Elikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
M43B19 Nesteet katoaa oudosti
Collapse
X
-
Keltainen kannu palaa mullakin. Sanoivat Metro-Autossa, että kyseessä on luultavasti anturivika. Valo siis sammuu, kun on palanut muutaman sekunnin. Ja autohan oli e46 328.Originally posted by laurisSamoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?BMW 523iA -10
ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
ex BMW 530iA -04
ex BMW 328Ci -99
ex BMW 325i -87
ex Ascona B -79
-
Mulla on sama auto (-00) samat viat. Tuota merkkivalo-ongelmaa olen kokeillut selvittää, mutta en ole saanut muuta vastausta, kuin että ehkä anturivika. Jossakin meinas, että kunhan suodattimen vaihtaa niin se poistuu...mutta 2 kertaa tullut sen jälkeen vaihdettua öljyt ja suodatin, mutta ei vaikutusta. Ei kai se vakavaa kuitenkaan ole.Originally posted by laurisElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
Syökö sulla paljonkin jäähdytysnestettä? Minullakin on pitänyt lisäillä näin talvisin aika tiheään. Luulisin että jos pitää pitkiä aikoja autoa lämmityksessä, niin nestettä haihtuu (voi käsittääkseni haihtua yllättävän suuriakin määriä).
Mutta jos saat ongelmiin lisätietoa jostakin, niin olisin innokas kuulemaa lisää.
Comment
-
Mulla oli -00 316i:ssä sama vika, nestettä sai hakea huoltamolta lisää litrakaupalla ja keltaista öljykannua katsella ihan riittävästi... Vaihdettiin jäähdytysnesteen paisuntasäiliö niin merkkivalo hävis ja nesteet alkoi pysymään sisällä.Originally posted by laurisElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?Slow, slower, E46 316i
Comment
-
Jep, mulla ei onneks menny ku vesiventtiili tukkeeseen e28 535:sesta.Originally posted by SicknessEi maksa niin, mutta sen käyttäminen voikin sitten tulla yllättävän kalliiksi.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
Nostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?Originally posted by lauris View PostElikkäs joo, E46 316i (M43B19) '01 hukkaa jäähdytysnesteitä johonkin.. Missään ei näy vuotoa ja öljytkin näyttää ihan normilta mutta silti nestettä katoaa mystisesti johonkin. Samoiten mietityttää tuo öljymäärän merkkivalo eli se keltainen öljykannu syttyy joka kerta n. puolen minuutin päästä siitä kun moottorin käynnistää. Öljyä on tikun ylärajaan asti kyllä. Hyviä ideoita kellään?
Comment
-
Moottorin takaa osa nro. 10Originally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?

Sopivasti kun on resu, tippasee hiljolleen, kuitenkin kokoajan ja ajellessa katoaa "tuuliin". Helpoiten havaittava kun paineistaa järjestelmän ja pitää paineet ylläälä, ja auton alta menee tutkailemaan vaihelaatikon kylkeä taskulampun kanssa ja sitä kautta moottorin takapäätyä, jos näkee. Vesi tippuu vaihelaatikon kylkeen, josta pikkuhiljaa maahan. Todennäköisesti vain ajaessa joten lammikoita ei jää parkkikselle, ja muutenkin vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta nesteen katoamiselta.
Omassa entisessä E46 318i:ssä oli sama vika, ja piti sitä ihmetellä aika kauan mihin ne nesteet katosi kun yksinkertaisesti mihinkään ei jäänyt jälkeä.
Comment
-
Hiushalkeama jossain muoviosassa mistä ruikkii esim ajossa nestettä. Paisuntasäiliö ja syylärinpäädyt nyt hyvinä lähtökohtina.Originally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
EDIT: Hidas. Tuo veskun idea kuulostaa aika mainiolta.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Vaihdoin paisuntasäilön korkin,siihen loppu nesteen kulutusOriginally posted by arzi View PostNostetaan vanha topikki, eli samat oireet omassa autossa. Öljymäärän merkkivalon anturi on jo hankittu ja kohtapuolin asentamaan. Jäähdytysnestettä menee luvattoman paljon, paisarissa ei kupli ja vuotoja ei näy, ehdotuksia?
Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...
Comment
-
Kovasti yritin tutkiskella konehuonetta moottori käynnissä, mutta ei kun ei mistään vuoda mihinkään. Täytyy korkki vaihtaa näin alkuun.Originally posted by Vesa75 View PostVaihdoin paisuntasäilön korkin,siihen loppu nesteen kulutus
Ei näkynyt jälkiä vuodosta mutta jotenkin se vaan sieltä pikkuhiljaa hönki...Last edited by arzi; 28-07-2010, 18:04.
Comment
Comment