Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M43B19 Nesteet katoaa oudosti
Collapse
X
-
Originally posted by laurisSamoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?BMW 523iA -10
ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
ex BMW 530iA -04
ex BMW 328Ci -99
ex BMW 325i -87
ex Ascona B -79
-
-
Originally posted by laurisElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
Syökö sulla paljonkin jäähdytysnestettä? Minullakin on pitänyt lisäillä näin talvisin aika tiheään. Luulisin että jos pitää pitkiä aikoja autoa lämmityksessä, niin nestettä haihtuu (voi käsittääkseni haihtua yllättävän suuriakin määriä).
Mutta jos saat ongelmiin lisätietoa jostakin, niin olisin innokas kuulemaa lisää.
Comment
-
-
Originally posted by laurisElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?Slow, slower, E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by SicknessEi maksa niin, mutta sen käyttäminen voikin sitten tulla yllättävän kalliiksi.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by lauris View PostElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
Comment
-
-
Originally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
Sopivasti kun on resu, tippasee hiljolleen, kuitenkin kokoajan ja ajellessa katoaa "tuuliin". Helpoiten havaittava kun paineistaa järjestelmän ja pitää paineet ylläälä, ja auton alta menee tutkailemaan vaihelaatikon kylkeä taskulampun kanssa ja sitä kautta moottorin takapäätyä, jos näkee. Vesi tippuu vaihelaatikon kylkeen, josta pikkuhiljaa maahan. Todennäköisesti vain ajaessa joten lammikoita ei jää parkkikselle, ja muutenkin vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta nesteen katoamiselta.
Omassa entisessä E46 318i:ssä oli sama vika, ja piti sitä ihmetellä aika kauan mihin ne nesteet katosi kun yksinkertaisesti mihinkään ei jäänyt jälkeä.
Comment
-
-
Originally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
EDIT: Hidas. Tuo veskun idea kuulostaa aika mainiolta.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa75 View PostVaihdoin paisuntasäilön korkin,siihen loppu nesteen kulutus
Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...Last edited by arzi; 28-07-2010, 18:04.
Comment
-
Comment