosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lauris
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 27
    • Jämsä

    M43B19 Nesteet katoaa oudosti

    Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
    Last edited by Leka; 29-07-2010, 15:39. Reason: Otsikko
    E46 316i '01

    ex VW Golf TDI 4motion '01
    ex E39 523i '98
  • Peksi79
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 44
    • Turku

    #2
    Originally posted by lauris
    Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
    Keltainen kannu palaa mullakin. Sanoivat Metro-Autossa, että kyseessä on luultavasti anturivika. Valo siis sammuu, kun on palanut muutaman sekunnin. Ja autohan oli e46 328.
    BMW 523iA -10
    ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
    ex BMW 530iA -04
    ex BMW 328Ci -99
    ex BMW 325i -87
    ex Ascona B -79

    Comment

    • pekkapu
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 21

      #3
      Originally posted by lauris
      Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
      Mulla on sama auto (-00) samat viat. Tuota merkkivalo-ongelmaa olen kokeillut selvittää, mutta en ole saanut muuta vastausta, kuin että ehkä anturivika. Jossakin meinas, että kunhan suodattimen vaihtaa niin se poistuu...mutta 2 kertaa tullut sen jälkeen vaihdettua öljyt ja suodatin, mutta ei vaikutusta. Ei kai se vakavaa kuitenkaan ole.

      Syökö sulla paljonkin jäähdytysnestettä? Minullakin on pitänyt lisäillä näin talvisin aika tiheään. Luulisin että jos pitää pitkiä aikoja autoa lämmityksessä, niin nestettä haihtuu (voi käsittääkseni haihtua yllättävän suuriakin määriä).

      Mutta jos saat ongelmiin lisätietoa jostakin, niin olisin innokas kuulemaa lisää.

      Comment

      • purtsi
        Newbiemmer
        • Dec 2003
        • 23
        • Säyneinen

        #4
        vesipumppu paskana??

        Comment

        • Jänis
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 60
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by lauris
          Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
          Mulla oli -00 316i:ssä sama vika, nestettä sai hakea huoltamolta lisää litrakaupalla ja keltaista öljykannua katsella ihan riittävästi... Vaihdettiin jäähdytysnesteen paisuntasäiliö niin merkkivalo hävis ja nesteet alkoi pysymään sisällä.
          Slow, slower, E46 316i

          Comment

          • Tami
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 69
            • sastamala

            #6
            kannattas varmuuden vuoks ostaa semmosta syylärin korjaus ainetta mikä kaadetaan syyläriin nii se menee sinne vuoto kohtaa ja tukkii sen tai ne jos siell on enemmänkin vuotokohtia ...ei maksa paljoa semmonen purnukka..
            vain köyhillä on kiire

            Comment

            • Rocket
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 155
              • Ii

              #7
              Originally posted by Tami
              kannattas varmuuden vuoks ostaa semmosta syylärin korjaus ainetta mikä kaadetaan syyläriin nii se menee sinne vuoto kohtaa ja tukkii sen..
              ....ja kaiken muun missä vesi kiertää.....
              EX:
              BMW E46 316i

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Tami
                ...ei maksa paljoa semmonen purnukka..
                Ei maksa niin, mutta sen käyttäminen voikin sitten tulla yllättävän kalliiksi.
                E39 520iA -02

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by Sickness
                  Ei maksa niin, mutta sen käyttäminen voikin sitten tulla yllättävän kalliiksi.
                  Jep, mulla ei onneks menny ku vesiventtiili tukkeeseen e28 535:sesta.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • arzi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 453
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by lauris View Post
                    Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
                    Nostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?

                    Comment

                    • Vesku1
                      Photographer
                      • Jun 2005
                      • 1401
                      • Haukipudas

                      #11
                      Originally posted by arzi View Post
                      Nostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
                      Moottorin takaa osa nro. 10

                      Sopivasti kun on resu, tippasee hiljolleen, kuitenkin kokoajan ja ajellessa katoaa "tuuliin". Helpoiten havaittava kun paineistaa järjestelmän ja pitää paineet ylläälä, ja auton alta menee tutkailemaan vaihelaatikon kylkeä taskulampun kanssa ja sitä kautta moottorin takapäätyä, jos näkee. Vesi tippuu vaihelaatikon kylkeen, josta pikkuhiljaa maahan. Todennäköisesti vain ajaessa joten lammikoita ei jää parkkikselle, ja muutenkin vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta nesteen katoamiselta.
                      Omassa entisessä E46 318i:ssä oli sama vika, ja piti sitä ihmetellä aika kauan mihin ne nesteet katosi kun yksinkertaisesti mihinkään ei jäänyt jälkeä.

                      Comment

                      • tikkku
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 146
                        • Pieksämäki

                        #12
                        no kyllähän se johonki lirisee.. pistä vaikka punaset nesteet niin on helpompi paikantaa..

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by arzi View Post
                          Nostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
                          Hiushalkeama jossain muoviosassa mistä ruikkii esim ajossa nestettä. Paisuntasäiliö ja syylärinpäädyt nyt hyvinä lähtökohtina.

                          EDIT: Hidas. Tuo veskun idea kuulostaa aika mainiolta.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Vesa75
                            Newbiemmer
                            • Apr 2009
                            • 1
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by arzi View Post
                            Nostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
                            Vaihdoin paisuntasäilön korkin,siihen loppu nesteen kulutus
                            Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...

                            Comment

                            • arzi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 453
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Vesa75 View Post
                              Vaihdoin paisuntasäilön korkin,siihen loppu nesteen kulutus
                              Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...
                              Kovasti yritin tutkiskella konehuonetta moottori käynnissä, mutta ei kun ei mistään vuoda mihinkään. Täytyy korkki vaihtaa näin alkuun.
                              Last edited by arzi; 28-07-2010, 18:04.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎